Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusi miesystäväni on kateellinen palkastani

Vierailija
07.09.2018 |

Luulin löytäneeni todella mukavan, fiksun, huumorintajuisen ja vieläpä komean miehen.
Nyt hän on alkanut vitsillä heittää herjoja palkastani. Palkkatietoni ovat julkisia.
Harmittaa ihan mahdottomasti. Miksi ei voi vain olla onnellinen puolestani eikä kateellinen.
Taitaa suhde kaatua tähän.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mies taitaa itse tienata hädin tuskin keskipalkkaa.

Vierailija
22/28 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun teoria on, että mies voi olla itse hyväpalkkainen, mutta hän haluaa pitää naisen alistettuna ja alempiarvoisena. Sen vuoksi naisen hyvä palkka tai hyvä työpaikka ei ole hyväksyttävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun teoria on, että mies voi olla itse hyväpalkkainen, mutta hän haluaa pitää naisen alistettuna ja alempiarvoisena. Sen vuoksi naisen hyvä palkka tai hyvä työpaikka ei ole hyväksyttävää.

Tämä on aika ristiriitaista, koska todennäköisesti sama mies sitten valittaa siitä kun nainen on kotihoidontuella eikä rahaa tulee hänen osaltaan tarpeeksi taloon vaan herra joutuu pulittamaan jokusen sentin oman lapsensa kuluista.

Vierailija
24/28 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on aika ristiriitaista, koska todennäköisesti sama mies sitten valittaa siitä kun nainen on kotihoidontuella eikä rahaa tulee hänen osaltaan tarpeeksi taloon vaan herra joutuu pulittamaan jokusen sentin oman lapsensa kuluista.

Ei ole ristiriitaista. Jos tavoitteena on alistaa toinen, niin siihen sopii hyvin, että toinen joutuu elämään armopaloilla tai ainakin käyttämään kaikki tulonsa elämiseen. Silloin tulee helposti riippuvaiseksi toisesta ja joutuu elämään toisen tahdon mukaisesti. Tämä on siis tavoitetila, johon alistava mies pyrkii. Valittaminen toisen pienistä tuloista on sekin alistamista.

Vierailija
25/28 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis yli 100k€ tienaavien listalla? Näin itse ymmärtäisin, jos puhutaan että jonkun palkka on julkinen. Harva varmaan kehtaa lähteä verotoimistoon päätteelle ihmisten liksoja kyyläämään, mutta nämä vuosittain julkistettavat listat on helppoja. Nimihaulla löytyy tiedot verokoneesta, syntymävuosi ja paikkakunta, jos tulot yli 100000€.

Vierailija
26/28 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy mieheltä mikä ongelma hänellä on.

Onko sitä mieltä, ettet ansaitse tuota palkkaa?

Vai onko hänelle tärkeää että naisystävä olisi matalapalkka-alalla, jotta hänen itsetunto-ongelmiensa takia?

Mikä?

Avaa reilusti keskustelu.

Selvitä onko kyseessä kaikille kateellinen tyyppi, vai mies joka yliarvioi itsensä ja aliarvioi muut tai oletko haksahtanut huonoitsetuntoiseen sovinistiin.

Osuit asian ytimeen. Hänen mielestään en ansaitse tuota palkkaa. Hänen mielestään ansaitsen ihan liikaa verrattuna työhön mitä teen. 

Vierailija
27/28 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sun palkka on julkinen?

Meidän kaikkien on. En ymmärrä miksi se piti aloituksessa erikseen mainita. Tosin en ymmärrä sitäkään, miksi joku selvittää asian suhteen alussa.

Miten niin kaikkien palkka julkinen?

Verotiedot ovat julkisia. Luulitko, että marraskuussa poliitikot, urheilijat ja julkkikset ihan itse soittavat lehtiin ja raportoivat palkkansa?

Verotieto ei ole sama kuin julkinen palkka. Julkinen on se että minä soitan sinun työnantajallesi ja se kertoo puhelimessa iloisesti kaikki palkkasi, lisäsi ja maksetut ylityöt.

Jep, ei liity verotietoihon. Olen itekin parin naapurin palkat tarkastanut, ei itse muistaneet ihan oikein 😊

Vierailija
28/28 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisen sektorin työntekijöiden palkat ovat julkisia. Olihan se jo tuolla, mutta eipä näytä kaikki huomanneen. Ei siinä verotietoja tarvita, senkun palkanlaskennasta kysyy.