Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen vie asunnosta sokeripalatkin katosta?

AndyMcCoys
03.09.2018 |

siis täytyy olla mielenvikainen, sairas ja ahne

munko pitäs mennä kauppaan ostamaan uudet sokeripalat kattoon? en jaksa, en pidä siis valoja lainkaan, vuoteen en oo pitänytkään, tietokonneruudun valo riittää

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina lähtiessä asuntoon, oli sitten vuokra tai omistus, jätetään ainakin seuraavat:  valo kattoon ainakin eteiseen, talvi- ja kelirikkoaikaan pieni kynnysmatto etuovelle ja veskiin WC-paperirulla ja harja. Omista fiiliksistä riippuen voi jättää myös onnentoivotuksen ja piparipurkin uudelle asukkaalle.

Olisi pitänyt jättää ostamani 300 euron kattovalaisin seuraavalle vuokralaiselle eteiseen vai? Mitä oikein höpiset?

Ei vaan se noin 5 euron vakiovalaisin, joka on ollut asunnossa sen rakentamisesta lähtien ja jonka jokainen vuorollaan kaivaa lähtiessään takaisin paikoilleen, samalla kun irroittaa sen satojen eurojen arvoisen itse ostamansa valaisimen.

Asutko Suomessa? Oon kolme kertaa muuttanut ihan uuteen vuokra-asuntoon eikä koskaan oo ollu mitään vakiovalaisinta katossa. Ihan itse oon saanut ostaa valaisimen jos en tykkää olla pimeässä.

Vierailija
42/75 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta, uusi sellainenhan maksaa jopa pari euroa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muutin juuri. Vanhaan asuntoon jätin paketillisen ostamiani varasulakkeita, vessaharjan ja vajaan vessapaperirullan. Suihkuverhon renkaat ostin itse joten ne vein mukanani. Verhonipsut oli valmiina joten ne jätin. Palohälyttimet oli minun joten otin mukaan, samoin kaikki kattolamput sillä niitä ei ollut lainkaan valmiina. Sokeripaloja ei ollut vaan valmiit pistokepaikat.

Vierailija
44/75 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä olisi asiallista jättää lamputkin suoraan kattoon, mitä niitä aina viemään mukana

Vierailija
45/75 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä muutin juuri. Vanhaan asuntoon jätin paketillisen ostamiani varasulakkeita, vessaharjan ja vajaan vessapaperirullan. Suihkuverhon renkaat ostin itse joten ne vein mukanani. Verhonipsut oli valmiina joten ne jätin. Palohälyttimet oli minun joten otin mukaan, samoin kaikki kattolamput sillä niitä ei ollut lainkaan valmiina. Sokeripaloja ei ollut vaan valmiit pistokepaikat.

Yööök. Oliko vessaharja kenties jo valmiiksi kämpässä kun sinne muutit, kerta sen sinne jätit? Mua ällöttää edellisen asukkaan jäljiltä jo vessan käyttäminenkin ilman kunnon kuurausta ja pesua, saatika että joutuisin käytettyjä vessaharjoja nostelemaan suoraan roskikseen.

Vierailija
46/75 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää jättäkö asuntoon käytettyä vessaharjaa. Vessapaperia voi toki jättää mutta eiköhän jokainen huolehdi asiastaan itse ;) ei ole mielestäni kansalaisvelvollisuus jättää vessapaperia vessaan tai talouspaperia keittiöön mutta onhan se huomaavaista.

No kenenkään jättämiä pipareita en söisi ja verhonipsut olen hankkinut aina itse, joten ne kulkevat verhoissa mukana. Ikinä ei ole asunnossa ollut verhonipsuja valmiina. Kiinteät valaisimet ja lamput jätetään seuraaville ja tietty proput, jajos asunnossa on ollut jätettyjä valaisimia niin olen ne laittanut takaisin poismuuttaessani. Harvoin on ollut sama maku.. viimeksi taisi makuuhuoneessa olla vaaleanpunainen laskostettu plafodi omg ja varsin vaikea säilyttää tämä alkuperäinen varastossa vekkejä ruttaamatta kun varjostimen halkaisija oli toista metriä.

Jos on ärsyttävä vuokranantaja niin sanoin lähtiessäni, että valitettavasti häädin sokeritoukat jo silloin muuttaessani mutta eiköhän ne palaa pian takaisin kun ei käytä hetkeen mitään myrkkyjä.

Vierailija
47/75 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän uuteen asuntoon muuttaessa järkevä pakkaa esim. sankoon vessapaperia, käsipyyhkeen, tiskiainetta ja siivousvälineitä, mikä viedään asuntoon ensimmäisenä. Lisäksi juomaa ja evästä. En odota, että asunnossa olisi mitään. 

Kaikki, minkä itse on asuntoon ostanut, ja mitä ei tullessa ollut, on ihan ok viedä lähtiessään mukanaan. Palohälyttimen jätin edelliseen asuntoon, vaikka se oli uudehko, koska ostin sen rikkimenneen tilalle. En muutenkaan jättäisi asuntoa tyhjilleen ilman palovaroitinta. 

Vierailija
48/75 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä saata käyttää edellisen vessapaperiakaan. Tiedä mikä siel on asunu ja missä paperi kierinyt.

Kai nyt jokainen tajuaa valon ja paperin pakata muuttosiivoukseen. Ihan pistokkeellinen lamppu on ollut mukana, niin näkee sit kattoon asentaa lamput.

Vierailija
49/75 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä oot just tollanen edellinen asukas jota vihaan. Jätät haisevaa roskaa, mutta viet tarpeellisen, koska "ostin itse". Ostithan sä sen vessaharjankin varmaan itse, miksi et sitä vienyt/heittänyt roskikseen? Mikset maksatuttanut vuokranantajalla tuota palovaroitinta?

