Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yrittäjämies alkoi ihmetellä, miksi tuottoisa firma oli luisumassa konkurssin partaalle - Terttu, 75, on syytänyt jo puoli miljoonaa euroa netin ”amerikkalaiselle kenraalimajurille”

Vierailija
03.09.2018 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201809032201178910_u0.shtml

Ei hemmetti. :D

Varsinkin kun tuo "amerikkalainen kenraalimajuri" on todellisuudessa joukko nigerialaisia miehiä.

Kommentit (225)

Vierailija
181/225 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat ihan käsittämättömiä. Tässä tosin ei taida olla kyse rahahuijauksesta, mutta en voi tajuta, mitä näiden naisten päässä liikkuu tai siis ei liiku. 

Vierailija
182/225 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kyllä edes säälitä tämä mummeli, raivostuttaa vaan tuollainen sinisilmäisyys ja suoranainen tyhmyys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/225 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla yksi ystävä tapasi Tinderissä amerikkalaiseksi sotilaaksi esittäytyneen miehen. Nyt hän asuu Yhdysvalloissa sotilastukikohdassa ja on kyseisen upseerin kanssa naimisissa. Niinkin siis voi käydä! Tosin näistä tarinoista poiketen kaveri on nuori ja todella nätti nainen. Keski-ikäisen tädin pitäisi ajatella kaksi kertaa, että onko tämä nyt liian hyvää ollakseen totta. Rahan lähettämisen kohdalla viimeistään pitäisi hälytyskellojen soida. Surullistahan se on, että on niin hirveä tarve tulla rakastetuksi, että haluaa sokeasti uskoa.

Missä todellisuudessa 75-vuotias on keski-ikäinen?

Vierailija
184/225 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei kyllä edes säälitä tämä mummeli, raivostuttaa vaan tuollainen sinisilmäisyys ja suoranainen tyhmyys.

Niinpä. Normaali ihminen ymmärtää jo varoa näitä, on näistä sen verran julkisuudessa kerrottu ja varoiteltu mutta niin vaan aina löytyy se lemmenkipeä joka kuvittelee itsestään liikoja. Muutenkin tämä ikä-ihmisten rahojen kalastelu tavalla jos toisella on harvinaisen mautonta. Nytkin telkkarissa pyörii se mainos, jossa kehotetaan (ei kun sori, ehdotetaan) testamenttaamaan omaisuus tunnetulle hyväntekeväisyysjärjestölle. Tuollaiseen saattaa oikeasti monikin vanhus sinisilmäisyyttään tarttua, että onhan se nyt "pakko" kun ihan unisehvi tuollaista hänelle ehdottaa.

Vierailija
185/225 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt käytetäänkö näihin jotain hypnoosin kaltaisia vippaskonsteja.

Vierailija
186/225 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tälläisissä tapauksissa pitäisi kyllä olla lähipiirillä oikeudet vaikka viedä äiti hoitoon, jos todisteet on siitä, että rikkoo jo lakia. Ei selkeästi ole kaikki päässä kunnossa. Tottakai ei nainen halua varmasti myöskään myöntää, että on tullut huijatuksi, koska sitten pitäisi kohdata se kauhea rahamäärä minkä on lähettänyt huijareille. Se voi olla kova isku, varsinkin vanhemmalle ihmiselle. 

Mutta yleisemminhän nuo toimivat niin, että he iskevät usein yksinäisiin ihmisiin joilla on mahdollisesti myös huono itsetunto.  Myös usein kyseessä on vähemmän "älykkäät" ihmiset. He sitten lepertelevät näille ihmisille pitkään ja rahasummat joita tarvitaan lähtevät pienistä summista. Nämä huijarit saattavat jopa lähettää ensiksi jotain huijatulle, kuten kukkia kunnes rahan kysyminen alkaa. Sitten summat muuttuvat suuremmiksi ja suuremmiksi ja siihen lisättynä manipulointi ja usein uhrin halu olla rakastettu, raha alkaa virtaamaan näille huijareille. 

Vierailija
187/225 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seitsemänkumppinen nainen osaa siirtää rahaa netissä ja vielä ilmeisen kielitaitoinen nainen. Onkohan tarina totta?

Saman ikäinen kuin presidentti Sauli Niinistö, miksi ihmeessä ei osaisi?

Eli saa*anan vanha. Itse asiassa elinkaarensa päässä, koska miesten elinajanodote on juuri tuo noin 70 vuotta.

Ei kaikki siirtele rahahoja, ei osaa eikä pysty, koska suurin osa on jo tuossa iässä mullan olla (elinajanodote!).

Vierailija
188/225 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seitsemänkumppinen nainen osaa siirtää rahaa netissä ja vielä ilmeisen kielitaitoinen nainen. Onkohan tarina totta?

Eli saa*anan vanha. Itse asiassa elinkaarensa päässä, koska miesten elinajanodote on juuri tuo noin 70 vuotta.

Ei kaikki siirtele rahahoja, ei osaa eikä pysty, koska suurin osa on jo tuossa iässä mullan olla (elinajanodote!).

Tämä!

Vierailija
189/225 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Komppi 👌

Vierailija
190/225 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi mukavaa joskus saada tällainen yhteydenotto ja trollata huijaria. Keksiä yhtä hurjaa stooria takaisin kuin mitä sieltä suolletaan.

Netistähän löytyy näitä vastahuijauksiakin vaikka kuinka, jotkin hyvinkin pitkälle vietyjä ja monimutkaisia. Itse en kyllä uskaltaisi ruveta leikkimään, on kuitenkin ammattirikolliset kyseessä.

Vierailija
191/225 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuonna 1971 syntyneillänin elinajanodote on vain tuo 65,89 vuotta.

Niinistö on syntynyt 40-luvulla niin silloin odotettavissa oleva elinikä vielä laskee.

Valitettava tosiasia.

https://findikaattori.fi/fi/table/46

Vierailija
192/225 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinistö on syntynyt 40-luvulla niin silloin odotettavissa oleva elinikä vielä laskee.

Valitettava tosiasia.

👍

Vierailija
193/225 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettava tosiasia.

Ei nyt ihan noinkaan. http://www.stat.fi/artikkelit/2010/art_2010-02-18_001.html?s=0  Elinajanodote ja odotettu elinikä on eri asia.

Vierailija
194/225 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettava tosiasia.

Ei nyt ihan noinkaan. http://www.stat.fi/artikkelit/2010/art_2010-02-18_001.html?s=0  Elinajanodote ja odotettu elinikä on eri asia.

Eli Terttu voi jatkaa rahojen siirtelemistä vielä reilut 10 vuotta.

Vierailija
195/225 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun innoittamana soitin omalle, leskeksi jääneelle isoäidille. Hän on juuri saanut älypuhelimen ja avannut sitä varten ensimmäinen sähköpostinsa. On jo pudonnut kehityksen ketjusta ja voisi hyvinkin uskoa tällaiseen huijaukseen. Kaiken lisäksi hän vielä todella varakas.

Naureskeli vähän, kun kerroin asiasta. Ei kai HÄN nyt koskaan tuollaiseen lankeaisi. Sain kuitenkin sanottua, että nämä huijarit ovat ammattilaisia, tietävät tasan tarkkaan miten sinut saa uskomaan tuohon kaikkeen.

Isoäiti ei puhu juuri ollenkaan englantia, mutta ei ole epätavallista, että kirje on Googlelle käännetty (huonoksi) suomeksi ja kielitaidotonkin saadaan ansaan.

Ja muistutin mummelia, että aina ei ole kyse ulkomaalaisesta huijarista. Välillä näitä tehtailevat ihan kotimaiset lowlifet.

Vierailija
196/225 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suomalaiset miehet saattavat naisia tuollaiseen tilanteeseen, että naiset ovat sitten vanhempana niin pettyneitä ja epätoivoisia rakkauden kaipuussa, että haksahtavat noihin nettihuijareihin?

Vierailija
197/225 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen nainen on ehkä maailman tyhmin raha-asioissa. Ei halua kuulla mitään ikäviä asioita eikä edes uutisia. Naistenlehtiä ei femisnisti vihreän sovi lukea, sillä ne ovat rahvaanomaisisa. Minä luen vain Parnassoa, enkä katso TV-dokkareitakaan. Kotona  minulla loisii banaanivaltiosta Ihanaan Suomeen muuttanut entinen" hävittäjälentäjä". Hänellä on lieviä terveydellisiä ongelmia, vaikka onkin minua paljon nuorempi, siis meidän lasten ikäinen. Kaikki omaisuus on nyt mennyt hänen sukulaisilleen, joilla on myös paljon terveysongelmia.  Olemme nyt kokonaan jo kunnan tt-tuen varassa, kun se minun talokin on pitänyt myydä, kun hänelle piti ostaa se Bemari. Kiitän Luojaa että tällainen lämpö ja rakkaus osui minulle vielä näinkin vanhana elämäni ehtoona. Terv. onnellinen Birgitta.

Vierailija
198/225 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen nainen on ehkä maailman tyhmin raha-asioissa. Ei halua kuulla mitään ikäviä asioita eikä edes uutisia. Naistenlehtiä ei femisnisti vihreän sovi lukea, sillä ne ovat rahvaanomaisisa. Minä luen vain Parnassoa, enkä katso TV-dokkareitakaan. Kotona  minulla loisii banaanivaltiosta Ihanaan Suomeen muuttanut entinen" hävittäjälentäjä". Hänellä on lieviä terveydellisiä ongelmia, vaikka onkin minua paljon nuorempi, siis meidän lasten ikäinen. Kaikki omaisuus on nyt mennyt hänen sukulaisilleen, joilla on myös paljon terveysongelmia.  Olemme nyt kokonaan jo kunnan tt-tuen varassa, kun se minun talokin on pitänyt myydä, kun hänelle piti ostaa se Bemari. Kiitän Luojaa että tällainen lämpö ja rakkaus osui minulle vielä näinkin vanhana elämäni ehtoona. Terv. onnellinen Birgitta.

Birgitan kannattaisi varmaan ottaa lääkkeet, kun ei tajua maailmasta oikein mitään. Luulee, että lastensa isä on yhtä vanha kuin lapsetkin. 

Vierailija
199/225 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kävi australialaisen Jette Jacobsin? Meni tapaamaan ”rakastaan” Afrikkaan, murhattiin ja kuoli lähes pennittömänä. Taustalla hääri useiden eri miesten (ja naisten) joukko, kuka tahansa heistä oli vuorollaan lähetellyt noita viestejä Jettelle vuosien ajan. Kaikki oli suurta huijausta.

En todella tajua miten keltahampainen, täysin mummoutuneen näköinen nainen VOI ajatella, että häneeen on nyt rakastunut päälle parikymppinen mies toiselta puolen maailmaa?

Anteeksi,mutta mielestäni kyseinen henkilö ei ole ollenkaan mummoutuneen näköinen eikä ole keltaiset hampaatkaan. Olen nähnyt paljon rumempia naisia nuorten miesten kanssa.

Vierailija
200/225 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme, että huijareilla on uhreja, kun Iltiksen jututkin uskotaan silmää räpäyttämättä.

Oletko koskaan kuullut journalistin ohjeista tai julkisen sanan neuvostosta? Vaikka kuinka sulle se tärkein ja totuudellisin media olisi MV-lehti, niin tosielämässä kaikkia oikeita medioita sitoo velvollisuus olla tarkoituksella valehtelematta, ja sitä myös valvotaan hyvin tarkasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän