Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein miehesi juo itsensä humalaan? Entä sinä?

Vierailija
06.09.2018 |

Käytättekö alkoholia joka viikko?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt mieheni kerran humalassa 10 vuotta sitten. Itse en juo koskaan viinilasillista enempää eikä miehenikään. Kesällä kerran viikossa lasi viiniä, talvella voi mennä useita kuukausia ilman alkoholia. Nyt kun aloitin tavoitteellisen treenaamisen, ei alkoholi sovi yhtälöön. Ikää mulla 46.

Vierailija
22/47 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei käytetä juuri ollenkaan! Jos ostetaan alkoholia, niin sitten max. 0,33 tölkki olutta. Siitä riittää kahdeksi viikonlopuksi kahdelle ihmiselle. Viinipullo avattiin v. 2003 ja siemaillaan siitä aina silloin tällöin. Pullosta vielä ainakin puolet jäljellä.

Siemailette ilmeisesti noin teelusikallisen kerta vuoteen, jos 15 vuodessa on mennyt vajaa puoli pullolista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä pari kertaa vuodessa jossain pippaloissa. Ei varmaan kummankaan tule juotua montaa lasillista vuodessa. Mies yli 40, minä alle.

Vierailija
24/47 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies juo kaljan tai kaksi muutaman kerran kuussa. Kerran olen nähnyt hänet humalassa kolmen yhteisen vuoden aikana. Itse olen ollut humalassa vain kerran elämässäni. Alkoholia juon pari annosta muutaman kerran vuodessa.

Vierailija
25/47 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ehkä joka toinen kuukausi jos käyvät viettämässä iltaa työ- tai harrastusporukalla. Mä oon humalassa ehkä pari-kolme kertaa vuodessa, jos on jotain juhlaa tai illanistujaista ja menee myöhään. Harvoin juhlissakaan kovasti tulee humalluttua.

Viiniä tai olutta juodaan muuten ehkä pari kertaa kuukaudessa, mutta ei humalahakuisesti. Nuorena tuli juotua paljon enemmän kun mitä nyt perheellisenä.

Vierailija
26/47 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

32/37 enkä muista koska puoliso olisi viimeksi ollut humalassa, itse olen ollut teini-iässä kerran. Minä en käytä alkoholia ollenkaan, puoliso ottaa joskus saunaoluen tai grillaillessa siemailee pullon/tölkin olutta tai lonkeroa.

Määristä kertonee se että lahjaksi saatu 24 oluttölkin pakkaus kestää nyt neljättä vuotta ja samaten lahjana saatu vodkapullo vanui pakkasessa 10 vuotta, kunnes viime muutossa siitä kaadettiin jäljellä oleva 4/5 viemäriin.

Vierailija
27/47 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes joka päivä molemmat.

Vierailija
28/47 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka viikko jonkun verran, yleensä ruoan kanssa. Välillä hiprakassa , harvemmin kännissä

Vierailija
29/47 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydään säännöllisesti Virosta hakemassa reilu lasti. Minä juon reippaasti joka viikonloppu ja mies vähemmän. Kännissä on kiva olla. Tänä viikonloppuna otetaan molemmat ja lähdetään viihteelle. 40/50, ei lapsia.

Vierailija
30/47 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat 3-4 kertaa vuodessa, yleensä samassa kaveriporukassa kun käydään mökillä. Omien peliporukoiden kanssa kauden päättäjäisissä. Muuten menee jonkin verran viiniä ja miehellä erikoisoluita. Ollaan vähän alle kolmekymppisiä.

Vierailija
31/47 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin tietää mikä on humalan raja?

Jos juon viiniä pari lasia, niin kukaan ulkopuolinen ei näkisi käyttäytymisestäni, että olen juonut. Mutta itse tiedän olevani hivenen hitaampi tai puheliaampi. Eli olenko humalassa vai en?

Mieheni juo ihan liikaa, mutta on 80 prosentissa tapauksissa kuitenkin ajokunnossa. Räkäkännissä olen nähnyt hänet 1-2 kertaa vuodessa.

Vierailija
32/47 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin: minä kerran viikossa tai kahdessa, mies kerran kolmessa viikossa. Humalan käsitän siis 5 annokseksi tai yli. Muina viikonloppuina ruuan kanssa tai pari saunajuomaa. Tämä jälkimmäinen siis johtaa mulla usein siihen että juon enemmän - känni tuntuu vain niin hyvältä, sen haluaa jatkuvan ja isonevan. Luulen että alkoholin humalakäyttöä paheksuvat ja erittäin vähän alkoholia käyttävät eivät ymmärrä (he eivät saa alkoholista sitä fysiologista euforiaa jonka esim. itse ja monet muut suurkuluttujat/alkoholistit saavat).

Nykyään: mies edelleen kerran kolmessa viikossa tai ehkä kerran kuussa, minä seuraavan kerran todennäköisesti pikkujouluissa. Aion siis skarpata, sillä vaikka känni tuntuukin niin ihanalta ja tuntuu kuin kaikki maailman murheet katoaisivat, haluan kohdata todellisuuden itsenäni enkä alkoholin tai krapulan turruttamana. Isot juhlat sitten erikseen, niitä on nykyään jo kovin harvoin... Olemme vajaa nelikymppisiä.

Vierailija
33/47 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin: minä kerran viikossa tai kahdessa, mies kerran kolmessa viikossa. Humalan käsitän siis 5 annokseksi tai yli. Muina viikonloppuina ruuan kanssa tai pari saunajuomaa. Tämä jälkimmäinen siis johtaa mulla usein siihen että juon enemmän - känni tuntuu vain niin hyvältä, sen haluaa jatkuvan ja isonevan. Luulen että alkoholin humalakäyttöä paheksuvat ja erittäin vähän alkoholia käyttävät eivät ymmärrä (he eivät saa alkoholista sitä fysiologista euforiaa jonka esim. itse ja monet muut suurkuluttujat/alkoholistit saavat).

Nykyään: mies edelleen kerran kolmessa viikossa tai ehkä kerran kuussa, minä seuraavan kerran todennäköisesti pikkujouluissa. Aion siis skarpata, sillä vaikka känni tuntuukin niin ihanalta ja tuntuu kuin kaikki maailman murheet katoaisivat, haluan kohdata todellisuuden itsenäni enkä alkoholin tai krapulan turruttamana. Isot juhlat sitten erikseen, niitä on nykyään jo kovin harvoin... Olemme vajaa nelikymppisiä.

Minäkin luulen, että toiset eivät vain koe sitä fiilistä, ja siksi eivät kaipaa alkoholia. En minä normaalisti ilman alkoholia ole mitenkään allapäin enkä pahoinvoipa, eikä minulla mitään ihme murheita ole, mutta alkoholin jälkeen olen niiiin iloinen. Pulppuan hyvää oloa. Mieheni taas on vähän hiljaisempaa sorttia, mutta kun hän juo, niin hän vain rakastaa minua aivan kauheesti. Yhdessä ideoimme ja innovoimme kaikkea hauskaa, nauramme vain kauheesti.

Tietty se raja-arvo on kapea, eli alkoholi kaatuu itseään vastaan jossain vaiheessa.

Vierailija
34/47 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei käytetä juuri ollenkaan! Jos ostetaan alkoholia, niin sitten max. 0,33 tölkki olutta. Siitä riittää kahdeksi viikonlopuksi kahdelle ihmiselle. Viinipullo avattiin v. 2003 ja siemaillaan siitä aina silloin tällöin. Pullosta vielä ainakin puolet jäljellä.

Riippumatta siitä missä säilytät 15 vuotta sitten avattua viiniäsi, niin heitä se pois. Se on mennyt vanhaksi aikoja sitten.

Vierailija
35/47 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies juo joka ilta 6 - 8 tölkkiä olutta. Viikonloppuisin 20 tlk / vrk ja lisäksi 1- 2 pulloa viiniä.

Onko jo alkoholisti? Näkyvään humalaan ei tule, eikä kärsi krapuloista.

Itse juon 1- 3 tlk siideriä viikossa.

Olemme viisikymppisiä.

Vierailija
36/47 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies juo joka ilta 6 - 8 tölkkiä olutta. Viikonloppuisin 20 tlk / vrk ja lisäksi 1- 2 pulloa viiniä.

Olemme viisikymppisiä.

No, maksa ei ole vielä mennyt. Eikös tosi alkoholistit mene humalaan jo puolikkaasta oluesta.

Vierailija
37/47 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemme viisikymppisiä.

No, maksa ei ole vielä mennyt. Eikös tosi alkoholistit mene humalaan jo puolikkaasta oluesta.

Mieheni on raksamies ja siellä perinteisesti käytetään alkoholia. Joudun välillä käymään kylässä pomonsa luona, ja me molemmat aina ihmettelemme, miten helposti hän humaltuu. Menee nopeammin sekaisin samasta määrästä mitä minä juon, ja minä sentäs olen nainen.

Onko kyse rankan juomisen taustasta, vai humaltuuko vain toiset herkemmin?

Vierailija
38/47 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme koskaan.

Vierailija
39/47 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme koskaan.

Vierailija
40/47 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutettiin 8 vuotta sitten omakotitaloon, loppu se vähäinenkin juominen. Mielummin sitä " puuhailee muuta" viikonloppuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän