Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yli 140000 julkisen sektorin etätyöntekijää saa potkut

Vierailija
26.06.2026 |

Korkea virkamies Helsingin sanomissa. 

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

*etätyöntekijänaista

Vierailija
2/11 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Mutta kyllä, se tarkoittaa myös sitä, että ihmiset menettävät työnsä julkisella sektorilla.”

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoäly voi hoitaa sellaiset työt, joita tehdään etänä. Lähityö on ainoa jota se ei voi korvata.

Vierailija
4/11 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki?! 

Yhden jutun luin just, jossa kerrottiin, ettei tarvitse palkata niin paljon lisää ja eläkkeelle kun vanhoja siirtyy, niin ei palkata uusia. Ei mitään mainintaa 140 000 potkuista siinä AI:hin liittyvässä jutussa!

Vierailija
5/11 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linkki?! 

Yhden jutun luin just, jossa kerrottiin, ettei tarvitse palkata niin paljon lisää ja eläkkeelle kun vanhoja siirtyy, niin ei palkata uusia. Ei mitään mainintaa 140 000 potkuista siinä AI:hin liittyvässä jutussa!

Höpön höpön. Virkamies sanoo ettei potkuilta vältytä. Ja 20 % on todellakin van alkua!

Vierailija
6/11 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekniikasta ymmärtämättömällä virkamiehellä lähtenyt vähän taas visiot laukalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/11 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossutädit, onhan niitå säästöjä nyt tilillä? 😆

Vierailija
8/11 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti julkisen puolen palvelut ei hidastu liikaa tai niitä lakkauteta kokonaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/11 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä näin ,turhia paperinpyörittäjiä😄

Vierailija
10/11 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sossutädit, onhan niitå säästöjä nyt tilillä? 😆

Toivottavasti sullakin on jos tuilla elät. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/11 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linkki?! 

Yhden jutun luin just, jossa kerrottiin, ettei tarvitse palkata niin paljon lisää ja eläkkeelle kun vanhoja siirtyy, niin ei palkata uusia. Ei mitään mainintaa 140 000 potkuista siinä AI:hin liittyvässä jutussa!

Höpön höpön. Virkamies sanoo ettei potkuilta vältytä. Ja 20 % on todellakin van alkua!

Jutussa:

"Valtiovarainministeriössä on laskettu, että tuottavuus kasvaa muutoksen seurauksena ainakin 20 prosenttia. Julkisella sektorilla on nyt töissä noin 700 000 ihmistä. Koska väestö ikääntyy, työvoiman tarve kasvaisi lähivuosina ilman tekoälyä.

Nyt lasketaan, että työntekijämäärää ei tarvitsekaan kasvattaa, vaan työntekijöitä voidaan vähentää. Suurimmat vähennykset saadaan Majasen mukaan tehtyä sitä kautta, että eläköityvien tilalle ei palkata uusia ihmisiä."


Mitään mainintaa ei jutussa ole 140 000 ihmisen potkuista! Ja hieno juttuhan tuo on, Suomen valtion talous paranee ja yksi tapa säästää verorahoja! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi