Millainen ihminen vie asunnosta sokeripalatkin katosta?
siis täytyy olla mielenvikainen, sairas ja ahne
munko pitäs mennä kauppaan ostamaan uudet sokeripalat kattoon? en jaksa, en pidä siis valoja lainkaan, vuoteen en oo pitänytkään, tietokonneruudun valo riittää
Kommentit (75)
^Ai niin ja lisäys, tähän nykyiseen asuntoon jouduin hankkimaan tiskialtaan tulpan. Kuka lie senkin vienyt tai hukannut.
Vierailija kirjoitti:
^Ai niin ja lisäys, tähän nykyiseen asuntoon jouduin hankkimaan tiskialtaan tulpan. Kuka lie senkin vienyt tai hukannut.
Mä olen joskus heittänyt roskiin, kun on ollut niin kuiva ja koppura, josta on jo palojakin puuttunut, ettei sillä vedet altaassa pysyneet.
Vuojralainen vei kalustetusta asunnosta telkun kaapelijohdon. Hinta n. 3 euroa. Piti viedä kuitenkin.
Tietämätön ihminen saattaa viedä. Esim. itse nuorena likkana olen saattanut ottaa mukaani muuttaessa, koska en tajunnut mikä se on. En tosin muista että näin on käynyt, mutta helposti olis voinut käydä.
Kuinka monelta on viety ikkunanaukaisin?
Vastaus kysymykseesi: ainakin bättre folk ottaa kaiken mikä irti lähtee ja samalla hiukan toistenkin omaa. Se on kaikki kotiinpäin!
Jestas, jätät mitä jätät ja jos et jätä tai jätät liikaa niin eiköhän vuokranantaja ota yhteyttä :)
Ainahan paskapaperia voi jättää seuraavalle ja kiukaan kivetkin jättää saunojalle, mutta en mä mitään pipareita ostelisi :D
Jos on yksin muuttava nainen, jolla kolme puolituttua miestä, hyvän kaverin kavereita, on muuttoapuna, ei kaikki päätökset ole ihan tietoisia.
Siinä vaiheessa kun päivä on illassa, saattaa joku asuntoon kuuluva tavara lähteä mukaan, ja oma jäädä. Ei voi mitään. Kaikkea ei voi valvoa, koska vieraat ihmiset hoitavat muuton. Tärkeimmät asiat selvitellään muuton jälkeen.
Siis toin tämän näkökulman keskusteluun, jossa ihmiset öllöttelivät jotain 2 egen vessaharjaa, ei haitannut minua kun siistiin kämppään muutin ja sen siistin asukkaan nähnyt. Eri asia joku kaupungin epämääräinen asunto.
Jääkaappiin safkat ja kaljat niin on muuttajilla mukavaa 😊
Vierailija kirjoitti:
Sehän on vaarallinenkin, jos katosta roikkuu vaan ne johdot ilman sokeripalaa. Ottaako edellinen asukas vastuulleen, jos saat sähköiskun niiden puutteen vuoksi?
Aivan. Siellä katossa pelkät irralliset johdonpäät lepattivat, kun muutin ostamaani asuntoon. Myyjä sai myöhemmin sähkömiehen (-naisen) laskun kattopistokkeiden asennuksesta. Ja maksoi, kun oli ensin konsultoinut välittäjäfirman juristia.
:)
En jaksa lukea ketjua läpi mutta omassa työssäni olen lukenut papereista asukkaasta, joka vei mennessään lattialistat, pistorasiat, keittiön kiinteät kaapit, oven kahvat, takan, saunan lauteet ja kiukaan. Asiaa käsiteltiin oikeudessa.
Muuttaessani ensimmäiseen vuokrayksiööni Helsingin Hämeentielle vuonna 1991, edellinen vuokralainen oli kyllä jättänyt sokeripalan kattoon, mutta leikannut saksilla/puukolla lamppunsa johdon irti.
Myös puhelimen johto oli katkaistu leikaten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on vaarallinenkin, jos katosta roikkuu vaan ne johdot ilman sokeripalaa. Ottaako edellinen asukas vastuulleen, jos saat sähköiskun niiden puutteen vuoksi?
Taidat olla aika pitkä jos vahingossa huidot katossa olevia johtoja. Sähköt pitäisi joka tapauksessa ottaa pois uutta sokeripalaa laitettaessa/lamppua kiinnitettäessä.
Muuttaessa tulee kanneltua kookkaita huonekaluja ja tikkaitakin käytetään esim. seiniä tai kattoa maalatessa. Helposti siinä voi osua kuorittuihin johdonpätkiin. Eihän niiden tarvi kuin koskettaa toisiaan ja oikosulku on valmis
Meillä oli myös edellinen vienyt sokeripalat, mutta sentään laittanut sähköteippiä päihin. Asensin pistoketulpat itse, ei ole vaikea eikä kallis projekti, kun tietää mitä tekee, kahteen kohtaan piti pyytää sähkömies apuun kun lampun kattokupuun ei käynyt mikään muu kuin kiinteästi asennettava pistoke. Kylppärin valaisimesta oli lamput irrotettu ja pihalta viety betonilaatat istuskelualueelta! En jaksanut parkua, uusia sai rautakaupasta ja kustannus taisi olla satasen. Ihmettelen vaan mitä järkeä on roudata muuttolastissa 50 isoa laattaa, painavatkin hemmetisti...
Minä olen vienyt uunin pellit mukanani vuokra-asunnosta kun muutin pois. Olin itse ne sinne hankkinut, kun edellinen tai sitä edellinen tai vielä sitäkin edellinen asukas oli ne nyysinyt. En halunnut ottaa riskiä, että joudun seuraavassakin asunnossa miettimään uusien peltien hankkimista, jos oikein huono tuuri käy. Seuraava asukas sai hankkia omansa.
Verhonipsuja ei ole myöskään ollut yhdessäkään asunnossa, johon olen muuttanut, tässä nykyisessä ei ollut suihkuverhon nipsujakaan.