Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018
Kommentit (8881)
Vierailija kirjoitti:
Raivostuttavaa, että Heikki on alkanut vaikuttaa aika seksikkäältä.
Eniten se noista mieheltä näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomio blogin kuvista:Rosalla ei ole sormusta sormessaan.
.
Viimeinen postaus.
.
Rosa: Onneksi lähipiiristäni löytyy suunnistaja, joka tsemppaa harjoituksissa.
.
Eetu harrastaa suunnistusta.
Oi ihanaa <3 Nyt mä uskon tähänkin pariin! Varmasti tämä on se huikea kasvutarina, josta Dundekin puhui! Rosa kehittyy ja oppii hallitsemaan ja hillitsemään tunteitaan, ja Eetu tsemppaa <3
Eetu ei suunnista vaan se oli Vesa joka suunnistaa. Lähipiiriin kuuluvana voin kertoa, että Eetu ja Rosa päätyivät eroon jo ennen kauden loppua.
Ja sää lähipiiriin kuuluvana paljastit loppuratkaisuuden koska?
Juu eiköhän ole trolli. Muuten olis tosi törkeää "lähipiiriltä".
Ihan samaa ajattelin, että todella uskottava 'lähipiiriläinen', joka tulee tänne paljastelemaan asioita nimimerkin turvin. Osasta on hauskaa heittää vähän löylyä kiukaalle keskustelussa kuin keskustelussa, ja porukat alkaa hirveän spekuloinnin ja 'no niinhän mä sanoin' ja että kumpi laittoi homman poikki jne. Lol :).
Vierailija kirjoitti:
Ohjelman tuotanto toimii moraalittomasti. Se on hyväksynyt ohjelmaan ainakin jo Aliisan ja Rosan, joiden henkinen tasapaino ei riitä ohjelmaan. Kummallekin naiselle näytti tulevan yllätyksenä, mihin he ryhtyivät. Kumpikin reagoi voimakkaasti jo hyvin alussa, mikä kertoo siitä, etteivät he aavistaneet, mihin ryhtyivät.
Kun on kyseenalaista, kannattaako avioliiton arvoa halveksua tällaisella ohjelmalla, niin vähintään tuotannon pitäisi pystyä seulomaan hakijoista pois ihmiset, jotka eivät ole henkisesti valmiita kohtaamaan ohjelmassa esiin nousevaa todellisuutta.
Kyllähän tuo nyt on ihmismielillä leikkimistä. Kun siellä on psykologikin joukossa, niin luulisi löytyvän edes jonkinlaista ammattietiikkaa. Tuotannolla pystytään haavoittamaan nuorta mieltä vakavasti. Jokin tolkku näihin valintoihin pitäisi saada.
No katsos kun tämä on tosi-tv:tä: jokaiselle jotakin. Mukaan otetaan yksi pariskunta edustamaan romanttista rakkautta ja prinssi-prinsessa -höttöä sitä kaipaaville katsojille. Kyseessä on kuitenkin JÄRJESTETTY AVIOLIITTO ehtaan kehitysmaatyyliin ja sitten ollaan hämmästyneitä, kun sitä romanttista rakkautta ei synnykään. Lisäksi kilpailijat (kyllä, kirjoitin niin) ovat todennäköisesti liian vanhoja enää rakastumaan, koska tutkimusten mukaan ihmisolento rakastuu vain 1-2 kertaa elämänsä aikana ja nämä kerrat on tuhlattu jo ajat sitten nuoruuden hairahduksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Viimeinen postaus.
.
.
Oi ihanaa <3 Nyt mä uskon tähänkin pariin! Varmasti tämä on se huikea kasvutarina, josta Dundekin puhui! Rosa kehittyy ja oppii hallitsemaan ja hillitsemään tunteitaan, ja Eetu tsemppaa <3
Eetu ei suunnista vaan se oli Vesa joka suunnistaa. Lähipiiriin kuuluvana voin kertoa, että Eetu ja Rosa päätyivät eroon jo ennen kauden loppua.
Täällä on joku(jotkut?) haukkunut Rosaa heti alusta asti kiihkeästi ja ollut kykenemätön näkemään, että Eetu ei ehkä vastaakaan kaikkien miesihannetta. Varsinkaan Rosan, joka nimenomaan toivoi miestä, joka ei jää tossun alle, vaan on tomerampaa sorttia.
Eetu vaikuttaa hyvin lapsenomaiselta vielä. Ilmeisesti siirtynyt suoraan äidin helmoista siskon luo asumaan. Missä vaiheessa itsenäistynyt? Tuntuu, ettei hän oikein vastaa Rosan miestoiveita ja Rosan epävarmuus ja ahdistus on siis ihan loogista. Siksi hänen totaalinen mollaaminen tuntuu yliampuvalta.
Veikkaan, että Eetun lähipiiristä joku on nyt katkera, kun homma ei toiminutkaan (Rosa ei innostunut vaan alkoi katumus ja epävarmuus näkyä jo häämatkalla) ja tullut tänne mustamaalaamaan ja kääntämään yleistä mielipidettä Rosaa vastaan.
Jos tämä on totta, niin pahuksen kakaramaista toimintaa alkaa vetää heti tutustumisvaiheen alussa liinoja kiinni antamatta toiselle ja myöskin itselle mahdollisuutta kasvaa ja sopeutua uuteen tilanteeseen. Ei edes tässä konseptissa saa mitään mittatilaustyönä tehtyä ihmistä, vaan hyvän aihion, loppu on kovaa työtä missä molempien pitää olla valmiita oppimaan, joustamaan ja hyväksymään epätäydellisyys tänään.
No niinpä. Eikä lapsellisesti tuijottaa "minun miesihannetta", ja jos hääamun jälkeisenä päivänä tuntuu pahalta, ni sitten ei enään yritetäkään, vaan syytetään ettei toinen vain vastaa miesihannetta.
Pahus, nuohan meni naimisiin, ihan oikeasti ovat avioliitossa! Silloin pitää "hieman" enemmän antaa sitä siimaa toiselle ja itsellekin. Tutkia toista ja itseään, ja lähteä sillä asenteella, et yritetään tosissaan ainakin se 5vk!
Mutta nämän on vain spekulaatioita, luulen että joku puijasi meitä.
Rosa ei ole suoraan niin sanonut. Mutta voi olla, että Eetu ei vastaa sitä, jos miettii Rosan esittämiä toiveita. Ja se saattaa vaikuttaa heidän väleihinsä. Jos toinen haluaa hyvin järjestelmällistä arkea, jossa rutiinit (paljonko on aikaa työlle, urheilulle, ystäville ja pariskunnan yhdessäololle) ovat ehdottoman tärkeitä ja toinen on vähän niin ja näin (vrt. Petri ja Mari), niin totta kai se vaikuttaa heidän suhteeseensa. Sen takia on omituista haukkua toinen ihminen täysin, ihan kuin hän tekee lähtökohtaisesti jotakin väärin, vaikka kyse on vain erilaisista elämäntavoista ja persoonista.
Lisäksi täällä on hehkutettu paljon Eetua täydellisenä tapauksena ulkonäöllisesti ja persoonaltaan. Eli oletetaan, että jos Eetu ei kelpaa, niin sitten siinä toisessa ihmisessä on yksioikoisesti jotakin vikaa ja häntä saa haukkua, koska Eetuhan on täydellinen.
Mutta unohdetaan, että ihmisillä on erilainen maku ja erilaiset tarpeet ja odotukset. Monelle Eetu todellakaan EI OLISI täydellinen ulkonäöllisesti eikä persoonaltaan ja hänen kanssaan ei haluaisi olla parisuhteessa. Ei hänessä sinänsä välttämättä mitään vikaa ole, mutta hän ei vain olisi kaikkien unelmamies. Ja se ei tarkoita, että se toinen ihminen on jotenkin väärässä ja ansaitsee totaalisen lyttäämisen. Hänellä vain on erilaiset tarpeet.
No voi olla tai ei voi olla. Onneksi parien muodostus on annettu asiantuntijoille, eikä tälle vauva.fi parviälylle. Nyt se perustuu edes jonkinlaiseen analyysiin, eikä näihin velloviin mutu -tuntumiin :).
Vierailija kirjoitti:
Olipa kaunis näköala Miinan asunnosta, kelpaisi! :)
Joo, Vanhankaupunginlahti näkyy. Ei taida olla kaukana siitä, missä hakijoiden esittelyjaksossa oli ulkoiluttamassa kallioilla koiraansa. Jossain Erätorin länsipuolella, Mäyrätietä tms.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen, että mikä on sitä Eetun lapsekkuutta, mihin täällä nyt viitataan? Konkreettisia esimerkkejä, kiitos?
Minä itse tulkitsen Eetun lapsekkaaksi ihan ulkonäön perusteella (pyöreät, suorastaan lapsimaisen pehmeät kasvonpiirteet) ja siitä, miten hän hymistelee puhuessaan typertyneen onnellinen hymy kasvoillaan. Äänikin on sellainen pieni ja hentoinen.
Enhän minä tietenkään tiedä onko Eetu lapsekas tai lapsellinen oikeasti, mutta tämähän perustuukin ihan subjektiiviseen käsitykseen jonka olen ohjelman kautta saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen, että mikä on sitä Eetun lapsekkuutta, mihin täällä nyt viitataan? Konkreettisia esimerkkejä, kiitos?
Minä itse tulkitsen Eetun lapsekkaaksi ihan ulkonäön perusteella (pyöreät, suorastaan lapsimaisen pehmeät kasvonpiirteet) ja siitä, miten hän hymistelee puhuessaan typertyneen onnellinen hymy kasvoillaan. Äänikin on sellainen pieni ja hentoinen.
Enhän minä tietenkään tiedä onko Eetu lapsekas tai lapsellinen oikeasti, mutta tämähän perustuukin ihan subjektiiviseen käsitykseen jonka olen ohjelman kautta saanut.
Eetulla on pehmeät pekkahaavisto-kasvonpiirteet. Tämän takia epäilenkin Eetun seksuaalista suuntautumista.
Entä jos jonakin kautena mukana olisi jotain sellaista etnistä taustaa omaava nainen tai mies, jolle olisi itsestäänselvää asua yhdessä saman katon alla useamman sukupolven voimin? Samassa taloudessa olisikin esim. tämän henkilön vanhemmat, kotona edelleen asuvat sisarukset (laajalla ikähaarukalla), kenties jopa isovanhemmat. Sinne sitten alttarilla ekaa kertaa tavattu uusi puoliso tutustumaan lähisukuun ja miettimään ajankäyttöä sun muita arjen haasteita :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eetulla on pehmeät pekkahaavisto-kasvonpiirteet. Tämän takia epäilenkin Eetun seksuaalista suuntautumista.
No et nyt oikeesti ole tosissasi....:) :) :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Viimeinen postaus.
.
.
Täällä on joku(jotkut?) haukkunut Rosaa heti alusta asti kiihkeästi ja ollut kykenemätön näkemään, että Eetu ei ehkä vastaakaan kaikkien miesihannetta. Varsinkaan Rosan, joka nimenomaan toivoi miestä, joka ei jää tossun alle, vaan on tomerampaa sorttia.
Eetu vaikuttaa hyvin lapsenomaiselta vielä. Ilmeisesti siirtynyt suoraan äidin helmoista siskon luo asumaan. Missä vaiheessa itsenäistynyt? Tuntuu, ettei hän oikein vastaa Rosan miestoiveita ja Rosan epävarmuus ja ahdistus on siis ihan loogista. Siksi hänen totaalinen mollaaminen tuntuu yliampuvalta.
Veikkaan, että Eetun lähipiiristä joku on nyt katkera, kun homma ei toiminutkaan (Rosa ei innostunut vaan alkoi katumus ja epävarmuus näkyä jo häämatkalla) ja tullut tänne mustamaalaamaan ja kääntämään yleistä mielipidettä Rosaa vastaan.
Jos tämä on totta, niin pahuksen kakaramaista toimintaa alkaa vetää heti tutustumisvaiheen alussa liinoja kiinni antamatta toiselle ja myöskin itselle mahdollisuutta kasvaa ja sopeutua uuteen tilanteeseen. Ei edes tässä konseptissa saa mitään mittatilaustyönä tehtyä ihmistä, vaan hyvän aihion, loppu on kovaa työtä missä molempien pitää olla valmiita oppimaan, joustamaan ja hyväksymään epätäydellisyys tänään.
No niinpä. Eikä lapsellisesti tuijottaa "minun miesihannetta", ja jos hääamun jälkeisenä päivänä tuntuu pahalta, ni sitten ei enään yritetäkään, vaan syytetään ettei toinen vain vastaa miesihannetta.
Pahus, nuohan meni naimisiin, ihan oikeasti ovat avioliitossa! Silloin pitää "hieman" enemmän antaa sitä siimaa toiselle ja itsellekin. Tutkia toista ja itseään, ja lähteä sillä asenteella, et yritetään tosissaan ainakin se 5vk!
Mutta nämän on vain spekulaatioita, luulen että joku puijasi meitä.
Rosa ei ole suoraan niin sanonut. Mutta voi olla, että Eetu ei vastaa sitä, jos miettii Rosan esittämiä toiveita. Ja se saattaa vaikuttaa heidän väleihinsä. Jos toinen haluaa hyvin järjestelmällistä arkea, jossa rutiinit (paljonko on aikaa työlle, urheilulle, ystäville ja pariskunnan yhdessäololle) ovat ehdottoman tärkeitä ja toinen on vähän niin ja näin (vrt. Petri ja Mari), niin totta kai se vaikuttaa heidän suhteeseensa. Sen takia on omituista haukkua toinen ihminen täysin, ihan kuin hän tekee lähtökohtaisesti jotakin väärin, vaikka kyse on vain erilaisista elämäntavoista ja persoonista.
Lisäksi täällä on hehkutettu paljon Eetua täydellisenä tapauksena ulkonäöllisesti ja persoonaltaan. Eli oletetaan, että jos Eetu ei kelpaa, niin sitten siinä toisessa ihmisessä on yksioikoisesti jotakin vikaa ja häntä saa haukkua, koska Eetuhan on täydellinen.
Mutta unohdetaan, että ihmisillä on erilainen maku ja erilaiset tarpeet ja odotukset. Monelle Eetu todellakaan EI OLISI täydellinen ulkonäöllisesti eikä persoonaltaan ja hänen kanssaan ei haluaisi olla parisuhteessa. Ei hänessä sinänsä välttämättä mitään vikaa ole, mutta hän ei vain olisi kaikkien unelmamies. Ja se ei tarkoita, että se toinen ihminen on jotenkin väärässä ja ansaitsee totaalisen lyttäämisen. Hänellä vain on erilaiset tarpeet.
Mun mielestä tämän ohjelman idea ei ole se, että sinulla osoitetaan unelmamies. Vaan se, että ollaan yritetty valita niin sopiva kumppani kuin mahdollista. Itse se liitto on tehtävä, ja itse tahdottava ja yritettävä, vaikka se toinen ei ensi istumalta olisikaan "unelma". Eikä heti sanottava että ei sovi.
Ylipäänsä mua ihmetyttää, että voisi reilun viikon perusteella sanoa, että toinen ei "vastaa" omia toiveita. Vastahan nuo tietää parin prosentin verran toisistaan. Ei tuollaiseen ohjelmaan VOI lähteä, jos on valmis lukitsemaan "vastauksensa" noin pian. Avoimuutta on painotettu, eikä syyttä.
Kuitenkin se valittu aviopuoliso on ihan oikea ihminen omine tarpeineen ja tunteineen, ei mikään tavaratalosta napattu tavara, jonka voi heti hylätä roskiin pantavaksi, jos tuntuu pahalta. Se paha olo on ihan itsessä, omaan sisimpään katsomisen paikka minusta.
tää paras!!! kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen yleensä naamasta näkee.
Vierailija kirjoitti:
tää paras!!! kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen yleensä naamasta näkee.
Tietäjät tietää. Kaiken. Sekunnissa.
Vierailija kirjoitti:
Viimeinen postaus.
.
.
Mistä tämä "kova työ" ja Roosankin Roomassa tosi "rankkaa" tulee. Olen itse asunut melkein parikymmentä vuotta ensin yhden ja vsitten toisen naisen kanssa, ja koen että yhdessä on paljon helpompaa kuin yksin: tulot tuplaantuu, kotityöt puolittuu, kaikkiin hommiin on tuuraaja ja seksiä saa milloin tykkää. Kun nyt lapset niin tämä erityisen tärkeää. En ole koskaan kuullut kenenkään miehen tuskailevan puolisoaihion ja jonkin siihen liittyvän kovan työn kanssa.
M
En tiedä miten heillä, mutta itse en ole asunut toisen ihmisen kanssa saman katon alla sitten kotoa muuton toistakymmentä vuotta sitten, joten kyllä siinä varmaan jotain haasteita tulisi vastaan ensi alkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Viimeinen postaus.
.
.
Mistä tämä "kova työ" ja Roosankin Roomassa tosi "rankkaa" tulee. Olen itse asunut melkein parikymmentä vuotta ensin yhden ja vsitten toisen naisen kanssa, ja koen että yhdessä on paljon helpompaa kuin yksin: tulot tuplaantuu, kotityöt puolittuu, kaikkiin hommiin on tuuraaja ja seksiä saa milloin tykkää. Kun nyt lapset niin tämä erityisen tärkeää. En ole koskaan kuullut kenenkään miehen tuskailevan puolisoaihion ja jonkin siihen liittyvän kovan työn kanssa.
M
Ehkä sun ystävät ei vain ole kertoneet sulle? Mun mies on takuulla tuskaillut minun kanssa oloa omille ystävilleen, vai onko vain kakka mäihä ;) Terapiaa on tarvittu, joka esti eron, ja kova työ oli siinä kun käsiteltiin molemmat hyvin kipeitä asioita menneisyydestä. Nyt ihanaa yhdessä, kova työ kannatti<3
Mutta pointtini on myös se, että tiedän että näitä miehiä on paljon muitakin, ei todellakaan olla ainoita jotka on käyneet pariterapiassa.
nim.merk. avioliittoa yli 20v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rosa ainakin itse tarttui siihen, että aviomies asuu vielä perheenjäsenensä (siskon) luona. Kyllähän se voi herättää ajatuksia siitä, että onko mies oikeasti valmis aikuiseen parisuhteeseen, jos on suoraan vanhempien luota muuttanut siskon kanssa asumaan ja sieltä sitten avioliittoon. Suomalaiset muuttavat verrattain aikaisin omilleen ja avioliittoa edeltää aika usein myös ajanjakso, jolloin on opittu elämään itsenäisesti ja omillaan. Rosa, joka painotti omien harrastusten ja elämän tärkeyttä myös kumppanilla, voi kokea ahdistavaksi jos aviomies ei ole tottunut olemaan itsenäisesti lainkaan.
Ei tällaista tietoa ole missään näkynyt. Keksitkö ihan omiasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohjelman tuotanto toimii moraalittomasti. Se on hyväksynyt ohjelmaan ainakin jo Aliisan ja Rosan, joiden henkinen tasapaino ei riitä ohjelmaan. Kummallekin naiselle näytti tulevan yllätyksenä, mihin he ryhtyivät. Kumpikin reagoi voimakkaasti jo hyvin alussa, mikä kertoo siitä, etteivät he aavistaneet, mihin ryhtyivät.
Kun on kyseenalaista, kannattaako avioliiton arvoa halveksua tällaisella ohjelmalla, niin vähintään tuotannon pitäisi pystyä seulomaan hakijoista pois ihmiset, jotka eivät ole henkisesti valmiita kohtaamaan ohjelmassa esiin nousevaa todellisuutta.
Kyllähän tuo nyt on ihmismielillä leikkimistä. Kun siellä on psykologikin joukossa, niin luulisi löytyvän edes jonkinlaista ammattietiikkaa. Tuotannolla pystytään haavoittamaan nuorta mieltä vakavasti. Jokin tolkku näihin valintoihin pitäisi saada.
No katsos kun tämä on tosi-tv:tä: jokaiselle jotakin. Mukaan otetaan yksi pariskunta edustamaan romanttista rakkautta ja prinssi-prinsessa -höttöä sitä kaipaaville katsojille. Kyseessä on kuitenkin JÄRJESTETTY AVIOLIITTO ehtaan kehitysmaatyyliin ja sitten ollaan hämmästyneitä, kun sitä romanttista rakkautta ei synnykään. Lisäksi kilpailijat (kyllä, kirjoitin niin) ovat todennäköisesti liian vanhoja enää rakastumaan, koska tutkimusten mukaan ihmisolento rakastuu vain 1-2 kertaa elämänsä aikana ja nämä kerrat on tuhlattu jo ajat sitten nuoruuden hairahduksiin.
Aikamoista fuulaa :D Kyllä ihminen voi rakastua kunnolla montakin kertaa. Kypsempänä se vaan on vähän erilaista, sanottaisko kypsempää ;) Siinä painaa eri asiat, ja järkikin jeesaa kiintymyksen ja rakkauden kehittymisessä eri tavalla kuin tunteissaan kaahottavilla nuorilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta sitten taas se, että Vesa ja Sini hihittelevät kuin pikkupenskat torttujutuille tai Heikki ja Miina hassuttelevat pilailupuodissa eivät ole mitenkään lapsekkaaksi tekeviä asioita? Ihminen näköjään näkee juuri sen, mitä haluaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rosa ainakin itse tarttui siihen, että aviomies asuu vielä perheenjäsenensä (siskon) luona. Kyllähän se voi herättää ajatuksia siitä, että onko mies oikeasti valmis aikuiseen parisuhteeseen, jos on suoraan vanhempien luota muuttanut siskon kanssa asumaan ja sieltä sitten avioliittoon. Suomalaiset muuttavat verrattain aikaisin omilleen ja avioliittoa edeltää aika usein myös ajanjakso, jolloin on opittu elämään itsenäisesti ja omillaan. Rosa, joka painotti omien harrastusten ja elämän tärkeyttä myös kumppanilla, voi kokea ahdistavaksi jos aviomies ei ole tottunut olemaan itsenäisesti lainkaan.
Ei tällaista tietoa ole missään näkynyt. Keksitkö ihan omiasi?
Luetun ymmärtäminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en kyllä ymmärrä miksi tosta Eetun ja sen siskon yhteisasumisesta on tehty tollanen ongelma? Aika normaalia ainakin Helsingissä asua kämppiksen kanssa, mitä väliä jos se kämppis sattuu olemaan sisko? En usko että kenelläkään olis tollasta ongelmaa jos Eetu asuis vaikka duunikaverinsa kanssa.
No kysy Rosalta. Hän sen otti esille. Hehän siitä keskustelivat viime jaksossa, että Rosan mielestä se asia pitää käsitellä.
Jep. Hakiessa saattaa tuntua, että tämähän on kiva mahdollisuus pieneen seikkailuun, mutta kun todellisuus selviää ja sitten vielä tajuaa, että normien vastainen sovittu avioliitto murenee koko kansan silmissä, niin ei se välttämättä ole helppo paikka.
Siinä saattaa vähän syyllisyyskin painaa, kun joku konservatiivisempi sukulainen kysäisee, että olikos siinä nyt järkeä lähteä leikkimään niin vakavalla asialla.
Avioliitolla on kuitenkin kulttuurinen arvonsa ja merkityksensä. Vaikka osallistuja ei itse avioliittoon hirveän vakavasti suhtautuisikaan, niin kulttuurinen painolasti kuitenkin kulkee hartioilla. Ei sovitustakaan avioliitosta eroaminen ole mikään yhden yön säädön jättäminen.