Myyjä, jos liikkeessäsi alkaa seuraavana päivänä alet ja esim joku vakiasiakkaasi on ed. päivänä ostamassa jotain tuotetta joka on seur. päivänä tarjouksessa, vinkkaatko asiasta hänelle?
Että ”älä hyvä ihminen vielä tätä osta, huomenna saat saman tuotteen puoleen hintaan.”
Vai oletko ihan hiljaa ja annat asiakkaan itse huomata seuraavana päivänä että ”ai hitsi, miksi ostin tämän jo eilen. Olisi pitänyt odottaa vielä...”
Kommentit (58)
Voihan se myyjä vinkata, mutta ei ole hänen vikansa, jos tuotetta ei seuraavana päivänä ole. Varatahan ei voi ainakaan periaatteessa ja myyjä on yleensä tavoittelemassa tiettyä myyntiä, joten ei oikeasti kannata piilotella puseroita hyllyjen väliin. Joskusha asiakakat tekevät niin, että ennen "kaikki -25%" päiviä käyvät sovittamassa ja sitten niitä asuja piilotellaan alahyllyille jne., josta fiksu myyjä osaa ne toki paikalleen laittaa ennen alea.
Eihän nyt joku kaupankassa edes tiedä tulevia tarjouksia. Koneeltahan ne tulee.
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsytti kerran Koskikeskuksen Bodyshopissa, kun ostin kasan meikkejä täydellä hinnalla, ja ulos liikkeestä käveltyäni huomasin Miinusviirus-esitteen, jonka kupongilla olisin saanut kaiken -30 %! :D Totta kai oli oma vika eikä myyjällä mitään velvollisuutta ollut vinkata että tuosta 5 m päästä saisit alennuskupongin, mutta ärsytti silti niin paljon etten ole sen jälkeen asioinut.
Nämä on just niitä myyjiä, joita en ymmärrä. Työ ei käytännössä kiinnosta yhtään, ollaan "vain töissä" ja asiakas saa hoitaa omat juttunsa. Ja varmaan oma työpaikka on saatu ulkoisilla avuilla. Laittakaa palautetta näistä. Huonot myyjät eivät ansaitse työtään.
Vierailija kirjoitti:
Itselleni kävi näin tänään että kävin K-kaupassa, ostin 2 rasiaa miniluumutomaatteja normaalihintaan 1,39€/rs. Kotiin tullessani postilaatikossa nökötti mainos jossa oli että samat miniluumutomaatit olis ollu huomenna 0,89€/rs.
Eikä tuttu myyjä maininnu mitään asiasta. Pikkasen harmitti vaikka ei isosta rahanmenosta ollutkaan kyse mutta ei sitä enää lisää viitsi hakea kaappiinkaan pilaantumaan.
Tästä tää aloitus mulle tulikin mieleeni. Sattui ihan omakohtainen kokemus...😒 Ap
Voi ei. Tosi törkeää, että et ollutkaan koko kaupan paras ja ihanin asiakas, jonka ostoksia myyjät tarkkailevat erikseen siltä varalta, että joku ostamasi artikkeli olisikin seuraavana päivänä tarjouksessa! Tottakai juuri SINUA varten olisi myyjän pitänyt muistaa ja huomata huominen tomaattitarjous, vaikka heillä usein on tietenkin satoja muitakin asiakkaita sinun lisäksesi ja muitakin töitä kuin kytätä juuri sinun ostoskärrysi sisältöä.
Jessus sentään nyt...
Pöh, hyvä et oon itekkin perillä et mikä on milloinkin alennuksessa :P
Kun olin itse myyjänä niin vinkkailin tosi usein asiakkaille tulevista aleista. Esimerkiksi kerran eräs nainen tuli kyselemään ulkokalusteiden pehmusteista ja mentiin yhdessä hyllyyn valikoimaan hänelle sopivia tuotteita, ja siinä samalla mainitsin että seuraavana päivänä alkaa kaikista kesätuotteista alennusmyynti niin kannattaa tulla uudestaan jos pääsee. Tarkistin hänelle vielä tuotteiden varastotilanteen että hyvin oli jäljellä, ettei senkään takia kannattanut ostosta kiirehtiä. Kiitteli kovasti ja tuli seuraavana päivänä hakemaan samat tuotteet reippaalla alennuksella.
Olin varmaan ihan sairaan huono myyjä taloudellisesti jos joku olisi myyntejäni kytännyt tarkemmin, mutta tein sitä työtä asiakaslähtöisesti. Ei se kuitenkaan minun palkassa näkynyt veikö asiakas tuotteen täydellä hinnalla vai -30% alennuksella. Mutta tyytyväiset asiakkaat tulivat uudestaankin ostoksille ja itse laskin sen suuremmaksi voitoksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei olisi pahitteeksi tuntea omaa työtään edes sen verran, että tietää valikoiman ja voimassa olevat tarjoukset.
Yhdessä tavaratalossa saa ihan loistavaa palvelua. Tuntematon myyjä vinkkasi alkavista aleista ostaessani hintavia kenkiä. Varasi vielä useaksi päiväksi alen alkamiseen saakka. Samassa tavaratalossa olin ostamassa kanta-asiakas alennuskupongeilla laadukkaampia astioita ja huomasin että liikkeessä on lisäksi normialet. Myyjä kikkaili alennuksien kanssa niin, että sain tuotteet uskomattoman edullisesti. Eipä tule enää muualla käytyä ostoksilla, mielellään maksaa normihintaakin.
Sanon vain että nyt kannattaa ostaa, saattavat huomenna olla jo loppu.
Kauppiaana en kerro alkavista alennusmyynneistä myyjille etukäteen, koska siinä käy juuri noin, että jää alen aattona kaupat tekemättä kokonaan kun järjestellään asiakkaille alennuksia liikkeen tappioksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei olisi pahitteeksi tuntea omaa työtään edes sen verran, että tietää valikoiman ja voimassa olevat tarjoukset.
Eli jos on töissä kaupassa, jossa on yli 1000 tuotetta pitäisi muista kaikki ja vielä 100 tuotetta, jotka on alessa?
Vierailija kirjoitti:
Itselleni kävi näin tänään että kävin K-kaupassa, ostin 2 rasiaa miniluumutomaatteja normaalihintaan 1,39€/rs. Kotiin tullessani postilaatikossa nökötti mainos jossa oli että samat miniluumutomaatit olis ollu huomenna 0,89€/rs.
Eikä tuttu myyjä maininnu mitään asiasta. Pikkasen harmitti vaikka ei isosta rahanmenosta ollutkaan kyse mutta ei sitä enää lisää viitsi hakea kaappiinkaan pilaantumaan.
Tästä tää aloitus mulle tulikin mieleeni. Sattui ihan omakohtainen kokemus...😒 Ap
Mä voisin vaikka vannoa, että se myyjä oli onnellisen tietämätön huomisesta tomaatti-alesta. Ei perus kaupan kassa tiedä tulevia tarjouksia, miksi tietäisi.
Vierailija kirjoitti:
Miniluumutomaattirasia on 250g, yhden sellaisen napsii päivässä ihan sellaisenaan ja toisen salaatissa.
Vierailija kirjoitti:
Voihan se myyjä vinkata, mutta ei ole hänen vikansa, jos tuotetta ei seuraavana päivänä ole. Varatahan ei voi ainakaan periaatteessa ja myyjä on yleensä tavoittelemassa tiettyä myyntiä, joten ei oikeasti kannata piilotella puseroita hyllyjen väliin. Joskusha asiakakat tekevät niin, että ennen "kaikki -25%" päiviä käyvät sovittamassa ja sitten niitä asuja piilotellaan alahyllyille jne., josta fiksu myyjä osaa ne toki paikalleen laittaa ennen alea.
Tämä selittääkin sen, miksi vaatekaupassa löytyi naisten vaatteita miesten osastolta.
Olin kaupassa töissä 15 vuotta sitten. Eipä kyllä itsellä tullut kiinnitettyä huomiota, mitä ihmiset ostivat, jos asiakas ei itse jotenkin korostanut ostamaansa tuotetta. Että itselläni olisi varmaan jäänyt joku tomaattitarjous kertomatta ihan siksi, että en kassalla ollessani ajatellut että nyt tämä ihminen ostaa tomaatteja jne. Eikä kassalla kyllä viitsi mistään tulevista tarjouksista alkaa puhumaan kun on jonoakin usein takana ja ne tomaatit on jo ehtinyt vetää siitä ennen kuin tajuaa että ne olivat tomaatteja. Aloittajalla tuntuu olevan vähän epärealistinen käsitys kassatyöstä. 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsytti kerran Koskikeskuksen Bodyshopissa, kun ostin kasan meikkejä täydellä hinnalla, ja ulos liikkeestä käveltyäni huomasin Miinusviirus-esitteen, jonka kupongilla olisin saanut kaiken -30 %! :D Totta kai oli oma vika eikä myyjällä mitään velvollisuutta ollut vinkata että tuosta 5 m päästä saisit alennuskupongin, mutta ärsytti silti niin paljon etten ole sen jälkeen asioinut.
Nämä on just niitä myyjiä, joita en ymmärrä. Työ ei käytännössä kiinnosta yhtään, ollaan "vain töissä" ja asiakas saa hoitaa omat juttunsa. Ja varmaan oma työpaikka on saatu ulkoisilla avuilla. Laittakaa palautetta näistä. Huonot myyjät eivät ansaitse työtään.
Todellakaan ei johtoporras tykkää että myyjä rupeaa myymään kaikki meikit -30% vaan sen takia että sellanen kuponki on voimassa mutta asiakkaalla ei sitä ole. Vois tulla myyjälle sanomista! Ja tuliskin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos on töissä kaupassa, jossa on yli 1000 tuotetta pitäisi muista kaikki ja vielä 100 tuotetta, jotka on alessa?
Monesti tuntuu, että joltain toiselta asiakkaalta voisi saada asiantuntevampaa palvelua kuin kaupan kassalta. Tuntuu, etteivät kassat edes itse asioi kaupassaan. Kun kysyt mitä vaan, niin vastaus on emmätiiä. Ainakin itse yrittäisin opetella edes selkeimmät (tyyliin missä maito-osasto) ihan siltä varalta, että joku kysyy.
Tämä on varmaan trolli, mutta ei kai kukaan muukaan tosissaan kuvittele, että RUOAN aleista vinkkailtaisiin etukäteen? Itsekin kaupan kassalla opiskelujen ohessa, ja en tosiaan kyttää ihmisten tomaattirasioita ja muita. Siinähän pitäisi sitä paitsi aloittaa aina oikein kyselytunti siitä, että minä päivänä meinasit näitä tomaatteja syödä, tänään vai huomenna. Tuskin kukaan tänään haluaa olla nälkäinen sen vuoksi, että huomenna saisi hei halvemmalla. Ruokakaupassa muutenkin alennukset vain muutamia euroja.
Siitä kyllä huomautan, jos joku tulee -30% tuotteiden kanssa kassalle 20:55 ja 21:00 saisi -60%. Jotkut jäävät odottelemaan, kaikkia ei kiinnosta kuluttaa aikaa muutaman sentin tai euron takia.
Usein on niin, että kun kysyn jonkun tuotteen sijaintia, myyjä sanoo, ettei tiedä, koska on lainassa jostain toisesta myymälästä.
Tai hälytetty vuokrafirmasta. Ruokakauppojen alennukset on kassan tiedostossa, eivät kassahenkilön päässä.
Kellokaupasta sain 20 % alennusta, koska myyjä vihjasi, että huomenna alkaa kanta-asiakaspäivät. Joten liityin jäseneksi ja ostin kellon alennuksella.
En ole enää myyjä, mutta työssä toimiessani olin roolissani ehdottomasti ensisijaisesti asiakaspalvelija. Eli kyllä sanoin kaikille (noh, ehkä en sille vihamieliselle ja vittuilevalle mulkeroasiakkaalle). Välillä asiakas sanoi, ettei sillä ole väliä. Joskus taas oli lukenut tarjouslehden ja tullut hakemaan tarjousta liian aikaisin. Oman filosofiani mukaan asiakkaan iloiseksi ja tyytyväiseksi tekeminen tuo lopulta enemmän ropoja kassaan kuin satunnainen "huijaaminen".