Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi varakkaatkin saa perusturvaa?

Vierailija
01.09.2026 |

Mikä järki, että säästäjät sijoittajat voivat saada perusturvaa?

Kuuluuko perusturva myös varakkaille?

Vaihtoehdot

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat perusturvalla, jota varakkaat saavat? Onko varakas mielestäsi myös suurituloisen synonyymi?

Vierailija
2/8 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varakkaille perusturvaa, ei perusturvaa kellekään! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat perusturvalla?

Vierailija
4/8 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko ap perusturvalla lapsilisää, ansiosidonnaista vai lääkkeistä saatavaa kelakorvausta. 

Vaikea kuvitella että varakas saisi toimeentulotukea kuitenkaan? 

Itse olen varakas ja saan astmalääkkeistä suoraan jonkin verran kelakorvausta. Itse voisin luopua siutä, koska ei vaikuta elämääni mitenkään. 

Vierailija
5/8 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä teitä vaivaa? Valtiolta rahaa kaikille? Ilmankos ollaan konkassa.

Vierailija
6/8 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko ap perusturvalla lapsilisää, ansiosidonnaista vai lääkkeistä saatavaa kelakorvausta. 

Vaikea kuvitella että varakas saisi toimeentulotukea kuitenkaan? 

Itse olen varakas ja saan astmalääkkeistä suoraan jonkin verran kelakorvausta. Itse voisin luopua siutä, koska ei vaikuta elämääni mitenkään. 

Perusturva on se raha, jota saa, jos on pitkään kotona joko työttömänä tai sairaana. Ei liity toimeentulotukeen.

Vierailija
7/8 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on sovittu, että vastoinkäymisten (työttömyys, sairaus) sattuessa, ei joudu käyttämään varallisuuttaan säälliseen elämään. Sen sijaan, jos haluaa säilyttää aiemman elintasonsa, niin sitten kuuluu käyttää säästöjään.

Perusturvan ulottaminen myös säästäjille luo kannustimen pienituloisellekin elää säästeliäästi ja vaikkapa sijoittaa ja siten vaurastuttaa koko kansantaloutta.

Vierailija
8/8 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti ei kuulu saada heidän. Mihin ne sitä mukamas tarvitsevat ????? Heillähän ON rahaa !!!!!!!!! Myös lapsilisät heiltä kokonaan pois. He eivät tarvitse niitä !!!!! Ei tarvitse ostaa mitään ökytaloa, voi elää hyvin esim kerrostalossa ! Tai omakotitalossa. Normaalissa. Siten jää rahaa muuhunkin myös sika rikkailla. Heiltä kuuluu leikata ja runsaasti !!! Sen he ovat jo ansainneetkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme