Myyjä, jos liikkeessäsi alkaa seuraavana päivänä alet ja esim joku vakiasiakkaasi on ed. päivänä ostamassa jotain tuotetta joka on seur. päivänä tarjouksessa, vinkkaatko asiasta hänelle?
Että ”älä hyvä ihminen vielä tätä osta, huomenna saat saman tuotteen puoleen hintaan.”
Vai oletko ihan hiljaa ja annat asiakkaan itse huomata seuraavana päivänä että ”ai hitsi, miksi ostin tämän jo eilen. Olisi pitänyt odottaa vielä...”
Kommentit (58)
En tietenkään. Aika harvassa liikkessä kukaan ravaa päivittäin.
Joo. Jos esim. leivällä tai jauhenlihalla rupee päiväys lähenee niin vinkaan että jos malttaa vielä mielensä niin huomenna olis-30%..
Joskus saatoin niin tehdä, jos kyseessä joku mukava suosikkiasiakas tai jos asiakas kysyi ostosta empiessään suoraan että alkaako alet pian. Muuten annoin mennä normaalihinnalla, varsinkin jos oma kuukauden myyntitavoite oli jäämässä vajaaksi (työpaikka kyttäsi myyntejä).
Jos tiedän tulevasta alesta ja jos on tosiaan vakkariasiakas, niin kyllä vinkkaan. Osa on kiitollisia vinkistä, osa ei välitä, koska tarvitsee tuotteen heti.
Minulle asiasta vinkkasi ihan tuntematon myyjä ja olin tosi iloinen hyväntahtoisuudesta. Kysymys oli melko hinnakkaasta vaatteesta, jonka sitten hain seuraavana aamuna.
Olin kylläiloinen tästä eleestä, kun ei edes ollut minu tuttu enkä ollut vakiasiakaskaan.
Olen joskus miettinyt ihan samaa tai lähinnä niin, että miksi myyjä ei vinkkaa. Mulle kävi kerran niin, että pähkäilin liikkeessä tosi kauan kahden eri rillimallin välillä. Lopulta nuukuus voitti ja otin halvemmat vaikka aavistuksen enemmän olisin tykännyt kalliimmista. Heti seuraavana päivänä näin mainoksen, jonka mukaan ostaessaan uudet lasit, olisi saanut toiset puoleen hintaan.
En oikeasti edelleenkään ymmärrä, miksi myyjä ei voinut kertoa minulle, että seuraavana päivänä olisin voinut ostaa molemmat lasit, kun kyseessä ei kuitenkaan ollut mikään toiset lasit kaupan päälle -kampanja. Olin Instrun asiakas noin 25 vuotta, mutta tuon jälkeen ostin seuraavat lasini muualta.
Minullekin vinkattiin kerran. Kyse oli aika hintavasta kosmetiikkatuotteesta. Asuin eri paikkakunnalla eikä alennuksesta olisi ollut hyötyä, jos sitä olisi pitänyt tulla varta vasten hakemaan. Ilahdutti kuitenkin!
Itselleni kävi näin tänään että kävin K-kaupassa, ostin 2 rasiaa miniluumutomaatteja normaalihintaan 1,39€/rs. Kotiin tullessani postilaatikossa nökötti mainos jossa oli että samat miniluumutomaatit olis ollu huomenna 0,89€/rs.
Eikä tuttu myyjä maininnu mitään asiasta. Pikkasen harmitti vaikka ei isosta rahanmenosta ollutkaan kyse mutta ei sitä enää lisää viitsi hakea kaappiinkaan pilaantumaan.
Tästä tää aloitus mulle tulikin mieleeni. Sattui ihan omakohtainen kokemus...😒 Ap
Muutamia vuosia sitten oli lasten kanssa muutamaa päivää ennen joulun alennusmyyntien alkamista Interspotissa ostamassa heille laskettelusuksia ja toppavaatteita, myyjä alensi tuotteiden hintoja silloin aika reippaasti, siis alen alkamiseen oli vielä muutama päivä. Lasku teki kuitenkin 1500€, mitä se olisi sitten tehnyt "normihinnoin", en tiedä. Olin yllättynyt tästä eleestä, ja sanoinkin siitä myyjälle kiittäen vuolaasti, onnistuivat ostokset paremmin noin, kuin siinä aleryysiksessä.
Olimme ostamassa telkkaria, niin myyjä sanoi, että kannattaa tulla ostamaan se vasta huomenna, kun on alessa. Laittoi vielä varaukseen meille sen. Kaikki tämä ihan pyytämättä ja täysin vieras myyjä.
Vierailija kirjoitti:
Itselleni kävi näin tänään että kävin K-kaupassa, ostin 2 rasiaa miniluumutomaatteja normaalihintaan 1,39€/rs. Kotiin tullessani postilaatikossa nökötti mainos jossa oli että samat miniluumutomaatit olis ollu huomenna 0,89€/rs.
Eikä tuttu myyjä maininnu mitään asiasta. Pikkasen harmitti vaikka ei isosta rahanmenosta ollutkaan kyse mutta ei sitä enää lisää viitsi hakea kaappiinkaan pilaantumaan.
Tästä tää aloitus mulle tulikin mieleeni. Sattui ihan omakohtainen kokemus...😒 Ap
Ihan tosi, tomaatteja?!
Mä ajattelin että tässä olisi kyseessä vaikka pesukoneen tai kalliiden urheiluvälineiden osto... Mutta muutama lantti tomaateista, en todellakaan odota että lähikaupan myyjä tuollaisesta "alesta" vinkkaisi.
Vierailija kirjoitti:
Ei myyjät muista/tiedä yksittäisten tuotteiden alennuksia, niitä kun voi samaan aikaan olla satoja ja vielä vain tiettyinä päivinä
Ainakin ketjuliikkeisiin tulee ale-listat vasta sinä päivänä, kun alea aletaan laittamaan.
Jos tietäisin etukäteen ja olisi ok asiakas, saattaisin vinkata kyllä. K-päälle en tietenkään.
Mua ärsytti kerran Koskikeskuksen Bodyshopissa, kun ostin kasan meikkejä täydellä hinnalla, ja ulos liikkeestä käveltyäni huomasin Miinusviirus-esitteen, jonka kupongilla olisin saanut kaiken -30 %! :D Totta kai oli oma vika eikä myyjällä mitään velvollisuutta ollut vinkata että tuosta 5 m päästä saisit alennuskupongin, mutta ärsytti silti niin paljon etten ole sen jälkeen asioinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tosi, tomaatteja?!
Mä ajattelin että tässä olisi kyseessä vaikka pesukoneen tai kalliiden urheiluvälineiden osto... Mutta muutama lantti tomaateista, en todellakaan odota että lähikaupan myyjä tuollaisesta "alesta" vinkkaisi.
No onhan se säästö pienikin säästö. 👍 Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus miettinyt ihan samaa tai lähinnä niin, että miksi myyjä ei vinkkaa. Mulle kävi kerran niin, että pähkäilin liikkeessä tosi kauan kahden eri rillimallin välillä. Lopulta nuukuus voitti ja otin halvemmat vaikka aavistuksen enemmän olisin tykännyt kalliimmista. Heti seuraavana päivänä näin mainoksen, jonka mukaan ostaessaan uudet lasit, olisi saanut toiset puoleen hintaan.
En oikeasti edelleenkään ymmärrä, miksi myyjä ei voinut kertoa minulle, että seuraavana päivänä olisin voinut ostaa molemmat lasit, kun kyseessä ei kuitenkaan ollut mikään toiset lasit kaupan päälle -kampanja. Olin Instrun asiakas noin 25 vuotta, mutta tuon jälkeen ostin seuraavat lasini muualta.
Jos se meinas että vaikutat niin pihiltä ettei edes kehdanut ehdottaa että osta kahdet. Olishan se loppulasku kuitenkin ollut huomattavasti suurempi vaikka toiset oliskin -50% ja yksilläkin pärjää.
Jos on kiva vakkariasiakas. Jos taas joku munapää tai ikävä vakkari, niin en kyllä mainitse mitenkään että olisi alennuksia luvassa.
Vierailija kirjoitti:
Sinä senkin vanha Trollin perkule😂😂🍅
Kaikilla ei ole aikaa tai halua käydä joka päivä kaupassa, oli alet tai ei.