Miksi varakkaatkin saa perusturvaa?
Mikä järki, että säästäjät sijoittajat voivat saada perusturvaa?
Kommentit (8)
Ei varakkaille perusturvaa, ei perusturvaa kellekään!
Tarkoitatko ap perusturvalla lapsilisää, ansiosidonnaista vai lääkkeistä saatavaa kelakorvausta.
Vaikea kuvitella että varakas saisi toimeentulotukea kuitenkaan?
Itse olen varakas ja saan astmalääkkeistä suoraan jonkin verran kelakorvausta. Itse voisin luopua siutä, koska ei vaikuta elämääni mitenkään.
Mikä teitä vaivaa? Valtiolta rahaa kaikille? Ilmankos ollaan konkassa.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko ap perusturvalla lapsilisää, ansiosidonnaista vai lääkkeistä saatavaa kelakorvausta.
Vaikea kuvitella että varakas saisi toimeentulotukea kuitenkaan?
Itse olen varakas ja saan astmalääkkeistä suoraan jonkin verran kelakorvausta. Itse voisin luopua siutä, koska ei vaikuta elämääni mitenkään.
Perusturva on se raha, jota saa, jos on pitkään kotona joko työttömänä tai sairaana. Ei liity toimeentulotukeen.
Suomessa on sovittu, että vastoinkäymisten (työttömyys, sairaus) sattuessa, ei joudu käyttämään varallisuuttaan säälliseen elämään. Sen sijaan, jos haluaa säilyttää aiemman elintasonsa, niin sitten kuuluu käyttää säästöjään.
Perusturvan ulottaminen myös säästäjille luo kannustimen pienituloisellekin elää säästeliäästi ja vaikkapa sijoittaa ja siten vaurastuttaa koko kansantaloutta.
Ehdottomasti ei kuulu saada heidän. Mihin ne sitä mukamas tarvitsevat ????? Heillähän ON rahaa !!!!!!!!! Myös lapsilisät heiltä kokonaan pois. He eivät tarvitse niitä !!!!! Ei tarvitse ostaa mitään ökytaloa, voi elää hyvin esim kerrostalossa ! Tai omakotitalossa. Normaalissa. Siten jää rahaa muuhunkin myös sika rikkailla. Heiltä kuuluu leikata ja runsaasti !!! Sen he ovat jo ansainneetkin.
Mitä tarkoitat perusturvalla, jota varakkaat saavat? Onko varakas mielestäsi myös suurituloisen synonyymi?