***PCO-PLIKKOJEN TOUKOKUUN PINO***
Tässä vielä mielen virkistykseksi linkki huhtikuun viimeisimpiin keskusteluihin.
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6876292&p=1&mpage=4&tmode…
Kommentit (41)
Täällä lasketaan työ-aamukampaa kovasti. Ei huvittaisi yhtään enää herätä aamutuimaan. Vappunakin nukuin parhaimillaan 11.00 asti!
SWEET:Hurrrrjasti onnea tasureiden johdosta. noh? miltäs nyt tuntuu kun oot jo NOIN pitkällä ;) Varo vaan kohta sulle tulee " 30-kympin kriisi" ja alat oottaan että tulis jo ulos :))) Juu saatiin tosi hyviä naama kuvia. Tosin kun viikkoja oli sen verran vähän niin aika alieniltahan tuo näytti. Rasvakerrosta kun ei ollut kertynyt vielä ollenkaan. Samassa paikassa oltiin kuin te.
H-R: Hyvä jos selkä on vähän parempi. Kyllä varmaan tossa tilanteessa toivoo että se tulisi ulos ja heti. Itse oon kyllä miettinyt että toivottavasti olis sisällä niin kauan kuin mahdollista,mutta varmaan mieli muuttuu kesällä :)
(.) Mulle tulee varmaankin tuossa kesäkuun alussa sitten pakollinen palstailutauko,kunnes saan himan nettiyhteyden taas toimimaan. Yritän sitten sillä välin jostain kirjastosta käydä kuulumisiani huutelemassa. Jokin ihme turvotuskohtaus on taas päällä (se tulee aina ennen neuvolaa) Toissa-aamuna oli 2,5kg vähemmän painoa kuin tänä aamuna???! Ihan kiva että noi nesteet kertyy just neuvolan alla kiloiks ja sitten neuvolassa puntari huutaa taas armoa. Pakko yrittää saada nesteitä jotenkin pois tänään. Suunnittelin kana-salaattipäivää + litrakaupalla vettä ja ananasta iltapalaksi.
Taisi jäädä mun viime viesti vappuhulinoiden alle tai sitten kukaan vaan ei jaksa keskustella painoasioista. Ymmärrän, olen itsekin taas alkupaniikin jälkeen vähän relannut. Yritän hieman enemmän vastustella mielitekoja, mutta muuten en jaksa stressata.
Osse: ihana kuulla, että ultrassa oli kaikki hyvin. Nyt huolehtiminen veks ja nautit täysin sieluin raskaudesta.
Piippuli: no eipä sulla tosiaan enää montaa päivää töitä ole jäljellä. Hyvä se on jäädä ajoissa pois, itselläkin tuo paikallaan istuminen alkaa jo tehdä tiukkaa.
Sweet: tasureita vietelty täälläkin :) Ja vähän rupesikin jännittämään. Piti oikein kaivaa taas synnytyskirjallisuutta esiin ja tehdä lista, että mitä kaikkea pitäisi vielä hankkia (eli lähes kaikki, kun juuri mitään ei vielä ole).
(H-R): onneksi selkäkipu helpottaa hieman. Kiertovenytys auttaa mulla jonkun verran ja sitten noin alavatsalihasten treenaus (hyyyvin vaikeaa tässä vaiheessa raskautta). Siellä alkaakin olla jo tosi jännät paikat :)
(.) Masukki on ihanan vilkas ja sulostuttaa hyörimisellään (ei siis vielä yllä kylkiluihin...). Yhä enemmän alkavat ajatukset pyöriä oman navan ympärillä, synnytyksessä ja kaiken valmiiksi laittamisessa.
bisous 30+3
Kylläpä oli omituinen päivä! Meillä töissä päivitettiin mun työkonetta, joten jäin suosiolla kotiin tekemään hommia kannettavalla, etten ole atk-miehen tiellä. Nousin kohtuu reippaana jo seiskalta (kas kun nukahtaa kymmeneltä, ei jaksa kamalan pitkään nukkua) ja rupesin puuhailemaan työhommia. Yhdeksältä kapsahdin sohvalle " lepuuttamaan" ja kas, kun heräsin, kello oli 12.40... Siis oikeasti olin nukkunut 3,5 tuntia ihan tuosta vaan keskellä päivää yhdeksän tunnin yöunien jälkeen! Taisi tulla etäpäivä ihan tarpeeseen. Joskos sitä taas huomenna jaksais töissä koko päivän ilman päikkäreitä. Kohta täytyy kyllä kömpiä petiin uudelleen...
