Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018
Kommentit (8881)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eetu olisi ollut hyvä pari sille naiselle kuka oli sen insinööri Mikon kanssa...en muista millä kaudella.
No ei tosiaan olisi! Heidihän oli myös kipakka pakkaus ja selkeästi myös kaipasi miestä, jossa olisi särmää.
Ekan kauden Miia ehkä olisi ollut parempi, jos joku sarjan naisista halutaan nimetä, häneen olisi voinut vedota Eetun serenaadit ja muu huomioi uus.Minusta Heidi oli kipakka vain silloin kun tuli loukatuksi Mikon syytöksistä. Muuten hän vaikutti hyvinkin joustavalta ja herttaiselta, jopa vähän Miinamaiselta. Minä katsojana provosoiduin Mikon suuttumisista aivan samalla tavalla kuin Heidi. (esim kun MIKON kissan kissanhiekka oli unohtunut mökkireissulta tai kun Heidi olisi Mikon poissa ollessa halunnut lähteä käymään kavereitaan tapaamassa sen sijaan että piti jäädä kotimieheksi Mikon kissaa vahtimaan, Mikko suuttui tälle) Olen kiltti ja toisten tarpeet edelle laittava luonteeltani, enkä voisi toista koskaan syyttää puhumattakaan suuttua jostain erehdyksestä, niinpä en ollenkaaan hyväksy sellaisen kohteeksi joutumista myöskään. Koin Heidin samanlaiseksi.
Olin jo unohtanut sen kissanhoitomikonpoissaollessa-gaten :D . Se oli paljon pahempi kuin polkupyöräeteisessä-gate :D . Silti mielestäni kaikista raskain ainakin katsojan näkökulmasta on jatkuvatyytymättömyysjakettuilu-gate.
Lisäys: toki sarja on leikattu niin kuin on leikattu, ehkä Rosalla on parempiakin hetkiä ja fiiliksiä, ehkä Sinin naurun takana on sitoutumispaniikki pikahäiden jälkeen ja samat tunnelmat Kiinalla. Ehkä Heikki on vaan niin sydänjuuriaan myöten rakastunut että kokee menettämisen pelkoa ja se näkyy noin. Ehkä Vesa ei halua pelotella Siniä pois sitoutumispuheilla. Selvää on että käsikirjoituksen ja leikkauksen pitää tuoda säröjä ja koukkuja, mielenkiinto sarjaan kuolisi pian muuten. Nythän se kouluttaa :).
Vierailija kirjoitti:
Tosi ristiriitainen fiilis. Rosasta saa ihan järkyttävän negatiivisen kuvan! Millainenhan ois kavereiden kanssa tai töissä? Ainakin Eetulle suuttuu joka asiasta, kiukuttelee, äksyilee, vittuilee ja ärsyyntyy kun toinen ei lähde riitelyyn mukaan. Eetu käyttäytyy hyvin kasvatetun ja diplomaattisen tyypin lailla, saa varmasti kelvon ja arvostavan puolison vielä.
Heikki herättää myös ristiriitaisia fiiliksiä, uskonnollisuus, pukeutumisen arvostelu, kiirehtiminen sitoutumiseen ja perheen perustamiseen... Miina kannattelee suhdetta, mutta kuinka pitkään? Mahtaako sittenkin hylätä lopulta Heikin joka miettii miten tässä näin kävi...
Sini nauraa liikaa, ei tunne kipinää, vaikka sillä on käsissään tunteva, fiksu (fiksumpi) ja huumorintajuinen kultakimpale. Yliarvioi oman "markkina-arvonsa"? Toisaalta ei Vesakaan kiirehdi sitoutumista, ehkä ymmärtää ettei tää ole täydellinen match, näkisin Vesan kumppanina vähän akateemisemman, yhtälailla huumorintajuisen mutta ehkä hieman analyyttisemman naisen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eetu olisi ollut hyvä pari sille naiselle kuka oli sen insinööri Mikon kanssa...en muista millä kaudella.
No ei tosiaan olisi! Heidihän oli myös kipakka pakkaus ja selkeästi myös kaipasi miestä, jossa olisi särmää.
Ekan kauden Miia ehkä olisi ollut parempi, jos joku sarjan naisista halutaan nimetä, häneen olisi voinut vedota Eetun serenaadit ja muu huomioi uus.Minusta Heidi oli kipakka vain silloin kun tuli loukatuksi Mikon syytöksistä. Muuten hän vaikutti hyvinkin joustavalta ja herttaiselta, jopa vähän Miinamaiselta. Minä katsojana provosoiduin Mikon suuttumisista aivan samalla tavalla kuin Heidi. (esim kun MIKON kissan kissanhiekka oli unohtunut mökkireissulta tai kun Heidi olisi Mikon poissa ollessa halunnut lähteä käymään kavereitaan tapaamassa sen sijaan että piti jäädä kotimieheksi Mikon kissaa vahtimaan, Mikko suuttui tälle) Olen kiltti ja toisten tarpeet edelle laittava luonteeltani, enkä voisi toista koskaan syyttää puhumattakaan suuttua jostain erehdyksestä, niinpä en ollenkaaan hyväksy sellaisen kohteeksi joutumista myöskään. Koin Heidin samanlaiseksi.
Mun mielestä se Heidi oli todella raskaan ja itsekeskeisen oloinen ihminen. Symppasin Mikkoa paljon enemmän. :D Esimerkiksi kissanhiekkatapauksessa Heidi ja Mikko olivat sopineet, että hiekat ovat Heidin vastuulla. Itse olen erittäin eläinrakas ihminen, minkä lisäksi pidän erityisesti huolta muille ihmisille antamistani lupauksista. Osasin oikein hyvin samaistua Mikon ärtymykseen.
Myös siinä kissanhoitamistapauksessa ajattelin, että jos kyseessä olisi oman puolison kissa, suhtautuisin siihen kuin omaani. En olisi Heidin asemassa ollut niin välinpitämätön nyt yhteisestä lemmikistä, jos ja kun Mikon reissu oli tiedossa jo ennakkoon. Olivat kuitenkin sopineet, että Heidi asuu siellä Mikon luona.
Mutta palstalaisethan analysoivat mut(kin) silloin aikoinaan narsistiksi, kun puolustin Mikkoa, että se selittää "väärän" mielipiteeni. :D
Totta. Olisi paljon jännempää katsella monipuolisempia näkökkulmia parien elämästä. Käsikirjoittajat halunneet mennä sieltä mistä aita on matalin tms.
Sinin ja vesan ravintolareissu oli jotenkin hämmentävän kireä. Yleensä ovat olleet niin hymyileviä, ja kaverillisia, mutta siinä sini oli jopa jäätävä välillä, vaikka väliin väkinäisesti jotain hihittikin.. kertoivat että oli ollut vaikeuksia, mutta jäi hämäämään kun niitä ei yhtään avattu.
Minäkin olin kyllä Mikon puolella. Heidi oli ihan järkyttävän takakireä vanhapiika-tyyppi. Hän ja Rosa ovat minun silmissäni yhtä hankalia tyyppejä molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olin kyllä Mikon puolella. Heidi oli ihan järkyttävän takakireä vanhapiika-tyyppi. Hän ja Rosa ovat minun silmissäni yhtä hankalia tyyppejä molemmat.
Heidi ja Mikko olivat varmaan omalla tavallaan molemmat haastavia kumppaneita? Mutta Eetu vaikuttaa hyvin joustavalta, sopuisalta, kompromissikykyiseltä, vähään tyytyväiseltä ja sellaiselta, joka mieluummin hakee rauhaa ja positiivisuutta kuin kinaa. Ja joka huomioi naistaan eikä ole liian itsekäs jne. Eli helppo ja hyvä kumppani (tietenkään kaikki ei rakastuisi Eetuun, mutta eiköhän hän kaikkien mielestä ole silti hyvää "parisuhdemateriaalia" joustavuutensa ja hyväntahtoisuutensa vuoksi).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä se Heidi oli todella raskaan ja itsekeskeisen oloinen ihminen. Symppasin Mikkoa paljon enemmän. :D Esimerkiksi kissanhiekkatapauksessa Heidi ja Mikko olivat sopineet, että hiekat ovat Heidin vastuulla. Itse olen erittäin eläinrakas ihminen, minkä lisäksi pidän erityisesti huolta muille ihmisille antamistani lupauksista. Osasin oikein hyvin samaistua Mikon ärtymykseen.
Myös siinä kissanhoitamistapauksessa ajattelin, että jos kyseessä olisi oman puolison kissa, suhtautuisin siihen kuin omaani. En olisi Heidin asemassa ollut niin välinpitämätön nyt yhteisestä lemmikistä, jos ja kun Mikon reissu oli tiedossa jo ennakkoon. Olivat kuitenkin sopineet, että Heidi asuu siellä Mikon luona.
Mutta palstalaisethan analysoivat mut(kin) silloin aikoinaan narsistiksi, kun puolustin Mikkoa, että se selittää "väärän" mielipiteeni. :D
Hyviä pointteja. Ja mielestäni ei pidä takertua liikaa kissan omistussuhteisiin, niin kuin tuossa yhdessä ylemmässä kommentissa, kun olennainen asia oli toistuva välinpitämättömyys jotain sellaista kohtaan, joka on puolisolle erittäin tärkeää. Vähän niin kuin Heikin epäsensitiivisyys sille, että huomauttelu rassaa Miinasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heidi ja Mikko olivat varmaan omalla tavallaan molemmat haastavia kumppaneita? Mutta Eetu vaikuttaa hyvin joustavalta, sopuisalta, kompromissikykyiseltä, vähään tyytyväiseltä ja sellaiselta, joka mieluummin hakee rauhaa ja positiivisuutta kuin kinaa. Ja joka huomioi naistaan eikä ole liian itsekäs jne. Eli helppo ja hyvä kumppani (tietenkään kaikki ei rakastuisi Eetuun, mutta eiköhän hän kaikkien mielestä ole silti hyvää "parisuhdemateriaalia" joustavuutensa ja hyväntahtoisuutensa vuoksi).
Juu, eiköhän. Kumpikaan ei ainakaan tainnut olla valmis antamaan periksi, eli suhteessa oli juuri sitä dynamiikkaa, jota Rosa olisi lausuntojensa mukaan kaivannut... Siis ettei mies anna jyrätä.
T: Se "narsku"
Vierailija kirjoitti:
Sinin ja vesan ravintolareissu oli jotenkin hämmentävän kireä. Yleensä ovat olleet niin hymyileviä, ja kaverillisia, mutta siinä sini oli jopa jäätävä välillä, vaikka väliin väkinäisesti jotain hihittikin.. kertoivat että oli ollut vaikeuksia, mutta jäi hämäämään kun niitä ei yhtään avattu.
Oliko Sini ottanut itseensä maksamisasiasta huomauttamista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, eiköhän. Kumpikaan ei ainakaan tainnut olla valmis antamaan periksi, eli suhteessa oli juuri sitä dynamiikkaa, jota Rosa olisi lausuntojensa mukaan kaivannut... Siis ettei mies anna jyrätä.
:D Tokkopa se Rosa tuollaisesta dynamiikasta oikeasti kuitenkaan nauttisi.
Muakin hieman surettaa tämä Rosan lynkkaus (meillä on samanniminen koirakin 💞)
Voihan hän olla epävakaasta perheestä, jolloin tunneilmaisu heikkoa. Voi olla kiusattu tai muuten ahdistunut/ asioita joita ei ole käsitellyt.
Käytös ei ole ok, mutta syitä siihen emme tiedä.
Myös minusta olisi saatu leikattua vastaavia kohtauksia. Tämä ohjelma on hyvin opettavainen.
Kaikkien suhteista saataisiin aika paljon kauhisteltavaa.
Vierailija kirjoitti:
Muakin hieman surettaa tämä Rosan lynkkaus (meillä on samanniminen koirakin 💞)
Voihan hän olla epävakaasta perheestä, jolloin tunneilmaisu heikkoa. Voi olla kiusattu tai muuten ahdistunut/ asioita joita ei ole käsitellyt.
Käytös ei ole ok, mutta syitä siihen emme tiedä.Myös minusta olisi saatu leikattua vastaavia kohtauksia. Tämä ohjelma on hyvin opettavainen.
Kaikkien suhteista saataisiin aika paljon kauhisteltavaa.
Vaikea kuvitella, että esim. Eetu tai Miina on näiden ohjelmanteon viiden viikon aikana käyttäytynyt sellaisella tavalla, että siitä olisi saatu leikattua huonon käytöksen vaikutelman antavia kohtauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin. Siksi onkin niin kurjaa, että juttu Eetun kanssa on mennyt harakoille. Kahden voimakastahtoisen persoonan suhde voi olla (ja usein onkin) varsin hankala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin. Siksi onkin niin kurjaa, että juttu Eetun kanssa on mennyt harakoille. Kahden voimakastahtoisen persoonan suhde voi olla (ja usein onkin) varsin hankala.
Joidenkin pitää hakata päätään seinään riittävän kauan ennen kuin osaavat arvostaa omaa eetuaan, jos sen oman eetunsa joskus kohtaavat.
Vierailija kirjoitti:
En tajua mikä tarve ihmisillä on tuollaiseen käsittämättömään joukkolynkkaamiseen, aivan sairasta!
TE niitä koulukiusaajia olette, oksettavaksi mennyt tämä ketju.
Oksettavaksi on mennyt ainoastaan Roosan käytöksen seuraaminen. Pilannut tämän ohjelman katsomisen ikävällä tyylillään.
Onkohan nuo Roosaa ylistävät ja ymmärtävät tekstit Roosan kirjoittamia?
Vierailija kirjoitti:
Täytyy muistaa, että näemme ohjelmassa vain muutamia leikattuja minuutteja tai sekunteja parien elämästä. Rosa on varmasti v-mäinen ihminen, mutta paljon jää näkemättä jne.
Mutta esimerkiksi totuus muinaisesta Marin ja Jounin suhteesta oli se, että Jouni puhui vain kameroiden läsnäollessa. Hän vaikeni täysin ja ulkoisti itsensä avioliittoyrityksestä kokonaan. Tätä katsojat eivät tietystikään tienneet.
Ja tämä tarina on tosi, terveisin läheinen.
Ei liity tähän kauteen, mutta Jounista ainakin huomasi, ettei ollut ihastunut ollenkaan Mariin. Kuvittelisin, että on ollut raskas tilanne ja yrittänyt vain parhaansa mukaan olla loukkaamatta Maria.
Ihanko oikeasti Eetu sanoo vielä seuraavassa jaksossa, että haluaa jatkaa Rosan kanssa?! Varmaan Rosa saa jotain mielihyvää siitä, että Eetu on niin ihastunut häneen. Ärsyttää tuo Eetukin jo...
Mä ajattelen, että se Mari + Jouni lähti vaan heti väärille raiteille sen Marin hääaamuskitsoilun takia. Toinen tuo hyvillä mielin kukkia ja vastassa on äkänen harpyija joka vaan jankuttaa etttei tästä tuu mitään. Toiset on sillälailla helposti traumatisoituvia, etteivät pysty (vaikka haluaisivatkin) enää tuon jälkeen luottaa toisen hyväntahtoisuuteen ja ottavat aimo askeleen taaksepäin suojellakseen itseään.
Itse en pidä yhtään näistä "temperamenttisista" ihmisistä jotka katsoo voivansa sylkee suustaan mitä sattuu ja kuitenkin sen jälkeen jatkaa elämäänsä kuin ei mitään, ja muidenkin pitäs unohtaa ne loukkaukset samantien.
Täällä on ihmetelty Rosan ammatin valintaa. Muistaakseni esittelyssä tai jossain kerrottiin että isä on sairaanhoitaja, ja oliko äitikin samalla alalla. Äiti intohimoinen urheilun harrastaja. Rosa ainoa lapsi. Aivan kuin olisi jäänyt vanhempien valintoihin kiinni.