Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi on ihmisiä jotka eivät halua lapsia?

Vierailija
01.09.2018 |

Lisääntymishalu on kaikille eläville olennoille, myös ihmisille luontainen vaisto. Lapsia halutaan ja niitä kohtaan syntyy äidinvaisto luontaisesti, suurimmalle osalle ihmisistä lapsensaanti on lähes tarve eikä vain halu. Vasten tahtoaan lapsettomat saattavat kokea jopa fyysistä kipua lapsenkaipuussaan. En todellakaan tarkoita että kaikkien pitäisi haluta lapsia ja ymmärrän sen että kaikki ei halua ja sillä siisti, en sitä kyseenalaista. Mutta miten se on mahdollista? Että on olemassa ihmisiä jotka eivät lapsia halua kun lisääntymisvaisto on kummiskin alkukantainen, luontainen vaisto eikä pelkkä halu?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt kysymyksen ja ihmiset vastaavat oman kokemuksensa perusteella. Itse en ole halunnut ja nyt jälkeenpäin tajuan tehneeni oikean päätöksen, olen käyttänyt ajatteluani sekä intuitiotani ja tajunnut jo vuosikymmeniä sitten eläväni länsimaisessa sivistyksessä jonka suunta on rappioitumassa. Ihmiset jotka tarkkailevat ja ajattelevat, huomaavat asioita jotka ovat pielessä tehden johtopäätöksiä kauaskantoisesti.

Vierailija
22/31 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, omalla äidilläni ei tosiaankaan herännyt äidinvaistot, pahoinpiteli minua ja kahta siskoani koko lapsuutemme. Se että aidinvaistot muka automaattisesti heräävät jos nainen ei ole alunperinään halunnut lasta on täyttä paskaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, neljäkymppiä kohta mittarissa ja minkäänlaista vauvaviettiä tai lisääntymispaloa ei ole vielä pukahtanut. Vauvat herättävät minussa yhtä paljon tunteita kuin kumikengät. Tai riisipuuro.  Ajatus äitiydestä on yhtä vieras kuin ammattibiljardipelaajaksi ryhtyminen. 

Vierailija
24/31 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan sanoneeni jo joskus 10-vuotiaana, että jos minut pakotettaisiin valitsemaan olenko äiti vai palkkamurhaaja, valitsisin palkkamurhaajan hetkeäkään miettimättä, vaikka en haluaisi tappaa ketään.

Näin kurpsahtaneena aikuisena valitsisin edelleen samoin moisessa pakkotilanteessa. 

Vierailija
25/31 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on ollut olemassa ihmisiä jokta eivät halua lapsia. Mutta ennen vanhaan ei ollut niin helppoa valita lapsetonta elämää, koska ei ollut ehkäisyvälineitä. Eikä myöskään ollut mitään ns.tasa-arvoa, perus ihmisoikeuksia. Joskus satoja vuosia taakse päin lapsettomia ihmisiä jopa pakotettiin lisääntymään mitä julmimmilla tavoilla, raiskauksien lisäksi jopa uhkailuillakin. Ennen kuin tuli vähäksi aikaa siistimpikin keino kannustaa ihmisiä lisääntymään, kuten vanhan piian/vanhapojan vero.

Vierailija
26/31 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nelikymppinen nainen, enkä ole koskaan halunnut äidiksi. Tiesin sen jo ollessani muksu. En vaan halua luopua tästä vapaudesta.

Jos se asia jonkun pyllyä kutittaa, niin mä en voi sille mitään.🤣

Vierailija
27/31 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nelikymppinen nainen, enkä ole koskaan halunnut äidiksi. Tiesin sen jo ollessani muksu. En vaan halua luopua tästä vapaudesta.

Jos se asia jonkun pyllyä kutittaa, niin mä en voi sille mitään.🤣

Ei miun pyllyä kutita ainakaan :) - ap

Vierailija
28/31 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tietääkseni kysynyt miksette halua lapsia, vaan syytä siihen miten se on biologisesti mahdollista. Yksi on ymmärtänyt kysymykseni oikein ja vastannut järkevästi. 

Ja mitä nro 14 mahtaa tarkoittaa?

Onko biologiset syyt ja tunne-/-kärkisyyt toisensa kumoavia?

Vierailija
29/31 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tietääkseni kysynyt miksette halua lapsia, vaan syytä siihen miten se on biologisesti mahdollista. Yksi on ymmärtänyt kysymykseni oikein ja vastannut järkevästi. 

Ja mitä nro 14 mahtaa tarkoittaa?

Onko biologiset syyt ja tunne-/-kärkisyyt toisensa kumoavia?

Kärki=järki. Tosin voisi se olla kärkikin.

Vierailija
30/31 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisääntymishalu on kaikille eläville olennoille, myös ihmisille luontainen vaisto. Lapsia halutaan ja niitä kohtaan syntyy äidinvaisto luontaisesti, suurimmalle osalle ihmisistä lapsensaanti on lähes tarve eikä vain halu. Vasten tahtoaan lapsettomat saattavat kokea jopa fyysistä kipua lapsenkaipuussaan. En todellakaan tarkoita että kaikkien pitäisi haluta lapsia ja ymmärrän sen että kaikki ei halua ja sillä siisti, en sitä kyseenalaista. Mutta miten se on mahdollista? Että on olemassa ihmisiä jotka eivät lapsia halua kun lisääntymisvaisto on kummiskin alkukantainen, luontainen vaisto eikä pelkkä halu?

Minä jäin orvoksi varhain ja jouduin vanhimpana lapsena huolehtimaan muista lapsista. Oli ihanaa alkaa elää omaa nuoruuttaan sen jälkeen kun kasvatusvastuu omista sisaruksista helpotti. Ei ole mitenkään helppoa luovia omien teini-ikäisten sisarusten kanssa niin että heistä tulisi kunnon kansalaisia. Etenkin jos toinen masentui äkkiorpoudesta. Meistä piti virallisesti huolta sukulainen, joka teki kolmea työtä ja häntä näki lähinnä aika ajoin viikonloppuna kotona.

Vierailija
31/31 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on ihmisiä jotka eivät halua lapsia? Miksi on ihmisiä jotka eivät halua seksuaalisesti vastakkaista sukupuolta? Miksi on ihmisiä jotka kiihottuvat esineistä tai rakennuksista? Miksi on ihmisiä jotka haluavat näännyttää itsensä kuihduksiin? Miksi on ihmisiä jotka haluavat syödä itsensä kuoliaaksi?

Niin, miksi meitä on niin monenlaisia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi