Tytär (19) aikoo lähteä kaverinsa kanssa puoleksi vuodeksis reppureissaamaan Intiaan
Äidistä tuntuu pahalta - en voi estää täysi-ikäistä. Intia vaikuttaa niin kaoottiselta maalta ja kumpikin vielä ensimmäistä kertaa pidemmällä matkalla ulkomailla.
Kommentit (315)
Vierailija kirjoitti:
Tuleepa yhtä/monta kokemusta rikkaampana takaisin. Sinkkiarkussa.
Rikastus on varmaa, muista hyvästellä.
Kertamatkavakuutuksissa on suurempi kuolinkorvaus kuin vuosimatkavakuutuksen, mutta niitä ei myönnetä yli kolmeksi kuukaudeksi.
Korvauksen on laskettu kattavan arkun lennätyksen Suomeen, vaikka tuhkan nouto on helpompi järjestää. Jos ruumista edes löydetään.
Mukaan lähetystön numero ja katumuspillereitä.
Ei voi muuta sanoa kuin hattuu nostaa. Näille tytöille siis.
Äidille (ja joillekin kommentoijille) puolestaan sanoisin, että elämää ja maita on Ruotsin ja Viron ulkopuolellakin. Käykää tekin joskus katsomassa Taj Mahalia tai viettäkää Damali-juhlaa, sen sijaan että tuijotatte punakkaa Tauskia ja parhaat päivänsä nähneellä Viking Cinderellalla, drinksu kädessä ja Tokmannilta ostetut jokaista muhkuraa nuoleva hilebilepaidat päällä, tissit tanassa navassa ja sloggin pöksyissä kihelmöivä kuumotus tulevasta yöstä.
Vierailija kirjoitti:
Intian vaarallisuudesta toitottavat, miettikää tätä. Intiassa on 1.3 MILJARDIA ihmistä. Sitten ehkä neljän kuukauden välein uutisoidaan näistä lapsiin tai vuohiin yhtyneistä kesseleistä. Eiköhän siellä näitä hyviä ihmisiä ole aika monta kertaa Suomemme väkiluvun verran ja olisi TODELLA huonoa tuuria, että jotain kävisi siellä kenellekään
Näille on turha puhua esim. Intiasta tai erään uskonnon valtamaista, koska he ovat lukeneet lehdistä sitä ja tätä, ja siten tietävät miten asiat ovat. Ei siinä auta vaikka itse olisit reissannut/asunut näissä kohteissa ja tietäisi mikä sinun kokemuksesi paikan päällä oli - nämä lööppienlukijat tietävät paremmin.
T. Eräässä maailman suurimmassa mu slimimaassa asunut ja sitä loputonta ra sistista ennakkoluulojen tulvaa siitä asti kuunnellut
Olen reissannut minäkin varmaan sen 30 maata, 19, vuotiaana reppureissasin ja liftasin Euroopassa.
Olen myös sitä mieltä, että pitää antaa nähdä maailmaa, mutta Intiassa naisen henki on halpa. Jos vaikka kaakkoisaasiaan tai jotain.
Vierailija kirjoitti:
Äidille (ja joillekin kommentoijille) puolestaan sanoisin, että elämää ja maita on Ruotsin ja Viron ulkopuolellakin. Käykää tekin joskus katsomassa Taj Mahalia tai viettäkää Damali-juhlaa, sen sijaan että tuijotatte punakkaa Tauskia ja parhaat päivänsä nähneellä Viking Cinderellalla, drinksu kädessä ja Tokmannilta ostetut jokaista muhkuraa nuoleva hilebilepaidat päällä, tissit tanassa navassa ja sloggin pöksyissä kihelmöivä kuumotus tulevasta yöstä.
Ikään kuin tässä olisivat ne vaihtoehdot. Joko Intia tai sitten Viking Linella hengailu.
Vierailija kirjoitti:
Matkustaminen Intiaan on täysin moraalitonta. Turismi Intiaan pitäisi lopettaa siihen asti, kun laittavat lainsäädäntönsä ja yhteiskuntansa kuntoon niin, että eläimiäkin alhaisemmalla tasolla olevat ihmisten irvikuvat eli täysin sairaat ja kieroutuneet miehet lopettavat naisien ja lapsien järjestelmällisen raiskaamisen ja tappamisen. En tajua, miksi ketään edes kiinnostaa mennä tuollaiseen saastaiseen takapajulaan.
Tosi hyvä kirjoitus.
Vierailija kirjoitti:
Ollaan mieheni kanssa käyty Intiassa ja menetettiin sille täysin sydämemme. Ihana ja kaunis maa. Kohteliaita ja kielitaitoisia ihmisiä. Upeat maisemat. Lähdetään varmasti takaisin. Hyvää matkaa tytöille, tulee varmasti mahtava reissu :)
Ei ole mahdollista, koska Intiassa on joskus tapahtunut pahoja asioita, joista nämä neropatit ovat lukeneet lehdestä. Teillä ei mitenkään voinut olla ihana matka!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva juttu, mutta ei nyt helvetissä minnekään Intiaan saa lähteä! Oksettava maa. Tai siis ne miehet siellä.
Ai, olet varmaan käynyt Intiassa ja reissannut siellä laajasti, jotta voit ladella tällaisia yleistyksiä? Itse nimittäin olen, eikä minua kukaan siellä häirinnyt. Tuijottivat toki mutta pysyivät kaukana. Tietenkin pitää pitää järki päässä ja kehenkään vieraaseen ei saa luottaa. Mutta ei siellä joka nurkan takana ole murhaaja vaanimassa. Sinne kuitenkin matkustaa miljoonia ja miljoonia turisteja vuosittain.
Ohis, mutta tuo kielteinen kommentoija on oikeassa. Itse olen käynyt kys. kehitysmaassa useita kertoja, joista stipendillä pari. Oikeasti oikea rotan kolo, jonne lähden ehkä joskus vielä nostalgian ja menetetyn nuoruuden vuoksi rakkaani kanssa, mutta en muuten.Kkaikki matkani olleet "reppureissuja" ja ne nuukailuineen ovat pe-rsiist_ä. Parempiakin paikkoja on.
Niin sinä pidät Intiaa pelkästään negatiivisena, minusta se oli kuin mikä tahansa paikka hyvine ja huonoine puolineen. Kumpi on oikeassa? Molemmilla lienee oikeus omaan mielipiteeseensä. Mutta sitä mielipidettä ei kannata muodostaa ennen kuin on itse paikassa käynyt.
Missä kiistin kenenkään oikeuksia mihinkään? Kuten sanoin: " ohis", en ole tuo, joka sanoi: "Oksettava maa". Pitää kattoa kenen viesteihin vastailee ja mitä. Ei sen puoleen, kyllä siellä sai monta kertaa sekä oksentaa että ripuloida yhtä aikaa.
Kyllä minä vastasin juuri sinulle. Sinä kirjoitit "tuo kielteinen kommentoija on oikeassa". Ei ole. Olemme molemmat oikeassa mielipiteidemme suhteen, etenkin jos ne perustuvat omakohtaisiin kokemuksiin maasta, kuten ainakin minun tapauksessani on.
Helvettiäkö mulle jankutat? Hanki aivo ja jatka elämätäs.
Vierailija kirjoitti:
Vaihtoehtoja on tosiaan se kaksi. Tämä ja Intia. Mitäpä jos hieman avartaisit maailmankuvaasi?
En suosittele tytöille Intiaa. Hyi.
Tavoite tulla joukkoraiskatuksi? Unelmansa kullakin.
Vierailija kirjoitti:
Ollaan mieheni kanssa käyty Intiassa ja menetettiin sille täysin sydämemme. Ihana ja kaunis maa. Kohteliaita ja kielitaitoisia ihmisiä. Upeat maisemat. Lähdetään varmasti takaisin. Hyvää matkaa tytöille, tulee varmasti mahtava reissu :)
käyty Intiassa vs. puoleksi vuodeksi reppureissaamaan.
Tuskin siis pysyvät suurkaupungeissa paremmilla alueilla kuutta kuukautta.
Onnea matkaan maaseudulla, sekä kielitaidon, että paikallisen "kumpi on korkeammalla arvoasteikolla, vuohi vai nainen? Vuohesta saa maitoa." -miesten kanssa.
Olen käynyt Intiassa työmatkalla, muutama vuosi sitten. Se tunne, kun kolme kantajaa matkalaukulle on vastassa ei kumoa sitä hajua, mikä lähti kaupungin läpi kulkevasta paskavirrasta jota väitettiin joeksi.
