ilkeä kaveri AKATEEMISET HUOM.
kaverini mollaa opiskelupaikkaani lääkiksessä. Sanoo, ettei sinne vaadi paljon mitään päästä ja kuulemma hänen kaverinsa on päässyt 2 viikon lukemisella. Ja olen kuulemma tyhmä kun pääsin vasta 3 kerralla sisään. Pahiotin mieleni.
Itse hän lukee kv-oikeutta Tallinnassa..Ihmettelen haukkuja, koska sinne tallinnaan ei ole edes pääsykokeita. Kaikki halukkaat pääsee... Sanokaa paremmin tietävät mitä voisin lohkaista hänelle takaisin seuraavan kerran kun tavataan ja hän aloittaa taas tämän haukkumisen...? Mitä kv-politiikan heikkouksia?
Kommentit (21)
Sulla on varma työpaikka valmistuttuasi. Hän lukee huuhaaa-ainetta ja työpaikka on aivan epävarma. Ehkä jotain tutkijan pätkätöitä saa. Siis ei mitään saumaa irvailla.
siksikö, että sinne pääsee vaan " tosi hyvät" ? Siksi että saa hyvää palkkaa? Siks, että on hienoo opiskella lääkiksessä ja nyt petyt kun joku haukkuu?
Toivon, että motiivisi on jossain muualla. Ja jos se motiivi on joku muu kuin nuo, niin tuskin sun tarvii miettiä sitä mitä muut on sun opiskelusta mieltä.
Kyllä huomaa usein nuoremmista lääkäreistä, että uranvalinnan motiivit on olleet ihan jotkut muut kun halu auttaa potilaita tai parantaa, tai hoitaa potilaita.
on vastata aina tuollaisille ihmisille tosi imelästi ja painokkaasti " juu, näin on! ihan totta! taas sä olet oikeassa!" ..kun tarpeeks kauan jankuttaa tota ne joko lopettaa tai raivostuu
Muistin itsekin, että parikymppisenä muutama ystävnä alkoi käyttäytyä noin. Noh yllättäen juuri nuo kaksi ovat jääneet elämässäni menneisyyteen ihan vähitellen. Muut vanhat ystävät ovat säilyneet.
Tiedäthän itsekin, että lääkikseen on vaikea päästä ja että se on arvostettua. Ja mikä tärkeintä, se on se mihin sinä itse olet halunnut!
Paras olisi kuitenkin olla hiljaa ja hymyillä. Todennäköisesti se ärsyttäisi häntä eniten :).
Jos yrität vastata samalla tavalla, tod näk hän yrittäisi päästä jostain sanomisestasi kiinni.
Pahimmassa tapauksessa hän alkaa kertoa sinun kommenttejasi muille marttyyrinä kuinka sinä olet YLPISTYNYT siitä lääkiksestä ja kehut sitä vs. hänen opiskelupaikkansa. Ja ulkopuolinen on kaverisi puolella jutut kuultuaan...
Ota etäisyyttä ystävääsi. Hän kasvaa ja kiukuttelu lopuu tai sitten voisit mielestäni unohtaa koko " ystävän" .
Onnea vaativalle urallesi!
että kerrot olevasi todella tyytyväinen uravalintaasi. Kerro miten antoisaa opiskelu on, miten ihanaa sinusta on ajatella että pääset lääkärinä auttamaan muita tai tekemään tärkeää tutkimusta, miten hienoa on, kun tietää niin paljon asioista jotka askarruttavat meitä jokaista (siis terveydestä ja sairauksista..) Voit sitten todeta että toivot hänenkin olevan onnellinen omasta valinnastaan.
Ja jos haluat ilkeillä niin lisää vielä, että " onneksi minä pääsin lääkikseen täällä Suomessa, minä en olisi halunnut opiskella Virossa, kun ei niitä opintoja täällä kuitenkaan ihan samalla tavalla arvosteta."
Kylläpä on yliopistoissa vaatimustaso laskenut!
ja paskat välitätte siitä, että onko se nyt muiden mielestä riittävän arvostettu ala, ja tarpeeksi vaikeilla pääsykokeilla...
Lisäksi suomessa noudatetaan suomen lainsäädäntöä.Kv-asioita eli miten lakia sovellataan muissa maissa ja niiden välillä tarvitaan aika harvoin, varsinkaan jos ei hallitse suomen laisäädäntöä. Tunnetusti Viroon menevät opiskelemaan vain ne jotka eivät pääse omiin yliopistoihimme. Lisäksi lääkärit työllistyvät huomattavasti helpommin.
Ja eiköhän ole selvää, että sitä itseään ottaa nuppiin opiskella jossain TALLINNASSA kun eivät yliopiston ovet Suomessa auenneet? Avaa silmäsi, ap. Mun mielestäni tuohon kaverisi leukailuun ei tarvitse mitään vastata, osoita kypsyyttäsi.
Vierailija:
Ja eiköhän ole selvää, että sitä itseään ottaa nuppiin opiskella jossain TALLINNASSA kun eivät yliopiston ovet Suomessa auenneet? Avaa silmäsi, ap. Mun mielestäni tuohon kaverisi leukailuun ei tarvitse mitään vastata, osoita kypsyyttäsi.
Niin, en ole halunnutkaan vastata,m utta nyt alkaa mennä yli. On niin ylimielinen minua kohtaan ja on paha olla :( Mutta jos tiedätte mitä tuo on mitä opiskelee, voisin heittää jotain takaisin, koska ei ole tarkalleen edes osannut kertoa mitä voi tehdä kun valmistuu jne että mitä opiskelee. Kyllä sille jotain vois sanoa...on niin ilkeä...
ap
Itse opiskelin aikoinani yliopistossa ainetta jota on tosi vaikeaa päästä opiskelemaan (n. 4 % pyrkijöistä muistaakseni pääsis sisälle). Mutta eihän sillä asialla sisäänpääsyn jälkeen ole enää mitää merkitystä. Nyt voin sanoa että kyllähän mihin vaan sisälle pääseee mutta ulospääseminen onkin jo toinen juttu! Eli paljon kovemman duunin takana se maisterin papereiden saaminen oli kuin pääsykokeet.
Keskittykää siis pääsemään ulos niistä opinahjoistanne ja panostakaa nyt valmistumiseen, ei menneisiin pääsykokeisiin.
Jätä hänen sanomisensa täysin huomiotta, miksi välittäisit jonninjoutavasta löpinästä? Jos jotain haluat sanoa, niin kysy seuraavalla kerralla kun on asiansa sanonut ja lopettanut: No, helpottiko kun sait purkaa pahaa oloasi?
Anna asian olla. Sitä se kaveri juuri hakee, että alat puolustella. Puolustelusta on helppo löytää seuraava heikko kohta ja seuraava ja seuraava... se vaan jatkuu ja jatkuu.
Itse aikoinani opiskelin pienessä yliopistossa. Ystäväni (ei muuten enää ole ystäväni, ei vaan oikein jutut natsanneet enää) aloitti samaan aikaa opinnot Porvoon matkailualan oppilaitoksessa. Ilmeisesti itsetunto oli heikko, koska piti kokoajan mollata minua. " Kyllähän sinne yliopistoon pääsee kuka vaan..." Tiedekuntaamme pääainettani lukemaan otettiin sinä vuonna 16, hakjoita oli noin 250. Ei se mielestäni mikään ihan helppo nakki ollut, vaikka Helsingin yliopiston tai TKK:n tuhansia hakijoita ollutkaan. Olin ylpeä saavutuksestani!
Sain kuulla jatkuvasti siitä, kuinka kielitaitoni heikkenee yliopistossa, mutta hänellä paranee, koska kieliopintoihin panostetaan. Minusta tuli teoreetikko, hänestä asiakaspalvelija ja sehän on ainoa, millä on merkitystä... jäkäti, jäkäti jäkjäk.
Ole ylpeä siitä, mitä olet. Sano, että minä tykkään tästä, hyvä, että sinä olet löytänyt Tallinnasta sinulle sopivan polun...
Hymyä!
Tiedät itsekin, että suomalaista lääkiksen tutkintoa todellakin arvostetaan enemmän, kuin jotain Tallinnassa suoritettua tutkintoa. Älä anna kaverisi mollata sinua tuolla tavalla. Jos kaverisi mielestä lääkikseen on kerran niin verrattoman helppoa päästä, niin kehota kaveriasi lukemaan se 2 viikkoa lääkiksen pääsykokeisiin ja kokeilemaan itse, pääseekö sisälle ;)
Ihan kauhee,juttu! Mulla on monta ilkeetä kaveria. Yks sano et oon sairas. Ja kattoo mua ilkeesti. Tänäänki ilkeili mulle. Kertokaa teijänki tarinoita.
Tuo Tallinnan "oikis" on ainakin ihan vitsi.
Aiotko todella edelleen tavata tuollaista "ystävää"...
Kun aloittaja valmistuu lääkiksestä, tämä hänen ns. ystävänsä katsoo varmaan oikeudekseen ilmaisen lääketieteellisen konsultaation terveys- ja sairausasioissa. Kehoita ystävää silloin kääntymään vauva av:n tai vastaavan puoleen. Tällä palstallahan pyörii lääketieteen asiantuntijoita aina erikoislääketieteeseen asti .
No pakko tavata tota... Koska se on meijän koulussa. Ei ihme oon sille kade.
se on ennen tuntenut ylemmyyttä, kun sinä et ole päässyt sisään, ja nyt sillä on vaikeuksia soputua sinun lääkärinimagoosi. Anna ajan kulua, kunhan et itse ikinä epäile ammatti-identiteettiäsi hänen kuultensa, niin muutkin siihen tottuvat. kohta se jo lesoilee lääkärikaveristaan ympäriinsä :D.