Miten sait tupakoinnin lopetettua?
Poltan aina nykyisin ennen töihin menoa, vapaa-ajalla en ollenkaan. Helpotan näin työhön liittyviä paineita. Tupakointi on paha riippuvuus ja istuu minussa kuin jokin loinen.
Miten saisin tämän lopetettua?
Kommentit (25)
Nikotiinipussit, mutta ei zonnic paskat. Käytän edelleen mutta eipähän värjäydy hampaat /tarvitse ravata ulkona /haista tupakalle. Keuhkot myös kiittää. Paras ois tietysti kokonaan ilman
Loppui rahat niin en kehdannut ostaa luottkortilla tupakkia
No poltin ja en polttanut.ja taas poltin ..........historia on pitkä. erillaisia vaiheita...Mutta sitten vaan lopetin ..aikaa varmaan jotain kuusi vuotta sitten..en polta enää ikinä ja tämä on sitten FACTA.Lopuksi sanon teillä mulla on jemmassa 10 filtteriä,sätkäpaperia muutama kappale ja sytkäri(ei puruja).
Mieti terveyttä ennen kaikkea, rahaa ja aikaa.
Totesin, että mulla ei yksinkertaisesti ole enää varaa polttaa, koska hinta nousee kuin raketti. Sitten vain tein päätöksen ja lopetin. Köyhän on pakko valita, syökö vai polttaako 😔
Monesti olen lopettanut, useammin aloittanut. Lääkäri sanoi että hyvä kun välillä voi olla ilman
Itsekurilla. Ensimmäinen viikko oli tuskaa, mutta yllättävän helposti meni. Nyt vuosi ilman tupakkaa.
Huomasin olevani raskaana. Nyt ollut jo yli 20 vuotta polttamatta.
Nikotiinipussehin vaihdoin minäkin. Niissä sitten nikotiiniputoisuutta vähentänyt asteittain, nyt käytössä 4 mg. Tätä miedompia ei sitten olekaan, joten seuraavaksi sitten kokonaan ilman. Tai saahan niitä pusseja. ilman nikotiiniakin, jos tuntuu että tarvii jotain olla suussa.
Paha influenssa. En vaan kyennyt eikä tehnyt mieli. Typeryksenä aloitin sitten myöhemmin uudelleen. Nyt pitäisi löytää tahdonvoimaa lopettamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Nikotiinipussit, mutta ei zonnic paskat. Käytän edelleen mutta eipähän värjäydy hampaat /tarvitse ravata ulkona /haista tupakalle. Keuhkot myös kiittää. Paras ois tietysti kokonaan ilman
Mistä niitä pusseja saa ja minkä merkkisiä ovat? Maistuuko pahalta?
Minulle oli helppoa luopua polttamisesta ja siirtyä nikotiinitabletteihin. Nikotiinista eroon pääseminen ei ole sen sijaan onnistunut pikkuhiljaa vähentämällä ollenkaan, ja annos on vaan noussut tasaisesti. Parasta olisi ollut vaan lopettaa nikotiinin käyttö kaikissa muodoissaan kerralla, kärsiä ne muutaman päivän fyysiset vieroitusoireet, jättää henkiset huomioitta ja mennä eteen päin nikotiinittomalla identiteetillä. Nyt ei ole niin suurta motivaatiota lopettaa, kun tabletit ovat niin paljon tupakointia vähempihaittaisia.
Hyväksy riippuvuutesi.Älä taistele sitä vastaan, äläkä pidä sitä pahana.Näin pääset siitä irti Herkeää kiinnostamasta koko tupakka.Jos ei herkeä ,niin jatkat tupakoimista.Tupakoiminen on vaarallista vain silloin ,jos pidät sitä vaarallisena/myrkkynä ja silti tupakoit.Sillä niin käy kuin uskot.Kaikki on uskosta.
Elämää ei tarvitse ottaa niin vakavasti.Jokainen kuolee kuitenkin, se on väistämätöntä.Sitä ei tarvitse pelätä, eikä vältellä.Sehän olisi turhaa, kun et pysty siihen kuitenkaan.Sitä paitsi kuolemaa ei edes ole.Olemme ikuisia henkiä.
Tässä vähän totuutta, vaikka tiedänhän minä ettei sitä usko kukaan täällä.
Täällä mummi 64 v. 1980-luvulla kävin mm. paljon katsomassa bändejä Lontoossa.
Taas kerran oli 2 viikon matka. Ensimmäisellä viikolla oli jo rahat tuhlattu, käyty konserteissa, ostettu vaatteita ja levyjä jne.
Niinpä yhtenä iltana istuin halpishotellini tv-huoneessa, kun yhtäkkiä alkoi lääkäridokumentti. En siis ollut tv:hen sen kummemmin siihen asti kiinnittänyt huomiota, koska höpöttelin siinä muiden kanssa.
Mutta: siinä lääkäridokumentissa alettiin tehdä ruumiinavausta keuhkosyöpään kuolleelle henkilölle. Oli ollut brittimies, polttanut kuutisen vuotta.
Se, kuinka sieltä keuhkoista alettiin vetää sitä mustaa limaista rihmaa, on syöpynyt ikuisiksi ajoiksi mieleen.
Samantien jo tumppasin. Sen jälkeen meni muutama kuukausi koko ajan vähentäen. Sitten heinäkuussa 1984 pidin viikon mehupaaston, enkä sen jälkeen ole polttanut.
Jokainen valitkoon oman tiensä, tämä oli minun tarinani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä niitä pusseja saa ja minkä merkkisiä ovat? Maistuuko pahalta?
Ruokakaupoista, kioskeilta. Merkkejä on useita, ne vaihtelee eri kaupoissa. Makuja on myös useita erilaisia. Voi myös tilata netistä.
Ihan vain päättämällä että se on loppu nyt. Kolme vuotta olin silloin polttamatta, sitten aloitin uudestaan.
Haluaisin keuhkojen vaihtoon, laskun operaatiosta voisi lähettää veronmaksajille, polttanut ole vuodesta 1984 lähtien ja nauttinut täysin siemauksin 😊
Hankala neuvoa toista mutta itse vain päätin lopettaa tupakoinnin. Olin polttanut 15 vuotta mutta en halua enää vaarantaa terveyttäni.
Poltin yli 50 vuotta, en kovin paljon. Miehen kanssa päätettiin 7 vuotta sitten, että nyt loppuu. Minä käytin Nicotinell kielenalustabletteja 3 kk ja mies pureskeli muutaman purkan. Kovaa oli minulle ja vieläkin joskus tulee mieliteko, mutta en ole kertaakaan sortunut. Mitään kummempia esim. terveydellisiä hyötyjä en ole havainnut. Voi olla, että jos nyt vanhoilla päivillä olisin vielä polttanut, niin sitten niitä haittoja jo olisi.
Päätin että nyt loppuu, heitin röökit roskiin ja se siitä.