Kun mihinkään ei ole varaa eikä elämässä ole mitään
Tämä keskustelu sai minut pohtimaan: https://www.vauva.fi/keskustelu/3261083/miten-te-muut-kestatte-sita-ett…
Minä en tee vapaa ajalla muuta kuin istun kotonani. Tai no valmistan yksinkertaista ja edullista ruokaa, mutta siihen elämäni sitten rajoittuukin. Elän tulojen mukaan, nimen omaan alakanttii n. Olen karsinut kaiken turhan ja ylimääräisen pois. Elämä on tylsää, harmaata ja kuormittavaa. Katsotaan kauanko tätä jaksaa ja koska vain kupsahdan. Olisi kivaa päästä joskus ihmisten pariin, tehdä kerrankin jotain mistä tykkää ja olla pelkäämättä koko ajan että vaikka tämä puhelin hajoaa. Sillä jos puhelin hajoaan olen totaalisen eristyksissä ja täysin yksin. Viimeostään siinävaiheessa voin ripustaa köyden ja jättää mailmalle hyvästit koska ei ole mitään menetettävää eikä hävittävää.
Ymmärrän täysin tunteesi. Itse elän samanlaisessa tilanteessa ja ärsyttää aivan suunnattomasti tällaiset "mikä estää elämästä sellaista elämää kuin haluat". Kun päivästä päivään ja vuodesta toiseen ei ole rahaa mihinkään, se lopulta passivoittaa. Seurana TV, ainoana "kaverina". Niin ja pelko siitä että jos se hajoaa, tai jääkaappi tai pesukone. Millä hankkia uusi?
Ei kaikille tuo onnea seurakunta ja toiset samassa jamassa olevat. Ei voi aina olla kiitollinen siitä mitä on. Joskus tulee mieleen että miksi helvetissä täällä kärvistelen?