Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihtaisitko työpaikkaa 7% palkannousun vuoksi ?

Aprikoin
08.09.2018 |

Siinähän se kysymys tulikin!
Työ samantyyppinen kuin nykyinen.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtaisin, jos tarjottaisiin vakituista työpaikkaa nykyisen määräaikaisuuden sijaan ja työtehtävät olisivat hieman haastavampia tai mielenkiintoisempia. Muuten en vaihtaisi.

Vierailija
22/37 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tilanteessa. Tässä tilanteessa missä itse olen voisin jopa harkita vaihtavani jopa 7% palkan alennuksen kohdalla. Tietyllä tavalla kultaisessa häkissä nyt ollaan.

Itse juuri mursin oman kultaisen häkkini ja otin vastaan uuden paikan pari sataa euroa nykyistä huonommalla palkalla (prosentuaalisesti vajaan 4:% palkan alennus). Aiemmalla työnantajalla olisi päinvastoin ollut tulossa pari sataa euroa lisää syksyn aikana - ja toimenkuvaan muutos, jonka esimies on suunnitellut omista ja kollegani lähtökohdista, kysymättä minulta, olisiko kiinnostunut ko. lisävastuualuetta itselleni ottamaan...

Uuden paikan otin vastaan, koska ensinnäkin toimenkuva on erittäin mielenkiintoinen ja toisekseen, koska tiedän uuden esimiehen olevan erittäin hyvän esimiehen maineessa ja sain itsekin hänestä erittäin positiivisen kuvan haastatteluvaiheessa.

Vanhan työnantajan suhteen tuntui, että olen niin kurkkuani myötä täynnä huonoa johtamista ja toimimatonta työyhteisöä, ettei sellaista palkankorotusta olekaan, jolla näitä asioita voisi kompensoida, joten lisäraha ei toiminut minkäänlaisen houkuttimena jäädä.

Siksi kehottaisinkin ap:n tilanteessa olevaa miettimään työpaikan vaihtoa tarkasti. Jos nykyinen esimies ja työyhteisö ovat hyviä, en itse kovin pienellä lisäpalkalla lähtisi ottamaan riskiä ja vaihtamaan työpaikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

7% ei ole mitään. Itse olen pyytänyt aina 1000 euroa parempaa palkkaa työpaikkaa vaihtaessani. Olen myös saanut.

Vierailija
24/37 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vaihtaisin, varsinkin jos se uusi duuni ois lähempänä kotia. Laskepa mitä se 7% tarkoittaa vuositasolla.

Vuositasolla noin kuukauden nettopalkka. En ainakaan nyt vaihtaisi, nykyinen on melkoinen unelmapaikka. Alkaa olla ikää ja asemaa sen verran,nettämei joka killingin perässä tarvitse enää juosta. Varmaan käyttäisin tarjousta nostamaan nykyistä palkkaa.

Niille jitka sanoi että lomat menee: lomat maksetaan vahasta paikasta ja uuteen työsopimukseen kirjataan palkaton jakso loman ajaksi ekana kesänä.

Vierailija
25/37 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkakin ratkaisee, mutta olen lähtenyt firmasta pois kun kollega pääsi koulutuksiin ja itse en.

Vierailija
26/37 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti

Vierailija
27/37 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vaihtaisin, varsinkin jos se uusi duuni ois lähempänä kotia. Laskepa mitä se 7% tarkoittaa vuositasolla.

Vuositasolla noin kuukauden nettopalkka. En ainakaan nyt vaihtaisi, nykyinen on melkoinen unelmapaikka. Alkaa olla ikää ja asemaa sen verran,nettämei joka killingin perässä tarvitse enää juosta. Varmaan käyttäisin tarjousta nostamaan nykyistä palkkaa.

Niille jitka sanoi että lomat menee: lomat maksetaan vahasta paikasta ja uuteen työsopimukseen kirjataan palkaton jakso loman ajaksi ekana kesänä.

Mulle kelpais hyvin kuukauden nettopalkan suuruinen korotus.Varsinkin jos uudessa työpaikassa sais myös ne TESin palkankorotuksetkin joista nykyisessä duunissa voi vaan haaveilla.

Vierailija
28/37 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällainen toimintatapa ei ole mikään itsestäänselvyys. Esimerkiksi edellisessä työpaikassani ei missään nimessä annettu palkattomia vapaita. Lomaa sai vain jos oli jo ansaittuja palkallisia lomapäiviä, palkatonta ei koskaan. Ei varmaan ihme, että päivän parin ”sairauslomia” oli melko paljon....

Tietenkin edellinen paikka maksaa pitämättömät lomat rahana, mutta uuden työnantajan ei tarvitse antaa palkatonta vapaata.

Vierailija
29/37 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata, 6kk:n koeaika on liian iso riski 7% korotukselle ja lomien menetykseen kuluu parin vuoden hyöty tuolla korotuksella. Itsellä 25% vuosi boonukset, joten en vaihda missään tapauksessa alle 30% ja muutenkaan alle 20% korotuksilla ei kannata vaihtaa.

Vierailija
30/37 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista, samoja pohdintoja olen käynyt mitä toitte esille.

Nuorempana olisin lähtenyt, nyt lähes 50 täyttäneen arvostan hyvää työilmapiiriä. Harkitsen vielä.

Ap

Vierailija
31/37 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorempana olisin lähtenyt, nyt lähes 50 täyttäneen arvostan hyvää työilmapiiriä. Harkitsen vielä.

Ap

Jos sinulla om vakipaikka niin en ottaisi riskiä koeajasta uudessa paikassa varsinkin kun ikää on lähes 50, ainakaan jos nykyinen työpaikka olisi ok ilmapiirin ja työkaverien osalta.

Vierailija
32/37 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehkä lähtisi vaihtamaan pelkästään 7% palkankorotuksen vuoksi, vaikka onhan sekin ihan hyvä. Olen itse vaihtamassa juuri työpaikkaa ja saan noin 20% paremman palkan.

Vierailija
33/37 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuvottelisin nykyisessä 10% korotuksen.

Ei monellakaan työpaikalla makseta noin vain 10% palkankorotusia. Omalla työpaikalla ei saa muuta kuin työehtosoimuksen mukaiset korotukset. Tästä syystä vaihtuvuus on melko suurta. Siinä vaiheessa kun alkaa osta työt hyvin, kaipaisi palkan muodossa arvostusta ja kun sitä ei saa niin haetaan muualle töihin ja saadaan noin 15% palkankorotus.

Vierailija
34/37 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vaihtaisi ellei se palkka ole euromääräisesti määritelty tietyksi.Moni tulee valtiolle olettaen voivansa puhua itselleen 40% palkanlisän ja sitten kuulee, että kun pohjapalkka on 2700 e/kk, niin siihen voi korkeintaan saada 12,5% henkilökohtaista lisää, oli miten hyvä tahansa.

Vastineeksi käytännössä irtisanomissuojattu eläkevirka pitkillä lomilla ja olemattomilla tulosvastuilla.

Harmi, että valtiolta viimeisen 5 vuoden aikana YT-menettelyllä irtisanotut noin 600 viranhaltijaa eivät tätä tienneet puhumattakaan noin 1200 määräaikaisessa virassa olleesta, joiden työsuhdetta ei ole jatkettu. Pitkiä lomia saa vasta sitten, kun työvuosia valtiolla on takana enemmän kuin 15.

Vierailija
35/37 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos sinulla om vakipaikka niin en ottaisi riskiä koeajasta uudessa paikassa varsinkin kun ikää on lähes 50, ainakaan jos nykyinen työpaikka olisi ok ilmapiirin ja työkaverien osalta.

Vielä yli 15 vuotta uraa jäljellä, ehtii hyvin vielä tehdä hyvän uran uudessa työpakassa.

Vierailija
36/37 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nykyinen ei maksa +7 % kun ilmoitat saamastasi tarjouksesta, niin totta kai vaihtaisin.

Vierailija
37/37 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällainen toimintatapa ei ole mikään itsestäänselvyys. Esimerkiksi edellisessä työpaikassani ei missään nimessä annettu palkattomia vapaita. Lomaa sai vain jos oli jo ansaittuja palkallisia lomapäiviä, palkatonta ei koskaan. Ei varmaan ihme, että päivän parin ”sairauslomia” oli melko paljon....

Tietenkin edellinen paikka maksaa pitämättömät lomat rahana, mutta uuden työnantajan ei tarvitse antaa palkatonta vapaata.

Ei sellaseen paikkaan sitten kannata edes vaihtaa. Omalla alalla on onnistunut aina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi