Tytär (19) aikoo lähteä kaverinsa kanssa puoleksi vuodeksis reppureissaamaan Intiaan
Äidistä tuntuu pahalta - en voi estää täysi-ikäistä. Intia vaikuttaa niin kaoottiselta maalta ja kumpikin vielä ensimmäistä kertaa pidemmällä matkalla ulkomailla.
Kommentit (315)
Itse reppureissasin viidellä mantereella 17 ja 29 ikävuoden välissä ja kyllä oikeasti olen samaa mieltä kuin moni, että Intia on aika raaka paikka ekalle reissulle mennä. Yleensä hyvät reissujutut Intiasta ovat hyviä vasta muutaman vuoden jälkeen päin. Ehkä voisit jutella ja ehdottaa vaikka kaakkoisaasiaa vaihtoehdoksi.
Mieluummin vaikka Thaimaa, Malesia, Vietnam, Kamputsea.
Intia on oikeasti paha. Kaikki huijaa, kenenkään ei voi luottaa, rahat käännetään jos et ole koko ajan skarppina, jatkuva tinkaus on ärsyttävää. Olen yli 50 v ja paljon matkustellut, silti Intia ja Nepal oli järkytys juuri sen moraalin ja yhteiskunnan takia. naisella ei ole mitään arvoa, hänet voi vaikka tappaa tai porukalla raiskata kunhan maksaa poliisille. Liikenne on kaoottista. Ainoa maa, johon ei aio mennä enää koskaan ja olen käynyt yli 30 maassa.
On munkin lapset olleet reppureissulla, toinen kiersi koko pallon 6 kuukaudessa ja toinen asui Intiassa 6 kk (oli siellä koulun vaihdossa).
Miksi ihmeessä Intia kaikista maailman maista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva juttu, mutta ei nyt helvetissä minnekään Intiaan saa lähteä! Oksettava maa. Tai siis ne miehet siellä.
Ai, olet varmaan käynyt Intiassa ja reissannut siellä laajasti, jotta voit ladella tällaisia yleistyksiä? Itse nimittäin olen, eikä minua kukaan siellä häirinnyt. Tuijottivat toki mutta pysyivät kaukana. Tietenkin pitää pitää järki päässä ja kehenkään vieraaseen ei saa luottaa. Mutta ei siellä joka nurkan takana ole murhaaja vaanimassa. Sinne kuitenkin matkustaa miljoonia ja miljoonia turisteja vuosittain.
Ohis, mutta tuo kielteinen kommentoija on oikeassa. Itse olen käynyt kys. kehitysmaassa useita kertoja, joista stipendillä pari. Oikeasti oikea rotan kolo, jonne lähden ehkä joskus vielä nostalgian ja menetetyn nuoruuden vuoksi rakkaani kanssa, mutta en muuten.Kkaikki matkani olleet "reppureissuja" ja ne nuukailuineen ovat pe-rsiist_ä. Parempiakin paikkoja on.
Vierailija kirjoitti:
Äidistä tuntuu pahalta - en voi estää täysi-ikäistä. Intia vaikuttaa niin kaoottiselta maalta ja kumpikin vielä ensimmäistä kertaa pidemmällä matkalla ulkomailla.
Oletko provo vai onko hänellä joku ruuvi löysällä?
Ankeampaa ja vastenmielisempää maata on vaikea kuvitella.
Vierailija kirjoitti:
No muuten kiva mutta miksi Intia? Aasiassa on terveellisempiäkin kohteita.
Olisi myös hyvä jos on joku tukikohta, vapaaehtoistyö tms paikallisia tuttuja.
Mitä he oikeasti etsivät? Pilvenpolttopaikkoja on Euroopassakin.
En tietenkään tunne tyttöäsi, mutta esim raiskaajaporukalle on aivan sama minkälainen uhriksisopiva vaaleaihoinen on luonteeltaan. Raiskaus voi rikkoa ihmisen ja sitä tekijät hakeekin, valtaa toisen elämään.
Joka paikassa on raiskareita ja tappajia. Intiassakin joka puolella, mutta eniten ne keskittyy köyhille alueille. Intiassa on paljon joga-yms-keskuksia, joissa ksikenikäiset länsimäälaiset vierailevat pitkiäkin aikoja. Itse en iIntiaan menisi, mutta moni kommentoija ei ole sielläpäin käynytkään.
Vierailija kirjoitti:
Voit olla Intian reissusta mitä mieltä haluat, mutta toivon ettet rupea rajoittamaan häntä millään tavalla.
Itsellä vanhemmat suhtautuivat tosi kielteisesti kaikkiin 19-20-vuotiaana tekemiini reissuihin, ja kyllähän se jäi kalvamaan ja vaikutti tosi negatiivisesti väleihimme. Eivät estäneet lähtemästä, mutta näyttivät selvästi etteivät ole tyytyväisiä kun halusin matkustella yksin.
Oli todella ahdistavaa tajuta kuinka vanhemmat yrittivät ohjailla sitä kuinka elämääni elän ja mitä teen. Osin sen johdosta välini vanhempiini ovat vielä kolmekymppisenäkin lähinnä työkaverimaiset - en ole halunnut paljastaa heille kuka oikeasti olen.
Parempaa onnea teidän suhteisiinne.
Yrittivät ohjailla sua pysymään hengissä ja ehjänä. Shitty parents fo sho.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva juttu, mutta ei nyt helvetissä minnekään Intiaan saa lähteä! Oksettava maa. Tai siis ne miehet siellä.
Ai, olet varmaan käynyt Intiassa ja reissannut siellä laajasti, jotta voit ladella tällaisia yleistyksiä? Itse nimittäin olen, eikä minua kukaan siellä häirinnyt. Tuijottivat toki mutta pysyivät kaukana. Tietenkin pitää pitää järki päässä ja kehenkään vieraaseen ei saa luottaa. Mutta ei siellä joka nurkan takana ole murhaaja vaanimassa. Sinne kuitenkin matkustaa miljoonia ja miljoonia turisteja vuosittain.
Ohis, mutta tuo kielteinen kommentoija on oikeassa. Itse olen käynyt kys. kehitysmaassa useita kertoja, joista stipendillä pari. Oikeasti oikea rotan kolo, jonne lähden ehkä joskus vielä nostalgian ja menetetyn nuoruuden vuoksi rakkaani kanssa, mutta en muuten.Kkaikki matkani olleet "reppureissuja" ja ne nuukailuineen ovat pe-rsiist_ä. Parempiakin paikkoja on.
Niin sinä pidät Intiaa pelkästään negatiivisena, minusta se oli kuin mikä tahansa paikka hyvine ja huonoine puolineen. Kumpi on oikeassa? Molemmilla lienee oikeus omaan mielipiteeseensä. Mutta sitä mielipidettä ei kannata muodostaa ennen kuin on itse paikassa käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa naapurimaista (Pakistan, Bangladesh)sukuloimassa, sukuloimassa Britanniasta ja muualta Euroopasta ja kansainyhteisömaista sekä Persianlahden emiraateista. Tuntevat tavat ja vaarat ja heillä on tuttuja ja sukulaisia paikanpäällä. Ja osaavat kielen, olipa se sitten mikä tahansa paikallinen, jutut intialaisten englannintaidoista liioiteltuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit olla Intian reissusta mitä mieltä haluat, mutta toivon ettet rupea rajoittamaan häntä millään tavalla.
Itsellä vanhemmat suhtautuivat tosi kielteisesti kaikkiin 19-20-vuotiaana tekemiini reissuihin, ja kyllähän se jäi kalvamaan ja vaikutti tosi negatiivisesti väleihimme. Eivät estäneet lähtemästä, mutta näyttivät selvästi etteivät ole tyytyväisiä kun halusin matkustella yksin.
Oli todella ahdistavaa tajuta kuinka vanhemmat yrittivät ohjailla sitä kuinka elämääni elän ja mitä teen. Osin sen johdosta välini vanhempiini ovat vielä kolmekymppisenäkin lähinnä työkaverimaiset - en ole halunnut paljastaa heille kuka oikeasti olen.
Parempaa onnea teidän suhteisiinne.
Yrittivät ohjailla sua pysymään hengissä ja ehjänä. Shitty parents fo sho.
Mutta siinäkin on oikea ja väärä tapa. Itselläni vähän samanlainen tarina, lukion jälkeisen reissuni aattona vanhempani sanoivat että toivovat että juna kaatuu huomenna ojaan enkä pääse lentokentälle. Kiitos vaan. Tuo matka oli elämäni paras kokemus, mutta en koskaan pystynyt jakamaan sitä vanhempieni kanssa, koska heidän asenteensa oli tuo. Ja siis se asenne ei muuttunut edes kun pärjäsin ja kerroin että reissu muutti koko elämäni. Siispä etäännyimme toisistamme ja näin 17 vuotta myöhemmin emme edelleenkään pidä aktiivisesti yhteyttä. Niin ja asun muuten edelleen ulkomailla. T. eri
Intian vaarallisuudesta toitottavat, miettikää tätä. Intiassa on 1.3 MILJARDIA ihmistä. Sitten ehkä neljän kuukauden välein uutisoidaan näistä lapsiin tai vuohiin yhtyneistä kesseleistä. Eiköhän siellä näitä hyviä ihmisiä ole aika monta kertaa Suomemme väkiluvun verran ja olisi TODELLA huonoa tuuria, että jotain kävisi siellä kenellekään
KUKA haluaa tänä päivänä lähteä Intiaan?!? Voisiko ne vaikka oleilla siellä viikon ja sitten kierrellä muuta aasiaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin sinä pidät Intiaa pelkästään negatiivisena, minusta se oli kuin mikä tahansa paikka hyvine ja huonoine puolineen. Kumpi on oikeassa? Molemmilla lienee oikeus omaan mielipiteeseensä. Mutta sitä mielipidettä ei kannata muodostaa ennen kuin on itse paikassa käynyt.
Missä kiistin kenenkään oikeuksia mihinkään? Kuten sanoin: " ohis", en ole tuo, joka sanoi: "Oksettava maa". Pitää kattoa kenen viesteihin vastailee ja mitä. Ei sen puoleen, kyllä siellä sai monta kertaa sekä oksentaa että ripuloida yhtä aikaa.
Mutsi hei, älä ragee täälläkin. Katsellaan sitten, kun me sieltä palataan monta kokemusta rikkaampina, eksoottisen värikkäitä kuvia <3 Kyllä me tiedetään nää ettei jätetä juomia vahtimatta ja näin pois päin.
Vierailija kirjoitti:
Intian vaarallisuudesta toitottavat, miettikää tätä. Intiassa on 1.3 MILJARDIA ihmistä. Sitten ehkä neljän kuukauden välein uutisoidaan näistä lapsiin tai vuohiin yhtyneistä kesseleistä. Eiköhän siellä näitä hyviä ihmisiä ole aika monta kertaa Suomemme väkiluvun verran ja olisi TODELLA huonoa tuuria, että jotain kävisi siellä kenellekään
Kuvitteletko tosiaan että ne kaikki tapaukset tulee edes julki tai uutisoidaan täällä
Tuleepa yhtä/monta kokemusta rikkaampana takaisin. Sinkkiarkussa.
Rikastus on varmaa, muista hyvästellä.
Vierailija kirjoitti:
Mutsi hei, älä ragee täälläkin. Katsellaan sitten, kun me sieltä palataan monta kokemusta rikkaampina, eksoottisen värikkäitä kuvia <3 Kyllä me tiedetään nää ettei jätetä juomia vahtimatta ja näin pois päin.
" J a n i i n p o i s p ä i n. " Bimbo haluaa eksoottisia kuvia instaan ja baariin pätemään.
Jos kyseessä on henkilö, jolla ei ole matkustelusta paljon kokemusta ylipäätään eikä lainkaan kokemusta itsenäisestä matkustamisesta, Intiaa ei voi suositella ensimmäiseksi kohteeksi. Paljon turvallisempiakin paikkoja on.
Jos lukee ulkoministeriön tiedotteen ajatuksella alusta loppuun, tulee eittämättä siihen lopputulokseen, ettei Intia ole hyvä kohde nuorille, kokemattomille naisille. Varmaan todennäköisempää on, että selviää hengissä kuin ettei selviäisi, mutta riittääkö tämä?
Intiassa eivät halua asua edes intialaiset itse. Intialaiset "#urvaBaikanHakijat" Hongkongissa saivat #Durpaan paikallisilta. Luitteko tästä. Äsken ed-viestini m-odettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä kiistin kenenkään oikeuksia mihinkään? Kuten sanoin: " ohis", en ole tuo, joka sanoi: "Oksettava maa". Pitää kattoa kenen viesteihin vastailee ja mitä. Ei sen puoleen, kyllä siellä sai monta kertaa sekä oksentaa että ripuloida yhtä aikaa.
Kyllä minä vastasin juuri sinulle. Sinä kirjoitit "tuo kielteinen kommentoija on oikeassa". Ei ole. Olemme molemmat oikeassa mielipiteidemme suhteen, etenkin jos ne perustuvat omakohtaisiin kokemuksiin maasta, kuten ainakin minun tapauksessani on.
Intia on naisten ja lasten raiskareiden ja murhaajien maa, saa nähdä selviääkö kunnossa ja edes elävänä reissusta.