Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten sait tupakoinnin lopetettua?

Vierailija
15.03.2024 |

Poltan aina nykyisin ennen töihin menoa, vapaa-ajalla en ollenkaan. Helpotan näin työhön liittyviä paineita. Tupakointi on paha riippuvuus ja istuu minussa kuin jokin loinen.

Miten saisin tämän lopetettua? 

Kommentit (25)

1/25 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin että nyt loppuu, heitin röökit roskiin ja se siitä.

Vierailija
2/25 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nikotiinipussit, mutta ei zonnic paskat. Käytän edelleen mutta eipähän värjäydy hampaat /tarvitse ravata ulkona /haista tupakalle. Keuhkot myös kiittää. Paras ois tietysti kokonaan ilman

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppui rahat niin en kehdannut ostaa luottkortilla tupakkia

Vierailija
4/25 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No poltin ja en polttanut.ja taas poltin ..........historia on pitkä. erillaisia vaiheita...Mutta sitten vaan lopetin ..aikaa varmaan jotain kuusi vuotta sitten..en polta enää ikinä ja tämä on sitten FACTA.Lopuksi sanon teillä mulla on jemmassa 10 filtteriä,sätkäpaperia muutama kappale ja sytkäri(ei puruja).

Vierailija
5/25 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti terveyttä  ennen kaikkea, rahaa  ja  aikaa.

Vierailija
6/25 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totesin, että mulla ei yksinkertaisesti ole enää varaa polttaa, koska hinta nousee kuin raketti.  Sitten vain tein päätöksen ja lopetin. Köyhän on pakko valita, syökö vai polttaako 😔

Vierailija
7/25 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti olen lopettanut, useammin aloittanut. Lääkäri sanoi että hyvä kun välillä voi olla ilman 

Vierailija
8/25 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekurilla. Ensimmäinen viikko oli tuskaa, mutta yllättävän helposti meni. Nyt vuosi ilman tupakkaa. 

Vierailija
9/25 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin olevani raskaana. Nyt ollut jo yli 20 vuotta polttamatta.

Vierailija
10/25 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nikotiinipussehin vaihdoin minäkin. Niissä sitten nikotiiniputoisuutta vähentänyt asteittain, nyt käytössä 4 mg. Tätä miedompia ei sitten olekaan, joten seuraavaksi sitten kokonaan ilman. Tai saahan niitä pusseja. ilman nikotiiniakin, jos tuntuu että tarvii jotain olla suussa.

Vierailija
11/25 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha influenssa. En vaan kyennyt eikä tehnyt mieli. Typeryksenä aloitin sitten myöhemmin uudelleen. Nyt pitäisi löytää tahdonvoimaa lopettamiseen. 

Vierailija
12/25 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nikotiinipussit, mutta ei zonnic paskat. Käytän edelleen mutta eipähän värjäydy hampaat /tarvitse ravata ulkona /haista tupakalle. Keuhkot myös kiittää. Paras ois tietysti kokonaan ilman

Mistä niitä pusseja saa ja minkä merkkisiä ovat? Maistuuko pahalta?

Vierailija
13/25 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle oli helppoa luopua polttamisesta ja siirtyä nikotiinitabletteihin. Nikotiinista eroon pääseminen ei ole sen sijaan onnistunut pikkuhiljaa vähentämällä ollenkaan, ja annos on vaan noussut tasaisesti. Parasta olisi ollut vaan lopettaa nikotiinin käyttö kaikissa muodoissaan kerralla, kärsiä ne muutaman päivän fyysiset vieroitusoireet, jättää henkiset huomioitta ja mennä eteen päin nikotiinittomalla identiteetillä. Nyt ei ole niin suurta motivaatiota lopettaa, kun tabletit ovat niin paljon tupakointia vähempihaittaisia.  

Vierailija
14/25 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksy riippuvuutesi.Älä taistele sitä vastaan, äläkä pidä sitä pahana.Näin pääset siitä irti Herkeää kiinnostamasta koko tupakka.Jos ei herkeä ,niin jatkat tupakoimista.Tupakoiminen on vaarallista vain silloin ,jos pidät sitä vaarallisena/myrkkynä ja silti tupakoit.Sillä niin käy kuin uskot.Kaikki on uskosta.

Elämää ei tarvitse ottaa niin vakavasti.Jokainen kuolee kuitenkin, se on väistämätöntä.Sitä ei tarvitse pelätä, eikä vältellä.Sehän olisi turhaa, kun et pysty siihen kuitenkaan.Sitä paitsi kuolemaa ei edes ole.Olemme ikuisia henkiä.

Tässä vähän totuutta, vaikka tiedänhän minä ettei sitä usko kukaan täällä.

Vierailija
15/25 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mummi 64 v. 1980-luvulla kävin mm. paljon katsomassa bändejä Lontoossa.

Taas kerran oli  2 viikon matka. Ensimmäisellä viikolla oli jo rahat tuhlattu, käyty konserteissa, ostettu vaatteita ja levyjä jne.

Niinpä yhtenä iltana istuin halpishotellini tv-huoneessa, kun yhtäkkiä alkoi lääkäridokumentti. En siis ollut tv:hen sen kummemmin siihen asti kiinnittänyt huomiota, koska höpöttelin siinä muiden kanssa.

Mutta: siinä lääkäridokumentissa alettiin tehdä ruumiinavausta keuhkosyöpään kuolleelle henkilölle. Oli ollut brittimies, polttanut kuutisen vuotta.

Se, kuinka sieltä keuhkoista alettiin vetää sitä mustaa limaista rihmaa, on syöpynyt ikuisiksi ajoiksi mieleen.

Samantien jo tumppasin. Sen jälkeen meni muutama kuukausi koko ajan vähentäen. Sitten heinäkuussa 1984 pidin viikon mehupaaston, enkä sen jälkeen ole polttanut.

Jokainen valitkoon oman tiensä, tämä oli minun tarinani.

Vierailija
16/25 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä niitä pusseja saa ja minkä merkkisiä ovat? Maistuuko pahalta?

Ruokakaupoista, kioskeilta. Merkkejä on useita, ne vaihtelee eri kaupoissa. Makuja on myös useita erilaisia. Voi myös tilata netistä. 

Vierailija
17/25 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain päättämällä että se on loppu nyt. Kolme vuotta olin silloin polttamatta, sitten aloitin uudestaan.

Vierailija
18/25 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin keuhkojen vaihtoon, laskun operaatiosta voisi lähettää veronmaksajille, polttanut ole vuodesta 1984 lähtien ja nauttinut täysin siemauksin 😊

Vierailija
19/25 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala neuvoa toista mutta itse vain päätin lopettaa tupakoinnin. Olin polttanut 15 vuotta mutta en halua enää vaarantaa terveyttäni.

Vierailija
20/25 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltin yli 50 vuotta, en kovin paljon. Miehen kanssa päätettiin 7 vuotta sitten, että nyt loppuu. Minä käytin Nicotinell kielenalustabletteja 3 kk ja mies pureskeli muutaman purkan. Kovaa oli minulle ja vieläkin joskus tulee mieliteko, mutta en ole kertaakaan sortunut. Mitään kummempia esim. terveydellisiä hyötyjä en ole havainnut. Voi olla, että jos nyt vanhoilla päivillä olisin vielä polttanut, niin sitten niitä haittoja jo olisi.