90-luvun Kauniit ja Rohkeat, muistaako vielä kukaan?
Olen ollut vähän nostalgisella päällä viime aikoina ja muistellut kaikkia vanhoja sarjoja, jota tuli lapsena ja teininä katsottua. Kauniit ja rohkeat oli suosikkini,kun sitä alettiin esittämään Suomessa,taisi olla vuosi 1992. Voi niitä aikoja ja voi kyseistä sarjaa!😁 Monet hyvät muistot jäänyt ko. sarjasta. Miten teillä, minkälaisia muistoja sarja herättää? Nykyisinhän se taitaa olla aikamoista kuraa,en ole kylläkään katsonut sitä aikoihin.
Kommentit (499)
Vierailija kirjoitti:
Minkäköhän laisen tilin Brooke on näinä reiluna 30vuotena tehnyt. Ei nyt tietysti mitään filmitähden rahoja mutta varmasti ihan hyvät massit.
Näyttelijöille se on tavallinen päivätyö toisin kuin tasokkaammissa tuotannoissa.Teho-osastoa tehtiin 14h työpäivillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on ennen vuotta -92 alkanut suomessakin. Veikkaisin että -90 kun menin ekalle.
Vuonna 1990 jo alkoi,muistan kun yksi selitti koulussa siitä.
Ei näkynyt koko suomessa v.90 vielä tuo kolmosen oma kanava millä sitä esitettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi se oli illan kohokohta! Mun suosikki oli kun Taylor oli Prinssi Omarin vankina. Sheilan juonittelut oli hyviä myös. Brookea inhosin ja iloitsin aina kun Ridge oli Taylorin kanssa ja Brooke itki...
Taylorin ja tyttärensä Steffyn fanitusta en ole koskaan ymmärtänyt. Tulee väkisinkin mieleen, että nämä heidän puolellaan olevat ovat itsekin ilkeämielisiä, sillä sitähän Taylor sekä Steffy nykyään on. Hyviä ovat Brooke ja Hope, joita taas moni inhoaa; miksi? Hehän haluavat kaikille pelkkää hyvää, kun taas Taylor ja Steffy juonittelevat mutta ovat silti olevinaan ns. hyviksiä. Sheilasta olen pitänyt siksi, että on läpeensä paha, eikä häntä yritetä edes esittää minään muuna.
Taylor ja Steffy ovat molemmat naisia, joille toisen onni on itseltään pois, vahingoniloisia, kostonhimoisia eivätkä kykene näkemään asioita kenenkään muun kuin itsensä kannalta. Brooke sen sijaan on aina ollut pohjimmiltaan hyvä, vaikka miehiä on riittänyt ja tietysti on tehnyt monia moraalisesti arveluttavia asioita, kuten tyttärensä Bridgetin miehen ja lapsen isän Deaconin kanssa raskaaksi hankkiutuminen, josta syntyi juurikin Hope, mutta Brooke ei ole samalla tavalla kiero kuin Taylor.
En oo kattonu yli 10 vuoteen, mutta minusta taylorilla oli brookea parempi moraali.
Brooke petti Ridgen kanssa ihan aluksi , vaikka Ridge oli kihloissa jonkun kanssa.
Varmasti oli korkea moraali, mutta se ei poista ilkeää luonnetta. Brooke sen sijaan ei ole koskaan ollut ilkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on ennen vuotta -92 alkanut suomessakin. Veikkaisin että -90 kun menin ekalle.
Joka maanantai katsoin mummilla ensin Alwred J Kwakin ja sitten Kaunarit yhdessä Mummin kanssa. Blossom alkoi samana syksynä mutta se oli silloin vielä liian isojen tyttöjen juttu mulle ja siirryin aina värittelemään värityskirjaa. Kullannuppu tuli uusintana varmaan kesällä -95 ja silloin siitä tuli minulle suorastaan pakkomielle! Tuijotin VHS kasetin puhki sitä sinä kesänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näkynyt koko suomessa v.90 vielä tuo kolmosen oma kanava millä sitä esitettiin.
Syksyllä 1990 taisi alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten se oli hyvä, mutta se Sheila oli kyllästyttävä. Ja tuli vielä uudelleen ja sitten vielä sen tytärkin. Sitä samaa kuviota toistettiin.
Kaiken huippu, että Sheila on taas siellä.
En oo seurannut 12 vuoteen, kun lastenohjelmat alkoi tulla samaan aikaan. (Tai siis on ne aina tullut, mutta mää sain lapsen)
Sheila oli hahmona todella epämiellyttävä koska sillä oikeasti vippasi päästä
Sheila on hahmona juuri siksi hyvä, että hänellä viiraa päässä eikä hänestä yritetä tehdäkään mitään muuta kuin pahaa. Toisin kuin Taylor, joka on ihan muuten vaan epämiellyttävä mutta silti olevinaan hyvis.
Tässä Taylorin ja Sheilan välissä on sitten vielä ärsyttävämpi Quinn, joka aina välillä päästään sekaisin, lukitsee ihmisiä kuumiin saunoihin, kidnappaa muistinsa menettäneitä miehiä ja uskottelee heille olevansa heidän vaimonsa, tönäisee ihmisiä jokiin... Mutta ei koskaan saa tuomiota mistään ja pääsee aina pälkähästä. Joku uusi hyväuskoinen löytyy aina ja sitten lopulta kaikki antavat anteeksi, ja henkilö on taas hetken aikaa normaali kun katsojakin on saatu hahmon puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syksyllä 1990 taisi alkaa.
MTV3 näkyi ykkösellä ja kakkosella ennen omaa kanavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen ensiesitys v.1992 netin mukaan ja näin muistan minäkin.
Sheilan ja Taylorin näyttelijäthän olivat kovia tyttöjä juhlimaan keskenään siviilissä. Jommankumman vai peräti molempien ensimmäinen avioliitto päättyi sen seurauksena. Tosi suoraan lehdet uskalsivat kirjotella että kokkeli ja vieraat miehet maistu.
Vierailija kirjoitti:
Minä katson sarjaa vieläkin. Itse asiassa juuri nyt :). Välillä on ollut taukoja, eli en ihan kaikkia ihmissuhdekuvioita ole nähnyt.
Steffyn kaksoissisko Phoebe oli yksi suosikeistani. En muista hänen olleen ilkeä, kuten siskonsa. Toivoisin, että hän olisi yhä mukana, ja jonkinlaisena vastakappaleena Steffylle.
Phoebe kuoli
Vierailija kirjoitti:
Oli erikoista kun Brooken siskolla oli akne.
Miten niin erikoista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli erikoista kun Brooken siskolla oli akne.
Miten niin erikoista?
No varmaan siksi kun harvemmin tuollaisissa sarjoissa nähdään muita kuin täydellisiä siloposkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MTV näkyi jo aikaisemmin muilla kanavilla ja hömppä alkoi 1990 syksyllä,ihmettelin jo aikaisemmin sitä -92-tietoa netissä.
Vierailija kirjoitti:
Alkuvaiheen jättisuosioon oli varmaan syynä ettei Suomessa ollut aikaisemmin ollut vastaavaa sarjaa,alussa ei tajuttu kuinka paksua hömppää se oikeasti oli.
Suosio johtui siitä että tämä sarja käsitteli vain tunteita, tunteita, tunteita tavalla jote ei olut ennen nähty.
Kauniit Ja Rohkeat, X-Files, Babylon 5, Stargate SG-1, Disneyn Piirretyt. Ysäri oli parhautta.
En ole sarjaa seurannut vuosiin mutta aikoinaan tuli seurattua tiiviisti kun vanhemmat katsoi yhteen aikaan joka ikisen jakson. Vieläkö Brooken tytär Bridget on mukana? Muistan kun Brooke petti Bridgetiä tämän miehen kanssa ja niihin aikoihin taisin lopettaa sarjan seuraamisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MTV näkyi jo aikaisemmin muilla kanavilla ja hömppä alkoi 1990 syksyllä,ihmettelin jo aikaisemmin sitä -92-tietoa netissä.
MTV vuokrasi Ylen lähetysaikaa,Ylen ohjelmissahan ei ollut mainostaukoja.
Vierailija kirjoitti:
En ole sarjaa seurannut vuosiin mutta aikoinaan tuli seurattua tiiviisti kun vanhemmat katsoi yhteen aikaan joka ikisen jakson. Vieläkö Brooken tytär Bridget on mukana? Muistan kun Brooke petti Bridgetiä tämän miehen kanssa ja niihin aikoihin taisin lopettaa sarjan seuraamisen.
Bridget aina silloin tällöin vierailee sarjassa, mutta näyttelijä on vaihtunut jo ajat sitten ajalta jolloin Brooke petti Deaconin kanssa tytärtään.
Olin ala-asteella kun se alkoi ja en saanut katsoa sitä! Kaikki muuta luokan tytöt katsoi ja olin ihan ulkopuolinen, mua vähän kiusattiinkin siitä. Katsoin salaa kun vanhemmat ei olleet kotona, niiden mielestä sarja ei ollut mulle hyväksi.