Kuinka usein miehesi juo itsensä humalaan? Entä sinä?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt mieheni humalassa ehkä viitisen kertaa ja ne kerrat olivat silloin 20 vuotta sitten, kun olimme nuoria ja lapsettomia.
Mieheni juo viinilasillisen tai pari muutaman kerran vuodessa ja samalla tahdilla menen minäkin. Nytkään meillä ei ole tippaakaan alkoholia koko talossa.
Hyvä kun mainitsit vuodet, koska unohdin lisätä kysymyksen vastaajien iästä.
En juo itse koskaan. Mies taas juo itsensä humalaan juomakausina lähes päivittäin ja kauhulla odotankin, milloin se taas alkaa. Nyt on 9 kuukautta ollut selvin päin.
Mies ei ollenkaan, minä kerran-pari vuodessa. Iät 33&38.
Emme kumpikaan käytä alkoholia juuri koskaan, humalassa olen ollut kerran joskus 16-vuotiaana, ei ollut kivaa joten en ole harrastanut sitä sen jälkeen, nuorempana joskus join yökerhossa pari drinkkiä mutta ei mulle siitä mitään iloa ollut, ihan sama joiko limua. Ja nyt kun ei enää käy missään baareissa niin mitäpä sitä. Kaikki alkoholijuomat on pahoja järjestään, joku makea likööri menee limun seassa, mutta ei siinäkään mitään järkeä ole juoda, ei se niin hyvää ole.
Mies voi juoda oluen saunan jälkeen mutta ei ole tullut ainakaan pariin vuoteen saunottua. Mieskään ei ole pahemmin elämänsä aikana olla humalassa, on iso mies eikä tule helposti humalaan vaikka kaverit ovat kuulemma joskus yrittäneet juottaa jossain saunaillassa.
Aikuinen esikoisenikaan ei juo ollenkaan alkoholia, ja ihan hyvä niin.
Muutaman kerran kuukaudessa kumpikin juodaan pikku hiprakkaan....mitään örvelökännejä ei harrasteta
Käytämme alkoholia säännöllisesti, mutta emme koskaan juo itseämme humalaan.
Nykyään juodaan ehkä kuukaudessa
6 olutta/siideriä ja pari lasia viiniä siis yhteensä ei erikseen. Eli kyllä viikottain, mutta vähän. Mieheni juo itsensä humalaan ehkä pari kertaa vuodessa, samoin kuin minä.
Mies ei juuri koskaan, itse pari kertaa vuodessa. Muuten juodaan lasi-pari viiniä silloin tällöin, max kerran kuussa.
Ehkä kerran kolmessa tai neljässä kuukaudessa, eikä silloinkaan mitään överikännejä. Ollaan 35+ .
Joka viikonloppu otetaan jonku verran.
En suoraan sanoen muista, että koska mies olisi nimenomaisesti juonut itsensä humalaan.... Tietysti vidaan sanoa, että hän on ollut pienessä nousuhumalssa, joskus kesäälä kun on juonut samana päivänä päivällä ruoan kanssa lasin viiniä sekä saunan päälle lonkeron ja myöhemmin illan kuluessa lasin viiniä tai lasin konjakkia. Mutta harvassa ovat yleisemmin ne päivät, jollain hän nauttii useamman kuin kaksi annosta (lasia) alkoholia. Aika vähäistä se minullakin on. Melkein joka viikko nautimme alkoholia. Mutta hyvin pärjäämme ilmankin.
Mies pari kertaa viikossa, minä pari kertaa vuodessa.
Muutaman kerran vuodessa, usein ottaa maltilla. Itse juon enemmän mutta en itsekään joka kuukausi edes enkä ole kaatokännissä, 19 ollaan molemmat.
Ei enää ollenkaan, ei ole enää tarvetta. Nuorena juotiin joka viikonloppu. Lopetettiin, kun aloin odottaa esikoista. Nelikymppisiä ollaan ja pikujouluissa käydään omalla/omilla autoilla.
Ei koskaan, kumpikaan, ainakaan 34-53 ikäjanalla. Mä en ole koskaan kännänny, miehen nuoruudesta en tiedä, ei oo koskaan tullut puheeksi.
Kerran viiteen vuoteen humalaan jos katsotaan taaksepäin, eteen päin en uskalla luvata että jaksaa humalaan asti juoda. Alkoholia käytetään harvakseltaan. Luulen että kevättalvella join siiderin, kesällä pari, uutena vuotena meni pari viinilasia. Miehen alkoholikäyttö on samaa luokkaa.
Ei koskaan, enkä itsekään. Ei oteta kuin juhlissa, joissa tarjotaan.
Ei käytetä juuri ollenkaan! Jos ostetaan alkoholia, niin sitten max. 0,33 tölkki olutta. Siitä riittää kahdeksi viikonlopuksi kahdelle ihmiselle. Viinipullo avattiin v. 2003 ja siemaillaan siitä aina silloin tällöin. Pullosta vielä ainakin puolet jäljellä.
Ei koskaan. Minä en käytä alkoholia lainkaan. Mies juo kerran-pari kuussa yhden oluen. N34, M37
Olen nähnyt mieheni humalassa ehkä viitisen kertaa ja ne kerrat olivat silloin 20 vuotta sitten, kun olimme nuoria ja lapsettomia.
Mieheni juo viinilasillisen tai pari muutaman kerran vuodessa ja samalla tahdilla menen minäkin. Nytkään meillä ei ole tippaakaan alkoholia koko talossa.