Toisenlaiset teiniäidit OFFICIAL
Ohjelma alkaa tänään livillä klo 20. Tein jo nyt hyvissä ajoin official ketjun, toivottavasti kukaan ei ollut vielä ehtinyt tekemään. Ei osunut silmään ainakaan.
Joko odotatte innolla uutta kautta? Tänään sarjassa nainen jolla neljä lasta (tai siis neljäs tuloillaan sarjassa) ja ilmeisesti kaikilla eri isät? Ja naisella ikää 24v. Mielenkiinnolla odotan!
Kommentit (699)
Vierailija kirjoitti:
Sami Kurosen TV-ura on kyllä ollut aivan kammottavissa ohjelmissa. Ei ole miehellä mitään kunnioitusta uraansa kohtaan. Miettikää nyt jos vaikka Heikki Paasonen tai Jarkko Saariluoma tekisi tällaista
Mutta kuinka ohjelman luonne muuttuiskaan jos kurosen paikalla olis Janne Kataja tai Jaajo 😂
Vierailija kirjoitti:
Hyi hitto, elämänkoulu loistaa 100km päähän. Ei paljon nää tommosta yliopisto piireissä 🙄
Etpä taida siellä yliopistopiireissä itsekään pahemmin pyöriä, kun eivät ole edes yhdyssanat hallussa.
Miks näillä tyypeillä on aina noin helvetisti rojua? Miten kukaan voi asua noin..🙄 Piha täynnä roinaa, SOHVA (!?) tupakantumpit vyöryää ruukusta.. Kyllä voi itse ajatella samanikäsenä että on asiansa hoitanu hyvin.
Joo, aina on sotkuista ja sitten vedotaan "tavalliseen lapsiperhearkeen". Just. Sehän onkin lasten aiheuttamaa, että pyykit on levällään, keittiön tasot täynnä kamaa ja takapiha täynnä natsoja. En tunne ketään, kenellä olisi noin sotkuista lasten takia, vaikka olisi useampikin lapsi. Ne sotkuiset ihmiset ovat eläneet sotkussa jo ennen lapsia ja aikaansaavat sekasorron ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin juuri jakson Ruudusta. Hirveän näköinen tuo kämppä. Miten tuollaisessa sotkussa voi kukaan asua?
Näytetään yhdessä kohtauksessa, kun äiti vetää röökiä posket lommolla, toisessa imettää vauvaa. Oksettavaa. On mielestäni vähän kyseenalaista näyttää tällaista telkkarissa. Vai haetaanko tällä jotain lapsiperhearjen inhorealismia, kun piha on täynnä tupakantumppeja ja lapsia keinutetaankin rööki huulessa roikkuen?
Tämä Jenni kyllä vaikutti tavallaan hyvin lapsiaan rakastavalta ja hyvältä äidiltä. Lapsilla oli kunnolliset vaatteet eivätkä muutenkaan vaikuttaneet miltään likaisilta resupekoilta. En tiedä. Jotenkin ahdistava koko jakso.
Haluttiin näyttää toisenlaisen teiniäidin arkea. Ohjelman nimikin sen jo kertoo.
En muistanut katsoa jaksoa, mutta hyvähän se vaan on että suomalaiset lisääntyvät. Siis sillähän ei ole mitään väliä, mihin oloihin tai minkälaisille vanhemmille syntyy, kunhan syntyy vaikka elämä olisi pelkkää puutetta ja kurjuutta. Suomi nousuun ym.
Vierailija kirjoitti:
Joo, aina on sotkuista ja sitten vedotaan "tavalliseen lapsiperhearkeen". Just. Sehän onkin lasten aiheuttamaa, että pyykit on levällään, keittiön tasot täynnä kamaa ja takapiha täynnä natsoja. En tunne ketään, kenellä olisi noin sotkuista lasten takia, vaikka olisi useampikin lapsi. Ne sotkuiset ihmiset ovat eläneet sotkussa jo ennen lapsia ja aikaansaavat sekasorron ihan itse.
Hänellähän oli masennusta. Siinä kohtaa, kun kertoi voivansa hyvin nyt saatuaan lääkkeet, ei kotia enää näytetty. Ja on helppoa editoimalla saada jakso näyttämään juuri siltä miltä halutaan.
Tuskin esim.kaverille ilmoittaminen tapahtui noin kun jaksossa oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelin myös, että miksi näissä ohjelmissa pönkitetään aina teinivanhemmuuteen liittyviä stereotypioita. Miksi ei voitaisi tehdä juttua teinivanhemmista, jotka nuoresta vanhemmuudestaan huolimatta ovat menestyneet? Miksi aina näitä opintonsa kesken jättäneitä, talous-, elämänhallinta- ja mielenterveysongelmaisia?
Me saimme esikoisen ollessamme 17- ja 18-vuotiaat. Meistä tuli sittemmin akateemisia (toisesta jopa tohtori), erittäin hyvätuloisia ja tasapainoisia useamman lapsen vanhempia. Olemme nyt jo kolmikymppisiä, mutta edelleen erittäin onnellisia ja tyytyväisiä yhdessä.
Kai meidän kaltaisia on joitakin muitakin?
Haitteko ko. formaattiin (en tosin tiedä oliko tähän joku yleinen haku vai etsittiikö osallistujat jotain muuta kautta)? Veikkaan että suuri osa tämän tyyppisiin ohjelmiin hakeutuvista ei ole ns. tavisperheitä, ja tottakai kaupallisella kanavalla halutaan nostattaa katsojalukuja, perheenne on varmasti oikein mukava kaikin puolin, mutta ei sitä saa revittyä tv- viihdettä.
Eikä kolmekymppiset ehkä muutenkaan sovi teiniäitiformaattiin. Pitäisi olla "entiset erilaiset teiniäidit"
Vierailija kirjoitti:
En tiedä sarjaa, mutta miksi he ovat juuri toisenlaisia? Teiniäideistä mulle tulee mieleen huono koulumenestys, päihdeongelmat, vaihtuvat miehet ja horjuva mielenterveys. Onko tässä sarjassa sitten niitä onnellisia, korkeasti kouluttautuneita ja raittiita teiniäitejä?
Korkeasti kouluttautynut teiniäiti lienee mahdottomuus, koska ilman lastakaan teini ei vielä voi olla kovin korkeasti koulutettu... Korkeasti koulutettu entinen teiniäiti, sekä nuo muut määreesi täytän kyllä, ja täytin ne muut myös teiniäitinä. Samoin omistusasunnon, vakaan parisuhteen ja suunnitellun raskauden. Mutta arvaapa otetaanko näihin sarjoihin tällaisia? Ja juuri siksi nämä ennakkoluulot vain vahvistuvat...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olette naurettavia huostaanottopuheinenne. Miksi? Kun vetää laillista röökiä? Liikaa lapsia liian nuorena? En todellakaan puolusta teiniäitejä, monilla on hyvin ongelmallinen elämä ja suojaavia tekijöitä puuttuu kuten perhemalli, vanhempien tuki, ehjät ihmissuhteet, koulutus. Mutta ei se tästä Jennistä vielä epäkelpoa tee, että eväät on elämään heikot ja paperilla ennuste ei ole hyvä. Hän ei varmasti ole täydellinen äiti, mutta olen kyllä sitä mieltä, että vähän "höllempikin vanhemmuus" on parempaa kuin rahalla ostettu sijaisvanhemmuus. Ei toisen lasta rakasta kuin omaansa. Rakkaus ei yksin riitä, mutta pientä väljyyttäkin voi olla mielummin kuin täydellistä mekaanista vailla sitä aitoa rakkautta.
Mitä tähän Jenniin tulee, niin pidän peukkuja pystyssä, että paletti pysyy kasassa ja lapset saa luotsattua teini-iän läpi. Monestihan teininä lapset alkaa viimeistään oireilla, jos vanhemmuus ei ole ollut riittävää. Mutta ei tuomita etukäteen.
Itse olen saanut lapseni kolmekymppisenä. Olen kasvanut ydinperheessä, asun lasten isän kanssa ja olen keskiluokkainen ja tasapainoinen, keski-ikäinen tantta. Silti en hyväksy tuommoista tuomitsemista automaattisesti ja ennen kaikkea hirvittää teidän ajatukset huostaanotoista jonkun pyykin tai tupakan perusteella. Olette sekaisin.
t. ongelmanuorten kanssa työskentelevä
Niin, eli odotellaan muutamia vuosia kunnes joku tai kaikki tuosta lapsilaumasta joutuu vaikeuksiin, ja sitten vasta puututaan? Tai tää äiti tulee mummoksi alle 35 v kun se on niin normaalia. Kivan oloinen nuori nainen toki, mut ei niin minkäänlaisia resursseja saada noita lapsiparkoja hyvään elämään. Ei mitään kouluja käytynä ja jokaisen poikkiksen kanssa pitää heti lisääntyä kuin kanit, ei hyvää päivää. Jos edes röökaamista ei pysty lopettamaan ja masennuslääkkeitäkin vetää sekä odottaessa että imettäessä!? Ei jaksa korjata oksettavaa tumppivuorta, ja muutenkin talo ja piha naapureiden ilo, kaatopaikka. Nice. Miksi ei voi mennä terapiaan kieltämättä kovan lapsuutensa traumoja parantamaan, sen sijaan että tekee lapsena lapsia vaikkei ole mitään esimerkkiä hyvästä äitiydestä!! Ei tolkun häivää.
Ei olisi tolkun häivää ottaa lapsia huostaan ennaltaehkäisevästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä sarjaa, mutta miksi he ovat juuri toisenlaisia? Teiniäideistä mulle tulee mieleen huono koulumenestys, päihdeongelmat, vaihtuvat miehet ja horjuva mielenterveys. Onko tässä sarjassa sitten niitä onnellisia, korkeasti kouluttautuneita ja raittiita teiniäitejä?
Korkeasti kouluttautynut teiniäiti lienee mahdottomuus, koska ilman lastakaan teini ei vielä voi olla kovin korkeasti koulutettu... Korkeasti koulutettu entinen teiniäiti, sekä nuo muut määreesi täytän kyllä, ja täytin ne muut myös teiniäitinä. Samoin omistusasunnon, vakaan parisuhteen ja suunnitellun raskauden. Mutta arvaapa otetaanko näihin sarjoihin tällaisia? Ja juuri siksi nämä ennakkoluulot vain vahvistuvat...
Haluaisitko siis osallistua tositeeveeseen?
Vierailija kirjoitti:
Olipa ärsyttävä ja selkeästi tahallinen leikkaus tuossa yhdessä kohtaa. Ensin kuvataan tyhjää kaljatölkkiä pihassa ja sen jälkeen äitipuolta (?) tölkki kädessä ja rattiin lähdössä. Katsoin itsekin ensiksi, että onko sillä oikeasti karjala-tölkki kädessä mutta se olikin vissiin energiajuomatölkki.
Siis tämä! Kiinnitin huomiota siihen miten paljon just vaikka jotain tumppejä tai sotkua oli pitänyt kuvata. Ihan kun ois haluttu tahallaan antaa sellainen kuva että kyseinen nainen olisi jotenkin "huono" äiti koska polttaa tupakkaa tai kotona on kaaosta. Tuskin siinä Toisenlaiset äidit- ohjelmassa olisi kuvattu samanlaisia asioita. Toisaalta ehkä tällä haluttiin luoda joku ns. shokkialku sarjalle että saadan ihmiset kauhistelemaan ja katsomaan sarjaa tulevaisuudessakin. Harmittaa Jennin puolesta, sillä sotkusta ja tupakoinnista huolimatta vaikutti symppikseltä naiselta ja hyvältä äidiltä, lapsilla hyvät välit iseihin jne. Aika todella huonoista lähtökohdista hänenkin elämä alkanut ja elänyt selvästi traumaattisen lapsuuden, siihen nähden vaikutti hyvinkin selväjärkiseltä tyypiltä.
Hienointa on kyllä tämä syyllistäminen ja sheimaaminen jopa siitä että syö masennuslääkkeitä! Mitä ihmettä oikeesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisitko siis osallistua tositeeveeseen?
En toki tällaiseen, tällä tavalla tehtyyn kauhisteluohjelmaan, mutta vaikka haluaisinkin niin luuletko että pääsisin mukaan? Tuskinpa vaan, ei sinne tavallisia ihmisiä haluta. Itse kyllä katsoisin jo mielummin ihan tavallisten ihmisten perhe-elämää kun tätä. Ja erityisesti tähän Erilaiset teiniäidit-ohjelmaan olisin tosiaan toivonut mukaan niitä keillä on asiat hyvin.
Huomasihan tuostakin jaksosta että leikkauksella oli vielä oikein korostettu kaikkia huonoja ja kliseisiä teiniäitiennakkoluuloja. Eihän tuolla tavalla tehtyyn ohjelmaan lähde tavalliset ihmiset edes hakemaan. Mutta eikö voisi tehdä asiallista sarjaa samasta aiheesta? Eikö oikeasti ihmiset sellaista katsoisi, tätäkö se aina pitää olla? Eikö se jo kyllästytä?
Erilaiset äidit on myös ollut ihan erilailla tehty sarja. Se oli hyvänmielen sarja, tämä on tätä totuttua kauhistelugenreä. Miksi? Olisi se toisinkin voitu tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin juuri jakson Ruudusta. Hirveän näköinen tuo kämppä. Miten tuollaisessa sotkussa voi kukaan asua?
Näytetään yhdessä kohtauksessa, kun äiti vetää röökiä posket lommolla, toisessa imettää vauvaa. Oksettavaa. On mielestäni vähän kyseenalaista näyttää tällaista telkkarissa. Vai haetaanko tällä jotain lapsiperhearjen inhorealismia, kun piha on täynnä tupakantumppeja ja lapsia keinutetaankin rööki huulessa roikkuen?
Tämä Jenni kyllä vaikutti tavallaan hyvin lapsiaan rakastavalta ja hyvältä äidiltä. Lapsilla oli kunnolliset vaatteet eivätkä muutenkaan vaikuttaneet miltään likaisilta resupekoilta. En tiedä. Jotenkin ahdistava koko jakso.
Haluttiin näyttää toisenlaisen teiniäidin arkea. Ohjelman nimikin sen jo kertoo.
Todellakin toisenlaisen...🙄
Täysin vastuutonta tehdä tällaisia ohjelmia, hienosti näistä nuoret tytöt ottavat mallia. 14-vuotias raskaana oleva pitäisi ottaa kiireellisesti huostaan. Itse asiassa kannatan pakkoaborttia kaikille alaikäisenä raskaaksi tuleville, sillä säästettäisiin paljon inhimillistä kärsimystä -sekä lapsen että äidin.
Olen 28-vuotias. Minulla on pian kolmas ammatti (AMK-tasoinen) opiskeltu ja olen lisäksi opiskellut avoimessa yliopistossa kolme eri perusopintokokonaisuutta (25 op/kokonaisuus).
Olen saanut ensimmäisen lapseni 20-vuotiaana.
Minulla on lapsia kahdelle eri miehelle, toisen kanssa olen ollut pian 6-vuotta yhdessä. Esikoiseni isä sairastui ja jäin silloin odotuksen aikana yksin. Elämä riepottelee, muttei kannata yleistää, että ”nuori äiti polttaa raskauden aikana, panee kaikkia, on mt-ongelmia”.
Lopetin itsekin heti testiin tupakoinnin, enkä koskaan edes aloittanut uudestaan kun esikoinen syntyi. Imetin 10 kk, OMG!!!!! Kävin muskarissa lapsien kanssa ja perhepuistoissa, OMG!!!! Olen käynyt viimeisten 8 vuoden aikana ehkä 5-8 kertaa juhlimassa, eli n. kerran vuodessa, jos sitäkään.
Ainiin, ja voitteko muuten uskoa, että minulla, joka aikanaan leimattiin liian nuoreksi äidiksi ja kylillä kiersi vaikka mitä huhuja minusta ”sossupummi ja lapset huostaanotettu”, niin minulla on keskivertoisesti enemmän rahaa, säästöjä ja sijoituksia kuin ikäisilläni. Itseasiassa tilastojen mukaan säästötilanteeni on sama kuin 35-40-vuotiailla, jotka ehkä jo säästävät eläkkeelle, tai johonkin rahastoon.
Niin, että sellainen sossupummi täällä MOI!
14-vuotiaana ei ole mitään asiaa sänkyyn kenenkään kanssa ja lisää kakaroita on pitänyt alaikäisenä vielä tehdä. Kaksi aivosoluako siellä tällä Jennillä epätoivoisesti etsivät toisiaan pääkopassa, ei tuollaista täyttä älyttömyyttä voi muuten käsittää. Ja kaiken maksamme me, veronmaksajat. Kiva kiitti Jenni kun et osaa pitää jalkojasi yhdessä ja annat jokaiselle vastaantulijalle ja me kustannamme sinun ja lastesi elämän.
Sami Kurosen TV-ura on kyllä ollut aivan kammottavissa ohjelmissa. Ei ole miehellä mitään kunnioitusta uraansa kohtaan. Miettikää nyt jos vaikka Heikki Paasonen tai Jarkko Saariluoma tekisi tällaista