Elämä on niin ohi - keski-ikä
Munulla on ikäkriisi. 50 kolkuttaa ovella ja totuus on, että monet ovet ovat sulkeutuneet ja parhaat vuodet on menneet. Vanhenemisen fyysiset oireet on iskeneet päälle rytinällä ja nyt myös henkinen puoli sakkaa. Hieman masentavaa. Mielessä pyörii joka päivä ikäni ja se tosiasia, että loppuelämä on surkeampaa. Nuoret ovat tulevaisuus.
Kommentit (34)
Minäkin täytän tänä vuonna 50 vuotta. Olen samaa mieltä kanssasi vain tuosta, että nuoret ovat tulevaisuus.
Jep, näin on ja sitten kun menet vielä 70000e pakkasen puolella niin eipä hääppöseltä näytä.
En koe niin. Olen alkanut bilettää, polttaa pilveä ja keksinyt kaikenlaisia uusia harrastuksia. Nyt on aika monta miesehdokastakin kannoilla. Talous kunnossa ja voin ostaa kaikenlaista mitä haluan. Työ on mukavaa ja lomilla voi reissata juuri minne haluaa tai ryypätä festareilla. Mikäs tässä. N45v
Mitä nyt hölpötätte? Pankaa menemään ja menkää panemaan, sillä kaikki selviää.
Semmosta sitten sulla.
Ei kai sitten enää muuta ole tehtävissä kuin ruumisarkun tilaaminen.
40v jälkeen elämä ottaa enemmän kuin antaa. Vanhemmat lähtee, lapset lähtee, sairauksia tulee ja vuosien työt alkavat näkymään kropassa jne.. mut onneksi on ulkona lämmin=D
Ohi se on - onneksi. Olihan sitä tässkin, kaikki ok.
N45
Ite tykkään ku ei oo kiire mihkään.
Saa olla vaan ja möllötellä.
Ja tehä jotain mistä tykkää, jos sattuu innostuun.
Chillii vaan....
M44
No voi hyvää päivää, siitä sitten odottelemaan viikatemiestä.
Terv. n 49
Vai onkohan tämä jonkun kolmeakymppiä lähentelevän ennakoiva kriisi tulevaa keski-ikää kohtaan-provo ?
Osta koira ja lue romaania takkatulen äärellä koiraa paijaillen tai jotain. Nuorena on riekkumiset riekuttu.
Ei musta tunnu tuolta. Se on kyllä ongelma, kun tuntee itse itsensä maksimissaan kolmikymppiseksi, mutta ikä on paljon enemmän.
täällä m39. Kolmenkympin kriisiä ei ollut, mutta tuleva 40 ahdistaa. Jotenkin miettii mitä on saanut aikaiseksi ja mitä voi vielä tehdä. Vertaa muihin, muilla kai kaikki paremmin. Ei tietty, mutta juu.
Vierailija kirjoitti:
Osta koira ja lue romaania takkatulen äärellä koiraa paijaillen tai jotain. Nuorena on riekkumiset riekuttu.
Kaikki ei rieku nuorena, osa riekkuu vanhempina, osa ei koskaan.
Intohimoa olisi töiden puolesta, mutta kuka palkkaisi viiskymppistä kun nuoria on jonossa. En todellakaan ole mikään mummo, pukeudun oman mieleni mukaan nahkatakkiin, reikäfarkkuihin, tai sitten tyylikkään klassisesti. Lapset ovat kotona vielä jonkun vuoden, velkaakin riittää. Olisi kiva nyt vielä matkustella ennen kuin oikeasti tulee vaivaa, mutta ei ole varaa niin kauan kuin lapset asuu kotona.
Luulen , että olen valmis poistumaan n. Kymmenen vuoden päästä.
Vierailija kirjoitti:
Intohimoa olisi töiden puolesta, mutta kuka palkkaisi viiskymppistä kun nuoria on jonossa. En todellakaan ole mikään mummo, pukeudun oman mieleni mukaan nahkatakkiin, reikäfarkkuihin, tai sitten tyylikkään klassisesti. Lapset ovat kotona vielä jonkun vuoden, velkaakin riittää. Olisi kiva nyt vielä matkustella ennen kuin oikeasti tulee vaivaa, mutta ei ole varaa niin kauan kuin lapset asuu kotona.
Luulen , että olen valmis poistumaan n. Kymmenen vuoden päästä.
Tämä sii ap.
Odota kun olet 52v. ja vaihdevuodet tulee.
Sitten vasta lystiä onkin.
Tulee kaikkea muutakin eteen kuin ne kuumotukset.
Kuivat limakalvot, närästys. suolisto sekaisin. Kaikkia vaivoja saa hoitaa paikallisesti.
En tykkää vanheta mutta vaihtoehtoja ei ole.
T.53v.
No, minä olen lähempänä kuuttakymppiä, eikä tunnu missään. Tai siis tottakai välillä fyysisesti huomaa, että ei tässä ihan tyttösiä enää olla. Mutta henkinen puoli ja käy enimmäkseen siellä syvimmissä tunteissa nuoruuden kevättä.
Ei pidä vaipua epätoivoon, ikä on mitä on, korvien väli ratkaisee, eli ikä on aika pitkälti asennekysymys.
Vierailija kirjoitti:
En koe niin. Olen alkanut bilettää, polttaa pilveä ja keksinyt kaikenlaisia uusia harrastuksia. Nyt on aika monta miesehdokastakin kannoilla. Talous kunnossa ja voin ostaa kaikenlaista mitä haluan. Työ on mukavaa ja lomilla voi reissata juuri minne haluaa tai ryypätä festareilla. Mikäs tässä. N45v
Hyvässä iässä vielä ja kaukana ap;n iästä.
Se 5v. kuule tekee ihmeitä että oliko ihan pakko vetää itsesi tähän kun et ole 50v.
Tämä plus 50v. ketju alle 50v. voi jättää jutut itsestään väliin.
Onneksi on eutanasia!