Toisenlaiset teiniäidit OFFICIAL
Ohjelma alkaa tänään livillä klo 20. Tein jo nyt hyvissä ajoin official ketjun, toivottavasti kukaan ei ollut vielä ehtinyt tekemään. Ei osunut silmään ainakaan.
Joko odotatte innolla uutta kautta? Tänään sarjassa nainen jolla neljä lasta (tai siis neljäs tuloillaan sarjassa) ja ilmeisesti kaikilla eri isät? Ja naisella ikää 24v. Mielenkiinnolla odotan!
Kommentit (699)
Vierailija kirjoitti:
Olen 28-vuotias. Minulla on pian kolmas ammatti (AMK-tasoinen) opiskeltu ja olen lisäksi opiskellut avoimessa yliopistossa kolme eri perusopintokokonaisuutta (25 op/kokonaisuus).
Olen saanut ensimmäisen lapseni 20-vuotiaana.
Minulla on lapsia kahdelle eri miehelle, toisen kanssa olen ollut pian 6-vuotta yhdessä. Esikoiseni isä sairastui ja jäin silloin odotuksen aikana yksin. Elämä riepottelee, muttei kannata yleistää, että ”nuori äiti polttaa raskauden aikana, panee kaikkia, on mt-ongelmia”.Lopetin itsekin heti testiin tupakoinnin, enkä koskaan edes aloittanut uudestaan kun esikoinen syntyi. Imetin 10 kk, OMG!!!!! Kävin muskarissa lapsien kanssa ja perhepuistoissa, OMG!!!! Olen käynyt viimeisten 8 vuoden aikana ehkä 5-8 kertaa juhlimassa, eli n. kerran vuodessa, jos sitäkään.
Ainiin, ja voitteko muuten uskoa, että minulla, joka aikanaan leimattiin liian nuoreksi äidiksi ja kylillä kiersi vaikka mitä huhuja minusta ”sossupummi ja lapset huostaanotettu”, niin minulla on keskivertoisesti enemmän rahaa, säästöjä ja sijoituksia kuin ikäisilläni. Itseasiassa tilastojen mukaan säästötilanteeni on sama kuin 35-40-vuotiailla, jotka ehkä jo säästävät eläkkeelle, tai johonkin rahastoon.
Niin, että sellainen sossupummi täällä MOI!
Et taisa ymmärtää, että olet poikkeus nuorten äitien joukossa. Sinähän et ollut edes teini enää, vaan 30v kun sait lapsesi. Eihän tuota voi millään verrata 14-vuotiaaseen äitiin.
Sitä paitsi suurin osa teiniäideistä oikeasti elää sossurahoilla ja vanhempien tuella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
14-vuotiaana ei ole mitään asiaa sänkyyn kenenkään kanssa ja lisää kakaroita on pitänyt alaikäisenä vielä tehdä. Kaksi aivosoluako siellä tällä Jennillä epätoivoisesti etsivät toisiaan pääkopassa, ei tuollaista täyttä älyttömyyttä voi muuten käsittää. Ja kaiken maksamme me, veronmaksajat. Kiva kiitti Jenni kun et osaa pitää jalkojasi yhdessä ja annat jokaiselle vastaantulijalle ja me kustannamme sinun ja lastesi elämän.
Eiks se ollu 17 kun sai ensimmäisen?
Mistä sä tiedät koska se on sänkyyn menny? Olitko paikalla?
Joo oli 17 ilmeisesti, se olikin sarjassa esiintyvä Bea, joka sai lapsensa 14v. No eipä paljon yällä Jennilläkään järki päätä pakottanut kun 17v nuorisokodissa asuessaan sai lapsen. Ei ole hääppöiset lähtökohsst lapsella ja sitä tämä Jenni ei näyttänyt tajuavan.
Vierailija kirjoitti:
Miten nää on toisenlaisia, jos oikein pönkitetään stereotyyppistä kuvaa teiniäideistä? Voisko kerrankin tehdä ohjelmaa nuorista äideistä, jotka ovat a) kouluttautuneet b) ei lastenkotitaustaa tai muita sossujuttuja c) ei päihdeongelmaa tai mt-ongelmia d) jotka pärjäävät elämässä normaalisti, kuten vanhemmatkin äidit.
Sellaiset eivät varmaan halua osallistua pahemmin tällaiseen ohjelmaformaattiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 28-vuotias. Minulla on pian kolmas ammatti (AMK-tasoinen) opiskeltu ja olen lisäksi opiskellut avoimessa yliopistossa kolme eri perusopintokokonaisuutta (25 op/kokonaisuus).
Olen saanut ensimmäisen lapseni 20-vuotiaana.
Minulla on lapsia kahdelle eri miehelle, toisen kanssa olen ollut pian 6-vuotta yhdessä. Esikoiseni isä sairastui ja jäin silloin odotuksen aikana yksin. Elämä riepottelee, muttei kannata yleistää, että ”nuori äiti polttaa raskauden aikana, panee kaikkia, on mt-ongelmia”.Lopetin itsekin heti testiin tupakoinnin, enkä koskaan edes aloittanut uudestaan kun esikoinen syntyi. Imetin 10 kk, OMG!!!!! Kävin muskarissa lapsien kanssa ja perhepuistoissa, OMG!!!! Olen käynyt viimeisten 8 vuoden aikana ehkä 5-8 kertaa juhlimassa, eli n. kerran vuodessa, jos sitäkään.
Ainiin, ja voitteko muuten uskoa, että minulla, joka aikanaan leimattiin liian nuoreksi äidiksi ja kylillä kiersi vaikka mitä huhuja minusta ”sossupummi ja lapset huostaanotettu”, niin minulla on keskivertoisesti enemmän rahaa, säästöjä ja sijoituksia kuin ikäisilläni. Itseasiassa tilastojen mukaan säästötilanteeni on sama kuin 35-40-vuotiailla, jotka ehkä jo säästävät eläkkeelle, tai johonkin rahastoon.
Niin, että sellainen sossupummi täällä MOI!Et taisa ymmärtää, että olet poikkeus nuorten äitien joukossa. Sinähän et ollut edes teini enää, vaan 30v kun sait lapsesi. Eihän tuota voi millään verrata 14-vuotiaaseen äitiin.
Sitä paitsi suurin osa teiniäideistä oikeasti elää sossurahoilla ja vanhempien tuella.
Siis 20v piti sanoa, ei 30v. Typo.
Karmea kohta se, missä se teiniäiti istui psykologin kanssa. Olis luullu, että puhuttais arjen hallinnasta ja mistä sais apua, kun pyykkivuoret ja seinät kaatuu päälle. Ja tyttö vielä siinä kertoo masennusoireistaan ja äidin kuolemasta ja psykologi vastaa lasittunein silmin, että kivasti oot alkanu työstämään asioita ( jotenkin näin). Mitä ihmettä ???!!
Ja ne Kurosen säälittävät marketat... eikö nyt pelkällä otsaluulla nähty, että eiköhän sille äidille ja äidin jaksamiselle olis ollu enemmän apua pihan siivoomisesta kuin siitä, että sinne tungetaan vielä KUKKAPENKKI. Mitä luulette, kuinkahan ne kukat tuli hoidettua? Lisää vaan työtä kaatumaan niskaan..
Oikeesti mua niin säälitti se tyttö. Koko homma oli kaaos. Käytännön apua siellä tarvittais eikä puolta tuntia julkisuuden valokeilassa.
t. keski-ikäinen äiti, jolla syntyi aikanaan 4 lasta vuoden välein ja yksinhuoltajana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, aina on sotkuista ja sitten vedotaan "tavalliseen lapsiperhearkeen". Just. Sehän onkin lasten aiheuttamaa, että pyykit on levällään, keittiön tasot täynnä kamaa ja takapiha täynnä natsoja. En tunne ketään, kenellä olisi noin sotkuista lasten takia, vaikka olisi useampikin lapsi. Ne sotkuiset ihmiset ovat eläneet sotkussa jo ennen lapsia ja aikaansaavat sekasorron ihan itse.
Hänellähän oli masennusta. Siinä kohtaa, kun kertoi voivansa hyvin nyt saatuaan lääkkeet, ei kotia enää näytetty. Ja on helppoa editoimalla saada jakso näyttämään juuri siltä miltä halutaan.
Tuskin esim.kaverille ilmoittaminen tapahtui noin kun jaksossa oli.
Näytettiinhän sen verran että oli saanut kaikki pyykit viikattua kaappiin ja oli tosi iloinen siitä saavutuksesta.
Jennistä huokuu rakkaus lapsiaan kohtaan. Se on tärkeintä.
pahoinvointiyhteiskunta kirjoitti:
Ja kehtaa vielä tulla telkkariin sellainen. Ok-talossa elävät ja valittaa kun ei ole rahaa. Käsittämätöntä touhua... Jotain rajaa lapsien hankkimiseen.
Onneksi on suht iso piha, niin mahtuu hyvin nuo tupakan natsat levälleen. Ruukku pursui jo. Hirvittävää katsottavaa, kun ensin imee posket lommollaan ja sitten jo herttaisesti imettää keittiössä. Ja taatusti polttanut odotusajat.
Mun mielestä on outoa ettei porukka täällä reagoi alkoholistiäidin kuolemaan jakson teon aikana. Hienoa ettei ohjelman tekijät ole lähteneet mässäilemään aiheella, mutta luulisi katsojien kellojen soivan, että kuinka tuokin kaiken menneen lisäksi vaikuttaa Jenniin.
Jennin kihlattu painaa töitä pitkää päivää elättääkseen perheensä. Kun vanhempien perhetausta rikkonainen, ei apua ole aina saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Jennistä huokuu rakkaus lapsiaan kohtaan. Se on tärkeintä.
Ei ole rakkautta syntyvää lasta kohtaan jos polttaa raskausaikana. Joskus jossain näytettiin miten se sikiö siellä kouristelee aina kun saa sitä nikotiinia istukan kautta. Raukalla kovat tuskat.
Vierailija kirjoitti:
Missä vaiheessa maailma muuttui niin että on normi tehdä lapsia yli 30v ja nuoret äidit leimataan ongelmaisiksi. En moralisoi, kunhan pohdiskelen. Ihan sama milloin lapsia tehdään. Olen 60v ja minun nuoruudessa oli ihan normia tehdä lapsia n 20v. Myös heillä jotka ovat korkeakouluttautuneet. Tunnen useita ihan normaaleja työssäkäyviä ihmisiä, jotka tekivät nuorena lapsensa ja ovat naimisissa lasten isän kanssa.
Mä olen melkein sun ikäinen ja yleensä on parempi olla puuttumatta kenenkään lasten tekoon ja ikään, kun näyttäis olevan uusi normaali vääntää mukuloita omassa lapsilisäiässä ja jättää koulu käymättä. Tällä typykällä taisi myös olla keskenjääneet lh-opinnot, räjähtänyt huusholli, useita isiä lapsilla, jotain mielenterveyteen liittyviä ongelmia (muistaakseni kertoi itse) ja koko elämä jotenkin löysää. Kakarat hyppivät vaateläjissä ja joka paikka täynnä roinaa ym. Tupakan osasi kyllä joka nurkalla vetää suuhunsa.
Voi olla vaikka kuinka rakastava äiti lapsilleen, mutta ei tuo hyvältä näyttänyt. Ja miten tuosta lähtee opiskeluja jatkamaan, kun aina on joku sairaana, ja noin monta elätettävää ja kodinhoidot päälle, jos ei uusin mies tee mitään. Ja itse valitti useasti, kuinka ei pääse mihinkään, ei edes vessaan jne. Vaikutti tosi masikselta, eikä ihme. Mutta silti haaveilee seuraavasta lapsesta ja "Haluaisi olla kotona koko loppuelämänsä jos se vaan olisi mahdollista".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä vaiheessa maailma muuttui niin että on normi tehdä lapsia yli 30v ja nuoret äidit leimataan ongelmaisiksi. En moralisoi, kunhan pohdiskelen. Ihan sama milloin lapsia tehdään. Olen 60v ja minun nuoruudessa oli ihan normia tehdä lapsia n 20v. Myös heillä jotka ovat korkeakouluttautuneet. Tunnen useita ihan normaaleja työssäkäyviä ihmisiä, jotka tekivät nuorena lapsensa ja ovat naimisissa lasten isän kanssa.
Mä olen melkein sun ikäinen ja yleensä on parempi olla puuttumatta kenenkään lasten tekoon ja ikään, kun näyttäis olevan uusi normaali vääntää mukuloita omassa lapsilisäiässä ja jättää koulu käymättä. Tällä typykällä taisi myös olla keskenjääneet lh-opinnot, räjähtänyt huusholli, useita isiä lapsilla, jotain mielenterveyteen liittyviä ongelmia (muistaakseni kertoi itse) ja koko elämä jotenkin löysää. Kakarat hyppivät vaateläjissä ja joka paikka täynnä roinaa ym. Tupakan osasi kyllä joka nurkalla vetää suuhunsa.
Voi olla vaikka kuinka rakastava äiti lapsilleen, mutta ei tuo hyvältä näyttänyt. Ja miten tuosta lähtee opiskeluja jatkamaan, kun aina on joku sairaana, ja noin monta elätettävää ja kodinhoidot päälle, jos ei uusin mies tee mitään. Ja itse valitti useasti, kuinka ei pääse mihinkään, ei edes vessaan jne. Vaikutti tosi masikselta, eikä ihme. Mutta silti haaveilee seuraavasta lapsesta ja "Haluaisi olla kotona koko loppuelämänsä jos se vaan olisi mahdollista".
Kertoo tosiaan paljon ihmisestä, jos tuollaiseen kaaokseen haluaa vielä tehdä lisää lapsia vaikkei jaksa nykyistenkään kanssa. Kaikki levällään ja röökiä imetään 5 min välein. Tuolta likalta pitäisi ottaa lapset pois ja likka itse hoitoon saamaan apua ongelmiinsa. Nuo ongelmat olisi pitänyt hoitaa ENNEN lasten tekoa.
Ei sen kovempaa leimaa olekaan kuin teiniäitiys. Se leima ei häviä lopullisesti koskaan, vaikka kouluttautuisit korkeasti,hoitaisit asiasi ja lapsesi hyvin,lapsistasi kasvaisi fiksuja ja hyviä ihmisiä,olet silti joidenkin mielestä alinta saastaa joka on vain haitaksi kaikille. Ne paineet mitä teiniäideille kasataan on aivan järjettömät.
Enkä ymmärrä miten aikuiset ihmiset kehtaavat mässäillä,haukkua ja halveksia joitakin selvästi todella vaikeista oloista tulevia nuoria. Ei tietenkään ole järkevää hankkia 4 lasta alaikäisenä,mutta voi vaan kuvitella mitä kaikkea siellä on taustalla.
Jotenkin kuvittelisi että aikuinen ihminen tämän ymmärtäisi,mutta ei..
Vierailija kirjoitti:
Karmea kohta se, missä se teiniäiti istui psykologin kanssa. Olis luullu, että puhuttais arjen hallinnasta ja mistä sais apua, kun pyykkivuoret ja seinät kaatuu päälle. Ja tyttö vielä siinä kertoo masennusoireistaan ja äidin kuolemasta ja psykologi vastaa lasittunein silmin, että kivasti oot alkanu työstämään asioita ( jotenkin näin). Mitä ihmettä ???!!
Ja ne Kurosen säälittävät marketat... eikö nyt pelkällä otsaluulla nähty, että eiköhän sille äidille ja äidin jaksamiselle olis ollu enemmän apua pihan siivoomisesta kuin siitä, että sinne tungetaan vielä KUKKAPENKKI. Mitä luulette, kuinkahan ne kukat tuli hoidettua? Lisää vaan työtä kaatumaan niskaan..
Oikeesti mua niin säälitti se tyttö. Koko homma oli kaaos. Käytännön apua siellä tarvittais eikä puolta tuntia julkisuuden valokeilassa.
t. keski-ikäinen äiti, jolla syntyi aikanaan 4 lasta vuoden välein ja yksinhuoltajana
Mä todella toivon, että tämä psykologin ja teiniäidin keskustelu on vaan leikattu huonosti. Kamalaa, jos keskustelu on oikeasti mennyt kokonaisuudessaan noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo tosiaan paljon ihmisestä, jos tuollaiseen kaaokseen haluaa vielä tehdä lisää lapsia vaikkei jaksa nykyistenkään kanssa. Kaikki levällään ja röökiä imetään 5 min välein. Tuolta likalta pitäisi ottaa lapset pois ja likka itse hoitoon saamaan apua ongelmiinsa. Nuo ongelmat olisi pitänyt hoitaa ENNEN lasten tekoa.
Luojan kiitos nuo mukulat vaikuttivat avoimilta ja todella hyvävointisilta! Mies taitaa olla sopiva kansi tälle kattilalle, koska fiksu kaveri ei tuollaisessa sekasotkussa haluaisi asua. Ja kohta jo taas raskaana, ihan varmasti. Tilanne pahenee koko ajan. Siitäpä tuo mies sitten jo lähtee vetelemään saatuaan tarpeeksi tuota sekasortoista hulinaa. Ja eiku uutta etsimään...
Tietynlainen naiivius kyllä näkyi. Suurin saavutus lapset? Toisaalta joo, onhan se kai saavutus, mutta koittaisi nyt saavuttaa vielä sen verran että kouluttautuisi, pitäisi kodin ja pihan siedettävänä ja olisi näin i lapsilleen. Toki aika ja jaksaminen on rajallista varsinkin neljän lapsen kanssa, mutta jos jokaisen röökitauon jälkeen pitäisi myös ruokatauon mittaisen siivousoperaation niin olisi sekin jo eteenpäin.
Ja huvittava kans toi sisustusharrastus. Seinät ja lattiat vuorattu pyykillä ja tasot täynnä kaikenlaista törkyä. Pihakin näytti puliukkojen ajanviettopaikalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten nää on toisenlaisia, jos oikein pönkitetään stereotyyppistä kuvaa teiniäideistä? Voisko kerrankin tehdä ohjelmaa nuorista äideistä, jotka ovat a) kouluttautuneet b) ei lastenkotitaustaa tai muita sossujuttuja c) ei päihdeongelmaa tai mt-ongelmia d) jotka pärjäävät elämässä normaalisti, kuten vanhemmatkin äidit.
Lisätään vielä e) ei tatuointeja.
Mites tatuoinnit mahtoivat liittyä? Hyvät ja laadukkaat tatuoinnit maksavat PALJON rahaa. Ei mene yks yhteen tuon listan kanssa.
Eiks se ollu 17 kun sai ensimmäisen?
Mistä sä tiedät koska se on sänkyyn menny? Olitko paikalla?