Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä omia juttuja ja harrastuksia alle kouluikäisen lapsen äidillä voi olla?

Vierailija
02.09.2018 |

Jos ei voi koskaan idioottivarmasti luottaa siihen, että joku muu vahtii lasta kun olisi sen oman jutun aika?

En keksi muuta kuin laihduttamisen, koska kukaan ei voi pakottaa ruokaa kurkusta alas.

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä käyn lentopallossa ja kahvakuulan aloitan nyt. Olen kertonut miehelle että tuohon aikaan ja tuona päivänä olen menossa. Ja tiedän että voin heittää lapset mummulle tai vaarille aina muutamaksi tunniksi.

Vierailija
2/81 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä ainoo on just laihdutus tai vesihiihto.

Ampumapainia ei voi noin nuoren äidille suosittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain mikä ei ole sidottu tiettyyn viikonpäivään ja aikaan. Lenkki, ystävien tapaaminen, shoppailu, leffa - jotain itselle mieluista silloin kun hoitaja on.

Lapsen kanssa yhdessäkin voi tehdä kaikenlaista. Meillä on lähileikkipuistossa myös aikuisten kuntoilulaitteita, siinä voi treenata samalla kuin lapsi leikkii.

Vierailija
4/81 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä käyn lentopallossa ja kahvakuulan aloitan nyt. Olen kertonut miehelle että tuohon aikaan ja tuona päivänä olen menossa. Ja tiedän että voin heittää lapset mummulle tai vaarille aina muutamaksi tunniksi.

Entä jos mies olisi töissä niihin aikoihin eikä lähellä olisi ketään jolle lapset voi ”heittää”? Ap

Vierailija
5/81 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain mikä ei ole sidottu tiettyyn viikonpäivään ja aikaan. Lenkki, ystävien tapaaminen, shoppailu, leffa - jotain itselle mieluista silloin kun hoitaja on.

Lapsen kanssa yhdessäkin voi tehdä kaikenlaista. Meillä on lähileikkipuistossa myös aikuisten kuntoilulaitteita, siinä voi treenata samalla kuin lapsi leikkii.

Nuo mainitut asiat eivät kuulosta miltään tavoitteelliselta omalta jutulta, joka rakentaisi naisen identiteettiä. Ja jos ei itse saa ennalta yhtään päättää koska ja montako tuntia viikossa siihen omaan juttuun voi käyttää, muihin (miehen) suopeuteen sidotut omat hetket tuntuvat niin epävarmoilta ettei vain jaksa ylläpitää koko ajatusta. Eletään sitten ilman mitään omaa kunnes kaikki lapset isoja. Ap

Vierailija
6/81 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä omaa haluaisit tehdä? Onko sinulla jotain tiettyä mielessä? Liikuntaa, opiskelua, rentoutumista..?

Vierailija
7/81 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En keksi muuta kuin laihduttamisen, koska kukaan ei voi pakottaa ruokaa kurkusta alas.

"Vaikka syön vähemmän kuin kulutan, turpoan silti!"

Vierailija
8/81 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma voi olla enemmän se, että haluaisit tietää vapaahetken ajankohdan hyvissä ajoin.

Itse koin ensimmäisen lapsen jälkeen, että oli tosi vaikeaa esim. siivota, kun ei voinut tietää milloin siihen on aikaa. Lopulta opin että aikaa on kun sitä on, teen silloin jotain ja jos tulee keskeytys, jatkan myöhemmin.

Vierailija
9/81 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos mies olisi töissä niihin aikoihin eikä lähellä olisi ketään jolle lapset voi ”heittää”? Ap

Entä jos vaikka miettii sitten sen mukaan hommat? MLL välittää laatenvahteja.

Vierailija
10/81 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kerran viikossa jumpassa. Silloin poika on samaan aikaan omassa harrastuksessaan ja tyttöä hoitaa isä, isovanhemmat tai palkattu lastenhoitaja.

Useamminkin voisin käydä mutta en itse ole kiinnostunut. Lapsiparkkejakin voisi käyttää jos vaikka salilla haluaisi käydä.

Järjestelykysymyksiä nämä usein vaan on.

Vierailija
11/81 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuntosalijäsenyys? Sinnehän voi mennä milloin vain.

Vierailija
12/81 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä omaa haluaisit tehdä? Onko sinulla jotain tiettyä mielessä? Liikuntaa, opiskelua, rentoutumista..?

Aivan sama mitä omaa haluaisin tehdä, koska en saa vapaasti päättää ajankäytöstäni, eikä aikaa mihinkään omaan paneutumiseen vain ole tarpeeksi, joten ei minua oikeastaan kiinnosta edes miettiä enää koko asiaa. Eletään sitten perhe-elämää omat tarpeet unohtaen. Otetaan takaisin sitten vuosien päästä kera korkojen omat menetetyt mahdollisuudet. Ap

Vierailija
13/81 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se kehitä jos ei pysty käymään säännöllisesti tietyn ohjelman mukaisesti.

Vierailija
14/81 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarkoitat säännöllistä tiettyyn tieetynä viikonpäiväna ja tiettyyn kellon aikaan olevaa harrastusta, niin ei mitään, jos et kerran saa lasta hoitoon. Miten voi joku tehdä elämänsä noin vaikeaksi? Ketään muuta hoitajaa ei ole ja mies on aina töissä.

Vierailija
15/81 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan sama mitä omaa haluaisin tehdä, koska en saa vapaasti päättää ajankäytöstäni, eikä aikaa mihinkään omaan paneutumiseen vain ole tarpeeksi, joten ei minua oikeastaan kiinnosta edes miettiä enää koko asiaa. Eletään sitten perhe-elämää omat tarpeet unohtaen. Otetaan takaisin sitten vuosien päästä kera korkojen omat menetetyt mahdollisuudet. Ap

Aikamoinen marttyyriasenne sinulla!

Pakko ei ole mitään omaa tehdä, mutta jos haluat niin se kyllä ihan varmasti jossain muodossa onnistuu.

Vierailija
16/81 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo mainitut asiat eivät kuulosta miltään tavoitteelliselta omalta jutulta, joka rakentaisi naisen identiteettiä. Ja jos ei itse saa ennalta yhtään päättää koska ja montako tuntia viikossa siihen omaan juttuun voi käyttää, muihin (miehen) suopeuteen sidotut omat hetket tuntuvat niin epävarmoilta ettei vain jaksa ylläpitää koko ajatusta. Eletään sitten ilman mitään omaa kunnes kaikki lapset isoja. Ap

Palkkaa hoitaja. Ei kai muuta voi, jos haluaa varmuudella tiettyyn aikaan hoitoapua. Mutta ymmärrän tilanteesi. Mullakaan ei ole ketään, jolle voisi vain heittää lapset ja tuon miehen eli ns isän säännölliseen apuun ei voi vain luottaa, mikä on kyllä käsittämätöntä ja epäreiluakin. Aina on miehen työt ja hänen harrastukset niin tärkeitä, ettei voi joustaa ja en mä miehen typeryyden takia ala lapsia heittelekään jättää. Jos olisin tiennyt tuon "isän" itsekkyyden määrän, niin olisin kyllä harkinnut uudestaan tätä perhettä ja parisuhdetta.

Vierailija
17/81 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikamoinen marttyyriasenne sinulla!

Pakko ei ole mitään omaa tehdä, mutta jos haluat niin se kyllä ihan varmasti jossain muodossa onnistuu.

Ei onnistu säännöllisesti eikä riittävästi siinä määrin jotta asia voisi olla identiteettiäni määrittävä harrastus. Ei varmasti onnistu niin kauan kunnes lapsia ei enää tarvitse huoltaa ja vahtia. Ap

Vierailija
18/81 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi siellä käydä säännöllisesti ohjelmaa noudattaen, vaikka viikonpäivät ja kellonajat vaihtelisi. Ei sillä ole väliä käykö sunnuntaina aamulla vai tiistaina illalla, treenikassi vaan ovenpieleen ja sitten matkaan kun tilaisuus tulee.

Vierailija
19/81 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, olet rasittava valittaja! Miksi et hommaa lapselle hoitajaa, ertä pääsisit harrastamaan? Ei se tilanne valittamalla parane, sun pitää itse tehdä jotain.

Vierailija
20/81 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi siellä käydä säännöllisesti ohjelmaa noudattaen, vaikka viikonpäivät ja kellonajat vaihtelisi. Ei sillä ole väliä käykö sunnuntaina aamulla vai tiistaina illalla, treenikassi vaan ovenpieleen ja sitten matkaan kun tilaisuus tulee.

Entä jos salillemeno ei yhtään kiinnosta ja ympäristönäkin ahdistaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi