Vain elämää 2018
Kommentit (1839)
Nykynuoret nauravat sitten 30v päästä että miten joku ei ole voinut kuulla Vilma Alinasta, Eveliinasta tai Ellinoorasta. Tai Pyhimyksestä.
Sama jos meitä huvittaa tänä päivän se, että miten joku ei ole voinut kuulla Kirkasta, Katri Helenasta, Pepe Willbergistä, Dannystä.....
30v päästä nää nevahööd-julkkikset on yhtä tuttuja kaikille kuin meidän nuoruuden idolit.
Vierailija kirjoitti:
Luin tämän keskustelun ja nyt alan katsomaan tallennukselta tätä jaksoa. Mua ei tässä porukassa kiinnosta kukaan muu kuin Lauri Ylönen. Hänellä on sentään kansainvälistäkin meriittiä. No, kyllä joka kaudella mukana oleva ns. kiintiöräppärikin kiinnostaa vähän. Nämä ellinoorat ja eveliinat ovat ihan turhia koko hommassa, mutta alkaa loppumaan artistit kesken kun isommat starat eivät suostu mukaan koko ohjelmaan.
Palaan asiaan kun olen katsonut jaksin. Varmaan menee kelailemalla.
Mullakin meni kyseinen jakso kelailemalla. Nimittäin taaksepäin. Piti kuunnella useammat biisit uudelleen kun oli vaan niin hyviä.
Siinähän se ilta vierähti hyvin, meni vähän pidempään ohjelman katsomisessa mitä olin suunnitellut. 😁
Mielestäni illallisella saatiin parhaat esitykset. Täällä on paljon parjattu Anne Mattilaa ralli englannista, mutta sovitus ja melodia oli mielestäni koskettava ja sai ainakin minulle tuon The rasmuksen biisin sanat avautumaan uudella tavalla.
Pepe oli juuri sitä mitä hänestä odotettiin ja jos on introvertti-tyyppi, niin ei ole äänessä kokoajan vaan katselee ja tunnustelee tunnelmaa. Ja mikki kädessä herää henkiin.
Ellinoora oli Laurin jakson Laurin lisäksi kantava voima. Aito tyyppi, eläytyi, oli supliikki ja häntä kuvattiin myös enemmän kun ketään muuta Laurin lisäksi.
Muut oli aika mitäänsanomattomia, pakko sanoo :(
Lauri on kyllä todella symppis. Iätön jäbä! Hauska oli seurata hänen ilmeitä kun hän kuunteli muiden versioita hänen biiseistään. 😃
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä seuraan, olen silmät korvat auki. Ellinooralta olen kuullut Elefantin painon useastikin, mutten kyllä muista siitä mitään. Evelinalta en tiedä yhtäkään biisiä. Hän on kyllä tosi kapean yleisösrgmentim artisti, vähän kuin joku äärihevi, nutta nuorten tyttöjen keskuudessa ja medioissa vaan.
Staminat, Mokomat ... Paperi T jne ovat tunnetumpia.Kukaan ei voi tietää kaikkea eikä ainakaan näitä jotka jäävät ihan omiensa keskuuteen.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, mikä radiokanava soittaa Staminaa, Mokomaa ja Paperi T:tä monta kertaa päivässä? Evelinan biisejä tulee esim Novalta, SuomiPopilta ja Aallolta ihan jatkuvasti.
Soi vai? Sitäkin jännempää että kyllä noita kanavia jonkin verran kuuntelen, enkä dilti tunnista yhtään. Kävin spottarissa tarkistamassa ja ei. Nää on sitä äänimattoa joka ei kiinnitä lainkaan huomiota. Tätä riittää. Mikään ei kiinnosta. Mutta niinhän joku dj Bobo oli kova sana ysärillä.
Pyhimys on myös Teflon brotherseissa ja jokainen joka on kuunnellut radio Suomipoppia tai muuta suosittua radiokanavas on kuullut heidän musiikkiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä seuraan, olen silmät korvat auki. Ellinooralta olen kuullut Elefantin painon useastikin, mutten kyllä muista siitä mitään. Evelinalta en tiedä yhtäkään biisiä. Hän on kyllä tosi kapean yleisösrgmentim artisti, vähän kuin joku äärihevi, nutta nuorten tyttöjen keskuudessa ja medioissa vaan.
Staminat, Mokomat ... Paperi T jne ovat tunnetumpia.Kukaan ei voi tietää kaikkea eikä ainakaan näitä jotka jäävät ihan omiensa keskuuteen.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, mikä radiokanava soittaa Staminaa, Mokomaa ja Paperi T:tä monta kertaa päivässä? Evelinan biisejä tulee esim Novalta, SuomiPopilta ja Aallolta ihan jatkuvasti.
Soi vai? Sitäkin jännempää että kyllä noita kanavia jonkin verran kuuntelen, enkä dilti tunnista yhtään. Kävin spottarissa tarkistamassa ja ei. Nää on sitä äänimattoa joka ei kiinnitä lainkaan huomiota. Tätä riittää. Mikään ei kiinnosta. Mutta niinhän joku dj Bobo oli kova sana ysärillä.
No sehän ei sitten ole minun syyni, jos et niitä tunnista. Sieltä sinulla on ne kuitenkin mahdollisuus tunnistaa, kuten muutkin ihmiset tunnistavat. Minäkin tunnistan ne nimenomaan noista kanavista. Itse en niitä spotifylistoilleni ole tallentanut.
Et vastannut kysymykseen, missä Staminaa, Mokomaa tai Paperi T:tä soitetaan. Nyt puhuttiin siitä, millaiset artistit ovat esillä eikä siitä, miten sinä erilaisiin biiseihin suhtaudut.
Ainoa missä oon kerran vilaukselta nähnyt Pyhimyksen on Maradona (kesä ’86) videolla.
Kävinpäs muuten huvikseni googlaamassa radio suomipopin soittolistan ja arvatkaas, kuka siellä oli tällä hetkellä ykkösenä: Evelina.
http://poptop10.radiosuomipop.fi/spotify-soittolista/ .
Sitten kurkataan tämän päivän soitettuja esim Radio Aallossa:
https://biisit.info/soittolista/aalto .
Klo 11.34 on näköjään viimeksi soinut Evelinan kappale. Ei näy Mokomaa tuolla listassa, jännä juttu..
Tässä nyt pari esimerkkiä siitä, mistä nämä ihmiset ja heidän biisinsä voisivat olla tuttuja.
Tuuren esityksestä en tykännyt yhtään. Harmitti kun hyvä biisi meni noin kummallisella versiolla. Nostan hattua Anne Mattilalle, joka lauloi englanniksi ja kunnioitti alkuperäistä teosta. Anne Mattila kun on ihan leimallisesti suomalainen lavatanssilaulaja. Erittäin hyvä laulaja kyllä on, siitä ei pääse yli eikä ympäri.
Pepe W. olis nyt tyrkyllä vaikka johonkin metallibändiin, laulaa korkealta ja kovaa ja kuulosti todella hyvältä!
Pyhimys on kova nimi räppiskenessä. Jokainen joka kuuntelee enemmän suomalaista räppiä tietää Pyhimyksen. Joten jos kiintiöräppäri pitää tuonne saada, niin nyt sillä saralla ihan kova artisti saatu mukaan. Tefloneiden musiikki on myös nuorten keskuudessa suosittua.
Ai tää on Teflon-veli. No, sitten tiedän Maradonan. Ja onko se Mariskan biisi tämän porukan kanssa tehty (Lähiöunelmii)? Siihen minun Teflon-tietämykseni sitten loppuukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä kitinää. Minusta on kiva että on ns tuntemattomia artistejakin mukana. Ei kaikkia kiinnosta Loiri, Kaija Koo tai Cheek.
Ja minua ei kiinnosta nuo iänikuiset runonlausujat, jotka esiintyvät laulajina. Kuka tahansa osaa tehdä ja esittää minkä tahansa kappaleen ainoastaan puhumalla sen läpi.
Teeppä joutessasi pari kipaletta ja heitä tänne youtube-linkit?
Miksi tekisin? Luuletko, etten osaa kirjoittaa runoa ja sitten lukea sitä jonkin biitin tahtiin. Sellaista tuotosta en kuitenkaan koskaan kehtaisi esittää julkisesti. Eri asia, jos olisi hvä melodia ja lauluääni.
Justhan sä kirjoitit, että kuka tahansa pystyisi siihen, mutta nyt et itse sitten pystykään.
Niin, tarkoitin ihan vain "biisin" tekemiseen pystymistä, en kehtaamista.
Höpö höpö.
Mitä höpö höpö? Sinäkö et pystyisi lukemaan ääneen itse kirjoittamaasi runoa?
Nää hiphopin dissaajat on kyllä aina niin huvittavia :D Se on taidemuoto joka vaatii lahjakkuutta, ja maailman parhaimmat on ihan älyttömiä. En kyllä oo Pyhimyksen tuotantoon tutustunu (muutenkin enemmän englannin- ja muunkielistä kuunnellu), mutta on se varmasti parempi kuin Cheek, suurin osa on (sori vaan Keekki-fanit, mutta hänen riimiensä taso saa minussa aikaan useimmiten myötähäpeää. Vain Elämässä oli ihan sympaattinen, poisti vihani tyyppiä mutta ei hänen musiikkiaan kohtaan.)
Haukut muita huvittaviksi kun dissaavat hiphoppia ja samalla toteat että Pyhimys on jo kuulematta parempi kuin Cheek. Nolo oot.
Kannattaa jo vihdoin päästä yli tuosta Cheek-angstista ja etsiä uusi kohde.
Ps. Cheek oli älyttömän taitava multiriimittelijä, sopii koittaa perässä.
Kyllä: "Sokka irti, mä vedin päivin öin. Läträsin vaan kesän, duunit laiminlöin. Sokka irti, mä vedin päivin öin. Läträsin vaan kesän, duunit laiminlöin. Oo-oo-oo-o-oo-o! Sokka irti, jee! Sokka irti, jee! Jee-ee-e-ee-e! Läträsin vaan kesän, duunit laiminlöin." ja "Ne räpsii salakuvia, nettiin ne panee. Ja sieltä Chekkonen päätyy taas lehtien kanteen. Jare sitä, Jare tätä, Jare, Jare, Jare, Jare. Panee sitä, Panee tätä, Jare, Jare, Jare, Jare." Minä ainakin kirjoittelin parempia riimejä jo ala-asteella :D t. ohis, ex-lahtelainen
On sulla rankkaa. Koita nyt kuitenkin jatkaa elämääsi ja etsi itsellesi uusia kohteita purkaa turhautumistasi. Mee vaikka salille. Hali.
Mene itse. Kyllä täällä saa keskustella. Mäkään en voi sietää Keekkiä. Ottaa varmaan Keekittäriä nuppiin.
Voisit purkaa keekkivihaasi jossain muussa keskustelussa. Cheek ei liity millään tavalla nyt alkaneeseen kauteen ja se tässä on keskustelun aiheena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sehän ei sitten ole minun syyni, jos et niitä tunnista. Sieltä sinulla on ne kuitenkin mahdollisuus tunnistaa, kuten muutkin ihmiset tunnistavat. Minäkin tunnistan ne nimenomaan noista kanavista. Itse en niitä spotifylistoilleni ole tallentanut.
Et vastannut kysymykseen, missä Staminaa, Mokomaa tai Paperi T:tä soitetaan. Nyt puhuttiin siitä, millaiset artistit ovat esillä eikä siitä, miten sinä erilaisiin biiseihin suhtaudut.
Paperi-T:tä soitetaan todella paljon YleX:llä. Stam1naa kuulee Radio Rockilla. Mokomaa ei ole valitettavasti kuullut aikoihin radiossa, muistan ne ajat, kun sitä soitettiin Viikatteen kanssa YleX:llä.
Vierailija kirjoitti:
Nykynuoret nauravat sitten 30v päästä että miten joku ei ole voinut kuulla Vilma Alinasta, Eveliinasta tai Ellinoorasta. Tai Pyhimyksestä.
Sama jos meitä huvittaa tänä päivän se, että miten joku ei ole voinut kuulla Kirkasta, Katri Helenasta, Pepe Willbergistä, Dannystä.....
30v päästä nää nevahööd-julkkikset on yhtä tuttuja kaikille kuin meidän nuoruuden idolit.
Kyllä, jos he seuraavat 50 vuotta elättävät itsensä tuolla, vetävät esiintymispaikat täyteen.
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa vain. Näitä nykyisiä nevahööd-julkkiksia tulee tällä hetkellä kuin sieniä sateella. Jatkuvasti on joku Sofia, Juulia, Ella, yms tyrkyllä musamarkkinoille.
Vain elämämkoulua 2018. Lisää elämänkohtaloita, kyyneleitä ja huonoa musiikkia vuosimallia 2018. Mutta ennenkaikkea, vain lisää rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Kävinpäs muuten huvikseni googlaamassa radio suomipopin soittolistan ja arvatkaas, kuka siellä oli tällä hetkellä ykkösenä: Evelina.
http://poptop10.radiosuomipop.fi/spotify-soittolista/ .
Sitten kurkataan tämän päivän soitettuja esim Radio Aallossa:
https://biisit.info/soittolista/aalto .
Klo 11.34 on näköjään viimeksi soinut Evelinan kappale. Ei näy Mokomaa tuolla listassa, jännä juttu..
Tässä nyt pari esimerkkiä siitä, mistä nämä ihmiset ja heidän biisinsä voisivat olla tuttuja.
Entä jos kuuntelee esim. yle puhetta. Mistä Evelina pitäisi tuntea?
Ei tullut kumpaakaan. :( Vähän olen kyllä pettynyt, kun melkein kaikki biisit olivat Dead Letters -levyltä. No, nuo ovat tietysti noita tunnetuimpia hittejä, mutta omia suosikkeja olisivat tuoltakin levyltä olleen Time to burn ja Not like the other girls. Ja Into-levyltäkin kuultiin vain F-f-f-falling.