Millaisia ihmisiä asuu Helsingin hienostoalueilla?
Onko elämä siellä mukavaa? Siis tuolla kun kävelee esimerkiksi kantakaupungissa, niin noilla merenrannassa upeissa taloissa asuvilla ihmisillä, joilla on purjeveneet rannan pursikerhossa ja kristallikruunut kimaltavat asunnoista.
Kommentit (56)
Asun Helsingin kalleimmalla alueella. Täällä rappukäytävässä naapurintervehtimisprosentti on noin 25. Missään muualla ei ole ollut näin tylyjä naapureita. Muutama ystävällinen toki täälläkin asuu.
Vierailija kirjoitti:
Asun Helsingin kalleimmalla alueella. Täällä rappukäytävässä naapurintervehtimisprosentti on noin 25. Missään muualla ei ole ollut näin tylyjä naapureita. Muutama ystävällinen toki täälläkin asuu.
Mikä on se kallein? Kaskisaaressa ei ole kerrotaloja.Ihan vakavissani kysyn kun en jaksa googlata.Kaivopuisto ,Espanjan suurlähetystön naapurissa tms?
Mikael ja Metti Forssell. Autoina Mersut. Molemmilla akateeminen koulutus.
Mitä ihmettä Mersu tähän liittyy? Eihän normi Mersu ole sen kalliimpi kuin joku Mondeo.Sorry ohi aiheesta.
Voin kertoa ainakin sen minkälainen oma perhe on.
Isä on yrittäjä. Aloittanut nollasta ja nykyisin monimiljonääri. Suomenruotsalainen. Aika rauhallinen ja sosiaalinen. Tosi tiukkapipo ja vaativa. Kitsaskin joten lapsuus ei todellakaan ollut mitään kauniit ja rohkeat elämää. Talo oli vaan hieman hienompi kuin kavereilla. Muuten oli kyllä aika helvettiä koko lapsuus.
Äiti on sitten tuollainen näennäisen kohtelias. Huh huh sitä paskan puhumista kaikista tutuista niitten selän takana. Hirveä vertailu ja vahingonilo jos muilla ei mene hyvin. Isän kanssa varmaan meni aikoinaan naimisiin koska päätteli että siitä tulisi rikas joku päivä. Toisin sanoen ihan hirveä na rttu. En ymmärrä miten isä sitä sietää. Äiti on kantasuomalainen.
Veli on sellainen bisnessmies, tullut isäänsä. Ahne eikä ajattele muuta kun rahaa. Paiskii kovasti työtä, jopa oman terveydensä ja perhesuihteitten kustannuksella. Sen kakarat ovat tollaisii tyypillisiä hemmoteltuja pappa betalar suomenruotsalaisia. Tytär yrittää olla joku isokin blogi-instagram stara.
Sisko ei tee mitään. Kunhan elelee vanhempien rahoilla. Joku burnout sillä oli aikoinaan joten eipä siitä mihinkään työntekoon olisikaan.
Hienostoalueiden naiset ovat niin fiinejä, ettei edes karvat kasva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen 2 pikkusieluista Eiranrannan asukkia
Eiranrantaa ei saa laskea mukaan eiraan, ullanlinnaan jne.
Ei niin, koska Eiranranta tarkoittaa teollisuusalueelle pykättyjä rakennuksia. Hienostunut Eira on erikseen, samoin Ullanlinna.
Ideaalitilanteessa asuisin lähetystöalueella joko Eirassa tai Kaivopuistossa.
Rikkaita ja hyvätuloisia. Meidän talouden nettotulot on 11000 e/kk, mies tienaa nettona kymppitonnin ja minä osa-aikatyöstäni tonnin.
Krunassa asutaan, vuokralla asuvat opiskelijat ja nuoret aikuiset tuovat alueelle elämää. täällä on paljon suvussa kulkevia asuntoja, isoja asuntoja joita suku vuokraa opiskelijoille kimppakämpiksi ja perintörahoilla tai isukin sponssin/rahoituksen avulla ostettuja kämppiä. Se nyt on ihan selvää että tavisammateissa olevat tavismaisterit eivät saa pankista lainaa 800 000 euron perheasuntoa varten.
Parhaimmilla alueilla/taloissa Eirassa ja Ullanlinnassa on vain yhtä sukunimeä talonkirja täynnä. Muutama vuokrattu asunto voi olla joukossa, mutta muuten nämä asunnot eivät siirry suvun ulkopuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä eikä kiinnostakaan.
Mutta avasit kuitenkin ketjun ;)
Sanoin vaan mielipiteeni.
Ihan tavallinen perhe. Meillä kaksi akateemisesti koulutettua aikuista palkkatyössä. Äiti kotona nyt äitiyslomalla. Kaksi lasta. 200 neliötä Ullanlinnassa. Asunnon arvo noin 2 miljoonaa. Velkaa 800t euroa mutta osakkeita noin puolella miljoonalla. Nollasta on aloitettu säästäminen 13 vuotta sitten ja tähän on päästy ilman ulkopuolista apua. Palkka oli 30-vuotiaana noin 200-300t vuodessa, joka sijoitettiin kun menot olivat pienet, joten sillä saatiin rahat kasaan.
Vuodessa normaalit lomat ja kaksi viikon ulkomaanmatkaa. Aika kuluu lapsia hoidellessa ja töissä käydessä. Ihan sitä samaa lapsiperhearkea. Panostamme lapsiin minkä kerkeämme jotta he saavat kokemuksia. Elämä on onnellista.
Ainiin, autoa emme käytä (vaikka sellainen on). Käymme kärryillä jalan kaupassa Kasarmikadun S-marketissa tai lähi-Alepassa. Emme muutenkaan tee paljoa numeroa itsestämme. Toki kaverit ovat käyneet meillä kylässä, auto on tavallista hienompi ym. ja tietävät että tulemme mukavasti toimeen.
Star wars-porukkaa. Kuvittelevat että Forge Will Be With Them, kunhan pysyttelevät lähellä Lukea. Hei, ja lukuvarmistus oli 123. Its a sign.
Asun eteläisessä Helsingissä meren äärellä. Täällä on hyvät naapurit, naamat eivät vaihdu ja kaikki kunnioittavat toistensa yksityisyyttä. Olen asunut yli 30 vuotta näillä kulmilla, pois en muuttaisi. Ihanan rauhallista ja luonnonläheistä, erityisesti nautin isoista tonteista niin, ettei naapurit ole aivan vieressä. Olemme suurituloisia, mutta emme mitään kroisoksia.
Vierailija kirjoitti:
Ei Lauttasaari ole mikään hienoistoalue
Se on suhteellista. Keskiverto vauvafoorumilaiselle se on.
Sellaisia kuin vaikka minä? Tammisalo, isohko okt meren rannalla. Puutarha, vene omassa laiturissa, kolme asuinkerrosta, autotallit. Naapurissa esim. autokuski, lääkäreitä, sihteereitä, sairaanhoitajia, työttömiä, itse asiassa aika monenlaista väkeä. Itse olen ravintolapäällikkö, puoliso on projektikoordinaattori.
En tiedä mitä aloittaja odottaa, ollaan ihan tavallista väkeä. Samoin naapurit, ei mitään ihmeellistä. Tervehdimme oman kadun väkeä vaikka emme tuntisikaan (minä en tunnista ketään, hahmotushäiriö!) ja on täällä rauhallista ja siistiä, ei tarvi pelätä ulos lähtiessään. Pukeudumme huonosti kollageihin ja linttaan astuttuihin kenkiin, paitsi silloin kun on joku syy pukeutua hyvin. Puolisolla on korkea koulutus, minulla ei.
Olen duunariperheestä, mutta en ole koskaan pitänyt itseäni mitenkään "alempana" verrattuna kehenkään. En koe että olisin jotenkin itseäni parempien seurassa täällä kotikulmilla.
Kivaa on se, että jos työt loppuisi (mitä ne ei tee), pärjäisimme silti. Eli menee ihan hyvin.