Mies osti mulle sikakalliin puhelimen
lahjaksi enkä ymmärrä miksi. Mä en käytä puhelinta muuta kuin soittamiseen ja noin kerran kuukaudessa katson tunnin verran netflixiä siitä. Mulla on paha mieli miehen puolesta. Tuntuu että heitti järkyttävän summan rahaa hukkaan. Nyt kyselee koko ajan oonko tyytyväinen puhelimeen. Tietysti sanon että olen mutta mitä sitä nyt kummempaa kokemusta jonnekin soittamisesta voisi olla.
Kommentit (23)
No älä valehtele olevasi tyytyväinen puhelimeen, kun et sitä selvästi ole.
Voidaan kyllä vaihtaa miehiä. Oma käyttää rahansa harrastuksiin ja ruokakauppaan, ei ostele kukkia/suklaata tms. "muuten vaan" -lahjaa. Syntymäpäivä- tai joululahjan saan yleensä viikon-pari myöhässä, ja silloinkin vain jos osoitan sormella että haluan tuon korun/kirjan/dvd:n. Jos en sano suoraan toivetta, en saa mitään. "No ku en mä keksiny mitään."
Itse ottaa kyllä hyvin tyytyväisenä vastaan ostamani (yllätys)lahjat, usein kiitteleekin että miten olen osannutkin ostaa juuri tämän tarvitsemansa jutun. No minä kuuntelen, mistä mieheni puhuu ja mitä hän kaupoissa katselee. Sen jälkeen merkitsen puhelimen muistioon.
Tutustu puhelimeen. Voit löytää "sikakalliista puhelimesta" moni hyviä käytännöllisiä ominaisuuksia eikä siten tarvii kaikkea kuljettaa mukana, kun ne löytyy puhelimesta. Kuten laskujen maksu mm. Todella helppo ja nopea. Sekä turvallinen, jos puhelimessa on käytössä sormenjälki-kasvotunnistus.
Itse en ottais vastaan puhelinta jota en ole itse valinnut. Ensinnäkin mulle puhelimen ostanut hlö kävelisi sillä hankinnalla suoraan ylitseni koska en missään tapauksessa haluaisi älyluuria ja toiseksi lahjaluurissa ois mitä todennäköisimmin joku keylogger-sovellus vakoilutarkotuksiin.Juu ei kiitos.
Mikä on sikakallis?
Mulla tonnin känny. Sanoisin vaan että kallis.
Sitä kännyä voi käyttää kuin tietokonetta mutta toisilta se ei kyllä onnistu.
Mä osaan käyttää puhelinta kuin tietokonetta, mutta kun en tykkää isosta puhelimesta enkä pienestä näytöstä, niin en erityisemmin halua. Eikä sitä voi käyttää koodaukseen tai pöytäkirjan tekoon. Tai voi, mutta helkatin hidasta. Tännekin tuun mieluummin koneella. Ennakoiva tekstinsyöttä nopeuttaa, mutta välillä kääntää samat omikseen eikä sitä aina edes huomaa, kun on kirjoittanut ihan muuta. Ilman sitä taas on älyttömän hidasta.
Ymmärrän täysin! Minusta käyttötavaroiden pitää olla käyttöön sopivia, ja on turhauttavaa jos vaikka just kännykässä on 90% toimintoja joita ei ikinä käytä eikä kiinnosta edes ylihintaisen vekottimen statusarvo. Ja sitten vielä pitäisi esittää kiitollista. Ja ottaa riskin, ettei mies tule sitten ikinä ymmärtämäänkään, etten arvosta sitä että hän tuhlaa (turhaan) hirveitä summia minuun.
Ilo olisi vastaavassa tapauksessa minulla ollut aidompi, jos mies olisi ajatellut tarpeitani ja ostanut niihin sopivan kännykän, mielellään etukäteen varmistaen muutamasta minulle sopivaksi ajattelemastaan vaihtoehdosta. Se olisi osoittanut miehen ajatelleen minua, eikä omaa erinomaisuuttaan kun niiiin paljon rahaakin laittoi lahjaan. Paitsi mieluiten ostan itse kännykkäni omalla rahalla.
Kolmen euron Lidlin kukkapuska jossa mies hoksaa tällä kertaa olevan lempikukkiani on huomattavan paljon mieluisampi yllätyslahja kuin mikään kallis, jos haluaa oikeasti muistaa ja ilahduttaa.
Vierailija kirjoitti:
Tutustu puhelimeen. Voit löytää "sikakalliista puhelimesta" moni hyviä käytännöllisiä ominaisuuksia eikä siten tarvii kaikkea kuljettaa mukana, kun ne löytyy puhelimesta. Kuten laskujen maksu mm. Todella helppo ja nopea. Sekä turvallinen, jos puhelimessa on käytössä sormenjälki-kasvotunnistus.
Mä ymmärrän, että sä haluat runsaasti ominaisuuksia omaan puhelimeesi, ja se on ok, mutta mikään mitä kirjoitit ei ole mulle välttämätöntä tsi edes haluttavaa.
En nytkään kanniskele mukanani mitään sellaista minkä voisi kalliilla puhelimella hoitaa kätsymmin kuin perusälypuhelimalla. Laskujen maksu reissussa ei onnistu käytännössä yhtään sen helpommin; e-laskujen vahvistus ei ole halvalla yhtään sen hankalampaa ja paperilaskuja täytyy äärimmäisen harvoin maksaa reissussa, ja en ylipäänsä paperilaskuja edes pidä mukana reissussa. Mitään radikaalin tietoturvan omaavaa en puhelimessa edes pidä, ja pin-koodi riittää siihen mitä siellä on. Vähän leikkien, pin voi olla turvallisempikin, jos sut kolkataan tajuttomaksi niin sormenjälki- ja kasvotunnistus pelaa silti rosmolle... Näyttö ja näppis on surkean pieniä niinkuin jo sanottiin, ei millään kännykällä tehdä sen tason kuvan- ja tekstinkäsittelyä mitä mä teen. Videot näkyy halvimmissakin riittävän hyvin. Statusarvo ei kiinnosta.
Mulla ei yksinkertaisesti ole tarvetta kalliille älykännykälle. Jos joku haluaa sellaisen itselleen niin siitä vain, ei ole multa pois ja voin jopa rehellisesti iloita toisen aidon ilon ja onnellisuuden puolesta, mutta silloin kun tyrkytetään samaa jollekulle toiselle pitää ymmärtää, että ihmiset on erilaisia, ja jos haluaa oikeasti ilahduttaa toista kannattaa ottaa se huomioon.
Siihen on asennettu joku vakoiluohjelma.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vanha sä oot?
17,miten niin?
Ootsä tyhmä? Sano kiitos ja ole onnellinen että sulla on mies joka ei pihistele kun on kyse sinusta.
Kun jo ikänäkö niin tonnin kännyköitä turha edes enää ostaa ja panostukset tietokoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vanha sä oot?
17,miten niin?
Onko miehesi joku sugar daddy? Ei tuon ikäisillä ole omaa rahaa...
Vierailija kirjoitti:
Ootsä tyhmä? Sano kiitos ja ole onnellinen että sulla on mies joka ei pihistele kun on kyse sinusta.
Mies joka ajattelee sua oikeasti ja tuntee sun tarpeet vs. mies joka sokkona ostaa kallista ja odottaa kiitosta turhasta rahantuhlauksesta, hmmm, kumpaakohan arvostais suhteessa ollessa enemmän, hankala juttu... (not)
Onko se mies muuten tuhlaavainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies joka ajattelee sua oikeasti ja tuntee sun tarpeet vs. mies joka sokkona ostaa kallista ja odottaa kiitosta turhasta rahantuhlauksesta, hmmm, kumpaakohan arvostais suhteessa ollessa enemmän, hankala juttu... (not)
Oletko sä muutenkin tarkka tavarasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sä muutenkin tarkka tavarasta?
Mitä tarkoitat tarkkuudella tavarasta?
Tänne on nyt näköjään vastaillut joku/jotkut vähän niinkuin minuna esiintyen mutta mä kirjoitin vain aloituksen enkä sen jälkeen enää mitään ennen tätä.. Ap
Kuinka vanha sä oot?