Hyvin istuva ratsastuskypärä ?
Olen jo pitkään haaveillut uudesta ratsastuskypärästä.Pitäisi löytää kapea malli jotta kypärä ei heiluisi päässä niin kuin tuo entinen.
Muutenkin tuo vanha wembleyn kypärä on jo kovin kärsinyt ja kovia kokenut. Pääni muoto on kapea joten nää pallo mallit ei käy.
Onko kokemusta kypärä malleista.?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Ohiksen vaan että ei kai mikään kypärä auta paljoakaan kun tippuu hepan selästä? Sen verran korkealta silloin kopsahtaa.
Yleensä, kun satulasta putoaa, ei käy mitenkään. Mä olen aikuisella iällä aloittanut hevosharrastuksen uudestaan, ja sen jälkeen pudonnut kolme kertaa: kerran hiekkakentälle, kerran maneesin superpehmeälle pohjalle, kerran maastossa. Ei tapahtunut mitään. Hiekkakenttään putoamisen jälkeen lonkka oli vähän kipeä, mutta siihen ei tullut edes mustelmaa. Että ei se lopulta niin hirveä pudotus ole. Paljon riippuu myös siitä, mihin putoaa ja miten. Mutta en kyllä päätäni jättäisi suojaamatta.
Kerran este tunnilla putosin ja niin putosi kypäräkin päästä,kun solki aukesi täräyksestä.Onneksi en satuttanut päätäni pahemmin.
Lisäys vielä edelliseen: ne paksut yösiteet ovat parempia tuohon hommaan.