Vierailija kirjoitti:
Ihana että haluaa ja pääsee kiertämään maailmaa. Ei elämää pidä pelätä.
Meepäs pyörimään malmin metroaseman liepeille pimeänä iltana yksin. Ei elämää pidä pelätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Intian vaarallisuudesta toitottavat, miettikää tätä. Intiassa on 1.3 MILJARDIA ihmistä. Sitten ehkä neljän kuukauden välein uutisoidaan näistä lapsiin tai vuohiin yhtyneistä kesseleistä. Eiköhän siellä näitä hyviä ihmisiä ole aika monta kertaa Suomemme väkiluvun verran ja olisi TODELLA huonoa tuuria, että jotain kävisi siellä kenellekään
Näille on turha puhua esim. Intiasta tai erään uskonnon valtamaista, koska he ovat lukeneet lehdistä sitä ja tätä, ja siten tietävät miten asiat ovat. Ei siinä auta vaikka itse olisit reissannut/asunut näissä kohteissa ja tietäisi mikä sinun kokemuksesi paikan päällä oli - nämä lööppienlukijat tietävät paremmin.
T. Eräässä maailman suurimmassa mu slimimaassa asunut ja sitä loputonta ra sistista ennakkoluulojen tulvaa siitä asti kuunnellut
Indonesiakaan mikään onnela ole, ja Bali tai Yogya eivät oikein riitä vielä antamaan kuvaa paikasta. Ei ohis eikä k%his.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana että haluaa ja pääsee kiertämään maailmaa. Ei elämää pidä pelätä.
Meepäs pyörimään malmin metroaseman liepeille pimeänä iltana yksin. Ei elämää pidä pelätä.
Töks töks, Malmilla ei oo metroasemaa.
Ettekö tiedä, että esim. Tino Singh on intialainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkustaminen Intiaan on täysin moraalitonta. Turismi Intiaan pitäisi lopettaa siihen asti, kun laittavat lainsäädäntönsä ja yhteiskuntansa kuntoon niin, että eläimiäkin alhaisemmalla tasolla olevat ihmisten irvikuvat eli täysin sairaat ja kieroutuneet miehet lopettavat naisien ja lapsien järjestelmällisen raiskaamisen ja tappamisen. En tajua, miksi ketään edes kiinnostaa mennä tuollaiseen saastaiseen takapajulaan.
Tosi hyvä kirjoitus.
Intiassa naisten asema on sysipaska. Jos välittää omasta turvallisuudestaan niin kannattaa valita joku muu maa.
Vierailija kirjoitti:
Silläkö selität että Suomessa ei ra.iskata pikkuvauvoja ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit olla Intian reissusta mitä mieltä haluat, mutta toivon ettet rupea rajoittamaan häntä millään tavalla.
Itsellä vanhemmat suhtautuivat tosi kielteisesti kaikkiin 19-20-vuotiaana tekemiini reissuihin, ja kyllähän se jäi kalvamaan ja vaikutti tosi negatiivisesti väleihimme. Eivät estäneet lähtemästä, mutta näyttivät selvästi etteivät ole tyytyväisiä kun halusin matkustella yksin.
Oli todella ahdistavaa tajuta kuinka vanhemmat yrittivät ohjailla sitä kuinka elämääni elän ja mitä teen. Osin sen johdosta välini vanhempiini ovat vielä kolmekymppisenäkin lähinnä työkaverimaiset - en ole halunnut paljastaa heille kuka oikeasti olen.
Parempaa onnea teidän suhteisiinne.
Yrittivät ohjailla sua pysymään hengissä ja ehjänä. Shitty parents fo sho.
Minä en ole ollut missään kohtaa menossa jonnekin missä hengenlähtö olisi todennäköinen. Älä sinä kommentoi mitä vanhempani tekivät kun et asiasta mitään tiedä. Omalla kohdalla kyse oli siitä etteivät he ymmärtäneet soolomatkailua ja tuomitsivat siksi touhuni.
Aloittajalle: olen itsekin sitä mieltä ettei Intia ole ideaali kohde aloittelijalle. Kannattaa kuitenkin olla varovainen siinä miten asian lapselleen selittää. Siksi yritin tuoda toisenlaistakin näkökulmaa. Täysi-ikäinen lapsi ei välttämättä arvosta jos vanhemmat yrittävät määräillä liikaa.