Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elämä on niin ohi - keski-ikä

Vierailija
07.09.2018 |

Munulla on ikäkriisi. 50 kolkuttaa ovella ja totuus on, että monet ovet ovat sulkeutuneet ja parhaat vuodet on menneet. Vanhenemisen fyysiset oireet on iskeneet päälle rytinällä ja nyt myös henkinen puoli sakkaa. Hieman masentavaa. Mielessä pyörii joka päivä ikäni ja se tosiasia, että loppuelämä on surkeampaa. Nuoret ovat tulevaisuus.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En koe niin. Olen alkanut bilettää, polttaa pilveä ja keksinyt kaikenlaisia uusia harrastuksia. Nyt on aika monta miesehdokastakin kannoilla. Talous kunnossa ja voin ostaa kaikenlaista mitä haluan. Työ on mukavaa ja lomilla voi reissata juuri minne haluaa tai ryypätä festareilla. Mikäs tässä. N45v

Hyvässä iässä vielä ja kaukana ap;n iästä.

Se 5v. kuule tekee ihmeitä että oliko ihan pakko vetää itsesi tähän kun et ole 50v.

Puhu kuule vain ihan omasta puolestasi.

- toinen viisikymppinen

Vierailija
22/34 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En koe niin. Olen alkanut bilettää, polttaa pilveä ja keksinyt kaikenlaisia uusia harrastuksia. Nyt on aika monta miesehdokastakin kannoilla. Talous kunnossa ja voin ostaa kaikenlaista mitä haluan. Työ on mukavaa ja lomilla voi reissata juuri minne haluaa tai ryypätä festareilla. Mikäs tässä. N45v

Se 5v. kuule tekee ihmeitä että oliko ihan pakko vetää itsesi tähän kun et ole 50v.

Kohta sairastut hörhö verenpainetautiin ja maksakirroosiin ja sitten on ryypyt ryypätty ja pilvet poltettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju pilalla.

Kun tähän nyt vedetään jopa päälle 40v.

Vierailija
24/34 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odota kun olet 52v. ja vaihdevuodet tulee.

Sitten vasta lystiä onkin.

Tulee kaikkea muutakin eteen kuin ne kuumotukset.

Kuivat limakalvot, närästys. suolisto sekaisin. Kaikkia vaivoja saa hoitaa paikallisesti.

En tykkää vanheta mutta vaihtoehtoja ei ole.

T.53v.

Just tätä pelkään, että vaivat vaan lisääntyy. Henkisesti koen olevani n. 30, mutta sitten muistan taas, että ai niin, olen jo keski-iässä ja se kuulostaa kauhealta. Lähtisin vaikka Ibizalle bailaamaan, mutta en tietystikään sopisi siihen porukkaan. Säälittävää.

Vierailija
25/34 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta sairastut hörhö verenpainetautiin ja maksakirroosiin ja sitten on ryypyt ryypätty ja pilvet poltettu.

Kuules hörhö, en käytä alkoholia ollenkaan ja huumeita en ole kokeillut koskaan.

AI niin viikonloppu tulossa ja hullut taas palstalla,

Vierailija
26/34 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuules hörhö, en käytä alkoholia ollenkaan ja huumeita en ole kokeillut koskaan.

AI niin viikonloppu tulossa ja hullut taas palstalla,

Oli osoitettu sille pilvenpolttajalle, jota joku kommentoi, sinäkö? Tarkoitin hörhöä, en täysraitista, mutta ymmärrän, että joskus kiristää.

Vierailija
27/34 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli elämäni ensimmäinen ja tähän asti ainoa ikäkriisi 45-vuotiaana.  Sitä kesti kuukauden päivät. Helpotti, kun tajusin, että pitää elää hetkessä, joka on nyt, eikä surra mennyttä eikä miettiä tulevaisuutta, se pitää huolen itsestään. Kliseistä, kyllä, mutta se vain kilahti itselleni.

Seuraava ikäkriisi on toivottavasti vasta 90-vuotiaana.

Vierailija
28/34 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sentään, kurjaa ap, että tunnet noin.

Itse nyt 46-vuotiaana koen, että elän monella tapaa ihan parasta aikaa, vaikka kroppa toki ikääntymisen merkkejä pikkuhiljaa näyttääkin.

Lapset (ala- ja yläkoululainen) ovat jo ihanan itsenäisiä ja antavat paljon aihetta ylpeyteen. Olen ammatillisesti kokenut ja arvostettu alani asiantuntija ja nuoruuden paineet ja tarve todistella osaamistaan ovat historiaa. Työ hoituu virka-ajan puitteissa - ja saan silti aikaan tuplasti sen, minkä pidempää päivää tekevät nuoremmat kollegat. Ulkonäköön ja muihin ulkoisiin seikkoihin liittyvät epävarmuudet ovat hälvenneet. Ystävyyssuhteet ovat syvempiä kuin nuorempana ja omaa aikaa harrastusten ja ystävien parissa osaa arvostaa ja siitä pysähtyä nauttimaa. Ilta teatterissa tai baletissa on ihan eri tavalla erityinen juttu kuin nuorena, jolloin tuntui, että elämää piti jotenkin ”suorittaa” silloinkin, kun olisi ollut aika vain pysähtyä hetkeen.

Vierailija
29/34 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Neljäkymmentä on nuoruuden vanhuus ja viisikymmentä vanhuuden nuoruus. "

-Victor Hugo

Vierailija
30/34 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäänsä on aivan turha surra, kun ei sille mitään voi. 

Vierailija
31/34 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odota kun olet 52v. ja vaihdevuodet tulee.

Sitten vasta lystiä onkin.

Tulee kaikkea muutakin eteen kuin ne kuumotukset.

Kuivat limakalvot, närästys. suolisto sekaisin. Kaikkia vaivoja saa hoitaa paikallisesti.

En tykkää vanheta mutta vaihtoehtoja ei ole.

T.53v.

Just tätä pelkään, että vaivat vaan lisääntyy. Henkisesti koen olevani n. 30, mutta sitten muistan taas, että ai niin, olen jo keski-iässä ja se kuulostaa kauhealta. Lähtisin vaikka Ibizalle bailaamaan, mutta en tietystikään sopisi siihen porukkaan. Säälittävää.

Niin ne lisääntyy koska vaihdevuodet ei ole luomuna mitenkään helpot.

Närästys tyypillinen vaiva hormoonimuutoksissa ihan kuin raskaudessa.

Limakalvot kuivuu.

Kaikkea voi hoitaa ja menee ohi kyllä ajan kanssa. Kovaa on mutta ei voi mitään.

Toki hormoonihoidot on mutta itse en niitä käytä.

Se kriisi kyllä helpottaa ajan kanssa. Oli se itsellänikin. Meidän on vaan pakko vanheta.

Silti voit tehdä ihan mitä itse haluat.

Jopa 80v. äitini on henkisesti nuoren tytön tasolla. Tsemppiä sulle, kyllä sä tuosta yli pääset vielä.

Vierailija
32/34 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo inhottavaa kun on 5 kymppisenä alkanut hiukset rasvoittua, alkanut tulemaan finnejä naamaan ja tahattomia erektiota töissä. Enkä kehtaa mennä ostoksille äidin ja isän kanssa.

Vierailija
33/34 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä plus 50v. ketju alle 50v. voi jättää jutut itsestään väliin.

Ap on siis väärässä ketjussa (vaikka omassaan onkin), kun hänkin on kertomansa mukaan alle 50 v :D. Ap kertoo avauksessaan, että viisikymppiä kolkuttelee. Tulkitsen tämän niin, että hän on n. 47-49 vuotias.

Mutta toki kertoo tämä kommenttin erään 50+ -vuotiaan mielentilasta. Onneksi itse olen paljon paremmalla mielellä, vaikka ikää yli 50 v onkin.

Vierailija
34/34 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämän ketjun muut keski-ikäiset ( kauhea sana) pärjäätte työelämässä. Olen itse tilanteessa, että haluan vaihtaa työtä ja valmis opiskelemaankin vielä työn ohessa. Vähän kuitenkin ahdistaa ajatus siitä, että tämän ikäinn nainen on jo ikäloppu työmarkkinoille, ellei nyt satu olemaan asintuntija, johtaja tms.