Mieheni ei tajua mitään, oikeesti ei mitään.
Olen tässä parin viime päivän aikana yrittänyt kaikin keinoin kertoa, mikä suhteesaamme mielestäni mättää. On ihan konkreettisia ongelmia. Mies kuuntelee (vai kuunteleko?😮), mutta ei sano mitään järkevää. Huokailee vaan ja toistelee, että ei tiedä mitä sanoa. Just äsken kaiken jälkeen kun olin toistanut itseäni kymmenennen kerran ja listannut asioita mitkä on pielessä niin mies oikeasti sanoi että "en tajua mikä tässä on oikeasti ongelma". Mitä helv... ? Mielenterveysongelmia?
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tässä parin viime päivän aikana yrittänyt kaikin keinoin kertoa, mikä suhteesaamme mielestäni mättää. On ihan konkreettisia ongelmia. Mies kuuntelee (vai kuunteleko?😮), mutta ei sano mitään järkevää. Huokailee vaan ja toistelee, että ei tiedä mitä sanoa. Just äsken kaiken jälkeen kun olin toistanut itseäni kymmenennen kerran ja listannut asioita mitkä on pielessä niin mies oikeasti sanoi että "en tajua mikä tässä on oikeasti ongelma". Mitä helv... ? Mielenterveysongelmia?
Sitten nainen saa tarpeeksi ja mies jää ihmettelemään että "meillähän meni niin hyvin, en ymmärrä missä meni pieleen?!"
Näin juuri. Miehen mielestä kaikki on hyvin. Aloittaja ei kai kykene tätä tajuamaan, vaan epäilee että miehellä ehkä on mielenterveysongelma, kun ei näe että jokin on pielessä. Luultavammin mies kuitenkin vain on paljon vähempään tyytyväinen kuin aloittaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä te naiset olette sekaisin. "Sinun pitäisi nyt kyllä alkaa tekemään näin, käyttäytymään näin. Älä enää toimi noin, koska minusta se ei ole oikein hyvä. Tee tuo ja tuo tästä lähtien näin, koska se on varmasti oikeampi tapa. Ymmärristkö nyt? Tee nyt vain noin niin minä olen paljon onnellisempi, ja koska minä olen onnellisempi, silloin sinustakin tulee onnellisempi. Sitten menemme vielä varmuuden vuoksi terapiaan, jossa voit kertoa terapeutille, mitä kaikkea vikaa sinussa lisäksi on".
Ainoa asia mikä ihmetyttää on se, että mies ei vielä ole ymmärtänyt näyttää ovea sinulle. Aina kun tuollaisia listauksia alkaa tulemaan, kannattaa laittaa heti nainen vaihtoon. Se vain pahenee ajan kuluessa.
Happy wife, happy life. Nothing rhymes with husband.
Beerland!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten nainen saa tarpeeksi ja mies jää ihmettelemään että "meillähän meni niin hyvin, en ymmärrä missä meni pieleen?!"
Näin juuri. Miehen mielestä kaikki on hyvin. Aloittaja ei kai kykene tätä tajuamaan, vaan epäilee että miehellä ehkä on mielenterveysongelma, kun ei näe että jokin on pielessä. Luultavammin mies kuitenkin vain on paljon vähempään tyytyväinen kuin aloittaja.
Tod.näk. myös miehellä ei ole ratkaisua naisen ongelmiin, joten hän pitää suunsa kiinni, kun ei pysty parempaakaan ehdottamaan.
Vierailija kirjoitti:
No millaisia konkreettisia ongelmia teillä sitten on?
Mitäs näitä nyt sitten on...mies käyttää väärän värisiä sukkia, pylly on liian pieni, ei tuo riittävästi pätäkkää taloon, auto on liian vanha ja mies ei anna ostaa riittävästi tuikkukippoja.
Jos ap on sitä mieltä, että ilman muutosta ei suhdetta halua jatkaa, hän pyytää puolisoa lähtemään pariterapiaan. Jos puoliso ei suostu, ap muuttaa pois. Nyt te toistatte vain samaa kaavaa. Tarvitaan ulkopuolisen apua. Ja todennäköisesti vikaa on molemmissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tod.näk. myös miehellä ei ole ratkaisua naisen ongelmiin, joten hän pitää suunsa kiinni, kun ei pysty parempaakaan ehdottamaan.
Mitä siitä tulisi, jos mies alkaisi päättämään milloin ja miten siivotaan, mitä ruokaa tehdään ja miten lapsen asioita hoidetaan tai ostetaan anopille lahjaksi. Tai päättäisi sen milloin se lapsi tehdään.
Mielenterveysongelmia on sillä kuka ei puhu. Ex-mies oli puoliksi jo pakannut tavarat ja sitten yksi perjantai se sanoi lähtevänsä. Siinäpä sitä. Ehkä olisi olliut kiva kuulla jotain ennen sitä perjantaita.
Voi tokkiisa! On teillä ongelmat. Eipä ihme että suurin osa nykyliitoista päättyy eroon.
Tehkääpä vaan listoja puolisonne virheistä niin siitä se ero sitten napsahtaa.
Tekisin kyllä mitä tahansa ja muuttuisin melkein miten vaan pitääkseen perheemme kasassa. Miehellä ei vain koskaan ole esittää mitään toiveita minun suhteen tai parisuhteemme hyväksi. En joka päivä puhu asioista, mutta viime päivinä on nyt vain sattunut tapahtumaan paljon sellaista välillämme, jotka jäivät vaivaamaan ja jotka halusin käsitellä. Ollaan käyty pariterapiassakin, mutta ei mies sielläkään juuri puhu mitään. Samaa mieltä on kyllä ongelmista, mutta ei ehdota mitään ratkaisuja eikä toteuta minun ratkaisuehdotuksia käytännössä, vaikka myötäileekin niille. Suurin ongelma on tämä ja läheisyyden ja rakkaudenosoitusten olemattomuus. Haluaisin todellakin rakastaa ja osoittaa sen, mutta mies ei mielestäni anna mitään rakastettava itsestään. Olen yrittänyt vetää kaikista naruista ja kyllä kehunkin miestä melko paljon. Hän ei osaa kehua kun ei osaa puhuakaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Viesti menee perille parhaiten niin, että pitää suunsa supussa ongelmista. Sitten joskus harvoin otetaan mies puhutteluun ja otetaan esille yksi ongelma. Mies luultavasti kuuntelee aktiivisesti koska kyseessä on sellainen harvinainen tilanne, että kumppanilla on asiaa. Hän ajattelee asiaa ja pureskelteluaan sitä mahdollisesti jopa parantaa tapojaan. Näin hitaasti edetään yksi ongelma kerrallaan.
Ei jumankauta, puhut kuin seniori-ikäisestä koirasta, jolle yritetään opettaa uusia temppuja. Joko sulla on harvinaisen tyhmä mies, tai olet itse sellainen, jos ei pysty käsittelemään kuin yhtä asiaa elämässä kerrallaan.
Kantsis pitää seksielämä kunnossa, se ennaltaehkäsee kainelaista
lopeta se lässyttäminen ja puhu miehellesi asiaa. sitä ei kiinnosta jos kerran viikossa on tiskikone tyhjäämättä tai pyykit laittamatta kuivumaan. Toimisi paremmen pyytää häntä kiltisti tekemään se eikä vetää herneitä nenään. ja asiasta valittaminen täällä on yhtä tyhjänkanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tekisin kyllä mitä tahansa ja muuttuisin melkein miten vaan pitääkseen perheemme kasassa. Miehellä ei vain koskaan ole esittää mitään toiveita minun suhteen tai parisuhteemme hyväksi. En joka päivä puhu asioista, mutta viime päivinä on nyt vain sattunut tapahtumaan paljon sellaista välillämme, jotka jäivät vaivaamaan ja jotka halusin käsitellä. Ollaan käyty pariterapiassakin, mutta ei mies sielläkään juuri puhu mitään. Samaa mieltä on kyllä ongelmista, mutta ei ehdota mitään ratkaisuja eikä toteuta minun ratkaisuehdotuksia käytännössä, vaikka myötäileekin niille. Suurin ongelma on tämä ja läheisyyden ja rakkaudenosoitusten olemattomuus. Haluaisin todellakin rakastaa ja osoittaa sen, mutta mies ei mielestäni anna mitään rakastettava itsestään. Olen yrittänyt vetää kaikista naruista ja kyllä kehunkin miestä melko paljon. Hän ei osaa kehua kun ei osaa puhuakaan. Ap
Saatuanne lapsia hänestä tuli tuollainen?
