Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tytär (19) aikoo lähteä kaverinsa kanssa puoleksi vuodeksis reppureissaamaan Intiaan

Vierailija
06.09.2018 |

Äidistä tuntuu pahalta - en voi estää täysi-ikäistä. Intia vaikuttaa niin kaoottiselta maalta ja kumpikin vielä ensimmäistä kertaa pidemmällä matkalla ulkomailla.

Kommentit (315)

Vierailija
81/315 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kadut täynnä TUIJOTTAVIA miehiä

Katsovat suoraan silmiin

Kaduilla kerjäläisiä,

Junan ikkunasta näkyy radalle ULOSTAVIA ihmisiä

Hyvää matkaa!!!!

Vai että ihmiset katsovat oikein suoraan silmiin. Huhuh, kuulostaa kyllä todella pelottavalle.

Ja on Suomessakin nähnyt junan ikkunasta näitä (ei edes radalle vaan aseman asfatille) ulostavia ihmisiä. Tässä Johanna Tukiaisen taidonnäyte asiasta

https://www.seiska.fi/Uutiset/Johanna-Tukiainen-teki-tarpeensa-junalait…

Vierailija
82/315 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut on raiskattu maailman turvallisimmassa paikassa, kotona Suomessa jo hyvin nuorena. Eipä sen jälkeen ole pelottanut reissata missään.

Intiaan en kuitenkaan lähtisi nykyaikana.

Kaikki on mahdollista. Nyt kuitenkin puhutaan todennäköisyyksistä.

On paljon todennäköisempää tulla raiskatuksi Intiassa, kuin Suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/315 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummallista että lähtevät juuri Intiaan. Intia ei ole tunnettu isomunaisista taikka erityisen kuumista miehistä. Ja niistähän näissä myöhäisteini-iän interreilausmatkoissa on yleensä kysymys.

Just joo. Se että sinulla on tuollainen maailmankuva ei tarkoita että kaikilla olisi. Itse olen reissannut kaksi kertaa maailman ympäri enkä todellakaan deittaillut tai mennyt sänkyyn kenenkään kanssa.

Kolmar kerta toden sanoo.

Vierailija
84/315 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika olennaista mihin päin Intiaa tyttö on menossa? Intia on valtava maa ja jo pelkät ilmasto-olotkin vaihtelevat rajusti paikkakunnittain. Jos tyttösi suunnittelee menevänsä tyylin Goalle meditoimaan niin en olisi kovin huolissani.

Vierailija
85/315 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nuorena intiassa matkannut kirjoitti:

Itse lähdin lukion jälkeen ystävättäreni kanssa reppureissulle muutamaksi kuukaudeksi Intiaan ja Nepaliin. Meitä oli siis kaksi 19 -vuotiasta tyttöä matkassa ekaa kertaa kaukana kotoa. Ja kaikki meni hienosti, kun olimme reissussa varovaisia, esim. emme liikkuneet pimeällä ulkona, emme juoneet alkoholia kuin hotellihuoneessamme, nämä taisi olla ne tärkeimmät säännöt. Ja reissu oli tosi tärkeä askel mulla kohti aikuisuutta ja itseen luottamista ja omanlaisekseni kasvamista. Huoli on ollut varmaan silloinkin vanhemmilla kova, mutta jotenkin he siitä selvisivät :) . Mahtavaa että lapsesi on lähdössä!

Itse lähdin 18v kollina henkselit paukkuen Intiaan. Tyhjensin kesälomakassan ja heitin laukun olalle. Kiertelin myös Nepalissa. Ja kaikki meni hienosti. Olin reissussa varovainen esim. en aukonut päätä isommille kavereille, en juonut niin että muisti meni kuin pari kertaa, en nussinut ilman kumia (jos nussin  ilman niin painoin kakkoseen, muistaakseni), en ikinä riehunut paikassa, jossa paikallinen poliisi ei ollut lahjottavissa etten joutuisi putkaan.

Siinä taisi olla tärkeimmät säännöt. Reissu oli tärkeä matkalla kohti itsenäisyyttä ja aikuisuutta. Ihanaa että tytöt lähtevät matkaan.

Taudit voivat levitä myös a*aaliteitse.

Vierailija
86/315 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yemenissäkin olisi tytöillä turvallisempaa.

Suomeksi Jemen, kumpikin, on Jemen.

Vierailija
87/315 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva idea, mutta valitsisin jonkun toisen maan. Intiaa pidetään melko vaarallisena varsinkin naisille. Minimoisin siis riskejä valitsemalla jonkun muun kohteen.

Vierailija
88/315 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kadut täynnä TUIJOTTAVIA miehiä

Katsovat suoraan silmiin

Kaduilla kerjäläisiä,

Junan ikkunasta näkyy radalle ULOSTAVIA ihmisiä

Hyvää matkaa!!!!

Vai että ihmiset katsovat oikein suoraan silmiin. Huhuh, kuulostaa kyllä todella pelottavalle.

Ja on Suomessakin nähnyt junan ikkunasta näitä (ei edes radalle vaan aseman asfatille) ulostavia ihmisiä. Tässä Johanna Tukiaisen taidonnäyte asiasta

https://www.seiska.fi/Uutiset/Johanna-Tukiainen-teki-tarpeensa-junalait…

Seiso itse TÄYDESSÄ metrossa (intialaisittain) ja kaikki katsovat sinua silmiin

Mitä ..eikö oo tapahtunu suomessa?

Vierailija
89/315 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hei, Tunna Milonoffkin lähti ysärillä lukion jälkeen Intiaan matkustelemaan ja selvisi hengissä!

Vierailija
90/315 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillistä av-palstaa.. Ketjuun, jossa huolestunut äiti tilittää tyttärensä tulevaa Intian matkaa, on saatu ympättyä mukaan jo ainakin Tauski, Johanna Tukainen ja Tino Singh

Vierailija
91/315 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja hei, Tunna Milonoffkin lähti ysärillä lukion jälkeen Intiaan matkustelemaan ja selvisi hengissä!

Mitä onko Tunnalla PILLU!!!?????

Vierailija
92/315 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse lähdin lukion jälkeen ystävättäreni kanssa reppureissulle muutamaksi kuukaudeksi Intiaan ja Nepaliin. Meitä oli siis kaksi 19 -vuotiasta tyttöä matkassa ekaa kertaa kaukana kotoa. Ja kaikki meni hienosti, kun olimme reissussa varovaisia, esim. emme liikkuneet pimeällä ulkona, emme juoneet alkoholia kuin hotellihuoneessamme, nämä taisi olla ne tärkeimmät säännöt. Ja reissu oli tosi tärkeä askel mulla kohti aikuisuutta ja itseen luottamista ja omanlaisekseni kasvamista. Huoli on ollut varmaan silloinkin vanhemmilla kova, mutta jotenkin he siitä selvisivät :) . Mahtavaa että lapsesi on lähdössä!

Itse lähdin 18v kollina henkselit paukkuen Intiaan. Tyhjensin kesälomakassan ja heitin laukun olalle. Kiertelin myös Nepalissa. Ja kaikki meni hienosti. Olin reissussa varovainen esim. en aukonut päätä isommille kavereille, en juonut niin että muisti meni kuin pari kertaa, en nussinut ilman kumia (jos nussin  ilman niin painoin kakkoseen, muistaakseni), en ikinä riehunut paikassa, jossa paikallinen poliisi ei ollut lahjottavissa etten joutuisi putkaan.

Siinä taisi olla tärkeimmät säännöt. Reissu oli tärkeä matkalla kohti itsenäisyyttä ja aikuisuutta. Ihanaa että tytöt lähtevät matkaan.

Itse kävin tyhjentämässä pari vuotta sitten säkkini Intiassa, maksullisissa kävin myös. Ei taudin tautia vaikken kumia käyttänyt. Kovat kännit tuli vedettyä melkein joka päivä oikeastaan ja muisti lähti monet kerrat. Todella hauskaa kuitenkin oli.

Paikallinen putkakin tuli koettua, mutta hengissä selvittiin ja hauskaa oli. Hyvää reissua tytöille.

Vierailija
93/315 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Intian vaarallisuudesta toitottavat, miettikää tätä. Intiassa on 1.3 MILJARDIA ihmistä. Sitten ehkä neljän kuukauden välein uutisoidaan näistä lapsiin tai vuohiin yhtyneistä kesseleistä. Eiköhän siellä näitä hyviä ihmisiä ole aika monta kertaa Suomemme väkiluvun verran ja olisi TODELLA huonoa tuuria, että jotain kävisi siellä kenellekään

Silläkö selität että Suomessa ei ra.iskata pikkuvauvoja ?

A) Oletko ihan varma, etteä Suomessa ei tosiaan raiskata pikkuvauvoja? Luuletko, että kaikki rikokset tulevat ilmi ja uutisoidaan?

B) Tajuatko ollenkaan tilastotietoa?`1.3 miljardia vs. Suomen 5 miljoonaa. 

Kannattaa katsoa tämä Ros kempin intia jakso. Siellä katoaa ihmisiä milloin mistäkin syystä

Tuo poika oli tappanut 400-500 tyttöä ja yhä jatkaa parittajan ja tyttöjen ryöstäjän urallaan.

Vierailija
94/315 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, mutta kuinka estoinen täytyy olla ihmisen, joka anonyyminä nettipalstalle kirjoittaessa sensuroi anaali-sanan tähdellä?

Vierailija
95/315 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika olennaista mihin päin Intiaa tyttö on menossa? Intia on valtava maa ja jo pelkät ilmasto-olotkin vaihtelevat rajusti paikkakunnittain. Jos tyttösi suunnittelee menevänsä tyylin Goalle meditoimaan niin en olisi kovin huolissani.

Goa ei ole saari, joten ei ole mitään syytä käyttää ulkopaikallissijaa. Minä matkustin Goaan junalla Delhistä ja samalla kulkupelillä palasinkin Delhiin. En Delhiiseen tai Delhille.

Vierailija
96/315 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi sanaa, ysärillä, mies. Miehille on turvallisempaa matkustaa monissa sellaisissakin maissa, mihin naisilla ei ole järjellisesti mitään asiaa. On suoranaista typeryyttä kuvitella, että kaikkialla muuallakin kuin Suomessa vallitsee tasa-arvo sukupuolten suhteen. Kuten joku sanoi, hammasharjankin arvo on korkeampi kuin naisen mm. Intiassa.

Vierailija
97/315 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Intiassa meinaa ihmiskauppa ja orjuus kukoistaa. Siellä voi palvelija saada kepistä, tai kiehuvat vedet päälleen, jos ei miellytä omistajaansa.

Tämä, työmatkallani oli vastassa kolme kantajaa. Yksi otti matkalaukkuni, toinen läppärilaukun, kolmannelle ei jäänyt mitään.

Hän pelkäsi kuinka isäntäyrityksemme edustaja suhtautuu kun pääsemme kohteeseen, siis oikeasti melkein panikoi. Jouduin antamaan sitten takkini hänelle kannettavaksi ettei tarvitse tyhjin käsin olla.

Vierailija
98/315 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, mutta kuinka estoinen täytyy olla ihmisen, joka anonyyminä nettipalstalle kirjoittaessa sensuroi anaali-sanan tähdellä?

Luuli varmaan että se on estolistalla. Av:n estolista sanojen suhteen sen kuin kasvaa. Kohta mitään sanaa ei voi kirjoittaa sensuroimatta tai tavuttamatta.

Vierailija
99/315 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana että haluaa ja pääsee kiertämään maailmaa. Ei elämää pidä pelätä.

Meepäs pyörimään malmin metroaseman liepeille pimeänä iltana yksin. Ei elämää pidä pelätä.

Mitäs tuo tarkoittaa?  Malmilla ei ole metroasemaa.

Vierailija
100/315 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Intia on todella erikoinen maa, kannattaa varautua totaaliseen kulttuurishokkiin. Ennen matkaa ja sen aikana kannattaa lukea uutisia ja ministeriöiden tiedotteita ahkerasti. Kaikille alueille siellä ei todellakaan ole turvallista mennä ja moneen vaaraan ja sairauteen saa varautua. Siellä voi meinaa tapahtua ihan mitä vain. Länsimaiseen, tasa-arvoiseen, feministiseen, elämää kunnioittavaan ajattelutapaan tottuneelle voi olla ja onkin aika varmasti järkytys, miten siellä kohdellaan ihmisiä sekä eläimiä.

Intiassa reissanneena pidän sitä jotenkin huvittavana kontrastina, miten länsimaiset ihmiset lähtevät Intiaan henkisen rauhan, myötätunnon, valaistumisen jne. perässä ja vastassa on äärimmäisen epätasa-arvoinen, väkivaltainen, rasistinen, ihmiselämältä arvon riistävä kulttuuri. Intiassa meinaa ihmiskauppa ja orjuus kukoistaa. Siellä voi palvelija saada kepistä, tai kiehuvat vedet päälleen, jos ei miellytä omistajaansa. Monien henkisten liikkeiden sisällä myös on hyväksikäyttöä ja väkivaltaa.

Mitään pahaahan siellä ei välttämättä tapahdu ja reissu voi olla avartava, silmät avaava kokemus, mutta huolellisesti saa valmistautua ja kaikenlainen naivius ja sinisilmäisyys pitää jättää kotiin.

Tämä edellinen on hyvä viesti. Intian reissusta voi saada hienon kokemuksen, mutta reppureissuun lähtiessä pitää oikeasti tietää, mitä tekee ja osata kinkkisissä tilanteissakin tehdä turvallisia ja järkeviä päätöksiä. Matkustelusta tietämättömät 19-vuotiaat voivat toimia ajattelemattomasti, vaikka olisivat järkeviä. Tämän vuoksi Intia ei ole ykkösvalinta heille.

Itse olin lukion lopussa ystäväni kanssa reissussa ihan turvallisessa keski-Euroopan maassa. Viimeisenä yönä emme saaneetkaan taksia, ja hyppäsimme tuntemattoman miehen kyytiin keskellä yötä rautatieasemalta. Onneksi hän oikeasti ajoi meidät lentokentälle. Siis voi Jeesus sentään, mitä typeryyttä! Ja tosiaan olin silloin järkevänä pidetty nuori nainen ja itsekin pidin itseäni varovaisena ja järkevänä... Enää en todellakaan tekisi mitään vastaavaa. Jossain Intiassa meille olisi tuon ikäisinä varmasti käynyt todella köpelösti.

Intia voisi olla kiva kohde myös nuorelle ja matkustelussa kokemattomalle, jos lähtisi jollekin ohjatulle retriitille länsimaalaisten suosimaan joogakeskukseen tms. Tai vaikka sitten viikon lomalle tiettyyn paikkaan, jossa majoittuivat tasokkaaseen kansainväliseen hotelliin. Reppureissu on kuitenkin ihan eri asia. Siinä on vaikea suunnitella tarkasti esim. turvallisimpia matkustusreittejä ja majapaikkoja etukäteen. Intiassa on monia alueita, joille ulkoministeriö ei suosittele matkustamaan lainkaan. Reppureissulle voisi todella löytyä kokon paljon turvallisempi ja yhtä lailla kiehtova kohde muualta.