Miksi sanotaan että on lottovoitto syntyä suomeen?
Ei todellakaan ole. Elääkö ihmiset vieläkin siinä harhassa että suomi on jotenkin hyvä maa?
Kommentit (26)
Maailmassa on kyllä paljon huonompiakin paikkoja syntyä, joten kyllähän tuo siinä mielessä pitää paikkansa. Täällä ei tarvitse kitua sodan ja nälänhädän keskellä, mutta onko tämä sitten ”maailman paras maa”, siitä nyt voi olla eri mieltä...Parhaimpien joukossa joka tapauksessa!
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mihin vertaa. Aivan varmasti suurimpaan osaan maailman maita kun vertaa, Suomi on parempi maa syntyä, kasvaa ja elää.
Mikä sinusta on selvästi parempi maa kuin Suomi?
Sveitsi, Norja, Ruotsi, Yhdysvallat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mihin vertaa. Aivan varmasti suurimpaan osaan maailman maita kun vertaa, Suomi on parempi maa syntyä, kasvaa ja elää.
Heheh
Olisin halunut syntyä Sveitsiin tai Ruotsiin.
Ei niin enää sanotakaan....sen jälkeen kun....tiedät ketä tänne tuli ja paljon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mutta on loton lisäksi muitakin rahapelejä joissa on isompi voittomahdollisuus. Loton päävoitto on nykyään aika pieni verrattuna näihin.
Mä voisin mennä Afrikkaan mieluummin ja päästää sieltä jonkun tänne tilalleni, jos haluaisi. Olen saanut tarpeekseni.
Loton päävoiton todennäköisyys on muistaakseni 1/18 000 000. Maailman väesöstä suomalaisia on 5 500 000/7 000 000 000 eli on todennäköisempää syntyä suomalaiseksi kuin voittaa lotossa kaikki oikein.
Mitä Suomen "hyvyyteen" tulee, niin täällä eivät sentään ap:n kaltaiset idiootit päädy suit sait nimettömään hautaan tai kuole nälkään, vaan saavat ihan vapaasti temmeltää ja julistaa älynsä niukkuutta. Me muut huolehdimme hänenlaisistaan maksamalla veroja, joilla kustannetaan hänelle katto pään päälle ja HK:n sinistä lautaselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No muuta johonkin niistä.
80-luvulla näin sanottiin. En enää pitkään aikaan ole kuullut sanottavan tuota lausetta.
Mitä olen tuolla Afrikassa käynyt niin olen kyllä saatananmoinen lottovoittaja, kun olen syntynyt Suomeen.
hgg kirjoitti:
Olisin halunut syntyä Sveitsiin tai Ruotsiin.
Voit muuttaa sveitsiin tai ruotsiin. Olen asunut sveitsissä ja en ymmärrä miksi sitä aina kehutaan. Tavalliselle tallaajalle suomi on parempi valtio kuin sveitsi.
Lotossa kun maksat satasen, saat takaisin reilu neljäkymppiä tilastollisesti. Tätä se tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä voisin mennä Afrikkaan mieluummin ja päästää sieltä jonkun tänne tilalleni, jos haluaisi. Olen saanut tarpeekseni.
Voisit mennä? No mene. Vai etkö kuitenkaan? Olet näitä -isi -tyyppejä, jota tekisivät, menisivät, lähtisivät ja muuttaisivat, muttei sitten kuitenkaan, vaan marisevat vaan.
AP on näitä jotka on käyneet matkalla vain turistirysissä, katsoneet draamasarjoja ja uskoo elämän olevan niiden kaltaisia, ja näkee kaiken muualla vaalenpunaisten lasien läpi.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu miltä kannalta asiaa tarkastelee.
Ilmastollisesti Grönlantia lukuunottamatta kaikki maailman maat ovat parempia paikkoja kuin Suomi.
Luonnonrikkauksissa mitattuna Suomi on myös aikalailla peränpitäjä-maa.
Esivanhempamme ovat kuitenkin kovalla työllä ja uhrautumisella saaneet luotua tänne kohtalaisen korkean elintason. Voisi sanoa että kaikki muut OECD-maat ovat Suomea parempia asunimaana, muut ehkä eivät. Tosin ainakin Etelä-Amerikassa on upeita vaihtoehtoja Suomelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heheh
Tää USA:n dissaus on kyllä ihmeellistä.
Joskus ennen vanhaan Suomessa oli hyvin asiat. Se ei päde enää nykypäivänä.