Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pliis, älkää lupautuko/innostuko asiasta, johon ette sitten sitoudukaan!

Vierailija
04.09.2018 |

Tässä on nyt jo useampia ikäviä kokemuksia siitä, että aikuiset naiset eivät uskalla suoraan sanoa, että eivät olekaan ihan niin innostuneita jostakin, tai ainakaan eivät ensi-innostuksen jälkeen olekaan sitoutuneita.

Tuorein tapaus koskee täysi-ikäistä tytärtäni, jonka piti kaverinsa kanssa mennä yhteen tapahtumaan kauemmas kotoa. Lupasin maksaa liput ja hotellin. Sitten kun olisi pitänyt sopia yksityiskohdista, kaveri alkoikin venkoilla, ja lopulta perui. Siinä oli sitten 300 euroa kankkulan kaivoon, koska paria päivää ennen tapahtumaa ei enää saatu tilalle ketään muuta.

Toinen esimerkki. Piti ystävän kanssa lähteä ulkomaanmatkalle katsomaan kolmatta, yhteistä lapsuuden ystäväämme. Aika kallis reissu, säästin puoli vuotta. Kun olisi pitänyt varata lennot, kas: kaveri esitteli kaikkea muuta, mitä aikookin tehdä ja miksi ei "voi" lähteä. No, onneksi en ehtinyt ostaa lippuja tms., yksin en viitsinyt pitkälle reissulle lähteä.

Jos ette siis olekaan oikeasti kiinnostuneita, älkää lupailko. Tehkää päätös ja PYSYKÄÄ siinä.

Ymmärrän toki, jos oikeasti olosuhteet muuttuu, sellaista sattuu kenelle vaan joskus. Senkin ymmärrän mainiosti, jos joku ei halua osallistua - että ei kiinnosta tai jaksa - ja SANOO sen ääneen, ENNEN kuin muut ovat jo tehneet asian eteen uhrauksia

Mutta kun huomaa, että toinen ei ole vaan tullut harkinneeksi asiaa kunnolla alkaa päälle ja ei vaan kehtaa ajoissa avata suutaan ja sanoa, että "mä olen muuttanut mieltäni". Silloin vit.ttaa.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tollaset mökit ja muut reissut pitää varata sellasella "maksu etukäteen ja sitä ei palauteta" mentaliteetilla. Sittenhän kärsii rahallisen tappion, jos ei huvitakaan.

Vierailija
22/36 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää taas sanon aina heti että en oo tulossa, ei sovi, ei kiinnosta jne. Silti jauhetaan, koitetaan saada muuttamaan mieltä, vaaditaan että mies olisi pois töistä että pääsen lähtemään paikkaan johon en edes halua.

Sit tämä menee siihen lopulta että suututaan kun en tullutkaan. Vaikka olen heti aluksi jo sanonut ettei tapahtuma kiinnosta eikä minulla ole aikaa/rahaa osallistua. +

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah! Raivostuttavaa! Mä pidin kutsut (lastenvaatteiden myyntikutsut, ilmoitin ettei ole mitään ostopakkoa ja pari jättikin väliin ilmoittaen että ei kiinnostanut, tämä ok). Kahdeksan ilmoitti tulevansa, neljä tuli. Oli just väsymystä ja kauppareissua ym. Yksi ilmoitti tunti kutsujen alkamisen jälkeen että ei päässyt, menikin salille. Harmitti. Ois ollut kiva nähdä ja olin varannut tarjottavat ja huomioinut erityisruokavaliot jne.

Vuorotöihin liittyen ärsyttää kun ihmiset eivät tajua että meillä voi olla miehen kanssa esim. kaksi yhtäaikaa vapaata viikonloppua puolessa vuodessa. Ehdotamme miehen veljelle ja tämän vaimolle että tehdään jotain yhdessä ja annettiin heidän valita kahdesta viikonlopusta. No eivät saaneet aikaiseksi, kun "jos siihen tulee jotain parempaa". Kiitos. Lopulta ilmoitin, että nyt ois valittava kun meillä tosiaan vain nämä kaksi yhteistä vapaata viikonloppua ja mietitään mitä tehdään sitten toisena.

Vierailija
24/36 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tästä aiheesta omakohtaista kokemusta muutaman viikon takaa. Olin kutsunut hyvissä ajoin kymmenisen ystävääni illalliselle (tai oikeastaan 12, mutta 10 ilmoittautui mukaan). Sää oli vaihteleva, joten olin valmistellut pöydät sekä ulos että sisään ja kantanut ulos ylimääräisiä tuoleja. Koska rakastan ystäviäni ja ruoanlaittoa, olin panostanut raaka-aineisiin ja laadukkaisiin viineihin itselleni merkittävän summan rahaa. Eräälle herkästi peruvalle ystävälleni olin laittanut vielä edellisenä iltana viestin ja varmistanut hänen tulonsa - hän vastasi saapuvansa. Hän ei ole allerginen, mutta syö vain tietynlaista ruokaa, joten valmistin hänelle omat erityisannoksensa. 

Juhlien piti alkaa kuudelta. Sain ensimmäisen peruutuksen klo 15 ja toisen klo 17. Kummatkin perujat olivat edellisenä iltana olleet juhlimassa, eivätkä yksinkertaisesti jaksaneet lähteä. "Sori ja ensi kertaan! Pus!" ei kamalasti lohduttanut. Kolmas, erikoisruokavaliota vaativa, ei edes ilmoittanut itsestään ennen kuin lähempänä kahdeksaa, jolloin hän kertoi viestillä olevansa tulossa kipeäksi. 

Perujat ovat olleet elämässäni pitkään ja ainakin kaksi kolmesta on minulle hyvin tärkeitä ihmisiä. Olin silti todella pettynyt. Minun mielestäni nämä olivat kelvottomia tekosyitä aikuisilta ihmisiltä.

Vaikka ei olisi ainoa kutsuttu, ei ole mitenkään automaattisesti ok jäädä pois tunnin parin aikataululla. Itsekin olisin säästynyt paljolta vaivalta, jos olisin tiennyt voivani käyttää toista, pienempää pöytää (jonka äärelle olisimme pienemmällä porukalla mahtuneet), enkä olisi joutunut tekemään ylimääräisiä annoksia ihmiselle, joka ei edes saapuisi paikalle. 

Onko niin, että kännyköiden ja pikaviestisovellusten ansiosta kuvittelemme, että voimme jättää kaikki tilanteet elämään viime hetkeen saakka? Että en nyt tiedä vielä, viestitellään sitten myöhemmin. Emme me ihmisinä kuitenkaan ole niin paljoa muuttuneet. Oharit ärsyttävät edelleen ihan jokaista.

Vierailija
25/36 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sun tytär ei mennyt sinne jo maksettuun tapahtumaan???

Hyvästä syystä, jota en ala palstan riidanhaastajalle avaamaan!!!!

Ps. Lopeta huutomerkkien lateleminen tuolla lailla läjässä.

Ap

Riidanhaastajille ei tarvitsekaan vastata, eikä kyllä minullekaan, jos et halua, kunhan vaan uteliaisuuttani kysyin, sillä sen verran isosta summasta tuossa oli kyse. Mun tytölle kävi samoin tässä taannoin ja hän meni, sillä ei raaskinut hävitä rahaa...

Ja ps sinullekin, että kirjoitan ja käytän merkkejä kuten itse haluan, niin saat sinäkin tehdä. Taisit tosiaan nähdä rivienvälistä vain pahaa, mistähän se johtuu, toivottavasti ei kerro sinusta tuon enempää. Kuten huomaat, alkaa ihmisiä muitakin ketuttamaan asiattomat vastaukset tai tavat kirjoittaa/komentaa.

Vierailija
26/36 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle se tekee kyllä viime hetken perumiset vielä ärsyttävämmiksi, ettei edes vaivauduta keksimään kunnon syytä vaan sanotaan vain että "en mä jaksakaan tulla". Harmittaahan se toisen peruminen, oli syy mikä tahansa, mutta voisi edes teeskennellä, että välittää toisesta sen verran, ettei muuten vaan peru.

Itse en peru sovittua menoa kuin oikeasta esteestä, vaikka ei suuremmin huvittaisikaan lähteä.

Vierailija
27/36 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Arvelen, että ap maksoi tapahtuman ja matkat molemmille siksi, että ap:n tytär oli masentunut/ahdistunut/yksinäinen. Ap yritti piristää tytärtään jopa kustantamana sille kaverin, jotta uskaltaisi lähteä.

Erittäin ymmärrettävää ja niin jokainen hyvä äiti tekisi. Tytär ei tiettykään kehdannut mennä äitinsä kanssa, jos oli joku nuorten aikuisten tapahtuma ja yksin ei uskaltanut.

Vierailija
28/36 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Arvelen, että ap maksoi tapahtuman ja matkat molemmille siksi, että ap:n tytär oli masentunut/ahdistunut/yksinäinen. Ap yritti piristää tytärtään jopa kustantamana sille kaverin, jotta uskaltaisi lähteä.

Erittäin ymmärrettävää ja niin jokainen hyvä äiti tekisi. Tytär ei tiettykään kehdannut mennä äitinsä kanssa, jos oli joku nuorten aikuisten tapahtuma ja yksin ei uskaltanut.

Näin voi hyvinkin olla, ei todellakaan mukavaa. Toivottavasti sekä ap että lapsensa saa parempia ja luotettavampia kavereita.

Ihmisten itsekkyys on nykyään liian kovalla.

Vierailija
29/36 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi et lähdenyt tytölle kaveriksi? Tai miksi et itse käyttänyt matkaa ja hotellia? Jos olisin maksanut 300€ niin varmasti käyttäisin ne.

Vierailija
30/36 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän nämä mun kaveripiirin haihattelijat, enkä ikinä (enää nykyään) lähde suunnittelemaan vakavissani heidän kanssaan mitään reissuja tai tapahtumia.

Sitten on se porukka, joihin voi luottaa. Jos he sanovat lähtevänsä, he lähtevät.

Vierailija
31/36 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle se tekee kyllä viime hetken perumiset vielä ärsyttävämmiksi, ettei edes vaivauduta keksimään kunnon syytä vaan sanotaan vain että "en mä jaksakaan tulla". Harmittaahan se toisen peruminen, oli syy mikä tahansa, mutta voisi edes teeskennellä, että välittää toisesta sen verran, ettei muuten vaan peru.

Itse en peru sovittua menoa kuin oikeasta esteestä, vaikka ei suuremmin huvittaisikaan lähteä.

Mä lähden kanssa jos olen luvannut. Vaikka ei just sillä hetkellä huvittaiskaa, niin on se sitten aina ollut kuitenkin ollut kivaa ja olin iloinen, että lähdin.

Vierailija
32/36 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut perumaan sovitun lomareissun, koska sain töitä, aika yllättäin. Kaverit eivät olleet yhtään onnellisia työpaikastani, vaan pahoillaan siitä, että joutuivat miettimään jonkun muun kuskiksi ja siitä, kun minä olen se, joka yleensä organisoi hommat. Idea ei ollut minun, mutta minä olen se, joka hoitaa käytännön asiat yms. ja nyt sitten muut joutuivat tekemään sen. Ei mitään onnitteluja työpaikasta, vaan kettuuntumista siitä, etten ole hoitamassa asioita. Mun ei tarvinnut maksaa osuuttani, koska tilalleni löytyi toinen menijä. Sain olla kyseisessä paikassa vuoden ja se poiki mulle vakityön toisaalta ja toiselta paikkakunnalta, joten nämä kaverit jäivät aika helposti.

Vierailija
33/36 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tiedän tunteen. Mutta toisaalta sekin on ärsyttävää, että on esim joku tapahtuma kuukauden päästä ja pyydän kaveria mukaan ja on hyvin aikaa miettiä haluaako lähteä ja saako vapaata jne. Sitten itse olet järjestänyt vapaata varmuuden vuoksi ja olet jo vähän innoissasikin, mutta kaveri ei tiedä vielä edelliselläkään viikolla, lähteekö vai eikö. Sitten sen viimeisen viikon odottelet joka päivä vastausta, koska asia varmistuu, mutta vielä kaksi tuntia ennen tapahtumaa arvotaan, viitsiikö sinne nyt kuitenkaan lähteä. Sitten päättääkin, ettei lähde etkä enää ehdi saamaan ketään muuta kaveria. 

Minulle kävi yhden kaverin kanssa näin joka ikinen vuosi, kun on eräs tapahtuma, jossa on yhdessä tavattu käydä vuosittain. Moneen vuoteen en ole edes enää lähtenyt koko tapahtumaan, kun ketutaa niin tuo venkoilu. Ymmärtäisin, jos oikeasti on sellainen tilanne, ettei tiedä saako vapaata tai lapsenvahtia, mutta tässäkin on aina niin, että nämä molemmat on järjestetty, mutta siltikään ei oikein tiedä huvittaako lähteä. Yhtenä vuonna olin itse ostanut ennakkolipun ja kuvittelin, että tämä kaverikin oli ostanut. Onneksi tuona vuonna kaveri lähti mukaan, kun muuten olisi jäänyt lippu käyttämättä. 

34/36 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän vastarannan kiiski.

Jos haluat matkalle tai tapahtumaan, niin mene! On tekosyy olla matkustamatta, jos toinen ei tule mukaan.

Olkaa aikuisia, vastatkaa itsestänne.

Minulle on puhdasta small talkia tuommoiset ehdotukset; kohteliasta on sanoa että mahtavaa ja sitten unohtaa koko juttu.

Vierailija
35/36 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me oltiin kaveriporukalla (+puolisot) varattu iso ja kallis mökki  Lapista viime pääsiäisenä torstaista maanantaihin. Ajatus oli, että maksetaan hinta sillä olettamuksella, että kaikki ovat ainakin kolme yötä pe-ma tai to-su. Tehtiin varaus jo syksyllä ja kaikki oli innoissaan reissusta. 

Kahta viikkoa ennen pääsiäistä tuli ekat oharit; "tullaankin vaan la-ma kun miehellä on pitkäperjantaina treenit" (tyyliin vitosdivarin salibandyä). Sitten seuraavalla viikolla toinen pariskunta pisti paremmaksi "ollaankin vain su-ma kun ei saada lastenhoitoa järjestymään" (vaikka molemmat isovanhemmat kotikaupungissa ja kouluikäiset lapset tottuneet olemaan isovanhemmilla yötä. Mökissä olisi ollut ihan hyvin tilaa ottaa nuo lapset myös mukaan, sitäkin vaihtoehtoa heille ehdotettiin). Muutamaa päivää ennen lähtöä yksi pariskunta (jonka idea koko mökki ja reissu oli ollut) teki oharit koko reissun osalta, vedoten siihen että 1.5 vuotias lapsi valvottaa heitä niin paljon että haluavat vain nukkua ja levätä kotona. Okei, ihan ymmärrettävää mutta ehkä silloin ei olisi pitänyt alkaa suunnitella tuollaista hintavaa porukkalomaa!

Lopulta meitä oli vain kolme henkilöä tuon to-ma ajan. Neuvoteltiin peruneiden kanssa sellainen diili, että he maksavat 50% per pää per peruttu yö. Kuitenkin kustannukset nousivat huomattavasti siitä mitä oli alunperin mökkiä varatessa sovittu.

Monet mökit pitää maksaa jo varatessa, eli alkuun kaikki maksaa. Raha sitouttaa.

Ei ole reilua tuollainen että kaveriporukassa järjestäjätaholle tuollainen taloudellinen riski tuuliviireistä.

Vierailija
36/36 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykypäivänä ohareiden teko on helppoa koska puhelin..