Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018

Kommentit (8881)

Vierailija
7001/8881 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai Eetu huomasi pyöräilyssä Rosan vetäneen herneet nenään, huomasihan sen. Rosa ei itse kiukuspäissään huomannut Eetun olevan "tilanteen herra" ja yrittävän päästä asiasta fiksusti yli olan kohautuksilla. 

Itse toimin samoin, kun näen riidan olevan kehkeytymässä/jonkun suutahtavan turhasta, en lähde siihen  mukaan vaan yritän sivuuttaa tilanteen mikäli se on turha ja saatan jopa vitsailla asiasta. Joidenkin kansa se toimii, Rosanlainen ihminen saa vain lisää vettä kiukaalle, kiukustuu entisestään kun luulee ettei toinen ymmärrä mistä kyse. 

Joo kyllä Eetu sen hermostumisen huomasi. Rosa pitää Eetua tyhmänä, ja ilmeisesti kokee, että tyhmälle saa vittuilla. Eetu päätti olla noteeraamatta Rosan selvästi ihan jatkuvaa kuittailua, mikä ärsytti Rosaa vielä lisää, koska näköjään tykkää riidan haastamisesta ja toisen päihittämisestä. Eetu vaikuttaa todella kyllääntyneeltä, mutta näköjään Rosa itse ei sitä tajua. Hän luulee olevansa se, jota kohtaan on vahvoja tunteita, mutta kyllä Eetu taitaa olla lopen kyllästynyt ja laskee vain päässään kymmeneen, ettei lähtisi mukaan Rosan vittuiluun. 

Vierailija
7002/8881 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai Eetu huomasi pyöräilyssä Rosan vetäneen herneet nenään, huomasihan sen. Rosa ei itse kiukuspäissään huomannut Eetun olevan "tilanteen herra" ja yrittävän päästä asiasta fiksusti yli olan kohautuksilla. 

Itse toimin samoin, kun näen riidan olevan kehkeytymässä/jonkun suutahtavan turhasta, en lähde siihen  mukaan vaan yritän sivuuttaa tilanteen mikäli se on turha ja saatan jopa vitsailla asiasta. Joidenkin kansa se toimii, Rosanlainen ihminen saa vain lisää vettä kiukaalle, kiukustuu entisestään kun luulee ettei toinen ymmärrä mistä kyse. 

Joo kyllä Eetu sen hermostumisen huomasi. Rosa pitää Eetua tyhmänä, ja ilmeisesti kokee, että tyhmälle saa vittuilla. Eetu päätti olla noteeraamatta Rosan selvästi ihan jatkuvaa kuittailua, mikä ärsytti Rosaa vielä lisää, koska näköjään tykkää riidan haastamisesta ja toisen päihittämisestä. Eetu vaikuttaa todella kyllääntyneeltä, mutta näköjään Rosa itse ei sitä tajua. Hän luulee olevansa se, jota kohtaan on vahvoja tunteita, mutta kyllä Eetu taitaa olla lopen kyllästynyt ja laskee vain päässään kymmeneen, ettei lähtisi mukaan Rosan vittuiluun. 

Tai sitten se vaan ei tajua. Todennäköisempää niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7003/8881 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eetu on kasvatettu kääntämään toinen poski ja olemaan hiljaa. Kohtelias poika. Rosa taas on aika juntti, ei vaan tajua miltä hänen juttunsa kuulostaa toisen korviin ja inttää inttämistään.

Vierailija
7004/8881 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli pakko kirjoittaa tänne. Oon kattonu muutamia edellisiä jaksoja ja nyt katoin uusimman jakson Cmoresta. Oon ollu koko ajan todella järkyttynyt Rosan käytöksestä, en vaan ymmärrä miten joku voi olla noin negatiivinen, ja uusimmassa jaksossa taas sälyttää syyn Eetulle. Järkyttävä ihminen! Ei noitten suhteessa oo mitään järkee, myötähäpee kasvaa ja kasvaa Rosaa katellessa.

Loppuun sanoisin, että Miina ansaitsis ihanan kumppanin itelleen!

Vierailija
7005/8881 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miten nämä jotkut EA-parit ovat valmiita heittämään roskikseen asiantuntijoiden viikkokausien työn ja toisen, elävän ja tuntevan ihmisen mahdollisuuksineen ja tunteineen ja odotuksineen jo suurinpiirtein parin päivän jälkeen?? En voi ymmärtää mitenkään?"

No ei ne asiantuntijatkaan mitään jumalia ole jotka täydellisesti tuntee hakijat...Ja jos toinen ei kiinnosta niin ei se kiinnosta vaikka oltaisiin 10v yhdessä. Nää on sellaisia asioita joita ei voi mitkään testit ja analyysit selittää. Siksi tämä ohjelma on vähän hassu. Ja koska hakijan on niin helppo esittää jotain mitä ei ole...esim Rosa on aina haastatteluhetkellä ja ryhmissä silmiä räpsyttelevä herttaisen oloinen tyyppi, mutta sitten kun onkin kahdestaan Eetun kanssa niin muuttaa kylmäksi ja piikitteleväksi. 

Tuota en kyllä ymmärrä lainkaan, että joku ajattelee kuinka toinen ihminen ei kiinnosta lainkaan ja se on muka ok. Kun kaikki ihmiset on oikeasti mielenkiintoisia jollain tavalla. Jos vaan vähänkään vaivautuu kuuntelemaan. Siis aidosti kuuntelemaan. Joka ikisessä on jotain.

Miksi ei ensin edes yrittäisi tutustua, kuunnella? Varsinkin kun ne psykologiset testit on antaneet osviittaa, että tuo sopisi minunlaiselle. Eikö edes uteliaisuudesta voisi avata sen verran korvat ja silmät, että mitä se oikein on meidän kohdalla? Mutta kun jo pahimmillaan muutaman päivän kuluttua on laitettu naama nurinpäin ja kilpi ja kuori päälle, että kun mä en nyt tykkääkään. Ja sitten ei enää lainkaan katsota ja kuunnella sitä toista, vaan keskitytään murjottamiseen ja tuittuiluun. Ja on päätetty, että kun tuo on tuollainen ja tuollainen.

Minä ainakin loukkaannun, jos joku uusi tuttavuus väittää jo tietävänsä millainen mä olen. Pitkät ystävyyssuhteet ja jotkut sukulaissuhteet on ne, joissa vasta tiedetään ja tunnetaan oikeasti toinen ihminen. Pinnalliset ihmiset, jotka ei itsekeskeisyydestä jaksa kuunnella muita, vetoaa johonkin ihme intuitioihin ja ensivaikutelmiin.

Vierailija
7006/8881 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiituli kirjoitti:

Eetu on kasvatettu kääntämään toinen poski ja olemaan hiljaa. Kohtelias poika. Rosa taas on aika juntti, ei vaan tajua miltä hänen juttunsa kuulostaa toisen korviin ja inttää inttämistään.

Turha Eetua on nostaa jalustalle. Eetusta on nähty vain hiljainen ja hidasjärkinen puoli, ei sitä tiedä millainen hän oikeasti on. Vaikuttaa suomi24 atm-kilttimieheltä, joka kuvittelee olevansa hyvä ja kiltti, mutta onkin katkera nilkki.

Vierailija
7007/8881 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta Eetun kommentti ei ollut edes pelkästään neutraali, vaan positiivinen ja kannustava ja myötäili sitä mitä Rosa oli hetkeä aikaisemmin sanonut siitä kuinka koko ajan oivaltaa lajista lisää. Ja silti Rosa osasi kuulla sen opettajamaisena ja otti nokkiinsa.

Sen päälle Rosa vielä piikitteli Eetua opettajamaisuudesta, ja suuttui kun Eetu ei ymmärtänytkään piikkejä piikeiksi. Eetulla varmaan ei ole rosamaisen arvostelulle herkistyneet korvat, jotta olisi kuullut "oikein". Ei muuten ollut ensimmäinen kerta, kun Rosan piikit vain eivät uppoa Eetuun, ja sekin tuntuu Rosaa koko ajan ärsyttävän.

Miksei av rakasta Rosan sarkasmia? Eikö se olekaan älykkään ja huumorintajuisen ihmisen merkki, kun piikittää toista sarkastisesti?

Sarkasmi ja vittuilu on kaksi eri asiaa. Näistä ensimmäistä ei Rosa juurikaan harrasta. Lisäksi taitavaa sarkasmia käytetään silloin, kun se uppoaa kuulijaan, muuten se menee täysin hukkaan. Sarkasmi vaatii mm. älykkyyttä, tilannetajua ja verbaalisia lahjoja, jotka ovat esim. Heikin ja Miinan ominaisuuksia.

Sinustako esimerkiksi "olet oikea pro" ei ollut purevan ivallista?

Ei vaan suoraa vittuilua. Sarkasmi ei ole vittuilua.

Vierailija
7008/8881 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hidasjärkinen katkera nilkki...no huhhuh, olipas siinäkin ala-arvoinen kommentti. Ehkä provo? Rosaa täällä on pääsääntöisesti kritisoitu analyyttisesti ja harkiten. Joillakin Rosan huono käytös on keittänyt yli, ja kommentit ovat olleet kärjekkäitä. Oikeuttaako se sitten Eetun haukkumiseen ja nimittelyyn ilkeään tyyliin, ei minusta.

Vierailija
7009/8881 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tiituli kirjoitti:

Turha Eetua on nostaa jalustalle. Eetusta on nähty vain hiljainen ja hidasjärkinen puoli, ei sitä tiedä millainen hän oikeasti on. Vaikuttaa suomi24 atm-kilttimieheltä, joka kuvittelee olevansa hyvä ja kiltti, mutta onkin katkera nilkki.

Yksilöitkö tilanteen, jossa Eetusta on tullut vaikutelma katkerasta nilkistä? Mun mielestä sun viesti sisältää aika pitkälle vietyä arvailua.

Vierailija
7010/8881 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Miten nämä jotkut EA-parit ovat valmiita heittämään roskikseen asiantuntijoiden viikkokausien työn ja toisen, elävän ja tuntevan ihmisen mahdollisuuksineen ja tunteineen ja odotuksineen jo suurinpiirtein parin päivän jälkeen?? En voi ymmärtää mitenkään?"

No ei ne asiantuntijatkaan mitään jumalia ole jotka täydellisesti tuntee hakijat...Ja jos toinen ei kiinnosta niin ei se kiinnosta vaikka oltaisiin 10v yhdessä. Nää on sellaisia asioita joita ei voi mitkään testit ja analyysit selittää. Siksi tämä ohjelma on vähän hassu. Ja koska hakijan on niin helppo esittää jotain mitä ei ole...esim Rosa on aina haastatteluhetkellä ja ryhmissä silmiä räpsyttelevä herttaisen oloinen tyyppi, mutta sitten kun onkin kahdestaan Eetun kanssa niin muuttaa kylmäksi ja piikitteleväksi. 

Tuota en kyllä ymmärrä lainkaan, että joku ajattelee kuinka toinen ihminen ei kiinnosta lainkaan ja se on muka ok. Kun kaikki ihmiset on oikeasti mielenkiintoisia jollain tavalla. Jos vaan vähänkään vaivautuu kuuntelemaan. Siis aidosti kuuntelemaan. Joka ikisessä on jotain.

Miksi ei ensin edes yrittäisi tutustua, kuunnella? Varsinkin kun ne psykologiset testit on antaneet osviittaa, että tuo sopisi minunlaiselle. Eikö edes uteliaisuudesta voisi avata sen verran korvat ja silmät, että mitä se oikein on meidän kohdalla? Mutta kun jo pahimmillaan muutaman päivän kuluttua on laitettu naama nurinpäin ja kilpi ja kuori päälle, että kun mä en nyt tykkääkään. Ja sitten ei enää lainkaan katsota ja kuunnella sitä toista, vaan keskitytään murjottamiseen ja tuittuiluun. Ja on päätetty, että kun tuo on tuollainen ja tuollainen.

Minä ainakin loukkaannun, jos joku uusi tuttavuus väittää jo tietävänsä millainen mä olen. Pitkät ystävyyssuhteet ja jotkut sukulaissuhteet on ne, joissa vasta tiedetään ja tunnetaan oikeasti toinen ihminen. Pinnalliset ihmiset, jotka ei itsekeskeisyydestä jaksa kuunnella muita, vetoaa johonkin ihme intuitioihin ja ensivaikutelmiin.

Näinpä. Ja varsinkin kun koko formaatin idea on se, että annetaan asiantuntijoiden etsiä kaksi ihmistä joilla on jotakin yhdistävää ja minkä takia he voisivat sopia yhteen. Sitten kun sieltä ei tulekaan vastaan se kaikkien omien kriteerien mukainen unelmamies/-nainen, niin homma on heti sillä selvä.

Olen leikilläni miettinyt ohjelmaan hakemista juuri sen takia, että olisi kiva nähdä millainen ihminen minulle valittaisiin ja sitten viiden viikon ajan tutustua häneen ja "kuoria sipulia", mitä kaikkea kiinnostavaa siitä ihmisestä paljastuu.

Kyllä tuonne hakiessa pitää ymmärtää se, että todennäköisesti saat jotain muuta kuin niitä piirteitä mihin tavallisesti ihastut tai ainakin jostain joutuu tinkimään. Sehän juuri on formaatin suola, saada jotain mitä ei ehkä ikinä itse olisi tullut "etsineeksi".

Vierailija
7011/8881 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tiituli kirjoitti:

Yksilöitkö tilanteen, jossa Eetusta on tullut vaikutelma katkerasta nilkistä? Mun mielestä sun viesti sisältää aika pitkälle vietyä arvailua.

Samalla tavalla pitkälle vietyä arvailua, kuin Eetun jalustalle nostaminenkin. Eetuhan vaikuttaa hyvin saman tyyppiseltä kuin nämä surkeaa elämäänsä suomi24llä tilittävät ns atm-miehet. Näennäisesti kilttejä ja mukavia, eli hiljaisia mutta pinnan alla väreilee katkeruus. On näitä livenäkin tullut tavattua, ja elekieli, ilmeet ja korostettu mielistelyn tarve viittaisi siihen suuntaan.

Vierailija
7012/8881 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miina on aivan ihana! Tuollaisia ihmisiä pitäisi olla rutkasti enemmän. Ja on mielestäni myös söpö ja kaunis sekä naisellinen. En saa ihan kiinni siitä, mitä Heikki tarkoittaa sillä omalla naisellisuudellaan ja sillä, minkälaisen naisen olisi halunnut. Miina pukeutuu naisellisesti ja kivasti, monista normaaleista perusvaatteista on Heikiltä tullut ihan ihmeellisiä kauhistelevia kommentteja katunaisesta ynnä muuta. Jehovan todistajuus menneisyys taitaa vaikuttaa Heikkiin aika vahvasti sekä Heikin naiskäsityksiin? Tulee tunne, että Heikin ihannenainen pukeutuu peittävästi, konservatiivisesti ja jopa hieman mummomaisesti. Käyttäytyy todella hillitysti ja sulautuu tapettiin. On siis sellainen kunnollinen uskovainen konservatiivinen nainen. Miina taas on energinen, leikisä, sanavalmis, sinut itsensä kanssa.

Rosa ja Eetu taas...Rosa vaikuttaa pikkutytöltä joka on ihan hukassa ja kiukuttelee milloin mistäkin. On sellainen katujyrä ja pompottelija, kontrollifriikki. Eetu on selvästi tottunut pehmeämpään ja toisia huomioivampaan kommunikointiin. Tajusi kyllä selvästi Rosan lapsellisen piikittelyn siellä pyöräradalla, mutta asettui hienosti sen piikittelyn yläpuolelle. Todella ärsyttävää jankkaamista oli myös siitä pesuaineesta...voi luoja sentään. Osta hyvä nainen vaikka lähikaupasta se pirun purkki äläkä jankkaa siitä loppuiltaa! Rosahan se tunki siivoamaan väkisin Eetun kotiin ja todella tökeröllä tavalla arvosteli toisen henkilökohtaista reviiriä. Eetun taas pitäisi opetella sanomaan enemmän ääneen, että tuo on loukkaavaa, lopeta. On liian hienotunteinen, siksi Rosa vain jatkaa ja jatkaa. Toivottavasti Eetu löytää mukavan naisen itselleen, vaikuttaa hyvältä mieheltä. Rosa taas saisi kasvaa vielä ihmisenä aikuiseksi. Tuollainen kiukuttelu, omien tunteiden vierittäminen toiselle, kyykyttäminen, veetuilu ja alistaminen ei kuulu aikuisen ihmisen elämää. Tuota tapahtuu hiekkalaatikolla, ala- ja yläasteella. Sitten pitäisi jo hallita omaa tunnemaailmaa ja kommunikaatiota sekä toisten huomioon ottamista paremmin. Rosa on oikea päällepäsmäri.

Vierailija
7013/8881 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tiituli kirjoitti:

Samalla tavalla pitkälle vietyä arvailua, kuin Eetun jalustalle nostaminenkin. Eetuhan vaikuttaa hyvin saman tyyppiseltä kuin nämä surkeaa elämäänsä suomi24llä tilittävät ns atm-miehet. Näennäisesti kilttejä ja mukavia, eli hiljaisia mutta pinnan alla väreilee katkeruus. On näitä livenäkin tullut tavattua, ja elekieli, ilmeet ja korostettu mielistelyn tarve viittaisi siihen suuntaan.

Mainio kuvaus, ei tosin ehkä Eetusta mutta livenä tapaamistani.

Vierailija
7014/8881 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eetu on kypsä ja aikuismainen. Kiltteys ei ole tyhmyyttä eikä kohteliaisuus nössöyttä. Tasapainoinen ja viisas ihminen ei jyrää ketään vaikka tämä olisi kuinka kiltti.

Uskon että Eetu ei välitä enää pätkääkään vaan säilyttää käytöstapansa ja kärsivällisesti odottaa ohjelman loppua.

Vierailija
7015/8881 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eetu on kypsä ja aikuismainen. Kiltteys ei ole tyhmyyttä eikä kohteliaisuus nössöyttä. Tasapainoinen ja viisas ihminen ei jyrää ketään vaikka tämä olisi kuinka kiltti.

Uskon että Eetu ei välitä enää pätkääkään vaan säilyttää käytöstapansa ja kärsivällisesti odottaa ohjelman loppua.

Aika pitkälle vietyä arvailua mitäänsanomattomasta käytöksestä.

Vierailija
7016/8881 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen Eetu kaltaisia ihmisiä ja heidän käytös vastaavassa tilanteessa on juuri tuollaista. Olen itsekin sellainen.

Myötäillään ja yritetään olla provosoimatta toista yhtään enempää. Pidetään katse maalissa jonka jälkeen toisen kanssa ei tarvitse olla tekemisissä.

Vierailija
7017/8881 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väreissä eriluonteiset ihmiset:

Keltainen = niin kuin Miina. Ulospäinsuuntautunut, sosiaalinen, leikkisä

Sininen Heikki voi Miinan leikkisyydestä saada sen kuvan, ettei aina voi

luottaa. Tosin ovat vastavärit ja heitä kiinnostavat toistensa luonteenpiirteet.

Miina luottaa Heikkiin kun on niin tasainen luonne.

Punainen = niin kuin Rosa. Menee vaikka läpi harmaan kiven. Johtaja isolla jiillä.

Vihreä Eetu jää väkisinkin Rosan jalkoihin. Rosa taitaa olla jopa puna-sininen.

En pysty hahmottamaan, minkävärinen olisi hyvä Rosalle. Ehkä Sininen.

Olisi Rosalle haastetta älykkyyden puolesta. Lääkärit ovat mm. sinipunaisiin.

Sininen. = niin kuin Heikki. Analyyttinen, järkevä, luotettava

Vihreä = niin kuin Eetu. Huomaamaton, vetäytyvä, hiljainen, luotettava

Niistä kahdesta, en muista nimiä, ei löydy kiinnostuksen vertaa minulle. Harmaita massaihmisiä.

Vierailija
7018/8881 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen Eetu kaltaisia ihmisiä ja heidän käytös vastaavassa tilanteessa on juuri tuollaista. Olen itsekin sellainen.

Myötäillään ja yritetään olla provosoimatta toista yhtään enempää. Pidetään katse maalissa jonka jälkeen toisen kanssa ei tarvitse olla tekemisissä.

Minäkin tunnen Eetun kaltaisia katkeria atm-miehiä.

Vierailija
7019/8881 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roosa vaikuttaa hankalalta kyllä, mutta veikkaisin sen johtuvan osittain myös siitä, että tietää itsekin ettei heidän jutustaan tule yhtään mitään ja haluaisi heittää hanskat kokonaan tiskiin, mutta ohjelma on ilmeisesti vain pakko tehdä loppuun? Olisi oikeasti kamalaa tehdä tuollaista tositeeveetä koko ajan odottaen, että pääsisi ohjelmasta eroon. Toiset ovat myös parempia näyttelijöitä siinä suhteessa kuin toiset. Tämän parin tapauksessa asiantuntijat kyllä mokasivat täysin.

No olispa nyt "kamalaa". Käyttäytyä ystävällisesti toista ihmistä kohtaan? Itse olen alalla, jossa asiallinen ja ystävällinen käytös on itsestäänselvyys ja hallitsen sen. Jos lähtisin tosi tv ohjelmaan, jossa mennään naimisiin ventovieraan kanssa, osaisin suhtautua niin, että tuli tästä mitä tahansa, tuo toinen ihminen kohdataan hyvässä hengessä ja 5 viikon kuluttua lähdetään kumpikin omaan suuntaan, jos ei nappaa. Kai aikuiselle ihan mahdollista?!

Vierailija
7020/8881 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin tunnen Eetun kaltaisia katkeria atm-miehiä.

Erehdyt.

Eetu on kasvatettu lapsesta asti kohteliaaksi ja hyväkäytöksiseksi. Tätä tapahtuu paremmissa piireissä, usko pois. Se on todella syvällä jos se on tehty oikein.

Rosan vittuilu ja valitus on ohimenevää ja Eetu tietää sen. Miksi palkita moinen käytös reaktioilla? Miksi tuhlata energiaa Rosaan enää yhtään enempää?

Ketju on lukittu.