Toisenlaiset teiniäidit OFFICIAL
Ohjelma alkaa tänään livillä klo 20. Tein jo nyt hyvissä ajoin official ketjun, toivottavasti kukaan ei ollut vielä ehtinyt tekemään. Ei osunut silmään ainakaan.
Joko odotatte innolla uutta kautta? Tänään sarjassa nainen jolla neljä lasta (tai siis neljäs tuloillaan sarjassa) ja ilmeisesti kaikilla eri isät? Ja naisella ikää 24v. Mielenkiinnolla odotan!
Kommentit (699)
Crista <3 Fiksumpi ja vastuuntuntoisempi kuin monet tällä palstalla. Mä oon 34 ja yhden lapsen äiti ja toisen äitipuoli, omistan talon ja kaksi insinöörin tutkintoa, mutta tuossa iässä olin ihan täys kusihousukakara. Musta ei olisi ikinä ollut tuommoisen elämään. Crista ois mun esikuva, jos olisin taas 17. Toivon pelkkää hyvää ja kätilöopintojen toteutumista.
On se mahtavaa että täällä on näin paljon täydellisiä ihmisiä joilla on varaa arvostella muita.
Itse olen 27v yhden alle 1v lapsen äiti, löytyy ammatti ja mies, silti ei tulisi mieleenkään arvostella näitä äitejä niinkuin täällä näköjään tehdään.
Jaksoja nähtyäni äidit ovat hoitaneet sen tärkeimmän asian eli lapsen hoitamisen hienosti ja selvästi rakastavat lapsiaan. Elämä ei aina kohtele kaikkia tasapuolisesti, virheitäkin sattuu, mutta mitä se näiden ihmisten elämää auttaa että täällä heitä lytätään? Kyllä maailma olisi parempi paikka kun osoitettaisii myötätuntoa ja ymmärrystä muita ihmisiä kohtaan.
Eikä se vanhemmalla iällä lapsen saanti onnellista lapsuutta takaa. Oma äitini sai minut 34-vuotiaana ja lapsuuteni ei ollut mikään ruusuinen kun isäni oli väkivaltainen alkoholisti.
Lisää myötätuntoa ja ymmärrystä ihmiset, kokeilkaa edes.
Ei herran jumala mikä tyyppi tämä Laura, -mitäs suunnitelmia sulla on tulevaisuudessa kun toinen lapsi tulossa? -En mä tiedä, ei mitään opiskeluita ainakaan, mua ei oikein noi opiskelut kiinnosta. Aion nyt olla äiti vaan.
Lapsi tekee lapsia ja täysin pihalla omasta elämästään, onneksi ei ole omalla vastuulla.
Tää vaikuttaa ihan tasapainoselta
Missä se asuu? Toi murre on aika jännä.
Ou nou, et ois värjänny hiuksias 😒
Vierailija kirjoitti:
Kotkasta.
on ihan kotkalaisen näkönenkin, poskipäät ja hampaat
Vierailija kirjoitti:
Kotka
Mä en tajuu tätä vauvojen vääntämistä heti kun on uus mies lakanoissa. Kaikilla monta lasta yhtä monelle isälle joiden kanssa suhde loppuu ennenku vauva syntyy. Tsiisus!
Tää on niin surullinen ohjelma. 😢 Ei sillä etteikö nuo äidit pärjäisi lastensa kanssa, mutta kun tietää, miten monet asiat tuossa kuviossa ei tue lasten optimaalista kehitystä. Tieto lisää tuskaa.
https://www.kaksplus.fi/perhe/vanhemmuus/toisenlaiset-teiniaidit-emman-…
Ootteko lukenut tuota? Selventää aika paljon.
Olen varmasti neuroottinen ja saa alapeukuttaa, mutta minusta olisi tuskallista saada lapset pienellä ikäerolla eri miehille ilman, että toinenkaan suhde muodostaisi "ydinperhettä". Mutta todella harmi tuo Emman tilanne, olen iloinen, että hän on saanut opinnot mallilleen ja haaveena ei ole nyt uutta miestä, kolmatta vauvaa eri miehelle ja ainakin voidaan jättää nämä "loppu elämän aikoo loisia tuilla" kommentit väliin tällä kertaa. Ja hyvä, että esikoisen isä on kuvioissa mukana vielä, tosiaan en ehdi tänään katsoa, mutta huomenna sitten :)
Vierailija kirjoitti:
https://www.kaksplus.fi/perhe/vanhemmuus/toisenlaiset-teiniaidit-emman-…
Ootteko lukenut tuota? Selventää aika paljon.
"aiemmin koetut keskenmenot"?! Siis missä välissä?
"tarjoilijanopinnot"? Voi tsiisus....
En halua morata Emmaa, ohjelman perusteella oli ihan symppis tyyppi ja suretti hänen puolestaan, olisikohan lähtenyt vauvan isän kelkkaan vaan siksi, kun ei kuvitellut teiniäitinä "kunnon" miehelle enää kelpaavansa? Toivottavasti saavuttaa tavoitteensa ja osaa tulevaisuudessa arvostaa itseään enemmän.
Voi tsiisus tätä ohjelmaa.
Asutaan pikkukaupungin lähiössä sekaisessa asunnossa, ei mitään koulutusta ja kaikilla lapsilla eri isät. Ei mitään tietoa äitien pyrkimisestä takaisin työelämään, sillä rahaa on kun kela ja sossu maksaa.
Eniten käy sääliksi näiden äitien lapset. Kukaan ei lapsista pyytänyt saada syntyä tuollaiseen perheeseen. Eikö kuvittelisi olevan näillä äideilläkin kamalat omatunnon tuskat, kun he varmasti itsekkin ymmärtävät että resurssit lapsen kasvattamiseen ovat aivan minimit. Ei mahdollisuutta maksaviin harrastuksiin, ei vanhempien optimaalista tukea koulunkäyntiin (todennäköisesti, sillä äidithän ovat kaikki jättäneet koulunsa kesken.) ja isät huitelee jossain ihan muissa kuvioissa.
Niin surullista, että Suomessa on menty siihen että jotkut nuoret naiset kuvittelevat lasten tekemisen helpoksi tieksi jäädä kotiin löhöilemään tekemättä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Asutaan pikkukaupungin lähiössä sekaisessa asunnossa, ei mitään koulutusta ja kaikilla lapsilla eri isät. Ei mitään tietoa äitien pyrkimisestä takaisin työelämään, sillä rahaa on kun kela ja sossu maksaa.
Eniten käy sääliksi näiden äitien lapset. Kukaan ei lapsista pyytänyt saada syntyä tuollaiseen perheeseen. Eikö kuvittelisi olevan näillä äideilläkin kamalat omatunnon tuskat, kun he varmasti itsekkin ymmärtävät että resurssit lapsen kasvattamiseen ovat aivan minimit. Ei mahdollisuutta maksaviin harrastuksiin, ei vanhempien optimaalista tukea koulunkäyntiin (todennäköisesti, sillä äidithän ovat kaikki jättäneet koulunsa kesken.) ja isät huitelee jossain ihan muissa kuvioissa.
Niin surullista, että Suomessa on menty siihen että jotkut nuoret naiset kuvittelevat lasten tekemisen helpoksi tieksi jäädä kotiin löhöilemään tekemättä mitään.
Täytyy vielä tähän lisätä, että äärettömän masentavaa myös että lapsen elämää pilataan jo kohdussa vetämällä kaksinkäsin röökiä, ilmeisesti ymmärtämättä mitä tuhoa tekee pienelle ihmisen alulle.
Vierailija kirjoitti:
Ei niillä ole omantunnon tuskia just siks kun ne EI ymmärrä, että omassa tilanteessa ois jotain kyseenalaista. Tosi usein tuo on ylisukupolvinen juttu, omakin lapsuudenperhe ollut mitä sattuu, ja ainoa malli elämälle on hällä väliä. Koskee koulutusta, työtä, parisuhdetta, lapsia, you name it. Todellakin veetuttaa miten paljon näitä tyyppejä on olemassa ja lasten puolesta itkettää. Täälläkin puolustetaan teiniäitejä tyyliin ”hyvä äiti lapsilleen”. Ihminen on jo niin pitkälle kehittynyt olio, että pelkän pottumuussin tarjoominen ei jälkikasvulle riitä, pitäs olla henkistäkin pääomaa ja tän sarjan mutseilla se on = 0.
Kyllä suretti näiden lasten vuoksi, jos omienkin. Mutta kukaan ei tänne pyydä syntyä.
Vierailija kirjoitti:
Ja röksä palaa...
Mahat pystyssä tupakkaa, joo.
Eikös tää Laura kertonut ekan isän olevan ihan täys alkoholisti? En kyllä olis mäkään sellasen ihmisen kanssa missään tekemisissä, ties kuinka vaarallinenkin vois olla niin itselle kuin lapsellekin. Tosta nuorimman lapsen isästähän se taas jakson lopussa selitti että isä saa kyllä tietenkin olla mukana lapsen elämässä, mut että hän ei ite kykene olemaan sen miehen elämässä, joten lapsen tapaamiset on järjestetty sen vuoksi lastenvalvojan kautta?
Ja tää Laura ainakin ohjelman omien sanojensa mukaan oli lopettanu röökaamisen loppuraskaudessa, ja kyllähän se neljän lapsen äitikin röökas. Miksi siis lyttäätte tätä Lauraa kauden lapsellisimmaksi äidiksi?