Lisääntyneet koirahyökkäykset Suomessa
Miten te puolustatte itseänne? Miten tilanteessa tulee toimia. Olen raskaana ja on alkanut pelottaa mennä lenkille mahdollisen hyökkäyksen takia. Saako pippurisumutteita mistään? Ei varmaan ilman lupaa. Muutamalla koiralla olen nähnyt kuonokopan, mutta en yli 99% koirista.
Entä tämä juttu sitten, mies sai epäilyksen eläinsuojelurikoksesta kun painoi alas hänen päälleen hyökänneen ja häntä purreen koiran ja koira kuoli siihen. Edes poliisi ei uskaltanut mennä koiraa taltuttamaan. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000411287.html
Miten Suomessa voi olla tämä tilanne? Hyökkäysten lukumäärä vain kasvaa, tänä vuonna tulossa ennätys. Koiriin suhtaudutaan kuin lapsiin ja monesti hyökkäyksen jälkeen omistaja sanookin yllättyneenä, että "tämä oli ensimmäinen kerta". Onko omistajat oikeasti niin typeriä?
Jos minua puree koira, vahinko ei koske vain minua, vaan kohdussani kasvavaa lasta. Tuleeko omistajalle vankeutta ihmisen kuolemantuottamuksesta jos saan esim.keskenmenon hyökkäyksen seurauksena?
Kommentit (40)
Googlaa lupavapaa turvasumutin, on niitä.
Ovatko ne lisääntyneet?
Joka tapauksessa todennäköisempää on varmasti joutua esim. pyörän töytäisemäksi tms. onnettomuuteen lenkillä kuin että koira hyökkäisi.
Pelkotilat raskaana ovat tavallisia ja käsittelet huoltasi purkamalla tähän, koska mediassa on ollut asia viimeaikoina esillä paljon.
Koirahyökkäykset ovat poliisin mukaan lisääntyneet hälyttävästi. Useimmiten 🐕 omistaja pakenee paikalta. Siinä nähdään omistajien moraaali.
Naapuritalossa, pihan läpi kulku tielle, on kolmen saksanpaimenkoiran omistaja jolla koirat AINA irrallaan. Ei tarvitse olla raskaana saadakseen sydärin kun lähestyvät kukin omalta puoleltaan.
Omistajasta on nähtävästi huvittavaa katsella pelkoani.
Vierailija kirjoitti:
http://www.feissarimokat.com/2018/09/vinttikoiran-omistajan-etuoikeus/ Näitä kyllä riittää, ei pelkästään "riskirotujen" omistajissa.
Ongelma on vastuuttomat ja piittaamattomat minäminäminä-omistajat ja ihmiset jotka omistavat koiran aivan vääristä syistä. Koirien omistamiseen tulisi saada jotain kontrollia, rodusta riippumatta.
Jos pahasti käy niin omistajalle tulee toki syytteet ja korvausvelvoitteet mutta todella harvoin koiranpitokieltoa joten sama meno jatkuu.
No ei siinä kauaa mennyt että ensimmäinen ääliö tulee lässyttämään että pikkukoiratkin puree ja kissatkin raapii, ei kyse ole rodusta vaan vika on ihmisessä ja blaa blaaa.
Vika on todellakin rodussa, kukaan ei kuole jos kultainennoutaja, kissa tai Chihuahua käy kimppuun.
Normaalit koirat lopettaa hyökkäyksen kun niitä potkaisee mutta nämä taistelukoirat lopettaa vasta sitten kun ovat tajuttomia.
Eikö koiraspedet todellakaan ymmärrä tätä eroa? Kultainennoutaja huonolla omistajalla ei ole läheskään niin vaarallinen kuin taistelukoira.
Ja sitä paskan märää puistoissa ja kävelyteiden varsilla.
Ei ole oikein vähätellä huolta raskaana olemisellani. Minä ajattelen niin, että minun ja vauvan henki on paljon tärkeämpi kuin koiran,mutta siitäkin saa varmaan itse syytteen jos hyökännyt koira kuolee.
Vierailija kirjoitti:
Miten te puolustatte itseänne? Miten tilanteessa tulee toimia. Olen raskaana ja on alkanut pelottaa mennä lenkille mahdollisen hyökkäyksen takia. Saako pippurisumutteita mistään? Ei varmaan ilman lupaa. Muutamalla koiralla olen nähnyt kuonokopan, mutta en yli 99% koirista.
Entä tämä juttu sitten, mies sai epäilyksen eläinsuojelurikoksesta kun painoi alas hänen päälleen hyökänneen ja häntä purreen koiran ja koira kuoli siihen. Edes poliisi ei uskaltanut mennä koiraa taltuttamaan. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000411287.html
Miten Suomessa voi olla tämä tilanne? Hyökkäysten lukumäärä vain kasvaa, tänä vuonna tulossa ennätys. Koiriin suhtaudutaan kuin lapsiin ja monesti hyökkäyksen jälkeen omistaja sanookin yllättyneenä, että "tämä oli ensimmäinen kerta". Onko omistajat oikeasti niin typeriä?
Jos minua puree koira, vahinko ei koske vain minua, vaan kohdussani kasvavaa lasta. Tuleeko omistajalle vankeutta ihmisen kuolemantuottamuksesta jos saan esim.keskenmenon hyökkäyksen seurauksena?
Yksittäistapaus
Itse olen kouluttanut monien ongelmakoiria, suurimpien painot 120kg.
Ja kyllä senkin kokoisen koiran saa halutessaan painettua maahan, ja pidettyä pään paikkeilta kiinni ja maattua itse painollaan koiran päällä.
Onko joku oikeasti sitä mieltä, joka alapeukutti minun mielipidettä, että koiran elämä on arvokkaampi kuin ihmisen elämä?
Ihan varmasti jos on siinä joku ase ja minulla voimaa, kalikka tai mikä tahansa, koiralta lähtee henki ennemmin kuin annan sen raadella minut tai vaikkapa taaperon. Tulkoon vaikka syyte,mutta ihmisen henki on paljon arvokkaampi kuin koiran henki!
Ap
eläinkuiskaaja kirjoitti:
Itse olen kouluttanut monien ongelmakoiria, suurimpien painot 120kg.
Ja kyllä senkin kokoisen koiran saa halutessaan painettua maahan, ja pidettyä pään paikkeilta kiinni ja maattua itse painollaan koiran päällä.
Miten hemmetissä ison mahan, jota yrität suojella ja et saa ottaa osumaa, aristavien rintojen ja raskaushuippauksen ja pahoinvoinnin kanssa painat alas 120kg koiran? Tekniikallako, missäs pääset harjoittelemaan?
Että ihmiset on typeriä.
Myrkkynakki kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
http://www.feissarimokat.com/2018/09/vinttikoiran-omistajan-etuoikeus/ Näitä kyllä riittää, ei pelkästään "riskirotujen" omistajissa.
Ongelma on vastuuttomat ja piittaamattomat minäminäminä-omistajat ja ihmiset jotka omistavat koiran aivan vääristä syistä. Koirien omistamiseen tulisi saada jotain kontrollia, rodusta riippumatta.
Jos pahasti käy niin omistajalle tulee toki syytteet ja korvausvelvoitteet mutta todella harvoin koiranpitokieltoa joten sama meno jatkuu.
No ei siinä kauaa mennyt että ensimmäinen ääliö tulee lässyttämään että pikkukoiratkin puree ja kissatkin raapii, ei kyse ole rodusta vaan vika on ihmisessä ja blaa blaaa.
Vika on todellakin rodussa, kukaan ei kuole jos kultainennoutaja, kissa tai Chihuahua käy kimppuun.
Normaalit koirat lopettaa hyökkäyksen kun niitä potkaisee mutta nämä taistelukoirat lopettaa vasta sitten kun ovat tajuttomia.Eikö koiraspedet todellakaan ymmärrä tätä eroa? Kultainennoutaja huonolla omistajalla ei ole läheskään niin vaarallinen kuin taistelukoira.
Rotukieltoja on harjoitettu noin 30 vuoden ajan kymmenissä maissa ja osavaltioissa ja yksikään tutkimus ei ole osoittanut niistä olevan minkäänlaista hyötyä. Päinvastoin niistä on todettu olevan huomattavaa haittaa; hyökkäysten määrä on jopa noussut eikä vakavuusaste ole lainkaan laskenut.
Jospa et mutuilisi vaan perehtyisit faktoihin, esim. CDC:n tutkimukseen aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksittäistapaus
Eli silloin ei oo merkitystä, jos on vaan yksittäistapaus.
Koiranomistajia huolesti tuskin paljon hetkauttaa. Koska niiin söpö ja kiltti piski.
Vaihtakaa ne koiranne kissoihin, niin maailma paranee.
Mulla pieni mopsi joka ei kiinnitä mitään huomiota toisiin koiriin. Mopsini on nyt 11 v ja kimppuun hyökännyt AINAKIN 10 koiraa! Kaksi kertaa hyökkäys ollut niin paha että jouduttu käyttämään eläinlääkärissä. Olen itsekin (vaikka koiria rakastan) alkanut pelkäämään isoja koiria. Nykyään aina jos lenkillä ollessamme näen ison koiran, vaihdan suuntaa. En enää ota riskiä. Jokainen omistaja aina sanoo "ei tää mitään tee" ja seuraavassa sekunnissa hurtta on koirani kurkussa kiinni! Sairasta!!!
Kyllä koira kunnioittaa ihmistä pääsääntöisesti.
Jos ei pelkää..
Minä kyllä kenkäsen päähän koiraa kuin koiraa kun tulee vaan potkuetäisyydelle.
Painoa minulla 110kg potkussa takana - ja itsellä ollut dobermann; tiedän mistä koiria otetaan kiinni, kun niistä haluaa nirrin pois.. ;-)