Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömille on tarjolla ilmaiseksi mm humppaa, tanhua, jumppaa, sauvakävelyä, marjaretkiä ja yhteislaulua

Vierailija
08.09.2018 |

Miksi nuoria ei kiinnosta?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuntosaleja, uimahallivuoroja, sulkapalloa, jumppia. Mulla ei varaa edes 7e uimahallikäyntiin vaikka käyn töissä.

Vierailija
2/23 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois joskus käydä bissepussin kans koklaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kuntosaleja, uimahallivuoroja, sulkapalloa, jumppia. Mulla ei varaa edes 7e uimahallikäyntiin vaikka käyn töissä.

Ei meillä. Meillä on täällä vain nuo mitä yllä mainitsin ja sitten tietty pururata ja kirjasto jos yksikseen jaluaa olla. Mutta sitä en ymmärrä miksi ne ei kiinnosta nuorisoa vaikka ilmaiseksi pääsisivät noihin ryhmiin.

Ap

Vierailija
4/23 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat ap asua maalla. Sieltä kannattaisi nuorten vaan suosiolla lähteä kaupunkiin töihin eikä jäädä tanhukerhoon notkumaan. Nuo aktiviteetit sopivat sitten niille toivottomille tapauksille, jotka olisivat joskus takavuosina päässeet elökeputkeen.

Autottomana kaupunkilaisena arvostan marjaretkiä paljon, täällä pääsee vain koirankusetusreiteille poimimaan. Metsässä ulkoilu kohentaa mielialaa ja työttömiä aina syyllistetään ilmaista ruokaa hakemaan muutenkin.

Vierailija
5/23 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat ap asua maalla. Sieltä kannattaisi nuorten vaan suosiolla lähteä kaupunkiin töihin eikä jäädä tanhukerhoon notkumaan. Nuo aktiviteetit sopivat sitten niille toivottomille tapauksille, jotka olisivat joskus takavuosina päässeet elökeputkeen.

Autottomana kaupunkilaisena arvostan marjaretkiä paljon, täällä pääsee vain koirankusetusreiteille poimimaan. Metsässä ulkoilu kohentaa mielialaa ja työttömiä aina syyllistetään ilmaista ruokaa hakemaan muutenkin.

Taitaa ap asua ihan tavallisessa suomalaisessa pikkukaupungissa.

Ap

Vierailija
6/23 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä h.vetti nykyajan ihmisiä riivaa? Miksi kaikki pitää aina tuoda valmiina eteen? Eikö pysty eikä kykene ihan itse sitä päänuppia käyttämään ja keksimään itseään miellyttävää mukavaa tekemistä?

Tehdä oma-aloitteisesti siitä elämästä mikä tällä hetkellä on, se paras mahdollinen ja mahdollisimman mielekäs? Miksi siihen tarvitaan aina joku ulkopuolelta keksimään ja ehdottelemaan ja potkimaan liikkeelle?

Uusavuttomuus on kyllä huipussaan.

Vierailija
7/23 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei tykkää olla ryhmässä ja tehdä ryhmä juttuja, monet introvertit haluavat olla mieluummin yksin omissa oloissaan.

Vierailija
8/23 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorisoa kiinnosti humppa ja tanhu joskus 1950-luvulla. Se nuoriso humppaa nyt vanhainkodissa.

Oikeasti: missä on sellainen paikkakunta, jossa tuollaista on? Oli meilläkin pari vuosikymmentä sitten joku työttömien kuntoutusprojeksi, jossa niitä kyydittiin kylpylöissäkin kuntoutuksessa.

Vierailija
9/23 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ap:ta. Hän on olevinaan "huolestunut", ettei kelpaa, mutta ei hänellä mitään ratkaisuakaan ole, irvailua vain. Jos ap on itse nuori tai muuten asiasta tietäväinen, niin ottaa yhteyden kunnan viranomaisiin ja ehdottaa jotain sellaista mikä kiinnostaa nuoria, mihin löytyy vetäjä ja mihin on varaa.

Kyllä rahoja ohjataan mieluummin sellaiseen toimintaan mikä kiinnostaa, mutta jos kukaan ei kerro mikä se olisi, on aika hankalaa ja kallista lähteä sokkona kaikenlaista mahdollista kokeilemaan. Suu auki siis, ja jossain muualla kuin vauvapalstalla.

Vierailija
10/23 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorisoa kiinnosti humppa ja tanhu joskus 1950-luvulla. Se nuoriso humppaa nyt vanhainkodissa.

Oikeasti: missä on sellainen paikkakunta, jossa tuollaista on? Oli meilläkin pari vuosikymmentä sitten joku työttömien kuntoutusprojeksi, jossa niitä kyydittiin kylpylöissäkin kuntoutuksessa.

Kunta joka on niin kitsas ja säästeliäs että niputtaa työttömät ja eläkeläiset yhdeksi porukaksi kuten vaikka Jyväskylän kaupunki.

Vierailija
11/23 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylässä on noita työttömien ilmaisia liikuntatunteja vaikka kuinka!! Ihme hyysiä jos ei ne(kään) innosta.

Vierailija
12/23 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jyväskylässä on noita työttömien ilmaisia liikuntatunteja vaikka kuinka!! Ihme hyysiä jos ei ne(kään) innosta.

Liikuntalaturi on alle 19-vuotiaille järjestetty liikuntaohjelma. Työttömien vire- ohjelmaa taas vaivaa sisäilmaiset liikunta tilat esim Graniitin montussa ei pysty olemaan ilman että alkaa vähintään vartissa särkemään päätä ja nenästä vuotamaan verta tai sitten liikuntatilat ovat autottomien tavoittamattomissa kuten vaikka työttömien uimahallivuoro peurungassa.

Vierailija
13/23 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm... niinpä, miksi nuoret työttömät eivät mene noihin ryhmiin? En menisi minäkään ja olen jo 50v.

- marjoja osaan poimia ilman ryhmääkin

- sauvakävely ei ole mielestäni liikuntaa. Tai siis on toki, ja käyn kyllä kävelemässä mutta liikunnaksi haluan jotain tehokkaampaa.

- tanhu / humppa - OMG !

- yhteislaulu - kuulostaa hirveältä. Oma lauluääni on kuin krapulaisella variksella enkö minä nauti laulamisesta enkä muidenkaan hoilaamisen kuuntelemisesta.

Miksi kenenkään pitäisi harrastaa (hakea henkistä hyvinvointia) tekemällä jotain mistä ei nauti?

Suurin syy olisi ehkä kuitenkin se, etten haluasi henkisesti ryhmäytyä (ikuisesti)työttömäksi.

Samalla lailla minun on 50v vielä vaikeaa mennä mihinkään ’senioriryhmään’ koska en henkisesti ole todellakaan lähellekään seniori vielä.

Vierailija
14/23 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä ap:ta. Hän on olevinaan "huolestunut", ettei kelpaa, mutta ei hänellä mitään ratkaisuakaan ole, irvailua vain. Jos ap on itse nuori tai muuten asiasta tietäväinen, niin ottaa yhteyden kunnan viranomaisiin ja ehdottaa jotain sellaista mikä kiinnostaa nuoria, mihin löytyy vetäjä ja mihin on varaa.

Kyllä rahoja ohjataan mieluummin sellaiseen toimintaan mikä kiinnostaa, mutta jos kukaan ei kerro mikä se olisi, on aika hankalaa ja kallista lähteä sokkona kaikenlaista mahdollista kokeilemaan. Suu auki siis, ja jossain muualla kuin vauvapalstalla.

Ei apllä mitään rakentavia ehdotuksia ole, hän haluaa päivä taivastelut siitä, miten nykynuorille ei mikään kelpaa (hänen nuoruudessaan kun kaikki olisivat innoissaan rynnänneet sinne humppa-kerhoon)

Itse en olisi edes nuorena mennyt mihinkään noista

Vierailija
15/23 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmmm... niinpä, miksi nuoret työttömät eivät mene noihin ryhmiin? En menisi minäkään ja olen jo 50v.

- sauvakävely ei ole mielestäni liikuntaa. Tai siis on toki, ja käyn kyllä kävelemässä mutta liikunnaksi haluan jotain tehokkaampaa.

- tanhu / humppa - OMG !

- yhteislaulu - kuulostaa hirveältä. Oma lauluääni on kuin krapulaisella variksella enkö minä nauti laulamisesta enkä muidenkaan hoilaamisen kuuntelemisesta.

Miksi kenenkään pitäisi harrastaa (hakea henkistä hyvinvointia) tekemällä jotain mistä ei nauti?

Suurin syy olisi ehkä kuitenkin se, etten haluasi henkisesti ryhmäytyä (ikuisesti)työttömäksi.

Samalla lailla minun on 50v vielä vaikeaa mennä mihinkään ’senioriryhmään’ koska en henkisesti ole todellakaan lähellekään seniori vielä.

Se on ilmaista.

Vierailija
16/23 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi kelvata? Miten nuo asiat liittyvät työttömyyteen? On minullakin tässä työssäkäyvänä vapaapäivä, mutta sanon tänäänkin kaikille noille "kiitos ei". Ja työtönkin voi joutua harrastuksistaan vaikeuksiin työkkärin kanssa. 

Vierailija
17/23 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikuntalaturi on alle 19-vuotiaille järjestetty liikuntaohjelma. Työttömien vire- ohjelmaa taas vaivaa sisäilmaiset liikunta tilat esim Graniitin montussa ei pysty olemaan ilman että alkaa vähintään vartissa särkemään päätä ja nenästä vuotamaan verta tai sitten liikuntatilat ovat autottomien tavoittamattomissa kuten vaikka työttömien uimahallivuoro peurungassa.

Just. Missähän Hänen Kuninkaallisen Korkeutensa nenä ei vuotaisi? Kumma kun ei työssäkäyvien nenät purskahtele Graniitissa ja uimaankin pääsee ilman autoa.

Vierailija
18/23 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- tanhu / humppa - OMG !

Se on ilmaista.

Okei, tämä on varmaan se ero.

Eli kaikki pitää ottaa jos se on ilmaista - vaikka selkäsauna?

Tämä tietysti selittöö sen, miten jokaiseen Tokmannin ämpärijakeluun riittää yötä myöten jonottajia..

Vierailija
19/23 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei apllä mitään rakentavia ehdotuksia ole, hän haluaa päivä taivastelut siitä, miten nykynuorille ei mikään kelpaa (hänen nuoruudessaan kun kaikki olisivat innoissaan rynnänneet sinne humppa-kerhoon)

Itse en olisi edes nuorena mennyt mihinkään noista

Minä olisin, ja meninkin. Paitsi sauvakävelyyn, kun ei oltu keksitty vielä 1970-luvulla.

Vierailija
20/23 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noita varmaan joka paikassa ole. Työelämässä ollessa mulla on kyllä ollut ilmainen kuntosali ja opiskeluaikaankin oli, mutta silloin oli vain tietty vuoro ja se oli aika täynnä. Nyt olen töissä pienessä firmassa, missä ei etuja ole. Mutta: Sauvakävelylle ja marjaan voi mennä ihan itsekin, jos asuu sopivassa paikassa. Leikitään, että olisin työtön. Miksi helkutissa lähtisin jonnekin marjaretkelle, kun itse löydän ja tiedän paremmat marjapaikat. Sauvakävelylle osaa jokainen mennä ihan itsekin, jos haluaa. Yhteislaulu, humppa ja tanhu, en todellakaan menisi, mulle saisi maksaa että menisin. Yhteislauluun menolle its ari kin on parempi vaihtoehto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan