Miksi miehen käytös muuttui yhtäkkiä näin tylyksi?
Tapasin pari viikkoa sitten eräissä illanistujaisissa entuudestaan tuntemattoman miehen. Kiinnitin heti huomiota häneen ja huomasin hänen vilkuilevan minua usein illan aikana. Ja aina kun katseemme kohtasivat mies hymyili nopeasti ja katsoi sitten pois.
Tapasimme seuraavana viikonloppuna toisissa illanistujaisissa. Sama kaava toistui, mies vilkuili minua paljon illan aikana. Juttelimme keskenämme paljon kaksin ja meillä oli hauskaa. Kaikki vieraat jäivät yöksi ja minä nukuin miehen kanssa samalla sohvalla, sohvan eri päissä. Jossain kohtaa yötä mies oli siirtynyt hieman lähemmän minua sohvalla. Tartuin hetken mielijohteesta yöllä häntä kädestä ja mies havahtui hereille ja puristi kättäni. Nukuimme yön käsikkäin ja välillä joko minä tai mies silitteli toisen kättä/sormia.
Aamulla miehelle tuli kamala kiire lähteä hoitamaan jotain aiemmin sovittua asiaa. Kysyin, voisimmeko tavata vielä samana iltana minun luonani vaikka elokuvan merkeissä. Mies vaikutti hieman vaivaantuneelta ja ensin selitteli josko pitäisi ilta vain siivoilla omaa kotia mutta lupasi sitten laittaa viestiä jos ehtii tavata.
Illalla kahvittelin kaverini kanssa kotonani, kun mies ilmoitti että voisi nyt tulla käymään luonani. Kerroin että ystävä on kahvilla luonani ja mies sanoi että voisi liittyä seuraamme jos se sopii. Asia sopi ja mies saapui. Juttelimme kolmisin kaikenlaista, vitsailimme, katsoimme elokuvan, ja edelleen mies vilkuili pitkin iltaa minua samaan tuttuun kaavaan. Leffan loputtua ystäväni lähti kotiin ja jäin miehen kanssa kaksin. Silloin hänen olemuksensa muuttui samantien kun ystäväni sulki ulko oven. Mies siirtyi istumaan sohvalla minusta kauemmas, ehkä tahattomasti mutta itse huomioin sen. Hän oli vaisun oloinen ja kaivoi pian kännykän esiin. Hän selaili kauan puhelinta hiljaa, varmasti 20minuuttia jolloin kysyin että mitäs hän selailee. Mies katsahti minua närkästyneenä ja totesi tylysti, että selailee uutisia. Ihmettelin hänen muuttunutta olemustaa ja tylyä ääntään ja ajattelin etten jatka jutustelua ennenkuin hän on laittanut puhelimen pois. Kun hän viimein laski puhelimensa pois, hän totesi että hänen täytyy lähteä pian sillä on luvannut mennä yöksi lähellä asuvalle veljelleen. Ehdotin, että katsoisimme toisen elokuvan ja sanoin varovasti, että kyllä hän minunkin luokseni voisi yöksi jäädä. Mies vaikutti hermostuneelta ja tiuskaisi melko ärsyyntyneenä että hän on luvannut mennä veljensä luo yöksi. Hämmentyneenä totesin vain että selvä.
Elokuva pyöri ja katsoimme sitä täysin hiljaa. Mies ei kertaakaan vilkaissut minua ja vaikutti oudolta ikäänkuin häntä ei yhtään huvittaisi olla siinä.
Yhdessä kohtaa kysyin, haluaisiko hän siirtyä lähemmäs minua. Mies kysyi, miksi ja vastasin, että voisi olla mukava istua lähekkäin. Mies totesi, ettei hän jaksa siirtyä nyt lähemmäs. Olin aika hämmentynyt tästä käytöksestä ja kysyin suoraan, vaivaako häntä joku. Mies ensin toistuvasti kielsi mutta sanoi lopulta että jostain syystä hänellä on vittuuntunut olo. Kysyin, syytä johon mies tiuskaisi ettei hänellä ololle ole mitään syytä ja lakkaa kyselemästä kun ei hän tiedä. Itselleni tuli aika paska fiilis miehen käytöksestä ja olinkin iloinen kun hän viimein lähti. Elokuvan katsoimme loppuun hiljaisuudessa ja ennen miehen lähtöä mies koitti keksiä jutunjuurta arkisista asioista mutta en ollut oikein juttutuulella ja mieskin oli vielä hieman tylyn oloinen.
Kommentit (89)
Ajattelisin että on varmaan jollain tavalla kiinnostunut, mutta ei tarpeeksi paljon. Tai on epävakaa persoona. Joka tapauksessa kannattaisi unohtaa. Paitsi jos välttämättä haluaa draamaa elämäänsä.
En tajua naisia (miehiä) jotka ehdoin tahdoin jäävät roikkumaan vaikka toinen käytöksellään ilmaisee selkeästi, ettei arvosta toista ihmistä lainkaan.
Onpas täällä metsään meneviä vastauksia :D
Alkeellisellakin psykologian tajulla tuo on helppo koodata auki:
Mies on todella epävarma fyysisessä läheisyydessä ja aloitteen tekemisissä "tosipaikan" tulleen. Tylyys ja vähättely on defenssejä, koska ongelmaan liittyy kyseisen asian häpeäminen ja piilottelu.
Ensi kerralla tee itse aloite sen sijaan että puhua pälpätät.
Vierailija kirjoitti:
liikaa samalle illalle kirjoitti:
Sitä väsytti eikä se olis jaksanu jäädä katsomaan toista elokuvaa. Ei kuitenkaan kehdannut sanoa, vaan hammasta purren katsoi toisenkin pätkän loppuun, että pääsee vihdoin veljensä luokse nukkumaan.
Hyvin epätodennäköinen selitys. Aloittaja tarjosi mahdollisuutta yöpyä luonaan. Mies kuin mies tarttuu mahdollisuuteen saada seksiä. (Ottamatta kantaa siihen, oliko se aloittajan ajatus.) Varattu todennäköisesti, joka leikittelee ajatuksella, mutta ei kuitenkaan pysty. Ainakaan vielä.
Johan on taas yleistystä...mies kuin mies ei tartu tilaisuuteen saada seksiä. Eihän mies seksiä ehdottanut edellisyönäkään. Miestäkin voi väsyttää, voi olla erektio-ongelmia, voi olla, ettei pidä kyseisestä naisesta, voi olla huolia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse korviani myöten ihastunut tähän mieheen mutta en ole oikein saa selvää miehestä. Siksi kysyinkin häneltä lopulta sitten suoraan, onko hänellä tunteita minua kohtaan ja kerroin että olen itse hieman ihastunut häneen.
Mies vastasi, että aluksi kun tapasimme hän huomasi, että hänelle tuli ihastumisentunteita minua kohtaan, mutta jatkoi että ne olivat kuitenkin ohimeneviä tuntemuksia.
Ap. Lue yllä oleva lainaus omasta tekstistäsi niin monta kertaa, että se menee sun jakeluun.
Niin? Mies varmaan oli rehellinen siinä mitä sanoi. Tai ei minulla ole syytä uskoa muuta. Että jotain ihastuksen tunteita on aiemmin ollut minua kohtaan, mutta ovat menneet ohi. Hän on kuitenkin kokoajan käyttäynyt kuin olisi jollakin tavalla kiinnostunut, myös viimeisellä kerralla ennen kuin kesken illan muuttui tylyksi. Eikä se, että jotain tuntemuksia on aiemmin ollut, tarkoita etteikö niitä voisi tulla uudelleen tai lisää. Olemme kuitenkin tavanneet vasta muutaman kerran.
Usko jo. Se on sanonu suoraan, että tunteet meni jo ohi!!!
Tunnut hieman pelottavalta.
aloittaja vaikuttaa aika itsepintaiselta enkä ihmettele vaikka juuri se on voinut alkaa tuota ukkoa ahdistamaan ja siksi ollut tyly ap:lle mutta siitä olen samaa mieltä että jos ihmistä on tavannut pari kolme kertaa ja ehtinyt jo ainakin jonain kertana kokemaan jotain romanttisia tunteita toista kohtaan vaikka kaikilla kerroilla niitä ei ole esiintynyt niin ei siitä voida päätellä että ei voisi olla kiinnostunut.
No voi hyvää päivää ja kirvesvartta! Tässä tapauksessa mies on ihan luotisuoraan sanonut, että hänen tunteensa ovat menneet ohi. Ei tässä mitään päättelyitä enää tarvita kun toinen on jo ihan selkeästi kertonut ettei ole kiinnostunut. Ne tunteet, joita miehellä ehkä aluksi olivat, olivat ohimeneviä eikä niitä ole enää. Miten tuon enää suoremmin voisi sanoa? Miksi tuosta pitäisi päätellä mitään muuta, kuin mitä tuo mies on itse kertonut?
Se mies on suoraan sanonut, ettei ole enää ihastunut. Mitä sen vielä pitää sanoa? Miksei sitä uskota vaan täällä nyt analysoidaan ap:n tulkintoja tilanteista?
Ihan oikeasti: ei ihastunut ihminen sano ettei ole ihastunut.
Vähän sellanen jän nä mies. Käyttää vain pelimies taktiikoita sinuun.
Vierailija kirjoitti:
Onpas täällä metsään meneviä vastauksia :D
Alkeellisellakin psykologian tajulla tuo on helppo koodata auki:Mies on todella epävarma fyysisessä läheisyydessä ja aloitteen tekemisissä "tosipaikan" tulleen. Tylyys ja vähättely on defenssejä, koska ongelmaan liittyy kyseisen asian häpeäminen ja piilottelu.
Ensi kerralla tee itse aloite sen sijaan että puhua pälpätät.
Aivan hirveä neuvo. Ei kenenkään pitäisi joutua tilanteeseen, että hänet pakotetaan ottamaan lähentely-yrityksiä vastaan, kun on nimenomaisesti sanonut, ettei ole kiinnostunut. Mene takaisin keittiöön sen psykologiasi kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
liikaa samalle illalle kirjoitti:
Sitä väsytti eikä se olis jaksanu jäädä katsomaan toista elokuvaa. Ei kuitenkaan kehdannut sanoa, vaan hammasta purren katsoi toisenkin pätkän loppuun, että pääsee vihdoin veljensä luokse nukkumaan.
Hyvin epätodennäköinen selitys. Aloittaja tarjosi mahdollisuutta yöpyä luonaan. Mies kuin mies tarttuu mahdollisuuteen saada seksiä. (Ottamatta kantaa siihen, oliko se aloittajan ajatus.) Varattu todennäköisesti, joka leikittelee ajatuksella, mutta ei kuitenkaan pysty. Ainakaan vielä.
Johan on taas yleistystä...mies kuin mies ei tartu tilaisuuteen saada seksiä. Eihän mies seksiä ehdottanut edellisyönäkään. Miestäkin voi väsyttää, voi olla erektio-ongelmia, voi olla, ettei pidä kyseisestä naisesta, voi olla huolia...
Tämä tässä. Naisten voi olla vaikea ymmärtää, miten isot sosiaaliset paineet miehille ladataan seksin suhteen. Aina pitäisi olla valmis. Sinkkuna pitäisi tarttua jokaiseen tilaisuuteen eikä naiselle saa sanoa ei. Jos mies on sinkku ja on ollut vuoden kuivakausi, miehessä on jotain vialla. Jos nainen on sinkku ja on ollut vuoden kuivakausi, naiselle ei ole osunut sopivaa kohdalle.
Uskokaan tai älkää, mutta jotkut miehet haluavat tutustua ensin naiseen hiukan syvemmin ennen kuin hyppäävät sänkyyn. Ap:n kohdalla miehen mielenkiinto heräsi, mutta ap:lla ei ollutkaan tarjota jotain sellaista mitä mies etsi. Voi olla, että miehellä on menossa vaikea elämäntilanne, jossa on hankalaa edes aloittaa tapailua. Mies perääntyi, koska tajusi tilanteen mahdottomuuden. Mies on sisäistänyt sen, että ap ei ole viimeinen mielenkiintoinen nainen eikä sen takia ollut epätoivoinen, vaan osasi perääntyä heti alussa.
Ap:n pitäisi olla tyytyväinen. Mies olisi voinut käyttää tilanteen hyväksi ja tehdä ihastuneesta ap:sta vakipanon vakuutellen, että jotain muuta olisi menossa. Mies oli kuitenkin asiallinen kaveri, tyytyy nyrkkikyllikkiin ja toivoo, että ap osaa jatkaa elämässään eteen päin, vaikka pieni yhteinen hetki löytyykin.
Musta on ihan selvää, että ei ole kiinnostunut susta. Ehkä silloin yöllä kädestä pitäessä oli väsymyksen/jurrin/minkä tahansa takia läheisyydenkaipuinen ja tottakai naista mennään niin lähelle kun antaa mennä. Haluaa ne miehetkin silittelyä joskus.
Ja sitten varmaan sun luona tajusi ettei kiinnosta tai että olet suorastaan ärsyttävä tapaus ja sen takia oli vittumainen.
Ei ole kinnostunut. Ihan sama vaikka porukassa hymyilisi miten maireasti, yksikään kiinnostunut ihminen ei käyttäydy noin. Tai sitten niin vaikea mt-tausta että kannattaa juosta.
Vierailija kirjoitti:
Mies vastasi, että aluksi kun tapasimme hän huomasi, että hänelle tuli ihastumisentunteita minua kohtaan, mutta jatkoi että ne olivat kuitenkin ohimeneviä tuntemuksia. Kuittasin jotenkin humoristisesti jutun, ja ehdotin että voisimme kuitenkin jatkaa kaverilinjalla ja tavata joskus, johon mies vastasi että tottakai ja juttelimme vielä niitä näitä hyvässä hengessä muutaman viestin verran.
Mitä mieltä olette tuon miehen käytöksestä?
Ikävää tietenkin sinun kannaltasi etteivät ihastuksen tunteet olekaan molemminpuolisia, mutta minusta on kuitenkin positiivista että mies sai asian suoraan sanottua. Nyt tiedät, miksi hänen käytöksensä muuttui ja voit jatkaa elämääsi. Eiköhän vastaan vielä tule joku sellainenkin mies, jonka kiinnostus on kestävämpää lajia.
Siis mitä mä oikein luen? Miten voi olla korviaan myöten ihastunut tuolla lailla käyttäytyvään mieheen, joka vielä selkeästi on ilmoittanut, ettei ole ap:stä kiinnostunut? Jos jotain fiiliksiä humalassa olikin ja sitä hymyilyä/vilkuilua/hivelyä/höpöilyä, niin sitä selvästi ei enää ole. Onko miesehdokkaat niin vähissä, että on pakko saada tämä väkisin likelle? Sepäs vasta imartelevaa...
Ei oikeasti nainen. Jos mun sohvalle ilmestyisi joku hapannaama tuijottamaan puhelinta, se saisi lähteä ihan samantien. En todellakaan ehdottaisi mitään uusia leffoja kun joku mies osoittaa mieltään ja tiuskii sohvan toisessa päässä. Miksi jäädä ylianalysoimaan jotain kattelua huoneen toisesta päästä kun käytös on tuo. Ei kukaan kiinnostunut mies käyttäydy noin. Tai edes peruskohtelias. Ja kädestä pitämisen jälkeen jos kysytään että mitä olet minusta mieltä... Ärsyttää että näiden naisten takia monet miehet pitää meitä kaikkia sinkkunaisia yhtä outoina.
Vierailija kirjoitti:
Ei oikeasti nainen. Jos mun sohvalle ilmestyisi joku hapannaama tuijottamaan puhelinta, se saisi lähteä ihan samantien. En todellakaan ehdottaisi mitään uusia leffoja kun joku mies osoittaa mieltään ja tiuskii sohvan toisessa päässä. Miksi jäädä ylianalysoimaan jotain kattelua huoneen toisesta päästä kun käytös on tuo. Ei kukaan kiinnostunut mies käyttäydy noin. Tai edes peruskohtelias. Ja kädestä pitämisen jälkeen jos kysytään että mitä olet minusta mieltä... Ärsyttää että näiden naisten takia monet miehet pitää meitä kaikkia sinkkunaisia yhtä outoina.
Joo, aivan kipeä skenaario, eihän tuolla lailla voi kumpikaan toimia kuin mitä ap kuvaili! Mies svidduun mököttämästä ja naiselle vähän lisää omanarvontuntoa. Epätoivoisuus ei ole kaunis piirre.
Mulla oli elämässäni useampikin tuollainen nuorempana. Ei nyt ehkä yhtä tyly, mutta kuitenkin. Ihastuivat, mutta eivät olleet valmiita mihinkään vakavaan. Tunnen heidät edelleen, vaikka nykyään tosi harvoin nähdään, kun elämä vei eri suuntiin. Meistä tuli jonkinlaisia kavereita. Ovat myöhemmin siis sanoneet, että tykkäsivät minusta oikeasti (eivätkä halunneet satuttaa käyttämällä ihastustani hyväkseen yhden illan seksiin), mutta eivät halunneet siihen aikaan sitoutua.
Melkein riippumatta syystä, miksi käyttäytyi noin, sanoisin, että unohda.
Kuulostaa erittäin ongelmaiselta tyypiltä.
Yksi vöhemmän mainittu varhainen hälytysmerkki väkivaltaisesta suhteesta on tuollainen. Sitä ei vain tunnisteta oikein, vaan luullaan, että mies on hirveän herkkä ja pitää jotenkin houkutella ulos kolostaan ja rohkaista sitä ja tulkita käytöstään ja tunteitaan ihan överipaljon.
Ehdottomasti unohda.
Sen Oikean tunnistaa siitä, että kaikki sujuu kuin itsestään ja helposti.
Sillä kuinka paljon tämä mies vilkuili ja piti söpösti kädestä illanistujaisissa ei ole mitään väliä koska mies sanoi suoraan tunteiden olleen ohimeneviä. Siis ei vihjaillut vaan sanoi ihan suoraan! Oletko ap ihan vajaa? Jos menen kauppaan jossa lukee auki 21 saakka ihmetteletkö mitä tuosta voi päätellä? Mieleesi ei varmaankaan tule se että se on 21 saakka auki?
Siis. Sehän sanoi, että ihastui aluksi mutta se meni ohi. Se ei siis ole enää ihastunut suhun. Luuli erilaiseksi ja nyt tunteet meni jo.
Unohda. Tuhlaat aikaasi.