Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myyjä, jos liikkeessäsi alkaa seuraavana päivänä alet ja esim joku vakiasiakkaasi on ed. päivänä ostamassa jotain tuotetta joka on seur. päivänä tarjouksessa, vinkkaatko asiasta hänelle?

Vierailija
05.09.2018 |

Että ”älä hyvä ihminen vielä tätä osta, huomenna saat saman tuotteen puoleen hintaan.”

Vai oletko ihan hiljaa ja annat asiakkaan itse huomata seuraavana päivänä että ”ai hitsi, miksi ostin tämän jo eilen. Olisi pitänyt odottaa vielä...”

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on joku 10 000 eri tuotetta. Lisäksi kanta-asiakastuotteet, season salet, last chance -tuotteet..

Joka viikko tulee lisäksi uutta tuote-erää.

Eipä nyt oikein muista onko joku tuote ensi viikolla, ensi kuussa vai joulun jälkeen alessa.

Juuri tutulle laitoin infoa Pentikin pöytäliinasta, joka oli alessa. Parin tunnin sisällä se olikin jo mennyt.

Monesti asiakkaat ovat sitten tuskastuneet, että kyllä näitä tuotteita eilen vielä oli kymmenen kappaletta. No eipä ole enää tänään. Sitten ollaan pettyneitä, kun ollaan matkustettu julkisilla, ja nimenomaan haluttu se tuote eikä millään muulla voi sitä korvata.

En edes työntekijänä jää odottelemaan jotain lisäalennusprosentteja, kun tiedän, että voi tuote mennä sivu suun.

Aletuotteiden varaamisesta on muita työntekijöitä irtisanottu. En voi ottaa riskiä. Tuntuisi kovin kohtuuttomalta saada potkut sen vuoksi, että joku halusi tyynyliinan -30% alennuksella.

Vierailija
42/58 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni JYSKissä on niin, että jos ostan tuotteen tällä viikolla täyteen hintaan ja se on ensi viikolla alessa, niin voin mennä kuitin kanssa kauppaan ja saan hyvityksen eli alehinnoittelun minäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muotiliikkeessä myyjä sai potkut, kun ei ollut huomioinut mysteerishoppaajaa juuri sillä nimenomaisella hetkellä. Eipä se myyjilläkään helppoa ole.

Meillä laitetaan ylös ne kerrat, kun asiakasta tervehditään. Eli joka kerta.

Vierailija
44/58 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt oikein ymmärrä, miksi myyjien pitäisi moisesta vinkata? En ole itse ollut vaatekaupassa tms. töissä, mutta käsittääkseni siellä kyllä myyjillä on myyntitavoitteet, joita seurataan. Ei aleista kuulu kellekään etukäteen kertoa jos haluaa pitää työpaikkansa ja/tai olla hyvä työntekijä. 

Mutta sitten on näitä nykyajan työntekijöitä, jotka on vaan töissä. Ei kiinnosta tuotot tai myynnit tai miten firmalla menee, kunhan omat rahat saa tilille ajallaan.

Vierailija
45/58 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vinkkaa. Liikesalaisuuksia tollaset asiat, milloin ale tai kampanja alkaa ja mikä on ale prosentti. Sellasta se elämä on. Ei voi tietää etukäteen kaikkea. Ei edes tomaattien hintaa! 😄

Vierailija
46/58 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyl myyjänä sanon. Itselle kun ei asiakkaana sanota, niin en asoi kyseisessä kaupassa enää ikinä (toivon konkurssia).

Vierailija
47/58 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muotiliikkeessä myyjä sai potkut, kun ei ollut huomioinut mysteerishoppaajaa juuri sillä nimenomaisella hetkellä. Eipä se myyjilläkään helppoa ole.

Tolla perusteella ei kyllä kukaan saa potkuja.

Miksi ihmeessä pidetään kirjaa tervehtimisestä, sehän kuuluu perushommiin aspalle.

Vierailija
48/58 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus miettinyt ihan samaa tai lähinnä niin, että miksi myyjä ei vinkkaa. Mulle kävi kerran niin, että pähkäilin liikkeessä tosi kauan kahden eri rillimallin välillä. Lopulta nuukuus voitti ja otin halvemmat vaikka aavistuksen enemmän olisin tykännyt kalliimmista. Heti seuraavana päivänä näin mainoksen, jonka mukaan ostaessaan uudet lasit, olisi saanut toiset puoleen hintaan.

En oikeasti edelleenkään ymmärrä, miksi myyjä ei voinut kertoa minulle, että seuraavana päivänä olisin voinut ostaa molemmat lasit, kun kyseessä ei kuitenkaan ollut mikään toiset lasit kaupan päälle -kampanja. Olin Instrun asiakas noin 25 vuotta, mutta tuon jälkeen ostin seuraavat lasini muualta. 

Jos se meinas että vaikutat niin pihiltä ettei edes kehdanut ehdottaa että osta kahdet. Olishan se loppulasku kuitenkin ollut huomattavasti suurempi vaikka toiset oliskin -50% ja yksilläkin pärjää.

Hyvä myyjä ehdottaisi kuitenkin molempien lasien ostoa. Noiden alennusten on tarkoitus lisätä myyntiä, ja kahden tuotteen välillä arpova saattaa hyvinkin innostua ostamaan molemmat kun saa ne alehintaan. Eihän siinä mitään sitten jos myyjä ei halua myydä.

Vierailija
49/58 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdessä tavaratalossa saa ihan loistavaa palvelua. Tuntematon myyjä vinkkasi alkavista aleista ostaessani hintavia kenkiä. Varasi vielä useaksi päiväksi alen alkamiseen saakka. Samassa tavaratalossa olin ostamassa kanta-asiakas alennuskupongeilla laadukkaampia astioita ja huomasin että liikkeessä on lisäksi normialet. Myyjä kikkaili alennuksien kanssa niin, että sain tuotteet uskomattoman edullisesti. Eipä tule enää muualla käytyä ostoksilla, mielellään maksaa normihintaakin.

Älä toki kerro missä??

Vierailija
50/58 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole valkosenmiehen hommaa myyjäntyö! Ihan oikeesti! Kytätään kun jotain koiraa, annoitko tassua ja nuuskitko peffaa tarpeeks. Ja kaiken lisäks tämä ei muutakun ahdista asiakkaita.

Vierailija
51/58 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän nyt joku kaupankassa edes tiedä tulevia tarjouksia. Koneeltahan ne tulee.

Ei olisi pahitteeksi tuntea omaa työtään edes sen verran, että tietää valikoiman ja voimassa olevat tarjoukset. 

Voi luoja. Ruokakaupoissa on alkuviikon tarjoukset ja loppuviikon tarjoukset - en ole ikinä ajatellut, että ne ovat alennusmyynti. Vähän eri asia ostaa jotain isoa -40% kuin joku kymmenen sentin tarjous maidosta. Haluaako rouva varmasti ostaa maitoa tänään kun huomenna se on tarjouksessa 😂

Vierailija
52/58 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi pahitteeksi tuntea omaa työtään edes sen verran, että tietää valikoiman ja voimassa olevat tarjoukset. 

😂😂😂

Joo, ehkä isoimmat, mutta saa aika mestari olla jos saa useat kymmenet tarjoukset opittua ulkoa ja vielä pitämään ne siellä muistissa. Voihan tuota jokainen kokeilla itsekin, tule sitten tulokset kertomaan, jään odottamaan 😉😊

Vierailija
53/58 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos on töissä kaupassa, jossa on yli 1000 tuotetta pitäisi muista kaikki ja vielä 100 tuotetta, jotka on alessa?

Monesti tuntuu, että joltain toiselta asiakkaalta voisi saada asiantuntevampaa palvelua kuin kaupan kassalta. Tuntuu, etteivät kassat edes itse asioi kaupassaan. Kun kysyt mitä vaan, niin vastaus on emmätiiä. Ainakin itse yrittäisin opetella edes selkeimmät (tyyliin missä maito-osasto) ihan siltä varalta, että joku kysyy.

Ei välttämättä asioikaan, miksi pitäisi juuri siinä omassa työpaikassaan hoitaa elintarvikeostokset?

Vierailija
54/58 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tulevista alennuksista edes saa vihjata asiakkaille. Niin kuin joku jo aiemmin mainitsi, ne ovat liikesalaisuuksia. Aika nopeasti meidän myymälässä asiaan puututtaisiin, jos joku vinkkailisi asiakkaille alennukseen tulevista tuotteista tai varaisi niitä päiväkausia.

Vierailija
55/58 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos on töissä kaupassa, jossa on yli 1000 tuotetta pitäisi muista kaikki ja vielä 100 tuotetta, jotka on alessa?

Monesti tuntuu, että joltain toiselta asiakkaalta voisi saada asiantuntevampaa palvelua kuin kaupan kassalta. Tuntuu, etteivät kassat edes itse asioi kaupassaan. Kun kysyt mitä vaan, niin vastaus on emmätiiä. Ainakin itse yrittäisin opetella edes selkeimmät (tyyliin missä maito-osasto) ihan siltä varalta, että joku kysyy.

En mä ainakaan marketin kassana asioinut siinä marketissa. Miksi sieltä olisin raahannut ostokset kotiin, jos lähikauppa oli kotikadun toisella puolella.

Joten en tiennyt missä mikäkin osasto oli enkä varsinkaan oliko siellä jotain tiettyä tuotetta.

Mun ohjeet oli maito-osastoa (esim.) kysyttäessä "tästä suoraan ja sitten vasemmalle", jossain siellä päin se oli ja osastoilla oli siihen aikaan vielä henkilökuntaa palvelemassa ja neuvomassa.

Vierailija
56/58 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki jos muistan tulevan tarjouksen. Citymarketissa niitä on niin paljon etten kassalla voi muistaa kaikkia vaihtuvia tarjouksia.

Vierailija
57/58 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on varmaan trolli, mutta ei kai kukaan muukaan tosissaan kuvittele, että RUOAN aleista vinkkailtaisiin etukäteen? Itsekin kaupan kassalla opiskelujen ohessa, ja en tosiaan kyttää ihmisten tomaattirasioita ja muita. Siinähän pitäisi sitä paitsi aloittaa aina oikein kyselytunti siitä, että minä päivänä meinasit näitä tomaatteja syödä, tänään vai huomenna.

Varmaan tarkoitettiin niitä työntekijöitä, jotka pyörivät siellä heviosastolla hyllyjä täyttelemässä, että he voisivat jo siellä hyllyjen välissä vinkata tulevasta tomaattialesta.

Eihän kassoilla ole aikaa puhua ylimääräisiä, jonot kasvaisivat.

Vierailija
58/58 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle myymällä myytiin yksi lasten ulkoiluvaate. Pohdin tosi pitkään, koska hinta oli suolainen. Parin päivän kuluttua oli kaikki ulkovaatteet liikkeessä -20%. Silloin kyllä harmitti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi