Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, joka syöt lihaa. Oletko koskaan katsonut videoita tehotuotannosta?

Vierailija
04.09.2018 |

Jos olet, niin miten *****tissä voit syödä enää lihaa? En ymmärrä. Eikö tunnu missään?

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen. Ei vois vähempää kiinnostaa aivottomien eläinten kärsimykset. Liha on hyvää. Nam!

Mitä eläimiä siis syöt? Suurimmalla osalla taitaa olla aivot.

Okei. Otetaan tää nyt hitaasti, ettei ole pakko keksiä lisää typeryyksiä. Kirjoitin tuossa "aivottomien" ja tarkoitin "vähäkognitiivisten" en "ilman aivoja olevien", mutta onhan typerä viisastelu aina niin mukavaa.

Vierailija
42/82 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tätäkin ketjua ja ihmisten välinpitämättömyyttä lukee, tulee selväksi, että kullakin on vain oma ymmärryksen valonsa tässä elämässä. Ei oikein voi edes suuttua julmuudesta, kun järjen valo lihansyöjältö puuttuu, vrt. lapsiin.

Jaa sä nostit itsesi muiden yläpuolelle, vaikka kuulut vähemmistöön joka on väärässä ;) No meitä on joka lähtöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä. Lisäksi olen nähnyt paikanpäällä broilerien, nautojen ja sikojen teurastusta ja niiden jatkojalostusta. Itseasiassa työskentelen sellaisessa paikassa.

Syön lihaa.

Oliko vielä jotain kysyttävää?

Vierailija
44/82 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, koska osaan jo valmiiksi kuvitella sisällön, ja olen helposti ällöttyvää sorttia. En pysty esim. perkaamaan kalaa tai edes seuraamaan vierestä kun joku muu tekee sen, jostain vanhan koulukunnan "kirveellä kanan pää pois" -touhuista puhumattakaan. Myös metsästyksen jälkeinen saaliin valmistelu suoraan sanottuna oksettaa.

MUTTA minua ällöttää myös moni muu ruoka jos ajattelen liikaa sen alkuperää, en esim. voisi juoda maitoa tai syödä kananmunia, jos ne pitäisi hakea jostain tilalta "tuoreeltaan" lähikaupan hyllyn sijaan. Eipä perunakaan suuremmin houkuttelisi, jos näkisin kun se nostetaan multaisena maasta. Salaattikin jäisi syömättä, jos olisin omin silmin nähnyt yhdenkin ötökän 100 metrin säteellä kasvimaasta, jne.

Tuskinpa voisin syödä mitään, jos käyttäisin aikaani miettien näitä asioita.

Vierailija
45/82 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsonut videoita/dokkareita, mutta useimmiten ne kuvaavat esim. tuhansien nautojen feedlotteja, joilla ei ole mitään tekemistä kotimaisen pihvikarjan kasvatuksen kanssa.

Useimmiten syön lihaa eläimistä, jotka olen itse kasvattanut. Ravintoloissa ym. kysyn lihan alkuperää; jos sitä ei osata kertoa tai en ole tyytyväinen saamaani tietoon, valitsen mielelläni kasvisruuan.

Vierailija
46/82 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katso lihan syönnin vastustajien tarkoitushakuisia videoita vaan työskentelen lehmien parissa ja tiedän että niillä on hyvät olot enkä inhimillistä eläimiä. Olen myös joutunut lopettamaan sairaan lehmän pulttipistoolilla omaan sairaskarsimaansa eikä siinä ollut mitään dramatiikkaa.

Kaikki tapahtui silmäräpäyksessä.

Syön kotimaista lihaa hyvällä omallatunnolla. Naisihminen olen.

Kannattaisi tulla tutustumaan ihan oikeasti maatilan arkeen kettutyttövideoiden katselun sijaan.

Vierailija
47/82 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä kasvissyöjä, oletko koskaan verrannut ulostettasi terveen ihmisen ulosteeseen?

Syö toki toinenkin satsi sitä sulamatonta.

Vierailija
48/82 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa ei kyllä PETA:sta puhuttu, mutta muistuipa mieleen tämä: https://imgur.com/gallery/LgGO7

Vierailija
49/82 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole katsonut. Syön vain itse metsästetty puhdasta riistaa.

Vierailija
50/82 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen niin vanha, että olen ollut Tiedostava Teini jo 90-luvun puolessavälissä, eläinten oikeuksien ja veganismin nostaessa päätään, tosin jälkimmäinen oli silloin pienten piirien juttuja ja mediana olivat lentolehtiset, sattuneesta syystä. Tämä on kuin eläisi nuoruutta uudestaan. - Ostan lihani pientuottajilta, onneksi on mahdollisuus siihen.

Vierailija
51/82 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

en syö kirjoitti:

En syö. En syö lihaa enkä kalaa. Miten joku ihminen voi syödä eläimiä?

Muuten ehkä en söisi eläimiä, mutta mediassa on koko ajan juttua siitä, miten eläimet syövät ihmisiä. Milloin on asialla jääkarhu, milloin susi tai tiikeri. Syön kanoja, possuja, lehmiä, hirviä ja poroja siis tavallaan ennaltaehkäisevänä itsepuolustuksena. En halua, että ne pääsevät niskan päälle.

Vierailija
52/82 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201809042201179958_ul.shtml Parempi kun nämäkin olis syöty pois ennen mätänemistä.

Vierailija
53/82 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko eläin ja kasvi mielestäsi siis sama asia? Mites ihmiset, olisiko ihan ok syödä niitäkin? Lemmikkieläimet vissiin ainakin.

Taas joku AV-urpo rinnastaa ihmiset tuotantoeläimiin. Tietty jos haluaa elämästään tehdä vaikeaa, niin kait se sallittua on. Jaxuhali. Villi huhu kertoo että aasiassa on hyvin yleistä laittaa sapuskaa vaikka koirasta...

Niin ja joku urpo rinnastaa eläimet kasveihin. Ihminen on kuitenkin eläin, niin siinä mielessä lähempänä tuotantoeläintä kuin kasvi.

Keskiverto av-mamma on kyllä lähempänä kasvia.

Vierailija
54/82 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt. Se on yksi syy miksi päädyin hankkimaan metsästyskortin. Ajattelin että jos haluan syödä lihaa niin sillon mulla pitää olla myös pokkaa vastata itse sen lautaselle päätyvän eläimen kuolemasta.

N37

Vierailija
55/82 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en syö kirjoitti:

En syö. En syö lihaa enkä kalaa. Miten joku ihminen voi syödä eläimiä?

Muuten ehkä en söisi eläimiä, mutta mediassa on koko ajan juttua siitä, miten eläimet syövät ihmisiä. Milloin on asialla jääkarhu, milloin susi tai tiikeri. Syön kanoja, possuja, lehmiä, hirviä ja poroja siis tavallaan ennaltaehkäisevänä itsepuolustuksena. En halua, että ne pääsevät niskan päälle.

Miten jaloa! Toimin itsekin noin ja täytyy kyllä sanoa, että erittäin maukasta puuhaa :)

Vierailija
56/82 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt. Se on yksi syy miksi päädyin hankkimaan metsästyskortin. Ajattelin että jos haluan syödä lihaa niin sillon mulla pitää olla myös pokkaa vastata itse sen lautaselle päätyvän eläimen kuolemasta.

N37

Onko sellaista kanalaa, jonne saa mennä itse katkaisemaan kaulan haluamaltaan broilerilta? Lisäpisteitä jos saa käyttää moottorisahaa tai heittotähteä. Tollanen olis ihan polttarikamaa.

Vierailija
57/82 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on metsästyskortti niin saako eläimiä ampua missä vain? Asun Helsingissä, eikä täällä näy juuri muita villieläimiä kuin puluja, lokkeja ja pupuja.

Vierailija
58/82 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on metsästyskortti niin saako eläimiä ampua missä vain? Asun Helsingissä, eikä täällä näy juuri muita villieläimiä kuin puluja, lokkeja ja pupuja.

Jos on metsästyskortti niin ei kysy tuollaista. Mutta ehkä sinulla onkin metästyskortti.

Vierailija
59/82 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko eläin ja kasvi mielestäsi siis sama asia? Mites ihmiset, olisiko ihan ok syödä niitäkin? Lemmikkieläimet vissiin ainakin.

Taas joku AV-urpo rinnastaa ihmiset tuotantoeläimiin. Tietty jos haluaa elämästään tehdä vaikeaa, niin kait se sallittua on. Jaxuhali. Villi huhu kertoo että aasiassa on hyvin yleistä laittaa sapuskaa vaikka koirasta...

Niin ja joku urpo rinnastaa eläimet kasveihin. Ihminen on kuitenkin eläin, niin siinä mielessä lähempänä tuotantoeläintä kuin kasvi.

Niin. Nykytiedon mukaan kasvit viestivät keskenään ja tuntevat mm. kipua. Paljoa ei vielä tiedetä, mutta tämän valossa kasvit kannattaa hyvinkin rinnastaa tunteviin eläimiin, jos ne niin näkee. Tämä ei ole suurikaan ongelma niille, jotka ovat päätyneet siihen ratkaisuun että eivät harrasta kannibalismia vaan syövät muita eläviä tuotteita, mutta voi toki haitata sellaisia ihmisiä, jotka ovat päättäneet eettisesti syödä vain ei-ihmistä muistuttavia olioita. Jos se kerran on vegaaniuden perusta jollekulle, että ihminen on lähempänä tuotantoeläintä kuin kasvia?

Vierailija
60/82 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on metsästyskortti niin ei kysy tuollaista. Mutta ehkä sinulla onkin metästyskortti.

Ajattelin että voisin ajaa metsästyskortin jos sillä sitten oikeasti saisi ampua eläimiä. Esimerkiksi omat naudanlihapihvit jonkun maaviljelijän laitumilta olis eettisesti kova juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi