Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yrittäjämies alkoi ihmetellä, miksi tuottoisa firma oli luisumassa konkurssin partaalle - Terttu, 75, on syytänyt jo puoli miljoonaa euroa netin ”amerikkalaiselle kenraalimajurille”

Vierailija
03.09.2018 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201809032201178910_u0.shtml

Ei hemmetti. :D

Varsinkin kun tuo "amerikkalainen kenraalimajuri" on todellisuudessa joukko nigerialaisia miehiä.

Kommentit (225)

Vierailija
141/225 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seitsemänkumppinen nainen osaa siirtää rahaa netissä ja vielä ilmeisen kielitaitoinen nainen. Onkohan tarina totta?

Ei ole järin harvinaista. Omat vanhempani 74 ja 77, ammatiltaan olleet insinöörejä ja osaavat useampia kieliä ja myös käyttää nettiä. Ei ne nykyajan seitsenkymppiset ole ihan sama juttu kuin vaikka 50 vuoden takaiset maalaispirtin mummot ja papat.

Mun vanhemmat ei ole kouluja käyneet, ovat 74 ja 79-vuotiaita. Isä 79-v käyttelee nettiä taitavasti, on Facebookissa, hoitaa mm. pankkiasiat netissä. Äiti ei ymmärrä mitään tietokoneista eikä halua oppiakaan, vaikkei ole dementiaa tms. 

Vierailija
142/225 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Instagramissa tulee kanssa melkein päivittäin seuraamispyyntöjä ja viestittelyjä Jenkeistä. Ovat leskiä, entisiä sotilaita tai sitten ovat lääkäreitä ym. Komeita miehiä kuvissa. Rahaa pitäis saada tai sitten Amazon-luottokortti!!! Tää oli kyl paras, kysyin, miksei itse muka saa jotain luottokorttia, ei ole tällä hetkellä mahdollista. Juu, ei varmaan. Jokaisella kaverilla samat tekstit melkein, niillähän on joku keskus siellä, joka tekee nämä tekstit ja pyynnöt. Toivottavasti kukaan ei mee tällaisiin juttuihin mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/225 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko maailma tietää miten helppo suominaista on huijata. Näitä on vaikka kuinka paljon . Matkoilla olen tavannut vanhoja ja nuoria suomalaisia Euroopan ulkopuolella aivan järkyttävissä oloissa. Eikä sieltä pääse, jossei jätä lapsiaan sinne. En tiedä miksei siellä ole ranskalaisia tai saksalaisia naisia. Meillähän näistä ei saa puhua, täällä palstallakin on aina valistukset poistettu. Voisin kertoa vaikka mitä uskomatonta. Maan nimeä ei saa mainita. Olisiko taustalla jokin outo eksotiikan kaipuu, mutta tämä Terttu on sairas vanhus.  Omaiset osin syyllisiä kun tuo vain jatkuu. Ulkomaalaiset puolisot elättävät puoli kylää Perussa ym. Raha on siellä arvossaan.

Vierailija
144/225 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei tällainen sureta ja säälitä, ärsyttää vaan. Tosi rasittavaa ja turhauttavaa, että joku saa olla noin yksinkertainen ja pihalla, eikä asialle mukamas voida mitään vaikka vahinkoa syntyy. Syyllistyisin itse varmaan vapaudenriistoon ja varkauteen, kun veisin tuollaiselta tohelolta mm. pankkikortin ja verkkopankkitiedot ja nettivehkeet ja telkeäisin vielä pihavajaan.

Ehkä olisin tässä enemmän empaattinen ja vähemmän kärkäs, jos kyse olisi omasta läheisestä. Isoäitikin liian kilttinä uskoo mainoksiin ja myyntipuheisiin, mutta ei sentään osaa kieliä eikä lähettää/avata tekstiviestejä kännykässä saati käyttää mitään nettiä.

Vanhuus tulee kaikille. Eipä sitä kukaan tiedä missä kunnossa itse on vanhana, hyvin mahdollista on että Terttukin on ollut aikoinaan ihan terävä kun on kerta päästettu firman raha-asioitakin hoitelemaan.

Vierailija
145/225 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huijatut ovat lähes aina niitä vaatimattoman näköisiä, pulleita, niitä jotka eivät ole edes nuorena olleet kauniita.

Niin eikö ole mitään itsekritiikkiä, miksi nuorempi komea mies rakastuisi tylsään vanhempaan naiseen

tai narsisteja kuten minun äitini. olisi tuolle majurille lähettänyt 10.000e arvonlisäveroihin mutta onneksi hänellä ei sellaisia summia ole. ihan hyvännäköinen ikäisekseen aina ollut. hoikka jne.

Vierailija
146/225 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tertulle, 75, pitää hankkia yleinen edunvalvoja. Terttu, 75, ei vieläkään ymmärrä tulleensa huijatuksi. Terttua, 75, on huijattu pahan kerran ja rahat on kavallettu. Terttu, 75, ei selvästikään enää kykene hoitamaan omia raha-asioitaan. Nykyajan vanhukset yritetään saada käyttämään digilaitteita - tietokoneita, tabletteja ja älypuhelimia. On tv-ohjelmaa Seniorit somessa ja Ylen Nettiä ikä kaikki-kampanjaa. Miksi näissä ohjelmissa ei varoiteta nettihuijareista, jotka vaanivat hyväuskoisia vanhuksia? Olisi järkevämpää kannustaa yli 70-vuotiaita vanhuksia pysymään poissa Internetistä ja sähköpostista, jotka ovat täynnä vaaroja ja huijauksia. Mummojen olisi turvallisempaa liittyä EläkeläisMarttoihin ja vaarien Vaarien Keinutuolikerhoon!

Vierailija
147/225 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huijatut ovat lähes aina niitä vaatimattoman näköisiä, pulleita, niitä jotka eivät ole edes nuorena olleet kauniita.

Niin eikö ole mitään itsekritiikkiä, miksi nuorempi komea mies rakastuisi tylsään vanhempaan naiseen

tai narsisteja kuten minun äitini. olisi tuolle majurille lähettänyt 10.000e arvonlisäveroihin mutta onneksi hänellä ei sellaisia summia ole. ihan hyvännäköinen ikäisekseen aina ollut. hoikka jne.

Enemmän ne huijarit on narsisteja.

Vierailija
148/225 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt, että mitä järkeä niissä nigerialaishuijauksissa on, kun ne ovat niin huvittavan läpinäkyviä. Mutta ihmisten tyhmyydellä ja herkkäuskoisuudella ei näköjään ole mitään rajaa.

Ei kyse ole niistä hassuista hoono soomi-sepustuksista, missä paroni Kwim-Kwamin tarvitse pikapika sijoitta miljuuna dollari sinun tili! Ensin maksa siirtomaksu! Yksinäinen nainen saa hyvällä engannilla kirjoitetun viestin komealta upseerilta. Upseeri on YK-tehtävissä ja kaipaa kirjetoveria. Alkaa lirkuttelu ja rakkaudentunnustukset. Yhtäkkiä tilanne kentällä muka kriisiytyy niin pahaksi, että upseerin on lähetettävä sinulle paketti jossa on hänen arvo-omaisuutensa. Voithan pitää sitä hallussasi, en voi kuljettaa niitä maasta ulos koska ne takavarikoitaisiin. ”Paketti” lähtee, mutta vähän ajan kuluttua upseeri kertoo sen olevan jumissa Lontoossa, ja tulli vaatii siitä 5000 veroja koska sisällön arvo on 500 000. Upseerilla ei tietenkään ole Afganistanin vuoristosta mahdollisuutta maksaa summaa, jne..liitteenä tietenkin kuva paketin sisällöstä jossa on askarreltu kultaharkko ja koruja. Tämmöiseen tarinaan kun tempautuu mukaan niin kyllähän se telkkarin ja yksinäiset iltalenkit pururadalla voittaa.

Tämä oli tosi hyvin kuvailtu, kiitos! Olen viisikymppinen nainen, vakavarainen ja (luojan kiitos) onnellisesti aviossa. Mutta jos jäisin yllättäen leskeksi, tai mies löytäisi paremman ja jättäisi, niin en voi ollenkaan vannoa että en tuollaiseen sortuisi. Vaikka järki sanoo että tämä ei voi olla totta, sydän sanoisi toisin. Surullinen, masentunut, elämän tyhjyydestä kärsivä ihminen on helppo saalis.

Mutta miksi näille yksinäisille naisille ei kelpaa esimerkiksi samanikäinen suomalainen mies, joita on tarjolla yllin kyllin? Meistä yli 80% on umpirehellisiä emmekä ikinä suostuisi ottamaan naiselta euroakaan edes tarpeeseen.

Terttu oli tosin naimisissa lähettäessään puoli miljoonaa yrityksen rahoista amerikkaiselle kenraalimajurilleen.

Vierailija
149/225 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen, yli 50-vuotias ja ihan kohtalaisen varakaskin. Ollut yksin jo vuosikymmeniä. Käytän Facebookia mutten mitenkään ylettömästi. Miksi minulle ei ole tullut yhtäkään kaveripyyntöä miltään upseereilta? Eikä ole rahaakaan pyydetty. Mitä mä teen väärin?

Eivät nuo nigerialaiset löydä randomia suomalaista mimmiä Fecebookin syövereistä. Sinun täytyy liittyä Facebook ryhmiin ja kirjoitella niihin aktiivisesti, ja nimenomaan kansainvälisiin, jotta profiilisi tarttuu haaviin. Erityisesti kehitysapu-, kummitoiminta- ym. hyväntekeväisyysjärjestöjen ryhmät ovat otollinen lähde hyväuskoisten ja hyvätahtoisten hölmöjen kalastelijoille.

Vierailija
150/225 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittämätöntä, ettei tällaiselle mummolle voida määrätä edunvalvojaa. 

Turun Maistraatin kanssa kun on ollut tekemisissä niin enpä ihmettele....

Vierailija
151/225 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt, että mitä järkeä niissä nigerialaishuijauksissa on, kun ne ovat niin huvittavan läpinäkyviä. Mutta ihmisten tyhmyydellä ja herkkäuskoisuudella ei näköjään ole mitään rajaa.

Ei kyse ole niistä hassuista hoono soomi-sepustuksista, missä paroni Kwim-Kwamin tarvitse pikapika sijoitta miljuuna dollari sinun tili! Ensin maksa siirtomaksu! Yksinäinen nainen saa hyvällä engannilla kirjoitetun viestin komealta upseerilta. Upseeri on YK-tehtävissä ja kaipaa kirjetoveria. Alkaa lirkuttelu ja rakkaudentunnustukset. Yhtäkkiä tilanne kentällä muka kriisiytyy niin pahaksi, että upseerin on lähetettävä sinulle paketti jossa on hänen arvo-omaisuutensa. Voithan pitää sitä hallussasi, en voi kuljettaa niitä maasta ulos koska ne takavarikoitaisiin. ”Paketti” lähtee, mutta vähän ajan kuluttua upseeri kertoo sen olevan jumissa Lontoossa, ja tulli vaatii siitä 5000 veroja koska sisällön arvo on 500 000. Upseerilla ei tietenkään ole Afganistanin vuoristosta mahdollisuutta maksaa summaa, jne..liitteenä tietenkin kuva paketin sisällöstä jossa on askarreltu kultaharkko ja koruja. Tämmöiseen tarinaan kun tempautuu mukaan niin kyllähän se telkkarin ja yksinäiset iltalenkit pururadalla voittaa.

Tämä oli tosi hyvin kuvailtu, kiitos! Olen viisikymppinen nainen, vakavarainen ja (luojan kiitos) onnellisesti aviossa. Mutta jos jäisin yllättäen leskeksi, tai mies löytäisi paremman ja jättäisi, niin en voi ollenkaan vannoa että en tuollaiseen sortuisi. Vaikka järki sanoo että tämä ei voi olla totta, sydän sanoisi toisin. Surullinen, masentunut, elämän tyhjyydestä kärsivä ihminen on helppo saalis.

Mutta miksi näille yksinäisille naisille ei kelpaa esimerkiksi samanikäinen suomalainen mies, joita on tarjolla yllin kyllin? Meistä yli 80% on umpirehellisiä emmekä ikinä suostuisi ottamaan naiselta euroakaan edes tarpeeseen.

Terttu oli tosin naimisissa lähettäessään puoli miljoonaa yrityksen rahoista amerikkaiselle kenraalimajurilleen.

No eihän näille viisikymppisille ja sitä vanhemmillekaan miehille kelpaa kuin 25-35 -vuotiaat naiset.  Siitä vanhemmathan he roikkaa kylmästi yli, kun he on itse mielestään niin nuoria ja komeita.  Netistä ei ainakaan löydy, kun ikää tuijotetaan ensimmäiseksi. 

Vierailija
152/225 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen, yli 50-vuotias ja ihan kohtalaisen varakaskin. Ollut yksin jo vuosikymmeniä. Käytän Facebookia mutten mitenkään ylettömästi. Miksi minulle ei ole tullut yhtäkään kaveripyyntöä miltään upseereilta? Eikä ole rahaakaan pyydetty. Mitä mä teen väärin?

Eivät nuo nigerialaiset löydä randomia suomalaista mimmiä Fecebookin syövereistä. Sinun täytyy liittyä Facebook ryhmiin ja kirjoitella niihin aktiivisesti, ja nimenomaan kansainvälisiin, jotta profiilisi tarttuu haaviin. Erityisesti kehitysapu-, kummitoiminta- ym. hyväntekeväisyysjärjestöjen ryhmät ovat otollinen lähde hyväuskoisten ja hyvätahtoisten hölmöjen kalastelijoille.

No totta kai löytävät. Minullekin tulee noita vastaavia naispuolisilta vähintäin kerran viikossa, vaikka sukunimikin on harvinainen. Yleisimpien sukunimien kohdalla tulee varmaan vielä enemmän.

Ei sinne tarvitse kuin kirjoittaa hakukenttään "Virtanen" ja sitten valkata kuvista kaikki vanhemmat naisprofiilit. Ja ei kun kaveripyyntö jokaiselle. Sen jälkeen tyhmin 10 prosenttia Virtasista hyväksyy kaveripyynnön. Noista ehkä 10 prosentilla on rahaa ja niistä kenellä on, 10 prosenttia on riittävän tyhmiä lähettääkseen sitä.

Koko kusetushan perustuu juuri siihen isoon massaan, joille tuollainen kalastelu lähetetään. Riittää, kun 1 prosentti saadaan lypsetyksi.

Vierailija
153/225 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän teille miehille kelpaa tavallinen, pullukka nainen.

Vierailija
154/225 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla yksi ystävä tapasi Tinderissä amerikkalaiseksi sotilaaksi esittäytyneen miehen. Nyt hän asuu Yhdysvalloissa sotilastukikohdassa ja on kyseisen upseerin kanssa naimisissa. Niinkin siis voi käydä! Tosin näistä tarinoista poiketen kaveri on nuori ja todella nätti nainen. Keski-ikäisen tädin pitäisi ajatella kaksi kertaa, että onko tämä nyt liian hyvää ollakseen totta. Rahan lähettämisen kohdalla viimeistään pitäisi hälytyskellojen soida. Surullistahan se on, että on niin hirveä tarve tulla rakastetuksi, että haluaa sokeasti uskoa.

Tinder on *hieman* eri asia koska sieltä poistuu roskaprofiilit todella nopsaan.

Vierailija
155/225 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla yksi ystävä tapasi Tinderissä amerikkalaiseksi sotilaaksi esittäytyneen miehen. Nyt hän asuu Yhdysvalloissa sotilastukikohdassa ja on kyseisen upseerin kanssa naimisissa. Niinkin siis voi käydä! Tosin näistä tarinoista poiketen kaveri on nuori ja todella nätti nainen. Keski-ikäisen tädin pitäisi ajatella kaksi kertaa, että onko tämä nyt liian hyvää ollakseen totta. Rahan lähettämisen kohdalla viimeistään pitäisi hälytyskellojen soida. Surullistahan se on, että on niin hirveä tarve tulla rakastetuksi, että haluaa sokeasti uskoa.

On se kumma, että yhdysvaltojen armeijan sotilas on arvoiltaan sellainen ihminen, johon suomalainen nainen voi rakastua. Mitä kiihottavaa on yhdysvaltojen armeijan sotilaassa?

- Sotilas

- Yhdysvaltalainen

- Miesten mies

- Heartbreaker and lifetaker

- Sotilas

- Miehekäs

- Sotilas

Vierailija
156/225 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on erikoinen nimi, en tiedä miten nimi muka vaikuttaa. N47, Fb ei statustietoa (seurustelen vakavasti ei-some-ihmisen kanssa). En itsekään Ole kovin aktiivinen somessa. Näitä hyvännäköisia ulk bisnesmiesten kaveripyyntöjähän on sadellut. Hey beautiful ym tosi mairittelevaa. Ehkä makaisin nyt NY:ss- silkkilakanoilla, olisin jo käyny karibialla ties mitä jos en ois blokannu ne kaikki....

Joskus oli tinderissä näitä am. Sotilaita joiden vaimo kuollut, tai pettänyt ja jättänyt. Aina heti alkuun sama sad story. Yhteen jopa uskoin, mutta se löys ilmeisesti nopeammin hyväuskoisemman. Toinen taas ei osannu englantia - alkoi vähän hälytyskellot soimaan.

Vierailija
157/225 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummot mars Marttoihin! kirjoitti:

Tertulle, 75, pitää hankkia yleinen edunvalvoja. Terttu, 75, ei vieläkään ymmärrä tulleensa huijatuksi. Terttua, 75, on huijattu pahan kerran ja rahat on kavallettu. Terttu, 75, ei selvästikään enää kykene hoitamaan omia raha-asioitaan. Nykyajan vanhukset yritetään saada käyttämään digilaitteita - tietokoneita, tabletteja ja älypuhelimia. On tv-ohjelmaa Seniorit somessa ja Ylen Nettiä ikä kaikki-kampanjaa. Miksi näissä ohjelmissa ei varoiteta nettihuijareista, jotka vaanivat hyväuskoisia vanhuksia? Olisi järkevämpää kannustaa yli 70-vuotiaita vanhuksia pysymään poissa Internetistä ja sähköpostista, jotka ovat täynnä vaaroja ja huijauksia. Mummojen olisi turvallisempaa liittyä EläkeläisMarttoihin ja vaarien Vaarien Keinutuolikerhoon!

Vaaroista ja riskeistä on hyvä puhua, mutta ihmetyttää kyllä tuollaisen asenteen suosio. Että 70+ -ikäisiä pitäisi kannustaa pysymään netin ulkopuolella - eli viestittää heille, että he ovat jo seniilejä ja heidän tulisi jo luovuttaa ja jättättyä pikku hiljaa yhteiskunnan ulkopuolelle. Valtaosa seitsemänkymppisistä on kuitenkin järjissään, ja minusta on hienoa, jos heitä pyritään osallistamaan ja heidän itseluottamustaan pyritään vahvistamaan esimerkiksi tällaisilla kampanjoilla.

Tässä on minusta ongelmana juuri se, että selvästi sairasta henkilöä ei saada holhoukseen. Siinä on tärkeä kehittämisen kohde. Moni terve vanhus kuitenkin saa netistä paljon iloa. Pääsee seuraamaan kaukana asuvien sukulaisten arkea kuvine kaikkineen. Ja voihan joku leski vaikkapa löytää jonkun oikeasti vilpittömän juttukaverin vaikkapa yhteisen Facebook-kaverin kautta. Vanhuksen mielenterveydelle on hyväksi kokemus siitä, että pystyy hoitamaan omat asiansa, minä osaan ja minä pärjään. Ja netti tarjoaa sellaisia mahdollisuuksia, joita ei olisi nuorena voinut kuvitellakaan. Nuoruuden suosikkitanssibiisit ovat helposti saatavilla YouTubessa, talvilomamatkan kohdetta voi etukäteen tutkia tarkemmin kuin matkatoimiston paperiläpyskästä, joku jakaa Facebookin kotiseuturyhmässä kuvia nuoruuden kirkonkylästä.

Ei tulisi kyllä mieleenkään vihjailla jollekin päästään terveelle vanhukselle, että älä mene sinne nettiin, et sinä kuitenkaan osaa, eikä sinua siellä tarvita.

Vierailija
158/225 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gonamies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei millään pahalla, mutta tätä Iltiksen Terttua tuskin on olemassakaan. Tarinassa on liikaa epäloogisuutta ja omaisten avuttomuutta ollakseen totta. Sinänsä aihe on toki tärkeä, hyväuskoiset, jotka menettävät rahansa huijareille.

On se totta ja laki sallii kyllä.

Mistä tiedät, että on totta? Tarina kuulostaa keksityltä ja tässä ketjussa on tullut esiin jo monta seikkaa, jotka horjuttavat uskottavuutta.

No ehkä siksi, että näitä terttuja on poliisinkin raportoimina tapauksina niin monia, ettei ole mitään tarvetta keksiä niitä.

Kaikki niistä vaikuttavat ihan yhtä uskomattomilta, mutta valitettavasti poliisin tietoon tulleissakin tapauksissa nuo tertut lähettelevät rahaa vuositasolla useita miljoonia. Ja koska kaikki tertut eivät missään vaiheessa tee tutkintapyyntöä, poliisi arvioi, että summa saattaa olla moninkertainen. Tämänkään jutun terttu ei ole kokenut tulleensa huijatuksi, ei ole tehnyt rikosilmoitusta, eikä noita rahoja lasketa virallisesti tilastoituihin kusetusmiljooniin.

Ikävä kyllä ihmisen tyhmyyden määrää ei ole rajoitettu millään sertifikaatilla ja käytännössä siis maailmasta löytyy ihan rajattoman tyhmästi toimivia ihmisiä yllättävän paljon.

Ei kun tässä on epäilty nimenomaan Tertun tarinaa, ei huijauksia yleensä. Siirtänyt muka miehen firmasta puoli miljoonaa afrikkaan ja pankki ei puutu asiaan. Höpö höpö. Johan ne epäilisivät rahanpesua, jos ei muuta.

Vierailija
159/225 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa ettei tule edunvalvojaa. Tiedän tapauksen kun varakas yksinäinen mies osti siideriä nuorelle naiselle, ei alaikäiselle. Miehellä ei omaisia. Ja jo sosiaaliohjaaja puuttui asiaan ja hankki miehelle edunvalvojan, lääkäri ei kai edes tavannut miestä. Naapuri oli hälyttänyt sosiaalin apuun kun piti menoa siveettömänä. Kohtuutonta sanon minä (en ole se jolle siideriä ostettiin) Mies masentui pahasti ja teki suicidin.

Vierailija
160/225 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä oli ilmeisesti käyty ainakin parilla lääkärillä edunvalvontalausunnon tarpeessa. Mutta koska hyväuskoisuus , huijatuksi tuleminen  ja usko näihin rakastuneisiin upseereihin  terveellä, ei muistisairaalla vanhuksella ole tarve eduvalvontaan, niin puoltavaa lausuntoa lääkäri ei vonut tehdä. Jos muori olisi itse hakenut itselleen edunvalvojaa, kun kaikki eläkerahat menee ulkomaille, asia olisi ollut eri. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän