Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisi mukava jos kotona odottaisi töistä tullessa iloinen kodinhengetär, lämmin ruoka ja leipomukset

Vierailija
07.09.2018 |

Kenestäpä ei olisi? Harmi vaan, että olen itse se heteroavioliitossa oleva naispuoleinen henkilö, jolle tällaiset odotukset perinteisesti langetetaan... Tuntuuko teiltä koskaan samalta?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapset ois siisteissä ja näteissä vaatteissa, tohvelit lämmitetty ja mies kaataisi kirjastohuoneessa lasillisen mulle. Huolehtisi, ettei äitiä häiritä, jotta saan rauhassa lukea päivän lehden ja palautua päivästä. Huoh, kelpais mulle!

T.Nainen

Vierailija
2/48 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan samasta olen itse haaveillut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olishan tuo ihanaa. Mutta ei auta, itse se on työpäivän jälkeen ruvettava ruuan tekoon nälkäiselle perheelle. Mies ei töistä tultuaan tee yhtään mitään.

Vierailija
4/48 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Mukavaahan tuo olisi. Vielä kun olisi putipuhdasta. Multa irtoaisi rahatkin ukon elättämiseen, mutta ei taida löytyä kodinhengetärtä vaan sohvan kuluttajia ja sotkijoita.

N29

Vierailija
5/48 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja lapset ois siisteissä ja näteissä vaatteissa, tohvelit lämmitetty ja mies kaataisi kirjastohuoneessa lasillisen mulle. Huolehtisi, ettei äitiä häiritä, jotta saan rauhassa lukea päivän lehden ja palautua päivästä. Huoh, kelpais mulle!

T.Nainen

Jatkan vielä. Illalla miehen laitettua lapset nukkumaan ja siivottua keittiön, läpsyttäisin takapuolta ja vaatisin makuuhuoneeseen peuhaamaan. Sitten suihkun ja saunan kautta nukkumaan.

Musta ois tullut miehenä hirveä sovinisti! Naisena tyydyn noin puoliksi hoidettuihin kotitöihin...

T. Sama 1 vastaaja

Vierailija
6/48 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuanlaitosta tykkään ja joskus leivonkin miehelleni, itse en makeaa syö, mutta siivouksen ja pyykinpesun mielelläni antaisin kodinhengettären tehtäväksi.

Vierailija
7/48 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tällä hetkellä tlanne, että kun menen töistä kotiin, on ruoka valmiina. Näin perjantaisin on myös talo siivottu miehen ja teinien voimin. Leipomaan mies ei kyllä ole alkanut, pyykinpesu on opetteluvaiheessa, kaupassakäynti sujuu jo ilman listaa. Mies on työttömänä ollut muutaman kuukauden ja tietysti toivon, että hän saa töitä, mutta onhan tämä aika luksusta! Mietin, että osasikohan mieheni arvostaa tällaista silloin kun hän oli töissä ja minä kotona lasten kanssa? Tein joka päivä ruuan valmiiksi, siivosin, leivoin, hoidin käytännössä kaikki kotihommat, myös esim. lumityöt, puiden kantamisen ja uunien lämmityksen (asumme vanhassa talossa). Mies kävi töissä ja iltaisin sai sitten levätä, olla lasten kanssa ja harrastaakin. 

Kyllä vain tuntuu elämä niin älyttömän helpolta, kun ei tarvi heti alkaa kotitöihin kun tulee töistä kotiin, ehtii jopa levätä ja jaksaa harrastaa! 

Vierailija
8/48 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä töistä tullessa odottaa, että olisi ruoka edes valmiina jos mies on ollut vapaalla. Harvemmin vain on, itse se on kyllä syönyt, ei vain tule mieleen että mullakin on nälkä töistä tullessa. Lisäksi astiat kerääntynyt altaaseen, eikä ole koneeseen asti jaksanut laittaa, koira lenkittämättä ja kaikki muukin tekemättä. Eipä se sitten auta muu kuin alkaa suoraan töistä tultua siivoamaan ja ruokaa laittamaan. Vaimo vois olla kiva!

Vierailija
9/48 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli kotona 5 kk vuorotteluvapaalla alle 2 v:n kanssa, kun tulin töistä kotiin oli ruoka valmiina odottamassa :)

Vierailija
10/48 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen ja en ole mikään kodinhengetär, mutta en myöskään edes haaveilisi tuollaisesta. Lapset ovat jo teinejä, koti yleensä ihan perussiisti, en halua toista lämmintä ruokaa enää kotiin tullessa ja leipomuksia en halua. Saan siis töistä tullessa istahtaa ihan rauhassa vaikka sohvan nurkkaan ja vain olla. Niin kuin nytkin.

Vierailija
11/48 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi ois kyllä ihana, vaan ei mahdollista heteronaiselle, joten tyydyn olemaan yksin. Ei ole ruokaa odottamassa, mutta eipähän myöskään kaameaa sotkua tai toista ihmistä vaatimuksineen ja tarpeineen.

Vierailija
12/48 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passaaminen ja palvelu kuulostaa ihan mukavalle ja onkin sitä niin kauan kuin se ei aiheuta riippuvuutta. Kyllä minä katson menettäväni jotakin elämänhallinnasta jos toinen päättäisi sen mitä on ruokana, millain järjestys ja siisteys on.

Vierailija
13/48 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhanajan kodinhoitaja kelpais kyllä, lähtis sitten kotiinsa vaikka klo 17. Päivällä siivoais, silittäis, tekis ruoat. Kyllä mä tekemistä sille keksisin....

Vierailija
14/48 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkäisin hepeneissä valmiina odottelevasta. Ei silti ruokaa ja jointti ensin ja sitten voi alkaa viihdyttämään.

Vierailija
15/48 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Mukavaahan tuo olisi. Vielä kun olisi putipuhdasta. Multa irtoaisi rahatkin ukon elättämiseen, mutta ei taida löytyä kodinhengetärtä vaan sohvan kuluttajia ja sotkijoita.

N29

No hommaa kodinhoitaja. Tulee halvemmaksi ja lisäät työllisyyttä.

Vierailija
16/48 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhanajan kodinhoitaja kelpais kyllä, lähtis sitten kotiinsa vaikka klo 17. Päivällä siivoais, silittäis, tekis ruoat. Kyllä mä tekemistä sille keksisin....

Mä en keksisi vaikka meillä iso omakotitalo ja kolme lasta. Ei tässä nyt niin paljon hommaa ole, kun asioissa on hieman järkeä.

Vierailija
17/48 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki kotiapulainen?

Vierailija
18/48 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T.Nainen

Jaa, nää onkin täällä taas katkeria feministejä, joka elää kuvitelmissaan jotain 50-lukua, jota muut ei enää elä. Just ku luulin, et tästä sais keskutelun aikaseksi

Vierailija
19/48 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.Nainen

Jatkan vielä. Illalla miehen laitettua lapset nukkumaan ja siivottua keittiön, läpsyttäisin takapuolta ja vaatisin makuuhuoneeseen peuhaamaan. Sitten suihkun ja saunan kautta nukkumaan.

Musta ois tullut miehenä hirveä sovinisti! Naisena tyydyn noin puoliksi hoidettuihin kotitöihin...

T. Sama 1 vastaaja

Et sä mitään peuhais, kun sua tyrkittäis pois. Yrität miettiä, missä vika. Ehkä rohkeasti kysytkin, mut vastaus on tiuskasu "ei mikään!!!" Silti jatkuu mökötys ja kyräily ja nalkutus.

Vierailija
20/48 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet alistunut siihen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi