Miten löydän asunnon Helsingistä?
Minulla on opiskelupaikka, mutta en ole sen varjolla saanut asuntoa kaupungilta vaikka minulla on lapsikin. Olen käynyt oikotie.fi näytöissä ja tori.fi lähetellyt yksityisille viestejä, mutta tähän mennessä asunto on aina mennyt jollekin muulle. Ei ole "vikoja" kuten lemmikkejä tai epäsiisteyttä, luottotiedot ok, alan vaan väsyä ja lannistua käymään näytöissä turhaan ja "kertomaan itsestäni vähän" vieraille ihmisille uudestaan ja uudestaan! Mikä neuvoksi? Pitäisikö mun alkaa valehdella, että on myös osa-aikainen työpaikka tai jotain? Mistähän nyt kiikastaa?
Kommentit (20)
Olen hakenut siis stadin asuntoja (heka), taisi jonnekin muuallekin lähteä hakemukset. Mitä tarkoitat opiskelija-asunnoilla? Ap
En todellakaan tiedä. Minulla on asunto, mutta jos nyt joutuisin etsimään kämppää niin aika mahdoton operaatio olisi. Otan osaa.
Tarjoat ehkä liian vähän. Kokeile seuraavaksi tarjota se summa mitä myynti-ilmoituksessa pyydetään.
Hoas, Nuorisosäätiö, Vantaa, Espoo.
Vierailija kirjoitti:
Olen hakenut siis stadin asuntoja (heka), taisi jonnekin muuallekin lähteä hakemukset. Mitä tarkoitat opiskelija-asunnoilla? Ap
Oletko HOAS:n asuntoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, olen niitä myös. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei...… niissä on luteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, olen niitä myös. Ap
Mitä ne siellä ovat sanoneet? Luulisi, että lapselliselle löytyy kyllä nopeasti.
Onko sinulla kovia vaatimuksia sijainnista? Jos ei, niin oletettavasti esim. Hoasilta kyllä löytyy, jos on valmis ottamaan vaatimattommankin kämpän jostain Vantaan korvesta.
Sama, 6 kk jonossa. Vantaan kaupunki, Heka, setlementtisäätiö, mistään ei saa asuntoa. Luottotiedot kunnossa, mutta työtön. Opiskelut aloitan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, olen niitä myös. Ap
Mitä ne siellä ovat sanoneet? Luulisi, että lapselliselle löytyy kyllä nopeasti.
Ei ole kuulunut mitään, kuittaus että hakemus on vastaanotettu. Kannattaa sit ilmeisesti soitella sinne? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, olen niitä myös. Ap
Ei ole kuulunut mitään, kuittaus että hakemus on vastaanotettu. Kannattaa sit ilmeisesti soitella sinne? Ap
Joo, soita niin, että lapsi itkee vieressä ja sano, että asutte kadulla ja lapsellä on kylmä ja nälkä.
Vierailija kirjoitti:
EIkö oppilaitoksesi verkkosivulla ole ohjeita mistä hakea? Yleensä on.
Helsingissä voit hakea HOAS (Helsingin seudun opiskelija-asunnot), jos olet yliopiston opiskelija ja osakunnan jäsen tai liittymässä, niin selvitä onko heillä vuokra-asuntoja. Jos olet yliopiston opiskelija ja HYY:n jäsen, sitten on vielä Ovenia.
Nuorisosäätiö on yksi paikka.
Sitten on Lumo
https://lumo.fi/vuokraasunnot/opiskelijalle/
Ja Sato.
Sekä M2
Ja jos kuulut johonkin uskonnolliseen yhteisöön, tarkista myös onko heillä asuntoja Helsingissä.
Hekalle kannattaa soittaa joka viikko ja kertoa vaikeasta tilanteesta, että opinnot alkavat eikä ole paikkaa. Entäs lapsen tilanne? Kerro että tarvitset nopeasti asunnot että voit hakea hoitopaikkaa tai kouluun, jne...
Vierailija kirjoitti:
Missä asut nyt?
Asun yli 100km päästä Helsingistä, vuokralla - ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EIkö oppilaitoksesi verkkosivulla ole ohjeita mistä hakea? Yleensä on.
Helsingissä voit hakea HOAS (Helsingin seudun opiskelija-asunnot), jos olet yliopiston opiskelija ja osakunnan jäsen tai liittymässä, niin selvitä onko heillä vuokra-asuntoja. Jos olet yliopiston opiskelija ja HYY:n jäsen, sitten on vielä Ovenia.
Nuorisosäätiö on yksi paikka.
Sitten on Lumo
https://lumo.fi/vuokraasunnot/opiskelijalle/
Ja Sato.
Sekä M2
Ja jos kuulut johonkin uskonnolliseen yhteisöön, tarkista myös onko heillä asuntoja Helsingissä.
Hekalle kannattaa soittaa joka viikko ja kertoa vaikeasta tilanteesta, että opinnot alkavat eikä ole paikkaa. Entäs lapsen tilanne? Kerro että tarvitset nopeasti asunnot että voit hakea hoitopaikkaa tai kouluun, jne...
Kiitos tuosta M-vinkistä! Sitä en ollut tiennyt, ja laitoin sinnekin nyt hakemuksen.
Pitää myös soitella Hekalle ensi viikolla. Ap
Mites tämä?
https://setlementtiasunnot.fi/
Joku yllä sanoi ettei ole saanut, mutta ap, jos sulla lapsi ja olet nuori, niin kannattaa yrittää.
Muista aina soitella joka viikko hakemuksen perään joka paikkaan.
Pistin myös setlementille hakemuksen! Kiitos kovasti vinkeistä! Ap
Vierailija kirjoitti:
Pistin myös setlementille hakemuksen! Kiitos kovasti vinkeistä! Ap
Onnea etsinnälle. Muista soitella perään.
Olitko laittanut jo tänne? (Olettaen että olet alle 25-vuotias).
Oletko hakenut opiskelija-asuntoja?