Vajaa kaksi viikkoa korkeakouluopintoja takana. Entä jos omaksun asenteen että niin metsä vastaa kun siihen huutaa?
Alalla noin kolme neljästä on aiemmin ollut naisia. Meidän fuksiryhmä on harvinaisen naisvaltainen, sillä 40 aloittaneista 35 on naisia. Itse olen mies. Tietääkseni kaikki muut ovat tulleet suoraan lukiosta tai intistä kun itse olen melkein 30-vuotias.
Muut käyttäytyvät minua kohtan varsin huonosti. Saldo tähän asti on ollut lähinnä tylytyksiä, v....uilua ja "emmätijä" kun kysyy jotain. Jotkut poistuu huoneesta kun näkee minut oviaukon edessä tai vaihtaa paikkaa luentosalossa niin etten näkisi heitä kääntämättä selvästi päätä. Kun kysyn jotain luennolla, saattaa kuulua kielellä tehty naksautus.
Mitä tapahtuu jos teen sosiaalisen itse.murhan ja kohtelen muita kun ilmaa?
Kommentit (51)
Miks sun pitää väkisin kaveerata niiden kanssa? Oon myös 30v fuksi ja mulla on jo elämä koulun ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Miks sun pitää väkisin kaveerata niiden kanssa? Oon myös 30v fuksi ja mulla on jo elämä koulun ulkopuolella.
En kaveeraa väkisin kenenkään kanssa vaan puhun yksinomaan opintoihin liittyviä asioita.
Onko sosiaaliala? Suurin osa alan opiskelijoista on täysin dilleä porukkaa.
Tuossa ikä ratkaisee eikä sukupuoli.
Ole fiksumpi kuin nuoremmat.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa ikä ratkaisee eikä sukupuoli.
Ole fiksumpi kuin nuoremmat.
Ole fiksumpi ja tee mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kaveeraa väkisin kenenkään kanssa vaan puhun yksinomaan opintoihin liittyviä asioita.
Älä väkisin puhu jos ne ei sulle lämpeä. Se vaan pahentaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten hyvä ehdotus mutta ihmiseltä voi aivan hyvin edellyttää normaaliin asiointiin liittyvää kommunikointia.
Aivan uskomattoman surkeaa käytöstä opiskelutovereiltasi! Mitä alaa opiskelet?
Ole fiksumpi ja käyttäydy sitkeästi kohteliaasti ja ystävällisesti. Uskoisin sen auttavan; toivottavasti porukassa on myös joku järkevä joka ymmärtää muuttaa omaa käytöstään sinua kohtaan.
todennäköisesti sinusta oikein huokuuu tuo asenteesi naisia kohtaan. Kyllä naiset sen aistivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten hyvä ehdotus mutta ihmiseltä voi aivan hyvin edellyttää normaaliin asiointiin liittyvää kommunikointia.
Sä et voi niitä mihinkään pakottaa. Ei auta kuin laittaa ego sivuun ja jättää heidät omaan arvoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä et voi niitä mihinkään pakottaa. Ei auta kuin laittaa ego sivuun ja jättää heidät omaan arvoonsa.
No itse en todennäköisesti voi pakottaa mutta arvaa mitä tapahtuu kun tulee joku pari- tai ryhmätyö? Parityön voi luultavasti tehdä yksin mutta entä kun kolmen tai useamman henkilön ryhmässä muut ei anna mitään mahdollisuutta yhteistyöhön ja minä vien asian kurssin luennoitsijalle?
Voitko osallistua kerhotoimintaan tai vastaavaan?
Vierailija kirjoitti:
Voitko osallistua kerhotoimintaan tai vastaavaan?
Kaikki olemme ainejärjestössä mukana ja aion osallistua siihen aktiivisesti.
Mikä ihmeen ala on sellainen, että sinne ei oikeasti halua kukaan? Siis ei ketään, joka olisi hakenut toisen kerran ja vasta sitten päässyt opiskelemaan - ainakaan OPH:n tilastojen mukaan tuollaista ryhmää ei ala missään tiedekunnassa (lähde: OPH:n sisäinen, ei salainen tietokanta, jonne kerätään tilastotietoja opiskelijoista).
Miksi ihmeessä kukaan melkein kolmekymppinen aikuinen mies olisi kiinnostuntu siitä, mitä jotkut pikkupissikset hänestä ajattelevat?
Sinulla on Ap ihan varmasti omia kavereita ja varmaan parisuhde ja ehkä jo perhekin, elät ihan eri elämänvaihetta kuin nuo nuoret suoraan lukiosta tulleet opiskelukaverisi. Miksi ihmeessä edes mietit, mitä he sinusta ajattelevat?
Keskity opintoihisi, koska senhän takia sinä opiskelet, että haluat sille alalle mitä opiskelet, vai...? Eihän kukaan opiskelukavereiden vuoksi opiskele, vaan itsensä.
Itsekään en yliopistolla koskaan tutustunut opiskelukavereihin, ei vaan kiinnostanut, eikä ollut aikaa sellaiseen. Ryhmätyöt tein yksin. Ei sinne mennä kavereita hakemaan, kyllä sinne mennään ihan opiskelemaan.
🇺🇦🇮🇱
Oletko varma, että tulkitset heidän käytöksensä oikein? Sinä olet aikuinen ja nuoret ovat epävarmoja. He eivät oikeasti tiedä, kun kysyt jotain.
Seuraa heitä ja tutustu kilteimpään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse en todennäköisesti voi pakottaa mutta arvaa mitä tapahtuu kun tulee joku pari- tai ryhmätyö? Parityön voi luultavasti tehdä yksin mutta entä kun kolmen tai useamman henkilön ryhmässä muut ei anna mitään mahdollisuutta yhteistyöhön ja minä vien asian kurssin luennoitsijalle?
Se on eri asia. Voit puhutella heidät ja viedä asian eteenpäin jos ei sana kuulu. Mikä sussa on niin outoa että muut käyttäytyvät sua kohtaan noin?
Mitäpä jos käyttäytyisit jatkossakin niin kuin aikuiset, etkä alkaisi moisiin marttyyrihommiin. Ei sinun täydy alentua inhottavaksi vaikka muut sitä olisivatkin.