Millainen ihminen vie asunnosta sokeripalatkin katosta?
siis täytyy olla mielenvikainen, sairas ja ahne
munko pitäs mennä kauppaan ostamaan uudet sokeripalat kattoon? en jaksa, en pidä siis valoja lainkaan, vuoteen en oo pitänytkään, tietokonneruudun valo riittää
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Kerran oli viety saunasta kiuaskivet :)
Jos ne kivet oli jo niin rapautuneet, ettei kehdannut jättää enää niitä?
Tää on hauska ketju! Tätä lukiessa tajuaa, että jos itse pitää jotain asiaa ihan järkevänä muuton yhteydessä, niin seuraava voikin pitää sitä outona tai jopa ikävänä tekona. Itse en esim. suurin surminkaan halua käyttää kenenkään toisen vessaharjaa, kyllä haluan omani ostaa ihan itse! Ja minäkin vien verhonipsut verhoissa kiinni mukanani, JOS uudessa asunnossa on samanlainen ripustussysteemi kuin vanhassakin.
Samoin vein edellisestä asunnosta mukanani irrallisen jääkaapin pyökkisen puulaatikon - se oli erikseen ostettu ja siitä oli maksettu. Lisaäksi uudessa kodissa oli samanmerkkinen jäkästin jonne se sopi hyvin.
AndyMcCoys kirjoitti:
tuo kans sairasta etttä wc paperiakaan ei jätetä, entä kun sisäänmuuttajalle tulee paskahätä ja ei ole edes wc paperia tai on jossain muuttokuorman seassa?
Jätitkö itse entiseen asuntoon vessapaperia uudelle asukkaalle?
Vierailija kirjoitti:
Eikös palovaroitin oo yleensä vuokralaisen hommattava, joten voi viedä mennessään?
Yleensä mikään mikä on kiinteästi asennettu asuntoon, jää asuntoon. Vuokrasopimuksesta voi kukin tarkistaa. Meillä mm. rullaverhot piti jättää kun kattoon oli tehty reikiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AndyMcCoys kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asunnossa ei ollut sokeripaloja sillonkaan kun edellinen sinne muutti? Osti itse ja vei mukanaan...
Samanlainen ongelma kuin verhonipsut. Jätän itse aina nipsut seuraavalle vaikka koskaan ei nipsuja ole kun johonkin muutan. Minusta se on kuitenkin kiva jättää. Nyt muutin ja täällä ei ole kiskoja ollenkaan, vaan tangot, niin jätin kaikki ylimääräisetkin nipsut edelliseen kämppään.
tottakai verhojen nipsut pitää jättää, on se nyt sairasta viedä nekin mukana, miten jotkut on näin mielenvikaisia?
Koska verhojen nipsut lähtee pois samalla kun ottaa itse verhot alas? Takaisinko ne sinne kiskoon pitäisi yksitellen tunkea? En ole vuosikymmeniin vuokrakämpässä asunut, mutta aina on omistusasunnoissa nipsut kulkeneet mukana eikä niitä ole koskaan uuden asunnon kiskoissa ollut kiinni ehkä paria satunnaista sinne unohtunutta enempää. Ja käytettäessä nipsujen määrä riippuu ihan verhon leveydestä ja ne laitetaan verhoon kiinni ennen sen ripustamista kiskoon.
Tuo on ihan hyvä selitys. Mutta esimerkiksi kylppärin verhotangosta ne nipsut ei lähde noin. Jotkut vie nekin mukanaan.
Meillä ainakin suohkuverhon mukana tuli ne nipsut ja valmiina ei asunnossa ollut. Miksi siis olisin jättänyt omat nipsut muuttaessa pois kun itse niitä tarvitsin vielä?
Sehän on vaarallinenkin, jos katosta roikkuu vaan ne johdot ilman sokeripalaa. Ottaako edellinen asukas vastuulleen, jos saat sähköiskun niiden puutteen vuoksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AndyMcCoys kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asunnossa ei ollut sokeripaloja sillonkaan kun edellinen sinne muutti? Osti itse ja vei mukanaan...
Samanlainen ongelma kuin verhonipsut. Jätän itse aina nipsut seuraavalle vaikka koskaan ei nipsuja ole kun johonkin muutan. Minusta se on kuitenkin kiva jättää. Nyt muutin ja täällä ei ole kiskoja ollenkaan, vaan tangot, niin jätin kaikki ylimääräisetkin nipsut edelliseen kämppään.
tottakai verhojen nipsut pitää jättää, on se nyt sairasta viedä nekin mukana, miten jotkut on näin mielenvikaisia?
Koska verhojen nipsut lähtee pois samalla kun ottaa itse verhot alas? Takaisinko ne sinne kiskoon pitäisi yksitellen tunkea? En ole vuosikymmeniin vuokrakämpässä asunut, mutta aina on omistusasunnoissa nipsut kulkeneet mukana eikä niitä ole koskaan uuden asunnon kiskoissa ollut kiinni ehkä paria satunnaista sinne unohtunutta enempää. Ja käytettäessä nipsujen määrä riippuu ihan verhon leveydestä ja ne laitetaan verhoon kiinni ennen sen ripustamista kiskoon.
Tuo on ihan hyvä selitys. Mutta esimerkiksi kylppärin verhotangosta ne nipsut ei lähde noin. Jotkut vie nekin mukanaan.
Ihan itse olen ostanut kylppäriin uuden suihkuverhon ja nipsut siihen (tanko sentään oli jo entuudestaan) enkä todellakaan jätä niitä tähän vuokra-asuntoon, kun aikanaan muutan pois. Ihan periaatteesta!
Vierailija kirjoitti:
Jätän aina myös täyden vessapaperirullan ja roskapusseja. Vessaharjan vien mukanani, koska en halua itse koskea toisen vessaharjaan ja oletan että ei halua myöskään uusi asukas.
t. 4
Kuinka toimit jos pöntöön jää jarrutusjäljet käydessäsi vieraassa vessassa? Minä käytän sitä vessassa olevaa harjaa vaikka se ei olekaan oma.
Vien kaiken ostamani, muuttaessani pois asunnosta. Lukuunottamatta kiinteiden valaisimien lamput, sulakkeet ja vassapaperi.
Aina lähtiessä asuntoon, oli sitten vuokra tai omistus, jätetään ainakin seuraavat: valo kattoon ainakin eteiseen, talvi- ja kelirikkoaikaan pieni kynnysmatto etuovelle ja veskiin WC-paperirulla ja harja. Omista fiiliksistä riippuen voi jättää myös onnentoivotuksen ja piparipurkin uudelle asukkaalle.
Vierailija kirjoitti:
Aina lähtiessä asuntoon, oli sitten vuokra tai omistus, jätetään ainakin seuraavat: valo kattoon ainakin eteiseen, talvi- ja kelirikkoaikaan pieni kynnysmatto etuovelle ja veskiin WC-paperirulla ja harja. Omista fiiliksistä riippuen voi jättää myös onnentoivotuksen ja piparipurkin uudelle asukkaalle.
Olisi pitänyt jättää ostamani 300 euron kattovalaisin seuraavalle vuokralaiselle eteiseen vai? Mitä oikein höpiset?
Joka ikiseen asuntoon oon joutunu ostamaan uudet verhonipsut. Mulla kun on valitettavasti käynyt sellainen säkä, ettei vanhat käy uuden asunnon kiskoihin. Tosi tympeetä etsiä kissojen ja koirien kanssa oikeanlaisia. Entiseen kämppään ei löytynyt sopivia koskaan, eikä verhoja juurikaan voinut liikutella tästä syystä. Sokeripalat olen vienyt jos olen ne ostanutki ja uudessa asunnossa ei niitä ole ollut. Muutamaan kämppään olen kyllä laittanut sekä sokeripalat, että kannet ja pistokkeet, ettei tarvitse johtojen kanssa enää pelata.
Vierailija kirjoitti:
Entä kun kohdalle osuu veemäinen ja nipo vuokranantaja, joka laskuttaa siivouskulut kynnysmatosta ja piparipurkista?
Muutin vasta pois vuokra-asunnosta ja irtisanomisen yhteydessä sain pitkän listan asioista, jotka piti olla kunnossa. Listassa oli mm. ei saa jättää mitään omia tavaroita asuntoon, vain avaimet tiskipöydälle, muuten vähennetään siivous- ja poisvientikulut takuuvuokrasta. Ja oli ihan mainittu, että tarkoittaa siis ihan vessa- ja tiskiharjaakin. Ei kyllä tullu mieleenkään jättää mitään, mutta pitihän se asunto moneen kertaan tarkistaa, ettei vahingossakaan ole unohtanut jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi pitänyt jättää ostamani 300 euron kattovalaisin seuraavalle vuokralaiselle eteiseen vai? Mitä oikein höpiset?
Siihen jätetään tietenkin se lamppu minkä se edellinen asukas jätti silloin kun sä muutit sisään.
we-spuges-need-each-other kirjoitti:
entäs se mielisairas joukko joka vie myös wc-harjan? voi elämä
Ei ole mitään oksettavampaa, kuin vanhan asukkaan paskanen harja. Hyi helvata. Sen ymmärrän, jos jättää vessapaperia vähän rullaan, mutta että harjakin. YÖKS.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan se noin 5 euron vakiovalaisin, joka on ollut asunnossa sen rakentamisesta lähtien ja jonka jokainen vuorollaan kaivaa lähtiessään takaisin paikoilleen, samalla kun irroittaa sen satojen eurojen arvoisen itse ostamansa valaisimen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätän aina myös täyden vessapaperirullan ja roskapusseja. Vessaharjan vien mukanani, koska en halua itse koskea toisen vessaharjaan ja oletan että ei halua myöskään uusi asukas.
t. 4
Kuinka toimit jos pöntöön jää jarrutusjäljet käydessäsi vieraassa vessassa? Minä käytän sitä vessassa olevaa harjaa vaikka se ei olekaan oma.
Vien kaiken ostamani, muuttaessani pois asunnosta. Lukuunottamatta kiinteiden valaisimien lamput, sulakkeet ja vassapaperi.
Käytän sitä, tietysti. Tarkoitin niin, että en halua itselleni käyttöön kenenkään vanhaa vessaharjaa. En halua putsata harjan telinettä, jos se ei ole oma. Eli roskiin lentää, jos sellainen asunnosta löytyy kun muutan.
Viemällä omani mukanani säästän seuraavalta roskiin viemisen vaivan.
Ennen sanottiin tuhkatkin pesästä, nykyään sokeripalatkin katosta.
Vierailija kirjoitti:
AndyMcCoys kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinkki: verhot tietenkin pestään ennen muuttoa eikä ripusteta likaisena uuteen asuntoon.
Klipsit irrotetaan ennen verhojen pesemistä ja laitetaan takaisin verhotankoon.
Oikeastaan millään muulla ei minulle ole väliä, kunhan on jonkunlainen rulla vessapaperia jätetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen jätetään tietenkin se lamppu minkä se edellinen asukas jätti silloin kun sä muutit sisään.
Asunnossa ei ollut yhtään kattovalaisinta kun siihen muutin. Uusissa asunnoissa on valmiina eteisessä valo, mutta noissa 30-luvulla rakennetuissa ei todellakaan ole mitään valmiina. Jos olisin halunnut jättää seuraavalle valon, olisi pitänyt käydä asiakseen ostamassa tai jättää oma kallis valaisin.
Mä oon asunu kahdessa eri vuokrayhtiön asunnossa. Molemmissa vuokranantaja hommasi varoittimen, mutta itse piti vaihtaa paristo.