Vierailija kirjoitti:
Viesti menee perille parhaiten niin, että pitää suunsa supussa ongelmista. Sitten joskus harvoin otetaan mies puhutteluun ja otetaan esille yksi ongelma. Mies luultavasti kuuntelee aktiivisesti koska kyseessä on sellainen harvinainen tilanne, että kumppanilla on asiaa. Hän ajattelee asiaa ja pureskelteluaan sitä mahdollisesti jopa parantaa tapojaan. Näin hitaasti edetään yksi ongelma kerrallaan. Sinua ja mielipiteitäsi arvostetetaan näin paljon enemmän, ja lisäksi ongelmatilanteet saattavat vähentyä.
Oma tapasi kertoa kaikki ongelmat päiviottäin, ei yksinkertaisesti toimi. Lisäksi jos mies yrittää parantaa toimintaansa, niin pienet edistysaskeleet eivät vielä näy tuossa koko ongelmakimpussa, eikä Ap välttämättä edes huomaa, että on yritetty parantaa toimintatapoja. Kukaan ei muutrenkaan halua kuulla jatkuvasti mikä kaikki on pielessä. Yksi ongelma suhteessanne selvästi on, että Ap ei tajua kopmmunikoinnista paljon mitään, eikä osaa suutaan kiinni.
Itse asiassa tässä on kyllä järkeä, kun tarkemmin ajattelee. Tätähän se oma mieheni on yrittänyt minulle kertoa!
Että syy siihen miksi meillä ei ole ongelmiaa on se, että hän tietää mitä häneltä odotetaan, ei kitistä joutavanpäiväisyyksistä, mutta avataan suu silloin kun oikeasti joku asia häiritsee.
Miljoona asiaa ei voi häiritä samaan aikaan, ksoak miljoonaa asiaa ei tapahdu koskaan samaan aikaan, eli issue kerrallaan, ei kerätä kuukausitolkulla listaa joka oksennetaan ulos minuutissa, ja vaadita toiselta muuttamaan kaikki nyt heti.
Vierailija kirjoitti:
Tällaista se on kun tyytyy projektimieheen.
Projektimies?
Onko jäänyt kahvikupista rengas pöydälle? Vai rengas ylös vessassa?
Ero on ainoa vaihtoehto, ja todellinen mahdollisuus, ainakin miehelle.
Kerropa ap tosiaan mitä nämä maata mullistavat jutut nyt ovat, joiden takia se ero on tulossa?
Vai etkö siksi viitsi sanoa, että tiedät itsekin sisimmässäsi että ne ovat pieniä juttuja, ja että itse vain etsit syytä eron haluamisellesi miehestäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee joskus lista, jossa kehut miestä hänen hyvistä ominaisuuksista. Silloin voivat muutkin asiat muuttua paremmaksi.
Ihan kun jotain koiranpentua kouluttais. Pikkasen loukkaavaa! Olisko susta kiva että miehesi kyhäisi teikäläisesta tollassia listoja?! Epäilen..
Lista hyvistä ominaisuuksista tuskin loukkaa.
Jatkuva ongelmien kertaaminen ja listaaminen voi taas olla aika musertavaa sekä toivottomuutta herättävää.
Mies ei osoita rakkautta ja hellyyttä naisen mielestä riittävästi. Siinä ongelma naisen mielestä. Mikä on riittävää?
Miehellä on päässä vikaa kun tollasta naista sietää.