Vain elämää 2018
Kommentit (1839)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi ip-lehdessä haukutaan tätä kuluvaa kautta tylsäksi ja mitäänsanomattomaksi. Minusta tällä kaudella nähtiin todella hyviä esityksiä ja kaikki osasivat laulaa. Muilla kausilla on ollut laulajia, joiden kohdalla on joutunut pinnistelemään (esim. Olli, Petra, Nipa, Sanni). Tällä kaudella myös tunnelma oli kohdillaan, osallistujat oli sympaattisia ja kuultiin syvällisiäkin keskusteluja. Viime kausi oli yhtä tuskaa, kiitos Artun ja Sanin alapäähuumorin (+Artun röyhtäilyt). Danny ja Terhi olisi ansainnut tasokkaamman porukan.
Evelina, Pepe ja Lauri on kyllä täysin keskinkertaisia laulajia, ihan samaa kastia Ollin, Petran, Nipan ja Sannin kanssa. Kaikkien näiden kohdalla laulutaitoa tärkeämpää on ihan joku muu, mikä kelläkin.
Aijai, älä nyt vedä Pepeä tuohon kahden laulutaidottoman joukkoon kuitenkaan!
Koko eilisen ohjelman hienoin kohta tuli oikeastaan vasta lopputekstien jälkeen. Kuva siirtyi kotivideoon, jossa pieni (3-4-vuotinen) vaaleatukkainen tyttö (ohjelmissa näytettiin aiemmin lapsuuden kuvia samasta tytöstä, oli joko Eveliina tai Ellinoora) jutteli kameralle lapsen piipittävällä äänellä: "Mulla sattuu ihan sydämeen". "Miksi" kysyy vähän yllättynyt ääni kameran takaa. Tytön katse kääntyy syrjään huoneessa olevaa televisiota kohden "Kun tuo Pepe Wilberg laulaa niin hienosti".
Melkoinen löytö. Ja siinä jo pieni musikaalinen tyttö tunnisti kuka on mestari.
Vierailija kirjoitti:
Koko eilisen ohjelman hienoin kohta tuli oikeastaan vasta lopputekstien jälkeen. Kuva siirtyi kotivideoon, jossa pieni (3-4-vuotinen) vaaleatukkainen tyttö (ohjelmissa näytettiin aiemmin lapsuuden kuvia samasta tytöstä, oli joko Eveliina tai Ellinoora) jutteli kameralle lapsen piipittävällä äänellä: "Mulla sattuu ihan sydämeen". "Miksi" kysyy vähän yllättynyt ääni kameran takaa. Tytön katse kääntyy syrjään huoneessa olevaa televisiota kohden "Kun tuo Pepe Wilberg laulaa niin hienosti".
Melkoinen löytö. Ja siinä jo pieni musikaalinen tyttö tunnisti kuka on mestari.
Mä kyllä luulin, että se oli ihan tältä vuodelta otettu kotivideo, jossa se lapsi katsoo Pepen Vain Elämää -esitystä ja sanoo tuon. Ei Eveliina tai Ellinoora.
Vierailija kirjoitti:
En oikein tiedä mitä ajatella, Rauli on jotenkin Pyhä Asia, mennä sorkkimaan hänen biisejään on aina vähän uskaliasta, koska ne ovat yllättävän vaikeita. Somerjoen lahjakkuus oli nimenomaan rytmitys, painotus, hänhän oli ensimmäinen, joka luontevasti lauloi esim. rockia suomeksi. Että rohkeaa Laurilta tai sitten vain liian suuria luuloja itsestä.
Toisaalta oli parasta Lauria koko kaudelta, mutta a) se ei ole paljon se b) pitkälti oli biisin ansiota, se kestää paskankin version, koska on klassikko. Lauri oli söpö nuorena ja mitä vanhemmaksi mies tulee, sitä vähemmän se söpöys iskee, siitä tulee useimmiten noloutta.
Eveliina: ähkiminen kopioitu Rihannalta, samoin ilmeisesti livevedot, sillä Rihannakin on pahamaineisen huono livenä. Ihan hyvät mahdollisuudet kansainvälisille areenoille, jos löytää oikean biisintekijän. Mitään omaa tai persoonallista ei siellä tarvita, ainoastaan kaupallista ääntä. Eli nyt sitä pxettä tyrkyttämään hyville biisintekijöille, sillä suomalaisten rahat ei pelkästään riitä, ovat hitit liian kalliita.
Ellinoora: periaatteessa inhoan näitä itseänsä selittäviä, turhan tärkeitä daideilijoita, mutta kyllä ääntä riittää ihan mukavasti.
Tuure ja Anne: mukavaa kuulla heiltä tulkintoja omien genriensa ulkopuolelta, Annehan on Suomen Karen Carpenter ilman anoreksiaa (´+on tietysti huomattavasti kauniimpi) ja Tuure epäsuomalaisen välitön ihminen. Ehkä hänelläkin on vetäytyvämmätkin kautensa.
Pepe: vanha kehno muistutti taas, kuka se olikaan vanhan kaartin paras laulaja, jos se joltain jossain vaiheessa on jotenkin päässyt unohtumaan. Jonnet ei tiedä, eikä välitä tämänkään jälkeen.
Pyhimys: inhoan edelleen lähes kaikkea tässä murjottavassa pikku poikapossussa, pikku mulkku.
Jännä miten eri mielipiteitä voi olla! Ymmärrän kyllä sun mielipiteet, mutta suurimmasta osaa niistä olen kyllä ihan erimieltä.
1) Laurista ja Somerjoesta olen samaa mieltä, paitsi en nyt tiedä, yrittääkö Lauri olla söpö vai tuleeko tollainen vaan sille luonnostaan (musta vähän tuntuu, että se tuli Vain Elämään paikkaamaan omaa imagoaan, joka Vesalan myötä vähän huononi, ja yritti olla ylimukava tuolla, oma mielipiteeni Laurista ihmisenä on Vain elämään jälkee positiivisempi mutta taas laulajana huomattavasti huonompi).
2) Mä taas yllätyin positiivisesti Eveliinan Rihanna ja Aamu vedoista, koska olin aikasemmin luullut ettei Eveliina osaa laulaa, mutta kyllähän se noi vedot hyvin veti!
3) Musta tuntuu, että tän kauden jälkeen ei kukaan voi sanoa, ettei Ellinoora osaisi laulaa, mutta en ymmärrä, mistä tuo "turhan tärkeä daideilija" fiilis on sulle tullut?
4) Osaa Pepe tottakai laulaa ja tulkita, mutten nyt sanoisi, että hän ylivoimasesti on kauden paras laulaja tai tulkitsija.
5) Murjottava pikku possu? Oikeesti? Ylipirteäkö tuolla pitäisi olla? Mun oma mielikuva Pyhimyksestä muuttui kyllä ihan kokonaan tuolla, ja vain positiivisempaan suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Ellinooran ja Evelinan pitäisi todellakin saada parempia kappaleita. Minun korvia riipii kun kuulen radiossa "mä en tahdo olla enää carrie" ja näitä muita lapsekkaita sanoituksia. Anssi Kela ja isot biisit -ohjelmassa tajusin Ellinooran todelliset laululliset kyvyt, kun hän esitti mielettömän hienon version UB:n Minä suojelen sinua kaikelta -kappaleesta. Vain elämäässä jo ensimmäisen päivän Funeral Song veti jalat alta ja lisää hienoutta oli tulossa. Ellinooralla on voimakas ääni, joka sopii erityisen hyviin dramaattisiin ja kohtalokkaisiin kappaleisiin. Unohtaisi vain ne pikkutyttöbiisit. Ja vielä kun saisi sen sössötys-s:n pois laulumaneereista, niin vain taivas olisi rajana. Kuten Laurikin sanoi, kannattaisi yrittää jopa ulkomaille.
Ellinoora tekee itse kaikki biisinsä, joten nuo "lapsekkaat sanoitukset" ovat häneltä itseltään. Evelina EI TOSIAANKAAN OSAA LAULAA LIVENÄ, miten se on nikn vaikea ymmärtää että ääntä on rankasti korjattu tv:ssä? Ja Evellä on hienoja biisejä jotka hänelle aivan liian vaikeita laulaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ellinooran ja Evelinan pitäisi todellakin saada parempia kappaleita. Minun korvia riipii kun kuulen radiossa "mä en tahdo olla enää carrie" ja näitä muita lapsekkaita sanoituksia. Anssi Kela ja isot biisit -ohjelmassa tajusin Ellinooran todelliset laululliset kyvyt, kun hän esitti mielettömän hienon version UB:n Minä suojelen sinua kaikelta -kappaleesta. Vain elämäässä jo ensimmäisen päivän Funeral Song veti jalat alta ja lisää hienoutta oli tulossa. Ellinooralla on voimakas ääni, joka sopii erityisen hyviin dramaattisiin ja kohtalokkaisiin kappaleisiin. Unohtaisi vain ne pikkutyttöbiisit. Ja vielä kun saisi sen sössötys-s:n pois laulumaneereista, niin vain taivas olisi rajana. Kuten Laurikin sanoi, kannattaisi yrittää jopa ulkomaille.
Ellinoora tekee itse kaikki biisinsä, joten nuo "lapsekkaat sanoitukset" ovat häneltä itseltään. Evelina EI TOSIAANKAAN OSAA LAULAA LIVENÄ, miten se on nikn vaikea ymmärtää että ääntä on rankasti korjattu tv:ssä? Ja Evellä on hienoja biisejä jotka hänelle aivan liian vaikeita laulaa.
Just näin. esim. Leijonan paino tai Aina kuin Aira biisien sanoituksissa ei ole mitään lapsekasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just näin. esim. Leijonan paino tai Aina kuin Aira biisien sanoituksissa ei ole mitään lapsekasta.
Mitä tietää sanoituksista henkilö, joka ei tiedä kappaleiden nimiäkään..?
Vierailija kirjoitti:
Tämä Laurin viimeinen veto tänään oli häneltä paras esitys koko kaudella. Hieno biisi, ja hyvä esitys Laurilta, eikä nasaalikaan häirinnyt tässä vedossa.
Jaa? Mun mielestä toi oli Laurin huonoin veto yhdessä Maradonan kanssa. Molemmat ihan kökköjä. Tosin ehkä johtuu siitä, että kumpikaan iske biisinäkään. Muuten Laurin sovitukset varsinkin toimi ihan hyvin ja Pepen biisin hän esitti parhaiten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä Laurin viimeinen veto tänään oli häneltä paras esitys koko kaudella. Hieno biisi, ja hyvä esitys Laurilta, eikä nasaalikaan häirinnyt tässä vedossa.
Jaa? Mun mielestä toi oli Laurin huonoin veto yhdessä Maradonan kanssa. Molemmat ihan kökköjä. Tosin ehkä johtuu siitä, että kumpikaan iske biisinäkään. Muuten Laurin sovitukset varsinkin toimi ihan hyvin ja Pepen biisin hän esitti parhaiten.
No Laurin Sinua sinua rakastan oli kyllä vaivaannuttavin esitys, mitä olen koko ohjelmasarjassa todistanut. Täydellisen epäsopiva hänelle, liian iso biisi, eikä sitä (eikä kyllä muitakaan varsinkaan suomenkielisiä kappaleita) voi esittää siis "laulaa" tuolla lailla suu melkein kiinni.
Miksei tuossa koostejaksossa ollut evelinan aamu-kappaletta (viimeinen kappale willbergin päivänä). Kappalehan oli hieno, samoin sovitus.
Lauri alkaa muuttua aika vanhan kääkän näköiseksi vanhemmiten, ei oikein biisit luistaneet ohjelmassa. Yrittääköhän saavuttaa lisää kuuluisuutta tuomalla uuden perheensä julkisuuteen? Yllätyksetöntä plagiointia aikaisemmista kausista, ääni kyllästyttää.
Edellistä huonompi kausi, katsojaluvut sukelsi, mut tämä on nelosen oma putous, tätä jatketaan niin kauan kun levyt ja konsertit edes jotenkin myy ja katsojaluvut pysyy yli 500 tuhannen. Itse jaksoin katsoa vain ekan jakson. Oon siis "parantunut" VainElämää -addiktiosta. :-)
Vain elämää 2018 Hartwall areenan konsertti 28.12. ja yli kolmasosa lipuista vielä myymättä. Tulee kyllä takkiin rahallisesti Areenaa...
Vierailija kirjoitti:
Meniköhän liput kaupaks?
Hyvin mahtuu vielä, oveltakin saa lippuja.
https://www.ticketmaster.fi/event/vain-elamaa-live-lippuja/240663
Telkkarista tulee taas uusintana tämä kausi. Kauheeta kun toi Ellinoora näyttää narkkarilta :/
Minun mielestä oli tosi hyvä kausi. Yksi parhaita.