Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018

Kommentit (8881)

Vierailija
1641/8881 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusipää kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

dippi kirjoitti:

Vaikuttaa ihan hyvältä parilta tähän asti

Voi herran jumala! Akateeminen ihminen kaipaa kumppaniltaan ennen kaikkea henkistä antia, virikkeitä, haasteita, keskusteluja. Ei Sinillä ja Vesalla ole mitään mahdollisuuksia, ei mitään yhteistä. 

Tämä totuus loistaa ulospäin majakan lailla, enkä ymmärrä, miten joku ei voi olla näkemättä sitä.

Suomi on täynnä DI - sairaanhoitaja-pareja. Täynnä.

Sairaanhoitaja on amk, Sini on amis. Ja vielä stereotyyppinen amis. Pullukka, tyylitajuton ja yksinkertainen.

Milläs koulutustasolla sun kaltaiset pikkusieluiset kusipäät on?

Huomattavasti korkeammalla. Ei ole tarvinnut mennä moisiin ohjelmiin, vaan olen fiksuna, koulutettuna ja huoliteltuna normaalipainoisena löytänyt kumppanin ihan omasta takaa. Onnellisesti naimisissa jo 25 vuotta.

Et huutelisi tällä palstalla, jos olet fiksu koulutettu akateeminen.

Vierailija
1642/8881 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista, miten eri tavoin ihmiset tulkitsee samaa jaksoa.

Itse pidän tällä hetkellä Siniä ja Vesaa kaikkein vahvimpana yhdessä jatkajana. Minusta heillä on mennyt tosi hyvin ja normaalisti. Minä taas näen heillä sitä kemiaa, mitä osa täällä sanoi ettei olisi. Enkä näe heidän koulutuksia liian erilaisina. Meilläkin minä olen hoitoalalla, mies on teknisellä. Ajattelussa on suuriakin eroja, silti ollaan oltu 21 vuotta yhdessä.

En ole huomannut Sinissä ja Vesassa yhtään mitään sellaista, mikä voisi tulla esteeksi suhteen jatkumisen kannalta. Iloa ja huumoria ja pilkettä mielestäni on tosi hyvin ja tasapainoisesti.

Rosaa ymmärrän, koska itse olen suurten muutosten edessä samanlainen, tunteet heittelee. Sanoin miehelleni kihlajaisiltanani, että mun pitää olla hetki yksin yms. Ihan hyvältä vaikuttaa tämäkin pari, mutta noi Rosan mielialaheittelyt kyllä pistää haasteita kehiin. Ne vaatii mieheltä paljon ja Rosa itse saattaa tehdä hätiköityjä päätöksiä niiden takia. Tästä syystä se on mielestäni vähän 50-50 jatkaako tämä pari... Mulla itselläni noi mielialaheittelyt on parisuhteessa se kaikkien suurin haaste.

Heikki ja Miina... Kääntynyt niin päin tilanne, että nyt Heikki aikalailla hyväksyy Miinan ja Miina alkaa olla epäilevä Heikkiä kohtaan. Alkuunhan oli ihan päinvastoin. Tosi mielenkiintoisia tyyppejä molemmat ja sitoutumishalut kohdillaan. Voi tulla kuitenkin ei-niin-helppo suhde tästä pidemmän päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1643/8881 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusipää kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

dippi kirjoitti:

Voi herran jumala! Akateeminen ihminen kaipaa kumppaniltaan ennen kaikkea henkistä antia, virikkeitä, haasteita, keskusteluja. Ei Sinillä ja Vesalla ole mitään mahdollisuuksia, ei mitään yhteistä. 

Tämä totuus loistaa ulospäin majakan lailla, enkä ymmärrä, miten joku ei voi olla näkemättä sitä.

Sairaanhoitaja on amk, Sini on amis. Ja vielä stereotyyppinen amis. Pullukka, tyylitajuton ja yksinkertainen.

Huomattavasti korkeammalla. Ei ole tarvinnut mennä moisiin ohjelmiin, vaan olen fiksuna, koulutettuna ja huoliteltuna normaalipainoisena löytänyt kumppanin ihan omasta takaa. Onnellisesti naimisissa jo 25 vuotta.

Pikavilkaisijana: kyllä on ihmeellistä keskustelua täällä aiheesta. Positiivinen ohjelma: autetaan vakavan parisuhteen etsimisessä ihmisiä jotka apua kokevat tarvitsevansa. Ohjelma toteutettu Suomessa varsin kivasti ainakin kun vertaa nopeisiin pätkiin mitä olen ulkomaisista vastaavista nähnyt.  Tämä keskustelu taas näyttää olevan paljon luokattomampaa. Räävitään ihmisten ulkonäöt, tehdään hurjia päätelmiä lyhyiden klippien perusteella ihmisten luonteista ja älykkyyksistä. Ja sitten tämä älytön "akateeminen keuliminen". Dosenttina häpeän näitä yhteiskunnan toivoja jotka luokittelevat ihmiset koulutuspohjan perusteella, älykkyys ja viisaus ei ainakaan näytä asuvan samoissa päissä. Hieman viisaampi lähestymistapa olisi rauhassa tutkia millaisia ihmisiä ja pareja näistä ohjelman hahmoista muodostuu, tajuta tuotantoyhtiön tarve rakentaa erilaisia draaman kaaria jotka tekevät leikkaamalla materiaalia, ymmärtää, että näemme vain sen mitä tuotantoyhtiö haluaa meille näyttää. Ja ottaa koko juttu hieman kevyemmin - näille ihmisille tuo on totista totta, meille viihdettä josta parhaimmillaan opimme jotain itsestämme, emme näistä pareista.

Vierailija
1644/8881 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pidän tällä hetkellä Siniä ja Vesaa kaikkein vahvimpana yhdessä jatkajana. Minusta heillä on mennyt tosi hyvin ja normaalisti. Minä taas näen heillä sitä kemiaa, mitä osa täällä sanoi ettei olisi. Enkä näe heidän koulutuksia liian erilaisina. Meilläkin minä olen hoitoalalla, mies on teknisellä. Ajattelussa on suuriakin eroja, silti ollaan oltu 21 vuotta yhdessä.

En ole huomannut Sinissä ja Vesassa yhtään mitään sellaista, mikä voisi tulla esteeksi suhteen jatkumisen kannalta. Iloa ja huumoria ja pilkettä mielestäni on tosi hyvin ja tasapainoisesti.

Rosaa ymmärrän, koska itse olen suurten muutosten edessä samanlainen, tunteet heittelee. Sanoin miehelleni kihlajaisiltanani, että mun pitää olla hetki yksin yms. Ihan hyvältä vaikuttaa tämäkin pari, mutta noi Rosan mielialaheittelyt kyllä pistää haasteita kehiin. Ne vaatii mieheltä paljon ja Rosa itse saattaa tehdä hätiköityjä päätöksiä niiden takia. Tästä syystä se on mielestäni vähän 50-50 jatkaako tämä pari... Mulla itselläni noi mielialaheittelyt on parisuhteessa se kaikkien suurin haaste.

Heikki ja Miina... Kääntynyt niin päin tilanne, että nyt Heikki aikalailla hyväksyy Miinan ja Miina alkaa olla epäilevä Heikkiä kohtaan. Alkuunhan oli ihan päinvastoin. Tosi mielenkiintoisia tyyppejä molemmat ja sitoutumishalut kohdillaan. Voi tulla kuitenkin ei-niin-helppo suhde tästä pidemmän päälle.

Muuten samaa mieltä, mutta en näe Miinan varsinaisesti epäilevän Heikkiä. Hänhän sanoi, että heillä on kemiaa ja paljon yhteistä. Miina on epävarma, koska huomasi Heikin alkureaktion, joten laittoi itsekin sen takia hieman jarruja päälle. Mutta koska Heikki jo hiffasi vaimonsa upeuden ja on alkanut näyttämään arvostustaan häntä kohtaan, niin uskon Miinan epävarmuuden myös kohta karisevan. Kohta Miina uskaltaa taas heittäytyä enemmän, kun näkee, että Heikki on yhtä lailla tosissaan mukana jutussa. 

Vierailija
1645/8881 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on totta että jaksoa voi tulkita hyvin eri tavalla. Kaikki mitä me televisiosta näemme on kuitenkin vain murto-osa siitä miten parit ovat oikeasti toistensa kanssa tekemisissä. Kameran läsnäolo jo muuttaa monien ihmisten käytöstä.

-

Sinistä ja Vesasta välittyi minulle rauhallinen kuva. Eivät hötkyile romanssilla tai muulla. Tämä voi olla vain positiivinen asia, sillä yleensä nuot suin päin pussaamaan lähteneen (tyyliin Rosa ja Eetu) ovat olleet varmoja häviäjiä. Siinä mielessä Sini ja Vesa pelaavat fiksusti.

-

Koulutustasoerot yms. ei ole este, tai jos on niin se este on lähinnä jomman kumman korvien välissä. Toki se näkyy tilastoissa että suurin piirtein saman tason omaavat kohtaa toisensa, mutta edelleen, se ei ole ongelma. 

-

Akateemisuus vs. taviksisuus, vastakkain asettelu on naurettavaa ja lapsellista. Vaikea uskoa että aikuiset ihmiset täällä palstalla jaksavat moista vääntää. Kynäniskoja ja rasvakäsiä, molempia tarvitaan tässä yhteiskunnassa yhtä paljon.

Vierailija
1646/8881 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vimeiseen lauseeseen: tarvitseeko suhteen olla aina niin helppo? Itse mennessäni naimisiin tiesin, ettei tule erityisen helppoa, mutta toisaalta on se sitten  antoisaakin kun vähän nähdään vaivaa erilaisten luonteidemme yhteensovittamisessa :)

Ajattelen, että yksi avioliiton tärkeä tehtävä on kasvattaa sen osapuolia ihmisinä. Siksi minun on edes vähän vaikea ymmärtää, voiko tosi helppo suhde olla tottakaan. Vai mennäänkö siinä pintaliitona, syvällisiä asioita vältellen?

Vierailija
1647/8881 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

El bimbo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis voitasko jo jättää jankkaus, pitääkö akateemisesti koulutetulla olla aina (muuten liiton käy kalapten) akateemisesti koulutettu puoliso, amis-taustainen ei voi ottaa puolisokseen esim. lääkäriä (aivan sama kumpi on nainen ja kumpi mies).  Siis ei todellakaan ihme, että Suomessa sinkkuja piisaa.. Sillä ei pitäs olla paskan väliä, kyllä ne on muut asiat, jotka pitäs ratkasta puolison valinnassa..

Oppiarvoista viis, mutta kyllä sillä nyt on vähän väliä, jos toinen haluaa keskustella kvanttiteoriasta ja toinen Kardashianeista :). Aika äkkiä tulee rajat vastaan, ja juttuseuraa alkaa etsiä muualta.

Juuri näin. Kyllä sen kumppanin pitää olla samalla aaltopituudella.  Vesa yritti jossain vaiheessa heittää keskusteluun jotain tieteellistä faktaa, mutta Sini oli aivan ymmällään

Niinpä.

Eikä edes se tieteellisyys, mutta kun Sinillä tuntuu ohjelman perusteella olevan selkeitä puutteita ihan yleissivistyksessä...

Esimerkiksi prost-sanaa hän ei ollut koskaan ilmeisesti kuullut aiemmin?

Jatkuva ”ymmällään oleminen” ja väkinäinen tekonauru jolla yritetetään epätoivoisesti täyttää tyhjiä hetkiä ja peittää omaa hermostuneisuutta ei lupaile hyvää.

En ollut kuullut minäkään. Olen tuplamaisteri.

Vierailija
1648/8881 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisimmät parit jotka jatkaa (ykkönen todennäköisimmin, kolmonen epätodennäköisimmin):

1. Miina ja Heikki

Tällä hetkellä näyttää, että heidän juttunsa toimii parhaiten.

2. Vesa ja Sini

Sinin kuvauksissa Ensitreffit alttarilla sivustolla lukee "Sini pelkää olleensa aiemmissa suhteissaan liian mukautuvainen ja kiltti. Hän pelkääkin, että kumppani menettää kiinnostuksensa, kun ei saa hänestä tarpeeksi kipakkaa vastusta."

Vesa taas sanoo "Vesa toivoo parisuhteensa kehittyvän kumppanuuden, huumorin ja arjen rakkaudenosoitusten kautta. Hän ei halua asettaa puolisolle liian tiukkoja vaatimuksia tai luoda mielikuvia, vaan ottaa tämän vastaan sellaisena kuin tämä on."

Miksi tuo ei voisi toimia?

3. Rosa ja Eetu

Rosan kuvauksessa Ensitreffit alttarilla sivuilla lukee "Vahvatahtoinen Rosa kokee, että hänellä on aiemmin ollut tapana jyrätä kumppaninsa suhteissa ja hän toivoo, että tuleva kumppani ottaa välillä ohjat." Onko Eetusta tähän?

Vierailija
1649/8881 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi parit itse eivät puhu älykkyydestä vaan huumorista? Kehuvat että on huumoria. Entä onko tarpeeksi älykkyyttä? Miksi sitä ei kehuta tai miksi sen puutetta ei valitella?

Vierailija
1650/8881 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusipää kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

dippi kirjoitti:

Siis mistä olet löytänyt kumppanin, omasta takaa, tarkoittaako sukulaista tms.? Ja ei normaalipainoinen ole vielä mitään, pitää olla tiimalasi ja hoikka. Sinulla on käynyt säkä että on ollut sopiva sukulainen ottamassa. Tämä on vitsi, älä loukkaannu.

Vierailija
1651/8881 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten samaa mieltä, mutta en näe Miinan varsinaisesti epäilevän Heikkiä. Hänhän sanoi, että heillä on kemiaa ja paljon yhteistä. Miina on epävarma, koska huomasi Heikin alkureaktion, joten laittoi itsekin sen takia hieman jarruja päälle. Mutta koska Heikki jo hiffasi vaimonsa upeuden ja on alkanut näyttämään arvostustaan häntä kohtaan, niin uskon Miinan epävarmuuden myös kohta karisevan. Kohta Miina uskaltaa taas heittäytyä enemmän, kun näkee, että Heikki on yhtä lailla tosissaan mukana jutussa. 

Miinan ja Heikin keskustelua on kiva kuunnella. Miina käytti Heikistä jopa sanaa vekkuli. Se nauratti, mutta varmaan Heikki on sellainen. 

Vierailija
1652/8881 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon kovasti Siniin ja Vesan jatkavan yhdessä vaan yksi asia särähti korvaan häämatka-jaksossa. Vesa siinä puheli, että " kyllä tää hääreissulle lähteminen on siisti juttu, varmaan siistein juttu tässä koko matkassa.." tms.

Tuli ihan mieleen, että kokeeko Vesa tämän vain yhden kesän kokeiluna, jossa aiempien kausien tavoin on eri vaiheita alttarilta loppukysymyksiin. Vai mistä Vesa voisi tietää että juuri se muutaman päivän hääreissu tulee olemaan siisteintä koko loppuelämän yhteisellä matkalla.. vai miten te tulkitsitte tuon?

Vierailija
1653/8881 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten oli leikattu se kohtaus, jossa Miina ja Heikki olivat häämatkallaan ravintolassa ja Miina kysyi Heikiltä "Mitä mietit?" ja Heikki vastasi "Katson sinua" ja Miina vastasi siihen "Tässä mä oon". Tai jotenkin suurin piirtein noin. Minusta siinä oli jotain aika herkkää, ikään kuin olisivat olleet rehellisinä ja paljaina, aitoina toisilleen. Jos oli taitavasti leikattu/käsikirjoitettu/lavastettu/näytelty kohtaus niin hyvin vedetty, mutta jos oli todellista ja totta niin iso peukku tältä katsojalta! Ei tarvita mitään pusipusi ja halihali lässynlässyä romanttiseen vaaleanpunaiseen höttöön kiedottuna, suurien unelmien ja haaveiden kuorrutuksella vaan se riittää, että kaksi ihmistä kohtaa ja näkee toisensa.

Vierailija
1654/8881 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon kovasti Siniin ja Vesan jatkavan yhdessä vaan yksi asia särähti korvaan häämatka-jaksossa. Vesa siinä puheli, että " kyllä tää hääreissulle lähteminen on siisti juttu, varmaan siistein juttu tässä koko matkassa.." tms.

Tuli ihan mieleen, että kokeeko Vesa tämän vain yhden kesän kokeiluna, jossa aiempien kausien tavoin on eri vaiheita alttarilta loppukysymyksiin. Vai mistä Vesa voisi tietää että juuri se muutaman päivän hääreissu tulee olemaan siisteintä koko loppuelämän yhteisellä matkalla.. vai miten te tulkitsitte tuon?

Katsoin ohjelmaa muuta tehdessäni, ja mietin kanssa: Sanoiko hän noin, kuulinko oikein edes?

Ja mitä se Vesan suusta tarkoitti?

Vierailija
1655/8881 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häämatka kevyttä ja mukavaa tutustumista, kunnes arki tulee vastaan haasteineen? Realismia

Vierailija
1656/8881 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

El bimbo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis voitasko jo jättää jankkaus, pitääkö akateemisesti koulutetulla olla aina (muuten liiton käy kalapten) akateemisesti koulutettu puoliso, amis-taustainen ei voi ottaa puolisokseen esim. lääkäriä (aivan sama kumpi on nainen ja kumpi mies).  Siis ei todellakaan ihme, että Suomessa sinkkuja piisaa.. Sillä ei pitäs olla paskan väliä, kyllä ne on muut asiat, jotka pitäs ratkasta puolison valinnassa..

Oppiarvoista viis, mutta kyllä sillä nyt on vähän väliä, jos toinen haluaa keskustella kvanttiteoriasta ja toinen Kardashianeista :). Aika äkkiä tulee rajat vastaan, ja juttuseuraa alkaa etsiä muualta.

Juuri näin. Kyllä sen kumppanin pitää olla samalla aaltopituudella.  Vesa yritti jossain vaiheessa heittää keskusteluun jotain tieteellistä faktaa, mutta Sini oli aivan ymmällään

Niinpä.

Eikä edes se tieteellisyys, mutta kun Sinillä tuntuu ohjelman perusteella olevan selkeitä puutteita ihan yleissivistyksessä...

Esimerkiksi prost-sanaa hän ei ollut koskaan ilmeisesti kuullut aiemmin?

Jatkuva ”ymmällään oleminen” ja väkinäinen tekonauru jolla yritetetään epätoivoisesti täyttää tyhjiä hetkiä ja peittää omaa hermostuneisuutta ei lupaile hyvää.

En ollut kuullut minäkään. Olen tuplamaisteri.

Oikeasti?! Huhhuh. Itsekin tuplamaisterina ihmettelen suuresti jos näin tosiaan on.

Toisaalta, tässä sen näkee, ettei kattava yleissivistys ja älykkyys tarkoita kirjatietoa tietyltä spesifiltä alalta. On eri asia olla älykäs kuin viisas. Parhaassa tapauksessa henkilö on molempia, huonossa ei kumpaakaan.

Vierailija
1657/8881 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi parit itse eivät puhu älykkyydestä vaan huumorista? Kehuvat että on huumoria. Entä onko tarpeeksi älykkyyttä? Miksi sitä ei kehuta tai miksi sen puutetta ei valitella?

Jospa älykkyyttä on testattu jo hakuvaiheessa.

Vierailija
1658/8881 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytöntä tämä akateemisten kunnioitus Suomessa. Muut eivät ole mitään ja yliopiston käyneet joitain puolijumalia. Olen itse sairaanhoitaja ja sekä entinen mieheni että nykyinen ovat akateemisia ja erittäin korkeassa asemassa olevia. Kummasti olen kuitenkin näin duunarinaisena kelvannut (ammattikorkeakouluhanei ole mitään suurimmanosan mielestä täällä av:lla) näillekkin. Tiedän monta kympin oppilasta jotka ovat sairaanhoitajia. Aviomieheni on erittäin fiksu ja omaa mielettömän yleissivistyksen mutta ei ole sosiaalisesti kovinkaan lahjakas. Eri tapahtumissa ja juhlissa hän katselee minua ihaillen kun keskustelen vieraidenkin ihmisten kanssa mistä tahansa, saan muut ihmiset rentoutumaan ja teen tilanteesta hauskemman. On itsekkin sanonut että ihailee sosiaalista älyäni ja sitä, kuinka saan ihmiset rentoutumaan ja avautumaan minulle.

Palatakseni tähän keskustelun pääaiheeseen, tämä matikanopettaja ja lähihoitaja tulevat varmasti hyvin juttuun keskenään eikä ammatit kerro ihmisestä juuri mitään.

Vierailija
1659/8881 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusipää kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

dippi kirjoitti:

Sen fiksuuden kanssa vaikuttaisi olevan vähän niin ja näin.

Vierailija
1660/8881 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusipää kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

dippi kirjoitti:

Hieno suoritus noin veemäiseltä, onneksi olkoon vaan :D

ohis

Ketju on lukittu.