Vierailija
50/75 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa täytyy vuokralaisen muuttaa koko keittiökaapisto ja tiskialtaat sekä uunit. Tosin siellä saa asentaa kai itse jos tietää mitä tekee. Eli keittiö on vuokralaisen. Asunnot vuokrataan pääsääntöisesti kai ilman keittiökalusteita. Eli helppo on muutto suomessa jos tarvii vain sokeripalat ostaa.

Vierailija
51/75 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan mitään jätä, mitä olen itse ostanut. En kuitenkaan ota myöskään mukaani mitään ylimääräistä. Vessaharjan jättäminen on pelkästään ällöttävää. Ihan kiva ajatus se vessapaperinkin jättäminen, mutta itse en käyttäisi edes hädässä. 

Vierailija
52/75 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös palovaroitin oo yleensä vuokralaisen hommattava, joten voi viedä mennessään?

Yleensä mikään mikä on kiinteästi asennettu asuntoon, jää asuntoon. Vuokrasopimuksesta voi kukin tarkistaa. Meillä mm. rullaverhot piti jättää kun kattoon oli tehty reikiä.

Rullaverhot olivat sinun, jos ne olit itse ostanut. Ei pelkkien reikien tekeminen seiniin muuta niiden omistusoikeutta. Sitten jos vuokranantaja on maksanut ne, tai olet saanut vuokranalennusta sen hinnan verran niin sitten ne jäävät asuntoon.

Vierailija
53/75 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan mitään jätä, mitä olen itse ostanut. En kuitenkaan ota myöskään mukaani mitään ylimääräistä. Vessaharjan jättäminen on pelkästään ällöttävää. Ihan kiva ajatus se vessapaperinkin jättäminen, mutta itse en käyttäisi edes hädässä. 

Ai kauheeta, sulla on varmaan julkisissa vessoissakin omat vessapaperit mukana, kun ikinä ei tiedä kuka on käyttänyt sitä rullaa ennen sua.

Vierailija
54/75 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän uuteen asuntoon muuttaessa järkevä pakkaa esim. sankoon vessapaperia, käsipyyhkeen, tiskiainetta ja siivousvälineitä, mikä viedään asuntoon ensimmäisenä. Lisäksi juomaa ja evästä. En odota, että asunnossa olisi mitään. 

Kaikki, minkä itse on asuntoon ostanut, ja mitä ei tullessa ollut, on ihan ok viedä lähtiessään mukanaan. Palohälyttimen jätin edelliseen asuntoon, vaikka se oli uudehko, koska ostin sen rikkimenneen tilalle. En muutenkaan jättäisi asuntoa tyhjilleen ilman palovaroitinta. 

Juuri näin tekee järkevä ja fiksu muuttaja.

Vierailija
55/75 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksassa täytyy vuokralaisen muuttaa koko keittiökaapisto ja tiskialtaat sekä uunit. Tosin siellä saa asentaa kai itse jos tietää mitä tekee. Eli keittiö on vuokralaisen. Asunnot vuokrataan pääsääntöisesti kai ilman keittiökalusteita. Eli helppo on muutto suomessa jos tarvii vain sokeripalat ostaa.

Me ostettiin keittiönkaapistot edelliseltä vuokralaiselta ja sen on näköisetkin :(  Kämppään kuuluu sentään parhaat päivänsä nähnyt kaasuhella-uuni-yhdistelmä. Jääkaappi-pakastin, astianpesukone jne. ostettu tietenkin itse.

Kiinteitä kaappeja ei ole missään, eli myös vaatekaapit ostetaan ja asennetaan itse tai eletään ilman. Myöskään verhotankoja ei ole, vaan jokainen kiinnittelee itse, irrottaa lähtiessään ja pakkeloi reiät umpeen.  Käytännössä mahdotonta asentaa itse vanhoihin asuntoihin, kun siellä voi olla kymmeniäkin pakkeloituja reikiä.  Tästä voinee päätellä, että sokeripaloja ei todellakaan ole.

Vierailija
56/75 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AndyMcCoys kirjoitti:

tuo kans sairasta etttä wc paperiakaan ei jätetä, entä kun sisäänmuuttajalle tulee paskahätä ja ei ole edes wc paperia tai on jossain muuttokuorman seassa?

Fiksu muuttaja huolehtii, että uuteen asuntoon tulee heti käyttöön vessapaperia, pesuaineita, puhdistusvälineitä, omat hygieniakamppeet ja vaihtovaatteet. Ei sillä, kyllä minäkin olen jättänyt vessapaperirullan uusille asukkaille, mutta muuttajan oma moka jos ei sitä muista tuoda.

Vierailija
57/75 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on vaarallinenkin, jos katosta roikkuu vaan ne johdot ilman sokeripalaa.  Ottaako edellinen asukas vastuulleen,  jos saat sähköiskun niiden puutteen vuoksi?

Taidat olla aika pitkä jos vahingossa huidot katossa olevia johtoja. Sähköt pitäisi joka tapauksessa ottaa pois uutta sokeripalaa laitettaessa/lamppua kiinnitettäessä.

Vierailija
58/75 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä luoja teidän ja teidän henkenne kanssa.

Vierailija
59/75 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon muuttanu paljon, mutta en oo kyllä koskaan kuullu/nähny/edes älynny vessapaperia jättää vessaan.. Sehän tulee ekana asuntoon ja lähtee viimesenä pois.

Vierailija
60/75 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli aika vastottain saneerattu kohde. Eli katoissa oli ne rasiat, joihin valaisin vain tuikataan pistokkeineen. Mut kahdesta huoneesta oli riivitty niin huolella, että sähkäri joutui käymään 😒

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi