Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perittiin kesämökki

Vierailija
03.09.2018 |

Kun kerron asiasta, harva on iloinen puolestamme, huomaan kateutta. Me ollaan aika köyhiä eikä ikinä ois voitu ostaa tollastakaan. Vaikka aika vaatimaton se on, sellainen ei mukavuuksia, paitsi sähkö.
Miksi toisten puolesta on niin vaikea iloita? Aidosti. Minäkin toimin niin.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ilostuin. Onhan siinä tosin kulujakin kuten kiinteistövero ja tiemaksu. Mulla tuskin olisi varaa mökkiä omistaa mutten sentään kateellinen ole heille joilla on.

Vierailija
2/55 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko kuitenkin olla, että asia on muille neutraali, sellainen 'vainiin sehän on mukavaa'-asia?

Ei mua ainakaan erityisemmin muiden mökit kiinnosta, ellei tietty minua kutsuta sinne kylään, joka tietty olisi mukavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ulkopuolisten pitäisi iloita teidän mökistä?

Vierailija
4/55 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko kuitenkin olla, että asia on muille neutraali, sellainen 'vainiin sehän on mukavaa'-asia?

Ei mua ainakaan erityisemmin muiden mökit kiinnosta, ellei tietty minua kutsuta sinne kylään, joka tietty olisi mukavaa.

Lisään vielä, että voi myös olla ettei ihmiset oikein tiedä pitäisikö kuitenkin pahoitella kun perinnön saaminen yleensä tarkoittaa läheisen kuolemaa.

Vierailija
5/55 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! Minäkin osittain perin ja osittain ostin (siskoni ulos) kesämökin ja oman saaren vuosi sitten. Mukavuudet on vähissä, aurinkosähkö on ja kaasulla toimii jääkaappi ja hella. Ulkohuussi. Keittiöstä vesi menee, muttei tule kuin ämpärillä järvestä (tiskivesi jne) ja mantereen puolella olevasta kaivosta (juomavesi).

Rakastan tätä paikkaa! Olin muutaman vuoden vanha, kun tämä rakennettiin 70-luvun alussa ja olen viettänyt täällä lähes kaikki kesäni.

Jotkut voivat olla kateellisia, mutten minä sillä päätäni vaivaa. Onneksi parhaat ystävät ovat iloinneet kanssani ja tulleet mielellään käymään.

Nauttikaa tekin mökistänne täysin rinnoin, ja unohtakaa kitkerät kateelliset tyypit.

Vierailija
6/55 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei varmaan tarkoita mitään "ulkopuolisia" vaan läheisiään ja ystäviään. Joiden olettaisi toivovan hänelle kaikkea hyvää ja iloitsemaan mukana.

Mutta siis: kiva juttu ap, nauttikaa tulevasta mökkeilystänne!

Vierailija
7/55 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin tuollainen on "ihan kiva" asia, tosin kaikki eivät edes halua perintömökkiä - meillä oli tällainen tilanne. Kaikki halusivat perinnön mieluummin rahana.

Kaikilla meillä sisaruksilla oli jo omat kesäpaikat, isän ja äidin mökkiä ei oikein kukaan halunnut lisäksi mutta toisaalta siitä ei raskittu luopuakaan kun olivat sen itse rakentaneet ja kovan työn tehneet ja hirsimökki on hyvässä kunnossa järven rannalla. Siskoni sitten suostui sen vähän pitkin hampain ottamaan kun heillä on jo oma kesäpaikka toisaalla.

Että ei oikein tiedä onko se kiva vai ei :) Eikä käy kateeksi.

Vierailija
8/55 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäville tai muille läheisille rakkaille ihmisille tapahtuvista mukavista asioista on aika yleistä iloita yhdessä. Siis jos ollaan oikeasti ystäviä tai muuten läheisiä.

Etkö sinä iloitse ystävällesi syntyvästä vauvasta, hänen saamastaan uudesta työpaikasta tai hänen perimästään kesämökistä?

Vierailija
9/55 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistuttaisin, että kesämökin hoito on melko työläistä ja esimerkiksi itselläni on mökki ja se on jäänyt melko vähälle käytölle. pihassa asuu vielä saatana minkki eikä sitä saa tappaa haittaeläimenä.

mites ois minkille tapporaha

Vierailija
10/55 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, onko varaa perintöveroon?

Vierailija
11/55 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

muistuttaisin, että kesämökin hoito on melko työläistä ja esimerkiksi itselläni on mökki ja se on jäänyt melko vähälle käytölle. pihassa asuu vielä saatana minkki eikä sitä saa tappaa haittaeläimenä.

mites ois minkille tapporaha

Loukuta se ja vie muualle tai tapa, kuka siitä saa tietää.

Vierailija
12/55 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi iloitisin siitä, että mökki tuo teille todennäköisesti enemmän huolta kuin iloa? Perintövero, kiinteistövero, tie, yms maksuja.

Vierailija
13/55 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei varmaan tarkoita mitään "ulkopuolisia" vaan läheisiään ja ystäviään. Joiden olettaisi toivovan hänelle kaikkea hyvää ja iloitsemaan mukana.

Mutta siis: kiva juttu ap, nauttikaa tulevasta mökkeilystänne!

Kyllä minä pidän ulkopuolisina niitä jotka ei mökkiä omista.

Meillä tuollainen mökki jossa ei ole mukavuuksi juuri ole on. Siellä on ihan mukava viettää aikaa, mutta kyllä minusta kuulostaisi hyvin ahdistavalta jos esim. veljeni tulisi puhumaan siitä miten mukavaa se on kun teillä on tollanen mökki ja voitte viettää siellä aikaa. Saattaisin ehkä ajatella hänen olevan siitä kateellinen. Vaikka veljeni ei tuollaisia puhukaan, hän silti ihan varmasti on tyytyväinen siitä että minä olen onnellinen johtui se mökistä tai jostakin muusta.

Vierailija
14/55 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea! Minäkin osittain perin ja osittain ostin (siskoni ulos) kesämökin ja oman saaren vuosi sitten. Mukavuudet on vähissä, aurinkosähkö on ja kaasulla toimii jääkaappi ja hella. Ulkohuussi. Keittiöstä vesi menee, muttei tule kuin ämpärillä järvestä (tiskivesi jne) ja mantereen puolella olevasta kaivosta (juomavesi).

Rakastan tätä paikkaa! Olin muutaman vuoden vanha, kun tämä rakennettiin 70-luvun alussa ja olen viettänyt täällä lähes kaikki kesäni.

Jotkut voivat olla kateellisia, mutten minä sillä päätäni vaivaa. Onneksi parhaat ystävät ovat iloinneet kanssani ja tulleet mielellään käymään.

Nauttikaa tekin mökistänne täysin rinnoin, ja unohtakaa kitkerät kateelliset tyypit.

Mä olen kateellinen sulle jo tämän viestin perusteella. Koska itse menetin täsmälleen samanlaisen paikan perintöriitojen takia. Minäkin rakastin sitä niin.

Mutta ei mua tosiaan yleensä ihmisten mökit hetkauta. Vähän epäilen, että ap tulkitsee ihmisten reaktiot väärin. Monet ajattelevat myös, että mökki on vain työleiri ja ylimääräinen kulu.

Vierailija
15/55 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellinen siitä, että joutuisin todennäköisesti ottamaan lisää lainaa, että selviäsin perintöveroista?

Vierailija
16/55 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, onko varaa perintöveroon?

Alkeelliset vanhat mökit ei kovin arvokkaita monesti ole, joten vero jää usein varsin pieneksi. Mulla oli vain joitain satasia. Hyvin oli varaa näin työttömänäkin.

Vierailija
17/55 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti teillä on varaa maksaa tiemaksut ja matkustaminen sinne mökille. Kiinteistövero tuskin on hirveä summa, mutta meno sekin.

Onko mökin käärmetilanne mikä? Hyttysiä oli vähän tänä kesänä. Nauttikaa te! Itse en niin mökkeilyä kaipaa, asun maalla. Käärmeitä ei ole tässä meidän tontilla koskaan  ollutkaan, hyttysiä yleensä on.

Vierailija
18/55 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis joku läheinen kuoli, saitte köyhinä uutta pakollista maksettavaa noin 800 e/v ja läheisten pitäisi iloita?

Vierailija
19/55 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kerron asiasta, harva on iloinen puolestamme, huomaan kateutta. Me ollaan aika köyhiä eikä ikinä ois voitu ostaa tollastakaan. Vaikka aika vaatimaton se on, sellainen ei mukavuuksia, paitsi sähkö.

Miksi toisten puolesta on niin vaikea iloita? Aidosti. Minäkin toimin niin.

Vielä voitte iloita - muistakaa vain, että kiinteistövero rapsahtaa joka vuosi. Ja sitten se mökin sähkölasku on pari-kolmesataa euroa vuodessa, vaikka sähköä ei käyttäisi kilowattiakaan.

Mökiltä ei voi katkaista sähköjä samalla tavalla kuin kerrostaloasunnosta, sähköyhtiöstä tulevat nimittäin sitten repimään johdot pois kokonaan (tästä kysyin aikanaan Suur-Savon Sähköltä kun jatkuva sähkönsiirtomaksu oli yli 80 euroa kolmen kuukauden välein ja halusin päästä halvemmalla).

Eli kuluja, kuluja, kuluja. Toivottavasti nyt sitten vähävaraisinakin pystytte iloitsemaan tuosta rahareiästä...

Vierailija
20/55 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi iloitisin siitä, että mökki tuo teille todennäköisesti enemmän huolta kuin iloa? Perintövero, kiinteistövero, tie, yms maksuja.

Jos ystävät itse iloitsee mökistään, miksi sinä et kykenisi siihen vaan miettisit jotain kiinteistöveroja, josta et edes tiedä paljonko se on? Pikku maksuja, iso ilo!