Sitten muitten kuulumisiin...
kiva, että H-R on jo vähän paremmassa kunnossa, koeta vaan jatkaa hierontoja ja venytyksiä, kuuma- tai kylmähauteita sen mukaan, mikä tuntuu hyvältä. Toivottavasti olo helpottaa edelleen, että jaksat vielä muutaman viikon odotella. Ja jos niin paljon helpottaa, että puolentoista viikon päästä jaksat vielä liikkeelle lähteä, violet tuolla ehdotteli jo uusia treffejä!
Piippulin aamukampa harvenee, olen hieman kateellinen... itse en ole vielä uskaltanut ruveta laskemaan, kun joudun(/saan?) vielä kesälomien jälkeen palaamaan sorvin ääreen muutamaksi viikoksi. Ehkä sitten lasken sitäkin tiukemmin.
bisouksellakaan ei ole enää paljon mitään jäljellä! Kamalan nopeasti aika menee... mä en oikein osaa tuohon painoon kommentoida, kun olen niin alussa. Mutta kai tuo sun painonnousu on ihan normaalia, sehän on niin yksilöllistä ja jos sulla ei ennen raskautta ole ollut ylipainoa, sitähän käsittääkseni voikin kertyä vähän enemmän. Muistelen lukeneeni jostain neuvolan läpyskästä, että mulle ylipainoisena pitäis painonnousun jäädä alle 10 kiloon. Ja parempi oliskin, sen jaksaiskin vielä kantaa, kun vajaan 10 kg sain laihdutettua just ennen raskautta.
samoin sweetille onnittelut kolmenkympin täyttymisestä! Kiitos kääretortusta, vaikka tänään kyllä herkuteltiin auringonpaisteessa jätskivohvelien kera. (Ja jos teille kuiskaan, niin join yhden 1%:n siiderinkin terassilla!)
Omaan napaan ei juuri muuta, maanantaina on seuraava neuvola. Raporttia seuraa, vaikka tuskin mitään ihmeellistä. Pienesti toivon, että ne sydänäänet nyt kuuluisivat.
-Osse ja Santeri rv 13+1
..vielä ennen neuvola käyntiä.
Bisosus: mielestäni sun ei kyllä tuosta painosta kamalaa huolta kannata kantaa!! Jos kerta vielä olet ollut normaali painoinen raskauden alussa ja syöt kohtuu hyvin, niin!!!! Juuri tuossa lueskelin, kah kun kaikki lehdet on tullu luettua kannesta kanteen, vauva-lehteä jossa....apua, nyt lähti nimi päästä....siis kääk....tää Jari Kurrin vaimo, meidän missi....no, olkoot, hän kuitenkin niin kirjoitti että kummastakin lapsesta on tullut lisää 30kg!! Ja oli oikein toisesta pitänyt ruokapäiväkirjaa ja todennut ettei mitään ylimääräisiä syö. Eli se on kyllä niiiiiin henkilökohtaista miten niitä kiloja tulee. Sama kuin sitten niiden lähteminen mukamas imetyksen aikana!!! Juuri juttelin neuvolassa siitä viimeksi ja sanoi, että ei se paikkaansa pidä kaikilla, sama juttu kun raskauden aikaisessakin nousussa. Toisilla lähtee toisilla voipi tulla lisää. Koska se mikä on varma niin imetys lisää energian tarvetta ja jos sen tarpeen täytät syömällä, niin onhan se selvää ettei kilot lähde. Ja mä olen sitä mieltä, että jos vauva ja äiti voivat hyvin ei niillä kiloilla päätänsä kannata vaivata!!!! Käy niiden kimppuun sitten kun on sen aika!! Heh, puhuu taas joku jolla jo +25kg!!! Että näin=) No, mutta alkuun minäkin murehtisin tosi paljon, mutta kun lääkärikin oli sitä mieltä, että vauva ja äiti voivat hyvin ja piste, niin....Ja mulla kun toi liikkuminen valitettavasti on näiden kipujen vuoksi jäänyt niin minimiin koko raskauden aikana, että sitten vaan olen ja syön, niin....
No, mutta nyt pitää mennä. Tulen myöhemmin kertoo neuvola kuulumiset. Ans kattoo mitä ne paineet nyt näyttää kun sairaalassa sunnuntaina olivat niin hurjasti kohollaan. Että oliko vain paikan ja tilanteen vika vai....No, pian se selviää.
Aurinkoista päivää kaikille!
H-R rv 37+4
H-R: hyvä et selkäkipu hiukka helittäny. Jaahas, vai on vatsa tipahtanut....nyt jäämme innolla jännittämään et jokohan kohta tulee tulosta :)
Piippuli: Ei nyt ainaskaan vielä mut katsotaan sit kesäkuun helteissä asiaa uudemman kerran. Meidän kaverilla oli kuulemma mahtavat posket, noh ison puoleinen muutenkin et äitee kai syönyt hyvin. Hitsi kun seuraava neuvolakin on vasta 1½ viikon päästä ni ei pääse sitä sokerirasitusta kysäseen.
Vai turvotusta siellä, eipä kai siihen auta kun suolan välttäminen ja veden juominen, toivottavasti vähän laskee. Sullakin on jo ihan mahtavasti viikkoja kasassa!
Bisous: Onnea vaan sinnekin tasureiden johdosta! Meillähän on noi la:t niin lähekkäin, kumpihan ehtii meistä ensiks? Mä en hirveesti vielä tota synnytystä edelleenkään mieti, ihme ja kumma. Joko teillä on perhevalmennusta ollut? Täälläkin on sellasta ihanaa pungertamista, yrittänee tehdä kai yksiöönsä vähän tilaa :D Oisko sulla suositella jotain hyviä synnytyskirjoja, sellasia ettei iske pakokauhu kuitenkaan? Mulle painoa on tullut sellaset 7kg raskauden alusta (näppituntumalla, en jaksa käydä neuvolakortista tsekkaamassa). Se on niin yksilöllistä, samoin se miten ne neuvolassa asiaan suhtautuvat. Jos lähtöpainoa ei ole paljon ylimääräistä niin saa sitä painoa monen mielestä sit enemmän tullakin raskauden aikana. Imetys kuitenkin verottaa painoa jonkin verran.
Osborne: noi oli just niitä ihmeen väsy viikkoja, mäkin ihmettelin et mistä sitä unta oikein riittää. Nyt en kyllä muista missä vaihees toi kaamee väsymys väistyi?! Siellä on herkuteltu enemmänkin, mikäs sen ihanampaa näillä keleillä :)
Rv 30+2
Niinpä, niin....Neuvolassa kävin ja kaikki ok. Verenpaineetkin taas ihan normaalit, eli se oli vain se tilanne sitten siellä sairaalassa joka ne kohotti. Turvotusta on tällä hetkellä vaikka muille jakaa, mutta kun kaik arvot on ok, ei hätiä mitiä. Mutta....vauvan pää oli nyt tosiaan alempana mitä on ollut, mutta ei missään nimessä missään synnytyskanavassa vielä, joten....Mä olen nyt sitten jo asennoitunut siihen että Tays:iin mennään silloin 29.5. klo9.15 ja aletaan käynnistelee (rv41). Esikoinenhan meillä käynnistettiin rv 41+6 ja nyt en enää jaksa uskoa että tämäkään omin voimin ulos tulisi, vaikka niin toivoin=( No, mutta nyt vaan kärvistellään kipujen ja raskaan olon kanssa. Ja onhan se pieni aika, kolme viikkoa, kun vertaa että tässä nyt on jo oltu raskaana 38 viikkoa=)
Väsymyksestä sen verran, että se kyllä oli tossa alkutaipaleella ihan käsittämätön ja tuntui että olis nukkunut vaikka kuinka. Sitten tuli hetki kun virtaa oli ihan hirmuisasti ja alkoi kamala " pesänrakennus" vietti. Nyt on niin että uuvuttaa ja väsyttää, mutta unet ovat todella pätkissä ja aamut alkaa tossa viiden aikaa viimeistään. Onneksi on ihanan aurinkoista jo heti näin aamutuimaan, niin siitä saa kyllä energiaa kummasti.
Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille. Osse, ans kattoo jos vaikka sitten ilmestyisin seuraavaan tapaamiseen=)
H-R rv 37+6
Täällähän on niin moni jo ihan loppusuoralla, että alkoin vallan jännittämään teidän puolesta.
Useasti olen kyllä käynyt lueskelemassa mutta jotenkin aina tuntuu tulevan muuta menoa, ettei muka ehdi jälkiä jättämään.
Nyt Saga nukkuu joten ehdin vähän kuulumisia kirjoitella.
Pikkuneidillä on ikää jo reilut 5 kk. Meillä jo syödään soseita ja puuroa sekä edelleen kovasti tissiä. Tyttö painaa jo 7 kiloa ja on 67 cm pitkä, joten vaatekokokin on jo 70-74 cm.
KOvasti kääntyillään mahalleen ja pyöriskellään. Kaikkeen tartutaan kiinni ja suuhun laitetaan. Istuminenkin alkaa olla kuvioissa mukana ja kamalasti jokellusta ja päristelyä tulee turpavärkistä mailmoille.
Ihanan kiltin tytön olemme kyllä saaneet omaksemme. Nyt kun iltapuuroa syödään, niin yöunetkin on ruhtinaalliset. Kymmenen maissa nukahdetaan maitopullon jälkeen ja aamulla 5-6 aikaan on seuraava herätys tissille. Unia jatketaan sitten joko yhdellä tissittelyllä tai jatkuvalla soitolla 8-8.30 asti ja sitten herätään hymyilevänä. Usein piika tökkii ja huutelee vienosti äitiä hereille. Saga nukkuu edelleen perhepedissä meidän välissä eikä mulla ole kyllä mitään haluja häntä siitä pinnikseen siirtääkään.
Toivottavasti kesästä ei tule kovin helteistä. Todettiin nimittäin viikonloppuna, että päiväunet ei oikein kuumalla kelillä ottaneet sujuakseen. Toivon tosiaan kaikkien meidän ja vastasyntyneiden sekä masuasukkien että ennen kaikkea raskaana olevien kannalta ettei kovin pitkiä hellejaksoja tulevana kesänä olisi. Toki lämmintä saisi olla mielellään mutta kohtuus siinäkin.
Aika tuntuu menevän kuin siivillä. Vastahan oltiin joulukuun pimeässä synnärillä ja nyt jo kohta tyttö menee omin avuin eteenpäin (taaksepäin näkyy ensin olevan suunta, ainakin vahingossa).
Jep, olis kiva muidenkin mammojen kuulumisia lueskella.
Auringonpaistetta kaikille, olen taustalla mukana, enkä teitä unohda vaikka vähän harvemmin kirjoittelenkin.
-Samo ja Saga
Hei tyttelit,
niin on taas aurinkoinen viikonloppu mennyt menojaan ja aamulla piti raahautua neuvolan kautta työmaalle.
Sydänäänet kuulu!! Jee! Santerin syke oli 150. Oli kyllä hauska, kun nyt oli se oma hoitaja paikalla, ja oli vissiin todella paljon kokeneempi kuin viime kerran sijainen. Paino oli kilon laskussa, verenpaineet entistä paremmat ja mitäs muuta... ei sit muuta. Sokerirasitukseen sain lähetteen, mutta nyt kun aikaa varailin, en ollu uskoa silmiäni, että Tullinkulman labrassa seuraava vapaa aika olis vasta kuun vaihteessa! En todellakaan rupea montaa viikkoa odottamaan, joten varasin sitten TAYSin labrasta ajan ensi viikolle. Onko ne sokerirasitusajat aina noin tiukassa?
Iltapäivän makasin rannalla auringossa. Nam.
Eilen taisin kokea ensimmäisen supistuksen, kun meinasin hermostua autoa pakatessa. Koko alavatsaan sattui ja muut vaan hokee vieressä, että älä hermostu, istu alas, pitää ottaa rauhallisesti... :) No, ei se niin vaarallista varmaan ollut, kun ohikin meni heti, kun muistin hengittää rauhassa. :)
Nyt täytyy kömpiä taas sänkyyn lukemaan, kun silmät alkaa luppasta. Onneton laskin tänään, enää 32 työpäivää ennen kesälomaa... Tahtoo jo lomalle!
-Osse ja Santeri rv 13+5
Tosi kiva lukea Samon ja pikkuneidin kuulumisia :) Kuulostaa oikein enkeliltä toi neiti ja perhe-elämä tuntuu vallan ihanasti lähteneen käyntiin. Ajatella tosiaan et Saga on jo 5 kk iässä, niin se aika vaan rientää.
Vai meinaat H-R et saat vielä melkein kuun loppuun kärvistellä, noh katsellaan. Jospa se yllättäisikin sut joku ilta ja päättää lähteä syntymään.
Täälläkin alkaa noi sormet olla hiukan turvoksissa, taitanee näistä lämmöistä johtua. Ei pidä nyt valittaa kun vointi kuitenkin on muuten tosi hyvä, joten antaa auringon vaan paistaa...
30+6
ihanaa et pääsitte kuuntelemaan sydänääniä, kaikki siis hyvin. Nyt ei muuta kuin kohti keskiraskautta taivaltamaan :)
Jouduitko säkin pelkän pco:n vuoksi sokerirasitukseen?
No, mitä mitä???? Tipahtanut koko pino jo toiselle sivulle??? Missä te kaikki olette??? Mitä kuuluu jo nyyttinsä saanneille mammoille??? Entäs teille odottajille??? Tulkaas nyt kertomaan missä mennään!!!!
Ja sitten omaan napaan. Perjantaina sitten oli neuvola ja kaikki ok. Painokin, ihme kyllä, pysynyt samassa, sillä liikkuminen on täysin nolla!!! Issias kivut ovat niin hirvittävät, jotta valitettavasti ei toivoakaan, että edes kävely lenkille pääsis=( Panacodia joudun nappailemaan edelleen, jotta pystyy edes hetken olemaan. Ja siitäpä syystä mulla on nyt sitten varattu aika Tays:iin äitiyspolille tiistaille 16. päivä klo 12.30 Pohditaan sitten lääkärin kanssa yhdessä mikä on järkevintä, kun vaavin painoarviokin on jo huimat, eli jos kohtu olis jo valmis niin lähdettäis käynnistelee....HUI...=) Vaan ah, niin ihanaa!!! Olisin siihen enemmän kuin valmis. Mutta siis jänniä aikoja elellään ja tiistaina ollaan taas puolet viisaampia.
Että näin täällä meillä, mutta mitä ihmettä kuuluu teille???
H-R rv 38+5
Aurinko se vaan paistelee, mutta hirveän kylmä tuuli tuivertaa! Ei huvita mennä ulos, kun pitäis pistää niin paljon vaatetta päälle. Ja oikeesti pitäis myös tehdä töitä, mutta jostain syystä se ei tänään tunnu niin pahalle kuin normaalina työpäivänä... Pahin väsymys on muutenkin onneksi väistynyt, olo tuntuu ihan hirmuisesti paremmalle, kun ei koko ajan nukuta! Myös maha on alkanut ihan selvästi kasvamaan, parhaiten sen huomaa, kun yrittää venytellä. Tuntuu ihan hassulle, kun ei enää taivu niinku ennen, vaikka maha ei mikään iso vielä olekaan.
Sweet, mä joudun rasitukseen sekä pcon takia että siksi, kun mulla on ilmeisesti kohtuullinen insuliiniresistenssi ja hirmuinen diabetesriski muutenkin (suvussa lähes joka puolella). Lääkäri halusi, että sokerit testataan jo nyt, muutenhan rasitus olis tehty vasta n. rv 20+.
Mitäs muuta... Toivottavasti H-R pääsee pian issiaspiinasta! Mä täällä jännitän koko ajan veljen vaimon puolesta, pääsis nekin jo synnyttään... en jaksais yhtään odottaa enää pikkuisen näkemistä. Eilen huutelin puhelimeen että tule jo. Kuulema vaan potkas takasin. :)
Juu, kai mä painun tästä takasin työkoneen ääreen. Palaillaan!
-Osse ja Santeri rv 14+4
Sweet: mä ostin miehelle sellaisen Isä syntymässä kirjan, jossa on mun mielestä mukavasti kerrottu synnytyksestä. Sitä olen itsekin lueskellut ja sitten netissä surffannut, sen kummempia vinkkejä ei ole antaa. Synnytysvalmennus ja sairaalaan tutustuminen meillä on tuossa kesäkuun alussa. Sitä odotellessa.
Osse: ihanaa, että saitte sydänäänet kuuluviin, on se niin hauska sitä jumputusta kuunnella! Toivottavasti väsymys helpottaa pian.
H-R: Jännää mitä sanovat arvioinnissa, että josko synnytystä lähdettäisi käynnistelemään! Hui! Jännittää sun puolesta. Ihmeen rauhalliselta vaikutat, musta tuntuu että mä varmaan hypin seinille tuossa vaiheessa.
Samo: kylläpä se aika tosiaan hurahtaa. Ihanaa, että kaikki on mennyt tytön kanssa hyvin.
(.) kasvaa, kasvaa. Sekä masu että äiti. Kiitos kaikille lohdutuksista painon kanssa, helpottaa jo (kunnes taas pääsen neuvolan vaa' alle ;), kotona kun ei onneksi ole). Kylkiä särkee iltaisin ja lonkat alkaa olla aika kovilla kyljellä nukkumisesta. Herään kyllä aika usein selältäni yöllä, vaikka kuinka yritän teljetä itseni tyynyillä kylkiasentoon. No, ei kait siitä vaaville ole haittaa. Tai ainakin olen lukenut, että ensin tulee äidille huono olo, sitten vasta vaaville. Mutta kyllä mä välillä olen unenpöpperössä huolissani ja jään kuuntelemaan liikkeitä keskellä yötä. Onneksi on aika liikkuvainen tämä meidän lapsi, vaikkakin nyt ovat liikkeet selvästi vähentyneet. Taitaa olla tila vähissä pienellä.
bisous rv 32+0
Kiva kuulla sinusta bisous jälleen=) Hurjasti on sullakin jo noita viikkoja koossa!!!
Olin sitten elen jälleen siellä Tays:in äippäpolilla. Vauvalla kaikki hyvin ja painoarvio nyt 3,7kg eli ok. Nyt vaan oli verenpaineet huimat, niin että tämä päivä on mennyt levon puolelle. Yläpaine kun huiteli 190:ssä ja alapainekin liki 90=( Jos huomisella tarkastuksella ei laskenut ottavat osastolle. =( Toivon todella ettei sinne tarvis lähteä makoilee!! Kohdunsuu oli pehmennyt, mutta kaulaa edelleen sellainen pari senttiä jäljellä. Mikäli synnytystä ei ole tapahtunut ensi viikon tiistaihin mennessä on jälleen käynti äippäpolille ja katsotaan käynnistyksen tilannetta, sillä lapsivettä ei ollut mitään järin suuria määriä. Toivon kuitenkin niin että tämä nyt lähtis täältä ihan itekseen tulee=)
Että tallaista täällä, mitäs teille muille??? Missäs on Piippuli, kuinka voit? Entäs nämä meidän mammat? Sagan mammasta kuulimmekin ja oli ihanaa lukea miten siellä jo ollaan niin isoa tyttöä ja hyvin on mennyt=) Ihanaa tulevaa kesää teille!! Ronjoota tässä voisin erikseen huhuilla jälleen, kun on kokonaan kadonnut sinne ihanaiseen vauvan tuoksuun!!=)
H-R rv 39+2
Täällä minä keikun-tosin erittäin harvakseen nykyisin.
H-R: Kovalta kuulostaa tuo sinun yläpaineesi. Ettei olisi ollut ne kuuluisat " valkotakkisen paineet" . Mulla hurjin luku on 160,mutta silloin sanottiin että alapaine on se mitä ne tarkenmin kyttää. Tuo 90 on se raja. Toivottavasti kaikki on ok ja ei ole mitää r-myrkytystä kehittymässä. Mulle sanottiin että jos paineet huitelee korkeella lopussa niin en pääse synnyttämään alakautta vaan se on sektio ihan taatusti. En haluaisi millään sektiota :(
Kiva kuulla teistä muistakin ja Saga-tyttösenkin kuulmisia oli täällä. Ihanaa.
(.) Oma napa on välillä ihan hiljaa ja sitten välillä tas on semmoista menoa koko päivän että huh huh. Sokerirasituksessakin tuli käytyä ja pääsin läpi kirkkain paperein. ei siis r-diabetestä!!! (ihme) Töitä on jäljellä enää pari vkoa ja luulen että tässä käy kuulkaas nyt niin että musta tulee oikeasti ihan kohta palstahiljainen. Meillä ei ole nettiä kotona ja en tiedä milloin pääsen nettiyhteyden ääreen. Joten älkää ihmetelkö miksi musta ei kuulu kuin ehkä 1xkk jotain. Yritän jostain julkisista paikoista aina välilä käydä raapustamassa " hengissä ollaan" viestiä :)
Haluankin tässä ihan julkisesti kiittää teitä kaikkia ihanasta tuestanne ja toivotella oikein ihanaa loppuodotusta kaikille. Lupaan että en " jätä" teitä kokonaan,mutta kun tuota stressattavaa on tässä muutenkin ihan tarpeeksi niin päätin että en ota tästä pasltailusta nyt mitään sterssiä ;)
T:Piippuli & napero 28+2
kaikki varmaan ymmärsi..." palstailusta mitään stressiä"
t:en jaksa oikolukea...en jaksa oikolukea....en jaksa oikolukea
Piippuli: Kiva kuulla, jotta hyvin voidaan ja massu kasvaa. Työtkin alkaa olee vähissä, joten pääset nauttimaan toden teolla pyöristyvästä vatsastasi ja ah, niin ihanasta tulevasta kesästä=) Juu, ei tästä palstailusta kannata stressiä ottaa! Päinvastoin, mulla tää on toiminut sen poistajana, kun voi purkaa omaa mieltään ja tietää että " siskot" ymärtää mistä puhutaan=) No, mutta tule nyt toki jossakin vaiheessa viimeistään kertomaan kokemuksia kun vaavi on syntynyt. Toivon sinulle mitä ihaninta raskausaikaa ja onnea sitten koitokseen!!
Ja sitten omaa(.) Totta tosiaan neuvolassa kävin mittauttamassa verenpaineet ja ihan oli hyvät!!! En ymmärrä, voiko ne noin heitellä, vai mistä on kyse? Ku en mä mielestäni sitä Tays:in keikkaakaan jännittänyt, kun tutut ovat paikat siellä ja kuviot???!! No, mutta hyvä näin. Ei mua se sairaalan peti todellakaan kiinnosta!!
Luin siinä sitten odotellessa Odotuslehteä ja siinä oli maininta synnytyksenkäynnistäjänä vyöhyketerapia ja kun viimeviikolla tuolla odottajien pinossa yksi kävi hoidossa ja siitä kahden päivän päästä pääsi odotettuun synnytykseen, niin arvaatte kai mitä minä tein!!!=) Varasin sitten ajan huomiselle ja tuleepi vielä kotiin!! No, tiedä sitten onko siitä hyötyä siihen että vaavi ymmärtäis jotta häätö on aloitettu, sopimus irtisanottu, mutta tekee ainakin hyvää, sen tiedän kokemuksesta ja rentouttaa. Ihan hyvät kokemukset mulla on edellisestä käynnistyksestä, mutta jotenkin sitä vaan toivoisi nyt että lähtis ihan itekseen. Mutta, nyt siis edelleen odotellaan ja katsellaan, tiistaina sitten viimeistään jälleen äippäpolille.
Pino terrorisoiva H-R rv 39+3
Vai sellaset " häätösuunnitelmat" H-R on tehnyt :) Toivottavasti tepsii. Saattoihan se sillä yhdellä mammalla olla sattumaakin mut ken tietää vaikka toimiskin...Kummia noi verenpaineen heilahtelut, kun kuitenkin aikas korkeella kävi. Onneksi nyt kaikki ok. Oon kyllä jännäillyt et millon sulle tulee lähtö =)
Bisous: Mä oon lainannut ton kirjan kirjastosta. Hyvä kirja ainaskin mun mielestä, näinköhän mies ehtii sitä lukea ennen synnytystä :D Raskaana oleville naisille on sit ainakin ulkoasultaan samanlainen kirja kuin Kantamisen aika (muistaakseni) ja musta oli paljon parempi toi isien kirja myös synnytykseen valmistautumisen osalta. Synnytysvalmennuksessa ollaan jo oltukin, sieltä ei hirveesti uutta asiaa irronnut ja mekin mennään tutustuun synnärille kesäkuussa.
En usko et kyljellään nukkumisesta on haittaa, ethän sä voi sille mitään ja eikö aika iso osa nuku norm. selällään et miten tähän maailmaan sit lapsia syntyis jos selällään ei vois olla. Mulle ei oo neuvolassa ees annettu mitään ohjeita nukkumisen suhteen vaik tiedänkin et vauva voi painaa isoja laskimoita.
Piippuli: oikein hyvää raskausaikaa sulle, niin ja hyvää lomaa myös! Piipahdahan aina välillä kun jaksat vaikka vääntäytyä kirjastoon raapustelemaan meille kuulumisia!
Tuli muuten mieleen et pitäiskö meidän perustaa jotain omaa ryhmää vauva puolelle sit kun alkaa olla kaikilla nyytit sylissä? Olis ainaskin kiva kuulla vielä teidän kuulumisianne jatkossakin.
(.) Täällä masu jatkaa kasvuaan ja kaikki on hyvin. Liitoskivut ja supparit on poissa lähes kokonaan. Kovasti ollaan aloitettu laittelemaan paikkoja kuntoon pikkuiselle mutta paljon on vielä tehtävääkin :)
Täytyis vaan yrittää syödä vähän tiuhempaa tahtia, kun kerralla ei jaksa paljon suuhun ahtaa sapuskaa. Painoa tullut vaan vajaa 7Kg. Mulle muuten terkkari lupaili et jos myöhemmin vielä kovin epäilyttää ettei lapsi mahdu tuleen niin tekee lähetteen synnytystapa-arvioon, lohdutti kyllä ihanasti mieltä.
Rv 32+2
Ajattelin nyt aloittaa jälleen uuden pinon, kun tuo kuukausikin taas pääsi vaihtumaan.
Kaikki lienee selvinneen kunnialla vapusta ja kohti kesää mennään kohisten=) Viikkoja alkaa kaikilla olla jo koossa hurjasti, mikä on hieno asia!! Uusia pco-plikkoja vaan ei ole plussanneiden pinoon pitkään aikaan tupsahtanut=/
Mutta mitä kuuluu kaikille niille, jotka ovat plussanneet ja odotus jo pitkällä????? Tulkaas koloistanne kertoilemaan kuulumisia!!! Samoin meidän mammat, niin kuin Piippulinkin teitä jo huhuili.
Kiitos kaikille myötätunnosta ja neuvoista tähän hirvittävän tukalaan olotilaan. Selkää olen nyt venytellyt, mies hieronut, pidetty kylmäpussia ja tämä kaikki on auttanut siihen että jatkuva kipu on poissa ja kävelemään pääsen joten kuten. Valitettavasti en kuitenkaan mihinkään pitkille lenkeille, mutta nyt sentään täällä kotona. Eli kyllä tässä nyt vaan odotellaan ja kovasti, että vaavi syntyisi. Eilen hokasin, että nyt on kyllä vatsa sitten laskenut=) Ei jää enää pikkareiden ja vatsan väliin selkeää väliä, vaan vatsa niin kuin roikkuu=) Joten, jospa...jospa...=;)
Mutta ei tänne tämän ihmeellisempiä. Harmittaa vieläkin se viimeviikkoinen etten päässyt Tre tapaamiselle, teillä kun tuntui olevan hauskaa siellä, mutta minkäs teet!!
Kuullaan taas!
Terkuin hieman paremmalla fiiliksellä taas H-R rv 37+3