Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Odottamattomin/kammottavin/yllättävin/kummallisin ikinä saamasi lahja?

Vierailija
06.12.2007 |

Kommentit (104)

Vierailija
1/104 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulupaketin joka sisälti: kahvipaketin, irrallaan olevia tuikkuja (pelkkiä kynttilöitä siis) 5kpl ja kaksi vessapaperirullaa (paketistaan poistettuja).

Joo, anoppi on nuuka.

Vierailija
2/104 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla lusikat alennuksessa jossain...

Niin ja samaiselta naiselta sain joku kerta lahjaksi jotain halpahalli alennusalushousuja kokoa XXL (oma kokoni on M).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/104 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

anopilta ja miehen sukulaisilta siis on tullut Yves Rocherin ilmaislahjoja useampikin, lisäksi seinäkalenteri, jota ilmaiseksi Yliopiston Apteekissa jaettiin. Sai hieman hymyilyttämään =) Yritän aina yrittää saada keskustelua aikaiseksi tästä lahja-asiasta (" mitäs te tarvitsisitte joululahjaksi" tms) mutta ikinä ei tule vastakaikua ja saammekin mieheni kanssa noin kymmenen pakettia kumpikin (+lapsi 20 pakettia) kaiken maailman sälää. Usein on mukana jotain aika arvokastakin, astioita tms. mutta aivan väärää sarjaa ja väriä. Harmittaa sitten kun osa menee suoraan kirpputorille ja osan käyn vaihtamassa hiljaa tammikuussa. Pitäisi kai suoraan yrittää sanoa että ei se pakettien määrä enää näin kolmekymppisenä ole tärkeää...

Vierailija
4/104 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

loisteputken.

Miehen kaverillä on lamppufirma.

Vierailija
5/104 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

halpahallin kahviastiaston, jossa oli 5 kuppia ja 6 aluslautasta.

Lapsemme sai miehen veljeltä joululahjaksi muovisen lastensetin, jossa oli lautanen ja haarukka. Pakkaus oli rikkinäinen ja siinä oli tyhjä lusikanpaikka. Lahjanostaja kehui jälkeenpäin, että oli saanut halvalla sen rikkinäisen puutteellisen pakkauksen :D

Ja tämä samainen velipoika ostaa joka joulu itselleen runsaasti lahjoja, paketoi ne ja yllättyy iloisesti kun hän itse joulupukin vaatteissa tuo ne itselleen.

Vierailija
6/104 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko vittuilua, mutta veikkaan että on.

Olen tamperelainen ja viime jouluna sain anopilta taulun, jossa kuva Turun tuomiokirkosta. Se taulu meni pikimmiten kaapin perälle ja siellä pysyy.

Yks joulu sain anopilta kengänkillotussienen. Anoppi kehui että maksoi vaan 2,5 euroa =(

Synttärilahjaksi sain siltä jumppatossut mallia " satiiniset balettitossut" , ikää mulla 33 v....

Ja lista on loputon.

Lapsille ostaa aina lahjaksi liian pieniä vaatteita. Kysyy kyllä koon, mutta ostaa aina yhtä tai kahta kokoa liian pintä ettei ole turhaa " kasvuvaraa" . Tämä tietää sitä että vaatteet menee uutena Huutikseen koska ovat valmiiksi liian pieniä, mä en ilmoita niihin kasvuvaroja anopille.

Vierailija
7/104 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuvillainen, löysä lörppänä, violetti, jossa jotain pieniä kuvioita. Halvin, mitä kaupasta löytyy. Kamala!

Vierailija
8/104 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostin sohvan ja vauvalle vaunut

Vierailija
9/104 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Puuvillainen, löysä lörppänä, violetti, jossa jotain pieniä kuvioita. Halvin, mitä kaupasta löytyy. Kamala!

Vierailija
10/104 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja tämä samainen velipoika ostaa joka joulu itselleen runsaasti lahjoja, paketoi ne ja yllättyy iloisesti kun hän itse joulupukin vaatteissa tuo ne itselleen.

Vierailija
11/104 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidiltä esim saa aina jotakin outoa joululahjaksi:

-käytettyjä tahriintuneita vaatteita

-vessapaperia

-kuolleen serkkuni vanhoja kasetteja (kaiken lisäksi musiikkia, josta en pidä, eikä meillä edes ole kasettisoitinta)

-yves rocherin ilmaislahjoja

-äidin vanhoja astioita

-jotakin krääsää kirpputorilta (todella kulunutta ja vanhaa)

-jne jne

Isäni naisystävältä saamme jatkuvasti kirpputorilta ostettuja lahjoja (tyyliin joka toinen päivä tai kerran viikossa). Hän ostaa mm.:

-pojallemme liian isoja/pieniä TYTTÖJEN vaatteita (kassikaupalla)

-minulle jotakin kamalia paitoja/takkeja tms, joita en tarvitse

-jne

Vierailija
12/104 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

isän naisystävä tuo myös vanhaa ruokaa meille, esim kerran toi valmislasagnea, josta oli syöty osa...

Mummoni ostelee minulle mummokalsareita...

Vierailija
13/104 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

isän naisystävä tuo myös vanhaa ruokaa meille, esim kerran toi valmislasagnea, josta oli syöty osa...

Mummoni ostelee minulle mummokalsareita...

Meillä kerran unohtui jääkaappiin paketti jauhelihapihvejä, päiväys meni yli toista viikkoa ja veimme ne anoppilaan koiralle. Mutta, ei puhettakaan että koira olisi ne saanut, anoppi ja hänen aikamiespoikansa söivät ne saman tien itse.

Vierailija
14/104 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lapsille ostaa aina lahjaksi liian pieniä vaatteita. Kysyy kyllä koon, mutta ostaa aina yhtä tai kahta kokoa liian pintä ettei ole turhaa " kasvuvaraa" . Tämä tietää sitä että vaatteet menee uutena Huutikseen koska ovat valmiiksi liian pieniä, mä en ilmoita niihin kasvuvaroja anopille.

Miksi et ala ilmoittaa sitä kasvunvaraa niihin vaatteisiin? Kun ilmoitat pari kokoa liian ison koon ja anoppi ostaa sitten pari kokoa pienempää niin vaatteethan on sopivia.. :)

En itse muista saaneeni koskaan mitään ihan kamalan järkyttävää, mutta siskoni sai kerran ala-asteen pikkujoulussa lahjaksi puhelinluettelon. Siis niitä paksuja tiiliskiviä, joita jaetaan ilmaiseksi joka vuosi. :) Nykyisin naurattaa koko juttu, mutta voitte kuvitella, millaiset tunteet pienellä tokaluokkalaisella on tuollaisen lahjan saatuaan.. Mitä lie lahjanantaja ajatellut.

Vierailija
15/104 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Joskus on vaikea tunnistaa onko joku huumorimies ja hölmöläinen :-)

Vierailija
16/104 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkää ilmeisesti yli kaiken pakettien paketoimisesta, koska aloittaa sen jo kesällä ja sitten niitä kertyy kymmeniä jouluun mennessä. Ja tyyliin " määrä korvaa laadun" .

Sisältö aika mielenkiintoista esim. yhtenä jouluna kauniisti paketoituna:

-lokakuinen Seura-lehti

-pieni pussi euroshopperin kuivattuja luumuja

-n. euron sukkahousut avatussa paketissa, aivan väärää kokoa

-valkoinen kirjiltu paita kokoa xl (oma kokoni s), mies tunnisti paidaksi, jonka anoppi oli ostanut yli 10v aiemmin lomareissulla

-kissanruokaa (kissamme oli kuollut pari kuukautta aiemmin)

-lapsellemme oli paketoitu miehen vanha kummilusikka ja iso kasa kirppisvaatteita, joiden koot välillä 62 - 140.

Vierailija
17/104 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

=) Paketteja tulee kymmeniä ja täynnä mitä uskomattominta kamaa, periaattella " mitä enemmän paketteja, sen parempi"

Vierailija
18/104 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä on ihan hulvattomia!!!

tässä omia kokemuksia:

- mummoni rakastaa pieniä halpoja lahjoja, ostaa kasan tiimarin esim. vaaleanpunaisia tuikkukuppeja ja antaa niitä sitten aina yhden kullekin. Lopputuloksena on kasa erilaisia tuikkukuppeja.

- joka vuosi erilainen itsetehty tyyny jota ei voi pestä, yleensä tilkuista ommeltu

- äidiltäni tosi pienet rantaläpsyt varvasmallia 7kk vauvalle joka ei osaa seistä tai 110cm mekko samanikäiselle;0)

- anopilta miehelle psykedeelisillä kuvioilla painetut polyester kalsarit miehelle, näitä tulee joka vuosi eikä mies käytä kalsareita

- anopilta erivärisiä kylpypyyhkeitä miehelle ja minulle. Yritin vaihtaa mutta kyllä pojalla pitää kuulemma olla vaaleansininen pyyhe!!!

Vierailija
19/104 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yllättävimpänä mieleen lapsuudesta se, kun sain halpisbarbin joululahjaksi. Olin toivonut barbieta, ja odotin pitkään sitä oikeaa barbieta, ja pettymys oli tosi kova. Taisin vielä kommentoida tosi kärkevästi ja pahoittaa vanhempien mielen :(. Mutta jotenkin lapsuudesta asti olen pitänyt kaikesta hillitysta, tyylikkäästä, kaikki halpis on kammottavaa..

Muita mieleenjääneitä on ollut yksi kappale jotain halpispyyhettä, pitsihörhellys olohuoneen tyynynpäälliset, yves rocherin voimakkaan tuoksuinen hajuvesi, vanhat taloussuklaalevyt ja liian isoja halpissukkia jne jne.

Vierailija
20/104 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häälahjoja:

Aterinsetti, kahdelletoista lusikat, haarukat, veitset, kahvilusikat, lisäksi kakkulapio, pari iso tarjoilulusikkaa ja kauhaa. Kiva muuten, mutta olivat mallia " krumeluuri" , kullattua ja oikein röpelöistä tyyliä. Ei konepesua. Ei todellakaan meidän tyyliä. Lisäksi saimme toisen atrerinsetin, joka oli ensinnäkin meidän tyylinen ja vieläpä laajempi, joten tuo toinen odottaa edelleen käyttämättömänä laatikossaan (6,5 vuotta häistä) sitä, että jos meillä joskus on kesämökki.

Puinen soikion muotoinen " taulu" , jossa kaksi peikkoa sydänten ympäröimänä. Ei sitten laitettu seinälle. Meni kirpputorille.

Anopilta saatuja:

Tupaantuliaislahjaksi 8kpl koboltinsinistä halpa-halli lasia, joiden suuaukot oli niin vänkyrät, ettei niitä voinut laittaa kuivauskaappiin alassuin ollenkaan, heiluivat ja hutjuivat. Ja olivat siis ihan silminähden vinot! Meni suoraan lasinkeräykseen, ei kehdannut edes kirpparille viedä. Samaan syssyyn tuli joku outo enkelipatsas, iso noin 40cm korkea, jotain massaa se oli ja pastellisävyillä maalattu. Järkyttävä kapine, jota pidin työhuoneen hyllyllä pari vuotta inhoten sitä aina... Sitten vahingossa vein sen kirpparille ;)

Joululahjaksi kehhystetty ilmakuva miehen " kotitalosta" . Ok, kiva juttu. Ei todellakaan ole seinälle laitettu! Mies ehti asua tuossa talossa muutaman vuoden ennen omilleen lähtöään, ei siis lapsuuttaan ole siellä viettänyt eikä tunnesidettä muodostanut. Lisäksi anoppi tietää tasan tarkkaan, että meillä ei ole mitään turhaketta esillä, kaikki taulut ja kuvat on kehystetty toisiinsa sopiviksi ja kaikin puolin on tyylikästä.

Joululahjaksi minulle halpa hallin tuikkukippo, miehelle 500mk rahaa. Anopin kiusaksi mies ojensi rahakuoren minulle (kuoressa _vain_ mieheni nimi) ja sanoi, että " meillä vaimo hoitaa nämä raha-asiat" =) Anoppi siis tiesi silloin jo, että meillä on miehen kanssa täysin yhteiset rahat. Pelkäsi vissiin, että vaimo hassaa kaiken ja mies raukka jää puille paljaille. Asia vaan meinaa olla päin vastoin.

Näitä olisi varmaan paljon muitakin, mutta nämä tuli ekana mieleen.